E30 coupe szvsz,10:1 cr low boost.Nem sok értelmét látom agyon csökkenteni a sûrítést,és nyomással kompenzálni. 9,5-ös cr-el 25-35 psi is lehetséges,persze nem 95-össel.
A 10:1-rõl 8,7:1-re csökkentés hátrányai az említett teljesítmény vesztés,valamint a hatásfok romlás is.Valahol volt egy táblázatom,hogy változik a hatásfok a CR-el,de kb 10%-al fog romlani,ergó többet is fog enni.
Újakban azért lehet 10:1,mert jobbak(???) a benzinek,van aktív kopogásérzékelés,stb.
Magyarul az elméleti szívó teljesítmény 205 lóerõ? Mondjuk ez teljesen tartható,86ló/L
Barti: Ha 205 lóval számolsz,mondjuk 8000-es fordulaton,akkor a kompreszortérképen vedd fel ezt a pontot,és húzz rá egy egyenest a 0-ból.Ahol eléri az 1 bart,ott lesz a szállításod 2x ennyi.Ha ez a pont (esetünkben a 410 ló,vagy ~41lbs) még a térképen belül van,akkor elméletileg tudja.A max pedig az,ahol ez a vonal eléri a choke line-t. Ez persze csak elmélet,ami nem foglalkozik a turbina oldallal.
CSerko usernek meg van egy ADR 1.8 20V blokkja 4-leömlõvel 50 körül.Meg kellene keresni,mekkora az 1.5 hajtókar-dugó magasság,vagy a blokk magasság.Ha egyezik,akkor össze lehet legózni valahogy.Esetleg csapszeg szopathat még meg,de gondolom max kisebb az 1.5-ösé.Azt meg bele lehet munkálni akkor a hajtókarba nagyobb csapággyal.
KR 139 ló az 1.8-al,akkor az 1.5-el kb 115 lenne,na itt kell még reszelni kicsit,és mivel ultra rövid a löket,így elég magas fordulatszám is elérhetõ lenne,ha el nem szakad a hajtókar. 1.6 16v 135 ló körül volt,ha jól tudom.
Öttingernél volt amúgy 1.8 8v kit is,de az ilyen csináld magad kitben,azaz kaptad a hf-et meg dugókat. Láttam egyszer egy ilyen mk1-et,valami udvarban rohad,tulaj szerint 230-at ment,bár ez kérdéses.Mindenesetre keresgéltem 8v Öttingerre,és valami 143-150 lovat említettek.
Azért én nem szopatnám magam annyira,hogy bazi sok pénzért 8v szívót tuningoljak,és kijöjjön a végén 140-150 ló az 1.5-bõl,amikor egyszerûbben is megoldható,egy eleve többszelepes hf-el.
Amit mondtam a mk2 blokk-mk1 1.5 fõtengely-hajtókar combo-val,az nem járható út?
Mindenképp 8v-t akarsz? 16v vagy 20V hengerfej? Mondjuk nem tudom,felmegy e az MK1 blokkra,de valami régebbi fõtengellyel talán megoldható lenne,hogy 1550 alatt legyen.Pl mk1 1.5 fõtengellyel az mk2-es 1.6-1.8 blokk,ami ugye 81mm-es furatú,az lenne 1512ccm.Erre már fel lehet rakni akár egy jó kis 20v fejet.Mondjuk nem tudom,milyen magas az mk1 blokk,de ha 220,akkor nagy eséllyel a 1.5 hajtókarral jó is lehet a mutatvány.Nem egyszerû legó,de szarrá is portolhatod a 8v-t,valószínûleg a 16v vagy 20v fejjel jobban jársz.
Ahogy olvasom a hozzászólásaid,feltételeztem,hogy alacsony a költségvetés.Legjobb ha gépmûhely,új dugók,új gyûrûk,minden túlméretben,blokk fúrás,síkköszörülés,fõtengely köszörülés szükség szerint,HF síkolás,szelep,szelepvezetõ,szelepszárszimmering csere,új hidrok.
Ez lenne az ideális.Hidd el,ha nincs meghúzva a blokkod,dobd be ahogy van,új gyûrûkkel.Ha a fentieket meg kell venned,akkor keményen zsebbe kell nyúlni.
Most mit nem értesz? Van mondjuk egy 75mm névleges méretû furat,ez elkopott pár századot,meg ugyanez a gti-n is.A fúrás az 0.25mm minimum,ez az elsõ túlméret.Ha ezt megléped,a gti dugók átesnek a blokkon.Vagy van valami eljárásod,amivel meg tudod növelni a dugók átmérõjét? MacGyver szalag vagy ilyesmi?
Most te vagy fogalomzavarban szenvedsz,vagy én vagyok hülye.Furat megegyezik,akkor mit akarsz furatni? Vagy netán túlméretes a gti blokk,amit venni tudsz?
"illene furatni": max hónolni illene,ha ugyanakkora a dugó,de ez is lehet felesleges.
Mit akarsz furatni a blokkon,ha egy másik gti blokkból fûznéd át a cuccokat???
Ez a legegyszerûbb hosszú távú megoldás,másik a motorszám/kód,és már baszhatod is.
Csak akkor stimmel a bak,ha Mk3-as a motor,így tudom.
Nem hiszem,h az 1.0 rövidebb,mint a gti.Amúgy meg ha a szar 68 lovas 8v elmegy a hosszú váltóval,a gti-nek se lesz gond,legalább jobban fogyaszt.Fene se szeret 3500-as fordulaton menni 100-al.
elvileg a blokköntvény ugyanaz (???). Valahol volt egy leírás,hogy a 8v blokk lett átépítve GTI-re.Kell hengerfej,dugók-hajtókarok,ecu,kábelköteg (mk3 azt hiszem),így megmarad a számod,a szerv meg bekaphatja.Neked nem kötelességed tudni,milyen hf van rajta.
Az a baj,ha nem tudod melyik ini fájl használja,akkor keresheted egy darabig.Mik vannak? Nekem pl attól függ,melyik firmware-t választom ki belépéskor.
A legtöbb ecunál megoldható,hogy mindkét ecu benn maradjon,legalábbis nálam ez van.Kellett valami,ami vezérli a klímát meg a központi kijelzõt (olajnyomás,hibák,stb).
A fontos jeleket megosztottam,a kimeneteit leválasztottam,stb.
Yah,de 1250-et is be lehet állítani.Én MS-hez használom/használtam.
A VEMS-el nem tudom hogy mûködik pontosan.Van configuratorod? Ott milyen ini fájlal mûködik?
A legrosszabb,ami történhet,hogy leszakad egy kipu szelep a túlhevüléstõl,vagy kiesik egy szelepülék.
Energiamérleg kb: 30% hûtés,30% kipufogó által leadott hõ,40% teljesítmény.
Ez így nem valami pontos,de kb képet kapsz.Ha kiveszed a kiput,akkor 60% jutna a hûtésre,de mivel az magát a gázt nem hûti,ezért túlmelegszik a szelep környéke.
Honda xl-el járt úgy haver,hogy dob nélkül ment motorozni,az eredmény a kettétört szelepülék...
azért programozható,hogy a kocsihoz legyen beállítva.Más autó (ami nem fullon ugyan ilyen,nem csak ccm-ben,hanem minden egyéb paraméterében) programjával nem fog jól menni...
Nem,én nem hegesztgetném,teljesen jó volt ez így,szinte az összes használt turbón van repedés.Max keresel hozzá egy házat valami lehalt turbóról,vagy leszarod,és megy így.Nem hiszem,h a leszerelés elõtt repedt el...
yah,kellett a pénz,úgy voltam vele,úgyse rakom fel a nagy csigát,de most nagyon megjött a kedvem.Lesz sima belsõ WG-et,aztán kész,majd ha creep-el,akkor gondolkodok.De nem fog...