"The story has it that legendary racer Tom (the Mongoose) McEwen was soundly beaten one time at Lions (in his very early years when he raced his mother's Oldsmobile sedan - as a gasser, I believe).
McEwen immediately protested the loss, and sure enough, the guy who beat him was found illegal. Later, someone asked Tom what made him suspect the other fellow had been cheating. He replied "Well, he had to be (illegal). He was able to beat me - and I was cheating!"
Nem is tudom hova tegyem - külföldi drag racing csalás sztorik némelyiken jókat lehet röhögni
"There was a Mustang that used to run stock class around here. He ran in a class that required him to have a 260. He won a lot. They P&G'd the car to check cubic inches and he always checked legal. One day, after he won, the P&G'd a different cylinder than number 1 and it checked 289. Seems he sleeved the number one cylinder to 260 specs and left the others 289. Worked for quite a while."
Természetesen két tábor van, az egyik marhaságnak tartja, a másik meg esküszik rá.
Tény, hogy valamivel nagyobb a turbolyuk, mint ha elöl lenne, de ezek a rendszerek ilyen 500 lóig vannak tervezve, gyári motorokra és egy ilyen turbót simán meghajt 1800-as fordulattól egy ekkora motor. Mellesleg léteznek 800lovas setupok is, inkább csak reklám célokra
Az elõnyeit abban látom, hogy ha gyári motorra akarod rárakni, gyakorlatilag bagóért megkapod a komplett mûködõ rendszert, nem kell kihajítanod a drága leömlõket, nem kell intercooler (hosszú alu csõvezeték hátulról jön elõre, intercoolerként funkcionálva) stb..
Én mindenestre semmi esetben sem gondolkodnék ilyen setupon