timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Hazai gyorsulási versenyzés



 

Total 641 entries
1  2  3  4  5  [...]   Next  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2024.07.09. 00:17:12 (75509
User profile
13.17 @ 167
https://bikemag.hu/magazin/elhunyt-antal-attila/ 
Re: fastcar (75508)
reply history 2024.07.08. 23:45:22 (75508
User profile
13.17 @ 167
 
Re: fastcar (75507)
reply history 2024.07.08. 23:39:17 (75507
User profile
13.17 @ 167
RIP AVE! 
Re: fastcar (75506)
reply 2024.07.08. 23:38:00 (75506
User profile
13.17 @ 167
 
reply history 2012.12.08. 19:31:18 (73919
User profile
13.17 @ 167
AP6, ha mást nem toltok rá. 
Re: Fapuma8 (73822)
reply history 2012.12.08. 19:29:26 (73918
User profile
13.17 @ 167
A profi kategóriák kiürülése az elszegényedõ versenyzõi réteg eredménye. 2007-2008-ban, mikor szétvált a street és a profi, az AP4, 5, 6 kategóriák elég jól tele voltak. Az 5-ben és 6-ban éves szinten 15-18 pontszerzõ volt és 20-on felüli az indulói létszám. A 13 közepét tudó autómmal nem is fértem be minden versenyen a 8-ba, pedig akkor még a kategória csúcsa alacsony 12 volt. 
Re: Pelyvi (73817)
reply history 2012.12.08. 19:06:23 (73917
User profile
13.17 @ 167
Valamit rosszul olvastál. MINIMUM a gyári kerékméret. Ez azért kell, hogy ne menjenek 180-as célvonalival Citroen Kacsára (végsebesség 105 km/h) való 135-ös kerekekkel a nem hajtott tengelyen az autók, hogy csökkentsék a gördülési ellenállásukat. 
Re: Braun (73771)
reply history 2012.12.08. 18:36:27 (73916
User profile
13.17 @ 167
Alfa V6-ban 2.0-tól 3.8-ig lehet mozogni ugyanabban a blokkban, csak a megfelelõ hüvely/dugó/fõtengely/hajtókar kombót kell összerakni.

Furatot is és löketet is növelhetsz streetben, amit az adott technika elbír, ha a gyári blokknál akarsz maradni. 
Re: hobizoli (73752)
reply history 2012.12.08. 18:32:06 (73915
User profile
13.17 @ 167
És remélem, hogy jövõre oldalanként egy nyíló ajtót is látunk rajta, ahogy azt már év közben megbeszéltük! :P 
Re: Fapuma8 (73749)
reply history 2012.12.08. 18:30:20 (73914
User profile
13.17 @ 167
Lehet csinálni kisT-bõl nagyobbT-t csak a használt motor szerepeljen a forgalmiban. Ha a gyáriban növeled a köbcentit, teljesen ok, ha egy nagyobb köbcentis motort papírozol be az is ok, és egy dolgot ne felejts el, a valós hengerûrtartalmat megadni a gépátvételen.

Jó ötlet a végellenõrzés, de sajnos még nem tartunk ott infrastruktúrában, hogy ez megoldható legyen. Az eredményhirdetések többnyire már sötétben zajlanak, hol és hogyan gondolnád megvalósítani a mûveletet? Ha lenne egy mûhely, mint a rallye vagy a gyorsasági versenyek helyszínén, akkor semmi akadálya, amíg csak központi gyertyás autókról beszélünk. De nem csak ilyenek vannak a mezõnyben, azoknak a köbölése pedig csak megbontással megvalósítható.

UI: Bocs, hogy csak ilyen késõn reagálok erre a hozzászólásra, de fórumozni nem sok idõm volt az idei évben. 
Re: hobizoli (73748)
reply history 2011.04.15. 22:45:43 (70520
User profile
13.17 @ 167
Ha kicsit korábban szóltál volna ... Sad  
Re: Bandi (70516)
reply history 2011.03.23. 08:52:59 (70353
User profile
13.17 @ 167
Akkor jó! Big grin Big grin  
Re: Fapuma8 (70331)
reply history 2011.03.23. 08:51:29 (70352
User profile
13.17 @ 167
Jól. 
Re: RT_ (70327)
reply history 2011.03.22. 11:12:26 (70326
User profile
13.17 @ 167
Puma!

Olvassá' rendesen, ha már Te osztod itt az eszet arró', hogy mi lehet, meg mi nem.
Az volt a megbeszélésen a sírás-rívás tárgya, hogy ne legyen megkötve a lökettérfogat-növelés, és az idei szabályzatba ez így is került be.
Tehát streetben lehet lökettérfogatot növelni az autó forgalmi engedélyben bejegyzett motorjában. Ellenben, ha ez kategória-határt átlép, akkor oda kell neveznie a versenyzõnek, mert ha kiderül/kióvják, akkor pontok törlõdnek, stb. 
Re: Fapuma8 (70300)
reply history 2011.03.22. 11:04:21 (70325
User profile
13.17 @ 167
Hali!

Ezért kértem képeket, meg, hogy akinek ilyen szörnyek készülnek, azok vegyék fel velem a kapcsolatot már korábban.
Egyébként igen, ha nem tûnik biztonságosnak a járgány, akkor go to home. Veszélyesnek tûnõ gépet tesztbe se fogunk elengedni. 
Re: wolf (70312)
reply 2011.01.31. 08:22:24 (70018
User profile
13.17 @ 167
Ha valakit érdekel, a vaterán található most egy vadonatúj OMP-tûzálló overál 40e forintos áron, ami holnap reggel jár le. Mérete 50-52-es.

http://sport.vatera.hu/egyeb/tuzallo_overal_omp_1439644340.html
 
reply history 2010.12.05. 05:28:27 (69498
User profile
13.17 @ 167
Gabi ne sírjál már. A jelenlegi kategóriatársaid 1 másodpercre vannak a legjobb eredményedtõl, de legalább 8-tizedre. Te meg egy jóval könnyebb kasznit, mint amihez a hajtásláncod készült.

Ja, és szerintem a versenybenzinnek sincs keresnivalója a street kategóriákban. 
Re: Pd Gabi (69492)
reply history 2010.12.05. 05:21:53 (69497
User profile
13.17 @ 167
Igen, és én arról írtam, hogy a 345 volt a legszélesebb gyári szerelésü gumiabroncs. 
Re: oioio-1 (69475)
reply history 2010.12.05. 05:18:59 (69496
User profile
13.17 @ 167
Így van. Vagy az egyik, vagy a másik. Egynél több feltöltés -> goto profi.

Én továbbra sem tartom jónak, hogy az utcai kategóriában megjelenik a nitro, de ez volt a döntés, így lett a szabályzat.

TEHÁT STREET KATEGÓRIÁKBAN ÖSSZESEN EGYFÉLE FELTÖLTÉS ENGEDÉLYEZETT!!!

Ez alól csak azok a motorok kivételek, melyek gyárilag kétféle feltöltéssel rendelkeznek. Lancia Delta S4 és a VW 1.4 TFSI-vel szerelt autók. 
Re: Thomas73 (69494)
reply history 2010.12.03. 08:50:57 (69464
User profile
13.17 @ 167
Aki nem akar ilyen komolyságig elmenni csövel, az esetleg keresse meg quadrifoglio_verde nevü topik-társunkat, Ö is tud segíteni nem homológ csö készítésében. 
Re: fastcar (69463)
reply history 2010.12.03. 08:48:10 (69463
User profile
13.17 @ 167


Nyugodtan hivatkozzatok rám, de jobb ha az öreg Alfát mondjátok, arra valszeg jobban emlékszik, mint a nevemre. 
Re: GodRat (69462)
reply history 2010.12.03. 07:39:38 (69460
User profile
13.17 @ 167
Akkor leírom így is:

Igen, bármilyen mehet, ami minimum akkora, mint az adott típus gyári elõírás szerinti abroncsa az adott tengelyre. Megkötések: E-jelölés vagy a felsorolt DOT-osok valamelyike. 
Re: civiccoupe (69459)
reply history 2010.12.03. 05:47:46 (69458
User profile
13.17 @ 167
345/30 ZR 19 volt az alapmérete és gyári szerelése, viszont Sanyi nem hiszem, hogy 19-es felnivel szeretne menni. Wink  
Re: fastcar (69457)
reply history 2010.12.03. 05:41:09 (69457
User profile
13.17 @ 167
De nem gyári alapméretként 
Re: oioio-1 (69456)
reply history 2010.12.03. 00:39:53 (69455
User profile
13.17 @ 167
Utcai DOT-os csak olyan került fel, ami az amerikai autókra való gumi, amikre nem lehetE-s jelü, megfelelö méretü gumit kapni, és valóban azért utcai jellegü mintázattal rendelkezik. 
Re: Jeff (69453)
reply 2010.12.03. 00:36:23 (69454
User profile
13.17 @ 167
Tudod, a MichElin, meg a PirElli jó, de a Yokohama nem, mert abban nincsen E-betü! Smile

Pirelliböl volt egyébként 345/35 ZR 15 régi P7, meg eredeti P Zero mintázattal. Ezek a legszélesebb utcai gumik, amiket E-sben valaha kiadtak. A Lamborghini Countach gyári hátsója volt ez:

http://www.freeweb.hu/fastcar/images/lambo/countach/anniversario_03.jpg 
reply history 2010.12.03. 00:11:14 (69452
User profile
13.17 @ 167
Bocs, az anyagminöségi adatokat innen írtam, és akkor nem is gondolkodtam a dimenziókon, de valóban igazad van, majd javítjuk.

http://mnasz.hu/letoltes/j1992.pdf, 8. 3 Anyagokra vonatkozó elõírások 
Re: Bandi (69428)
reply history 2010.12.03. 00:05:09 (69451
User profile
13.17 @ 167
Minden kategórianév vastaggal van szedve! Wink  
Re: Charlie (69449)
reply history 2010.12.02. 23:52:31 (69450
User profile
13.17 @ 167
Te most a hivatalos feszültséggerjesztö vagy itt, vagy csak egyszerüen az antivacarin mellékhatása, hogy nem látod, hogy melyik osztályra vonatkozó szabályok között szerepel az adott mondat(rész)?

A forgalmis autóról meg annyit, hogy szerintem láttam elég sok forgalmis autót széles e honban - nem csak gyorsulási versenyen -, ahol a fejlesztések az autó különbözö egységein nincsenek teljes összhangban.
Mert más dolog egy Németországban TÜV geprüft Gemballa GTR vagy egy 9FF Porsche, meg megint más a magyarországi tolós vizsgán átsegített bármilyen fejlesztett autó. Az utóbbi akkor sem hivatalos, ha valóban megfelelö alkatrészekböl, rendesen megcsinálva készül és pusztán a helyi l(t)ehetetlenség miatt nem lehet rá "támogatás" nélkül vizsgát szerezni. De csak nagyon kevés mögött áll valójában tervezett építési tudomány, ami mindent figyelembe vett. De ne erölködj, senki nem kényszerít rá.

Viszont ha valakinek ne adj' Isten valami baja lesz amiatt, mert az autó a menetteljesítményeihez mérten minimális biztonsági elemekkel sincs felvértezve, akkor elöször minket , a gépátvételen dolgozókat vesznek elö, utána a verseny igazgatóját, és én nem szeretnék azért 2-5 évet a sitten lebzselni, mert te vagy bárki más spórolni szeretett volna 100-200e forintot. A te autódat, amíg streetben mész vele és a borulás/ütközés/akármi miatt bajod lesz, visszairányítom oda, ahol müszaki vizsgával ellátták, és ott majd annak kell elszámolnia, hogy miért is van ezen vizsga így, vagy minek felel meg az adott kérdéskörben. Végeredményben meg egy adott balesetnél mégiscsak a bentülöt védik meg ezek a berendezések. Inkább örüljünk, hogy eddig nem történt olyan esemény, ahol egy ilyennek bizonyítania kellett volna szükségességét.

Egyébként elmondom, hogy az én autómba most készült el a teljesen homológ komplett bukókeret a FIA 2010-es szabálykönyvének megfelelõ anyagokból és kialakítással, hivatalos dokumentációval, gépkönyvezésre készen, kiegészítve egy elsõ nyúlvánnyal, ami a két elsõ tornyot és a futómü elsö, alsó kitámasztási pontját is merevíti. Az egész ÁFÁS számlával, 180e forint. Ja, és a tömege 58 kg.

Harmadrészt pedig nem tudom feltünt-e, de évröl-évre jönnek be a "megszorító" biztonsági intézkedések. Pontosan azért ilyen lépésekben, hogy ne kelljen mindenkinek egyben 1 milliót rákölteni a biztonságra. Ugyanakkor ha már elindultunk a hhivatalos sport útján, akkor ehhez fel kell nöni, és idövel el kell oda jutni, ahol a többi szakág - és FIA szinten a gyorsulás is - tart. 
Re: Fapuma8 (69425)
reply history 2010.12.02. 23:17:19 (69448
User profile
13.17 @ 167
Akkor tavaly miért nem szartál be? Ez nem változott azóta semmit! :P 
Re: Charlie (69424)
reply history 2010.10.26. 19:14:59 (69203
User profile
13.17 @ 167
Az volt az elv, hogyha valamely országban van érvényes MÜSZAKI vizsgája (MOT, TÜV/AU, stb.) egy autónak, akkor mehet streetben, még ha itthon valamilyen egybetüs rendszámmal mozgatják is, csak akkor a kinti vizsga meglétét valamilyen hitelt érdemlö dokumentummal igazolni kell. 
Re: Attila S2 (69184)
reply history 2010.10.07. 22:26:56 (68130
User profile
13.17 @ 167
Tölem nagyon ritkán kérdezték meg emberek, de az év elején többeknek mondtuk, hogy a következö versenyre ha intézi az éves licencet, akkor megtarthatja a napi licenccel szerzett pontjait, de ha nem lesz következöre meg a licence vagy legalább akkor nem indítja el, akkor bukja a pontokat.

Ez a szezont megelözö versenyzöi megbeszélésen is elhangzott egyébként.

A napi licenc két célt szolgált:
1. Aki nem tudott arról, hogy idén MNASZ OB került kiírásra, ahol csak licenccel lehet indulni, az is versenyezhessen.
2. Aki tényleg csak próbálgatni jött ki eseti jelleggel, az is felmehessen a pályára. 
Re: Jugo (68071)
reply history 2010.08.24. 22:29:48 (65697
User profile
13.17 @ 167
Visszább kell csavarni a lovakból, mert akkora teljesítménnyel nem is nagyon lehet amatör szinten autózni. Smile  
Re: RT_ (65694)
reply history 2010.08.24. 22:20:00 (65695
User profile
13.17 @ 167
nickem kukac autóm típusa (gtv6) magyarországról. 
Re: Master3v (65625)
reply history 2010.07.25. 01:36:21 (64320
User profile
13.17 @ 167
Csak Szaby már a mértékegységek közül csak a Nm-t ismeri és N helyett is azt írja! Smile
Ez az SI szerint a mértékegysége az erönek Smile

13000N az kb. 1325kg súlyerönek felel meg egyébként, de parasztosan számolva mondjuk 1300 kg. 
Re: Turboá (64310)
reply history 2010.07.09. 00:49:42 (63886
User profile
13.17 @ 167
Hidd el, hogy nem. Legfeljebb a beszerezhetö tuningok terén. De ha van pénz, van jó tuning is hozzá. Erösebb, mint a BMW. 
Re: szabyk RST (63884)
reply history 2010.05.16. 07:51:34 (62376
User profile
13.17 @ 167
Nem mondom, ügyesen terelgeti a srác, de én a második kanyarja után kivettem volna a pályázók közül. Ez így nagyon veszélyes. 
Re: Sefig60 (62374)
reply history 2010.05.07. 20:20:06 (62152
User profile
13.17 @ 167
Sad  
Re: FM2000 (62126)
reply history 2010.04.27. 12:05:48 (61884
User profile
13.17 @ 167
Szerintem jópár autóban vannak ilyen és még jobbfajta terelölemezek is gyárilag, amik még a felfelé libbenést is gátolják. 
Re: lipi88 (61692)
reply history 2009.11.20. 21:17:50 (58169
User profile
13.17 @ 167
Nézd. A gyorsulási adatod az múlik ezen, de a végsebességed megmutatja a teljesítményedet.
Tök egyszerü: a Te autód kb. 300 LE és megy 169-es célvonalit. az enyém kb. 270-280 LE és szintén ilyen sebességeket fut.
Jugo autója 100 lóval több és megy 190 felett, az enyémnél nálunk Ponya autója szintén kb. 100 lóval több és Ö is 190 körüli célvonalikat fut.

Az adataidhoz teljesen reális a mért/sszármaztatott teljesítmény érték. 
Re: GMalma (58167)
reply history 2009.11.20. 20:44:54 (58159
User profile
13.17 @ 167
Grat! Ez elég komoly görbe és érték! 
Re: Audi quattro (58104)
reply history 2009.11.20. 20:42:37 (58157
User profile
13.17 @ 167
Az A.H. születésnapja! Hogy jön az most ide? 
Re: RT_ (58101)
reply history 2009.11.06. 10:08:02 (57260
User profile
13.17 @ 167
Ha esetleg valakit érdekel magyarul is ez a kis cikk, megpróbálom összefoglalva leírni.

IHRA
Semmilyen formában Európában

Amerikai kapcsolatainkon keresztül megpróbáljuk figyelemmel kísérni, mi is történik a nagyvíz túloldalán. Hiszen ami odaát történik általában némi késéssel érkezik meg Európába. A cedrag.com fizetö tagja az NHRA-nak és kapcsolatokat ápol az IHRA-val is.

Korábban a héten kaptunk egy levelet Skooter Peacotól, az IHRA alelnökétöl, hogy tudunk-e arról, hogy valaki is használná az IHRA logóját a vén kontinensen. Skooter azt mondta, hogy semmilyen módon nem vesznek részt európai dolgokban, de híreket kaptak, hogy valaki úgy szervez versenyeket, mintha bármiféle módon ehhez az IHRA-nak köze lenne. Skooter leszögezte, hogy ilyen felhatalmazása senkinek nincs.

Nem veszünk részt semmi módon. Van egy csoport Európában, aki használja az IHRA logóját a beleegyezésünk nélkül, hogy általunk legitimált szervezetként mutassa be magát, de ez egy teljesen más problémakör. Mi alapvetöen pályákat minösítünk (létesítményeket). Ha egy rendezvényt hatalmazunk fel, akkor pénzügyi partnerként is jelen vagyunk és felügyeljük, hogy a szervezés és a lebonyolítás minden tekintetben az IHRA szabálykönyve alapján történjen. Minden erömmel azon vagyok, hogy népszerüsítsem a sportot minden lehetséges eszközzel, de az IHRA, mint logo és mint szellemi termékünk nem használható fel a népszerüsítésre a mi bevonásunk nélkül. Jelenleg ki sem látszunk a munkából, hogy folyamatosan szervezzük az amerikai versenyket, így nincs eröforrásunk arra, hogy Európában is szervezzünk bármit. Cégünk, a Feld Motor Sports, folytat üzleti kapcsolatokat Európában a Monster Jam divízión keresztül, tehát nem zárjuk ki a lehetöségét, hogy a késöbbiekben rendezzünk versenyt Európában, ami egy másik ok, hogy az IHRA brand nem használható anélkül, hogy sportbíróinkat bevonnák a versenybe. Ha lebonyolítunk egy versenyt Európában IHRA jóváhagyással, akkor azt akarjuk, hogy az tiszta legyen, miképpen mi is.

Köszönöm a segítséget a fentiekben.

Skooter Peaco
alelnök
IHRA

Biztosak vagyunk, hogy senki nem tesz ilyet a régiónkban. A legfontosabb az egészben, hogy bármely biztosító, aki azt hiszi, hogy az IHRA biztonsági elöírásainak megfelelöen zajlik egy ilyen esemény, megtagadja a kártérítést és mindennemü felelösséget, ha kiderül, hogy az IHRA nem volt bevonva az ügybe. Másodsorban az IHRA beperli, aki illetéktelenül használja a logoját és egyéb szellemi termékeit.
 
Re: korryy (57182)
reply history 2009.10.06. 22:57:24 (55603
User profile
13.17 @ 167
A Diesel kispóknál azt írod "gasoline". Ez angolban a benzinnek a neve, nem a dízelnek. Wink Azt ott diesel-nek hívják, így nemes egyszerüséggel. 
Re: De4dSn4ke (55590)
reply history 2009.10.05. 23:49:26 (55511
User profile
13.17 @ 167
Big grin  
Re: Audi quattro (55509)
reply history 2009.10.05. 23:31:59 (55505
User profile
13.17 @ 167
Ricsi mindjárt mérges lesz, hogy még mindig nem javítottad a nevét a listán! Wink  
Re: laro (55502)
reply history 2009.10.05. 23:30:47 (55503
User profile
13.17 @ 167
Tolmácsolom Schuszi kérdését, hogy az érintett is lássa Confused :

"És az off topikban lehet anyázni??? Roll eyes
Re: Audi quattro (55501)
reply history 2009.10.05. 13:30:56 (55314
User profile
13.17 @ 167
OK

Pontosabban döntést hozni nem akartam.
Szerintem akkor itt pontot is tehetünk a történtek végére. 
Re: bulijoe (55310)
reply history 2009.10.05. 13:01:48 (55307
User profile
13.17 @ 167
Nem kellenek a célozgatások és a kitalált forgatókönyved. Én fél5-kor tudtam meg, hogy Te nem neveztél, ahogy írtam. Tölem erröl senki nem kapott elözetes információt mert nekem sem volt birtokomban.
Elöre vittük a kasszát, az elszámolást és a nevezési listát, és jeleztük Rolandnak, hogy Te nem neveztél. Ezt hallotta meg Ponya és utána jött be Ö is a sátorba, amikor Zolit is odahívtuk az infoval.

Így van, Ti csapat vagytok, pont ezért is írtam, hogy elöttük és elöttünk kellett volna felvállalni a hibát. Szerintem senki nem lett volna ellened, ha annyit mondasz, amit írtam. Mint látható, ezen modatod hiánya ellenére is mindenki elfogadta a hibádat és a helyzetet és hozzájárult ahhoz, hogy lemenjenek a döntök a Te részvételeddel.

Én a müszaki hibádról csak abból a mondatból értesültem, amikor Zoli azt kérdezte a megbeszélés végén, hogy mennyi idöre van szükségetek.

És értsd meg végre, óvást benyújtani csak benevezett versenyzö ellen lehet.

Szerinted mekkora költségvetésü fejlesztés kell ahhoz, hogy egy 3-liter körüli szívó benzines autó 10 közepét menjen? Föleg, ha kasznis? Így van, ezt senki nem tudta és nem akarta meglépni. Számunkra nem járható a feltöltés mellé még egy feltöltés út. Ezért is írtam, hogy az eredmény amit elértetek tiszteletre méltó és senki nem vitatja el töletek, senki nem akart érdemtelenül bajnok lenni. Ti építettetek egy célgépet az adott kiírásra és ezt így is kell csinálni, ha valaki eredményt akar felmutatni. A többi autó meg olyan, hogy éveken át müködik, utcán közlekedik, stb.

És még mindig nem értem a durcásságot, meg a "szar alakozást" a magad és bármelyikünk irányába. 
Re: bulijoe (55271)
reply history 2009.10.04. 22:48:49 (55254
User profile
13.17 @ 167
Én is bízom benne, hogy nem, de amit a blogban ír, vagy a korryy-nak írt válaszában, azok a mondatok mégis ezt jelentik, miközben "nem kommunikál"

Lehet, mégis jobb lenne kommunikálni, mert elfojtott tömondatokban egyre rosszabb a helyzet. 
Re: orgyi (55253)

Total 641 entries
1  2  3  4  5  [...]   Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!