timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 19174 entries
Previous   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Next  

Quick find
reply history 2012.03.05. 14:10:10 (18838
User profile
12.56 @ 175
Elb@szta a gépmûhely... láttunk már ilyet, nem egyszer, nem kéltszer! 
Re: hori (18823)
reply history 2012.03.04. 20:20:57 (18837
User profile
14.68 @ 157
Sziasztok mindenkinek!
Ma regisztráltam elõször.
Nekem lett másodszor is hajtókar csapágyas az autóm.
Holnap tervezem szétszedni a régi olajpumpámat.
Kíváncsi leszek mi lesz benne.

Addig is Horinak köszi az infókat. 
Re: radics1 (18835)
reply history 2012.03.04. 17:53:27 (18836
User profile
13.40 @ 166
ma beszélek vele. majd rákérdezek.
 
Re: radics1 (18835)
reply history 2012.03.04. 17:29:41 (18835
User profile
10.97 @ 200
De vajon mitõl szorult? Csak megnézném,mit küldött át a motoron. 
Re: hori (18834)
reply history 2012.03.04. 17:14:30 (18834
User profile
13.40 @ 166
én is mértem volna nyomást tuti.
nem lett szétszedve. de az volt a baja hogy szorult a kerék rajta, alig lehetett körbetekerni. 
Re: radics1 (18833)
reply history 2012.03.04. 16:53:15 (18833
User profile
10.97 @ 200
Csapágynak sztem tökmindegy,800km után meg aztán pláne.Az új motort a gyárban megjáratják ennél durvábban is,mégse lesz baja.

Én mindenképp megmértem volna a nyomást,hiába új a pumpa. Gondolom szétszedve nem lett,hogy lássátok mi a baja,mert "úgyis az volt a szar". 
Re: hori (18832)
reply history 2012.03.04. 16:30:34 (18832
User profile
13.40 @ 166
én is csodálkoznék ha olajtól lett volna csapágyas.
azt hogy turbó tengely miatt lett csapágyas én is faszságnak tartottam, ezt a gépmûhely mondta neki. ha lóg a turbó tengely akkor biztos amiatt lett csapágyas, õ vett is kapásból egy újat.

nem én szereltem az autót. én most láttam  hogy újra csapágyas.
azt mondta nekem, a szerelõje minden járatot kipucolt. olajnyomás nem lett mérve(szerelõje azt mondta az új pumpa miatt nem mért), ezt javasoltam neki a biztonság kedvéért.
olajspricniket nemtudom.
más fórumon mondták hogy 800km után nem kellett volna elpörgetni ennyire? én ezt is erõsnek érzem? csapágy miatt kell egyáltalán ennyit járatni??
 
Re: radics1 (18831)
reply 2012.03.04. 15:31:23 (18831
User profile
10.97 @ 200
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.

Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitõl? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyérõl,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.

Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,fõtengely járata (valószínû a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.

Mindegyik olajspricni megvan illetve mûködik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejbõl nem tudom a nyitási nyomást) 
reply history 2012.03.04. 13:30:48 (18830
User profile
15.58 @ 140
Nekem 2008 óta csak castrol 5W40 van a yarisba és hibátlan.
Az eredetivel nincs gond, csak ahogy már mondták, sok belõle a kamu.
Én hordóból kapom, ha jól tudom, akkor csak a kis kiszereléseket hamisítják. 
Re: hori (18828)
reply history 2012.03.04. 13:28:04 (18829
User profile
12.80 @ 173
Én igen sokat olvastam az olajokról, hogy mit hogy kell és mi jó a motornak...  10W 60at szerintem teljesen felesleges ide magyarországra a hondába.. de az az én véleményem..  5w 40 abba is bõven elég... csak jó minõségû  legyen!  
Az optimális olajválasztás nagyon fontos.. mivel nem mindegy...hogy egy adott  olajhõhöz, milyen olajnyomás tartozik..
azt viszont olvastam, hogy pl a ferrari, amikor az utcai wágent tezsteli afrikába..10-60at használ... de pl norvégiába 5w 40et...
a long life meg az ilyen butaságoknak semmi értelme... 30ezres periódus megintcsak röhej... bár a fene tudja.. ugye a lényeg, hog yminnél hamarabb elérje a motor az optimális hõfokot, ami 90fokos víz és 90fokos olaj.. és itt is tartsa... itt szinte a motornak nincsen kopása ha megfelelõ az olaj.. minidg a hidegindításnál és a nem megfelelõ használat miatt kopik a motor.. és az  olaj is amiatt használódik..  én abban hiszek, hoyg 10.000ként ledobni... rengeteg félét használtam már... és nekem a q8 excel és az aral tronick pd olaja jött be legjobban... de ez is az én motorom... én téleg 5 30al járok azt csipegeti a motult is... 8100x clean plus 10.000alatt megevett kb 5 6 decit...  télen..az aral tronicból 10.000alatt nem fogy... de ez is használat függõ... mindig meg szoktam nézni.. fõleg egy nagytempós autópálya után, vagy ha nagyon nyüstölve van...
egyébként az injektoroknál is lehet gond.. legalábbis dezsõbe úgy van.. ha nem jó egyik elem... vagy porlasztó...az elviszi a többit is... nem egyenletes lesz a befecskendezés...és ahol nem jó ott pl kevésbé terheli a csapágyazást..ahol jó... ott meg erõsebben...és ebbõl adódik egy kiegyensúlyozatlanság..és emiatt is lehet..  dízelnél legalábbis... vagy kell bele ACL RACE... és az meg extra erõs! Big grin NAh jó kis litániát írtam e! Hátha tudtam írni valami gondolatébresztõt ami végül a probléma okára vezet titeket! 
Re: hori (18828)
reply history 2012.03.04. 12:56:31 (18828
User profile
13.40 @ 166
az erõs lenne ha az olajtól lenne neki csapágyas.
azóta megkérdeztem castrol 5w40 volt benne és úgy rémlik amikor megvette a kocsit is azt vett bele.

én a hondába castrol 10w60-at használok. az is szar olaj lenne??? EEK!  
Re: Master3v (18827)
reply history 2012.03.04. 12:44:28 (18827
User profile
12.80 @ 173
lehet ott lesz a gond... :S   castrolból sok sok sok a hamisítvány... én is az enyémbe inkább aral tronic ot, vagy q8 excel használok...  5-40et... de télen 5w 30 at  a nagy hidegekben... sztem egy    egynyócté mociba 5w30 kellene... és valami jobb mint a castrol..    jah és 10.000ként i csere... 
Re: hori (18826)
reply history 2012.03.04. 11:19:42 (18826
User profile
13.40 @ 166
de asszem az 5w40
 
Re: Master3v (18825)
reply history 2012.03.04. 10:03:49 (18825
User profile
12.80 @ 173
akkor pumpa kilõve.. milyen olaj megy bele? :S remélem nem castrol... 
Re: hori (18823)
reply history 2012.03.04. 10:01:47 (18824
User profile
12.80 @ 173
lehet hülyeség...de olajpumpa.... vagy az olaj minõsége? :Selsõkörben ilyen tipp... 
Re: hori (18822)
reply history 2012.03.04. 09:42:57 (18823
User profile
13.40 @ 166
az autó motorja gyári. nem tud semmi változtatásról.
a gépmûhely mondta neki hogy nézze meg a turbó tengelyét mert ha lóg attól is lehet csapágyas.
lógott neki, ezért vett egy vadi új turbót is, ez még az elsõ csapágyazásánál volt.

most ötlete nincsen mit csináljon.
tippelgetések vannak. hogy olajnyomás probléma. de a szerelõje átnézett mindent és kitisztított, dugulás nem lehet, kapott új olajpumpát is, ez szintén a 2. csapágyelkenés elõtt történt.

nem tud semmilyen turbónyomás emelésrõl, nem tudja mennyi a nyomás, sûrítési végnyomást se mértek. én arra gondoltam meg kéne nézni gyári programon fut e, sajnos csak tippelgetek.

akinek van valami ötlete, vagy tud segíteni. az kérem írjon vagy adja meg a telefonszámát, fel fogja hívni. elõre is köszönöm. 
Re: hori (18822)
reply 2012.03.04. 09:35:50 (18822
User profile
13.40 @ 166
Régrõl emlékszem hogy itt páran ismerik és építettek is komoly 1.8t-t.
haveromnak van egy seat leon cupra 1.8t 20v 180le
az autóval ment 2000km-ert és most lett másodszor hajtókarcsapágyas.
megvásárlás után 1200km után ment tönkre. motor ki. gépmûhelybe lett felújítva a blokk
2. henger lett hajtókarcsapágyas. de mondták neki hogy a fõtengely már volt köszörülve szóval már volt csapágyas, kitudja hányszor. most viszont már nem lehetett köszörülni. ezért fõtengely csere és a 2. hengernél hajtókar csere. mivel csapágyas motorral addig ment míg meg nem szorult, hajtókar ferdült. szóval kapott bontott fõtengelyt, hatókart, új csapágyak hengerfalakat hónolták és új gyürük.

azóta ment 800km-ert járatta. 800km nél elpörgette jobban kb 5000ig és újból kopogás. most az 1. henger hajtókar csapágyát kente el.
 
reply history 2012.03.02. 12:03:10 (18821
User profile
18.20 @ 120
ok 
Re: GMalma (18820)
reply history 2012.02.29. 20:24:46 (18820
User profile
14.25 @ 173
Már nem kell köszi! Megoldódni látszik a dolog...Lassan de biztosan! Smile  
Re: Belfegor (18819)
reply history 2012.02.29. 15:59:40 (18819
User profile
18.20 @ 120
bár nem én voltam, de ha gondolod szívesen...almazkukacenternetponthu él még?
 
Re: GMalma (18818)
reply 2012.02.29. 10:41:25 (18818
User profile
14.25 @ 173
nyomtávszélesitõt hirdetett itt valaki többször is.. Nem tudjátok ki volt az? Látom azért sokan foglalkoznak vele...5mm vastag kellene 5x110 osztóval 65,1 aggyal. 
reply history 2012.02.27. 18:04:33 (18817
User profile
12.56 @ 175
Amúgy  Jugo a Red Sun Service-nél most elég jó árban adja a felniket valami akció keretén belül, sztem nézz szét nála is, hátha. 
Re: GMalma (18816)
reply history 2012.02.27. 17:18:00 (18816
User profile
14.25 @ 173
Most már mindegy is. BBS RX kilõve,mert nem megy fel az autóra,beleüt a féknyeregbe! Sad ( Pedig azt vettem volna meg...Ezzel  a kérdés eldõlni látszik 
Re: GMalma (18814)
reply 2012.02.27. 11:29:10 (18815
User profile
15.58 @ 140
Én fehéret vennék rá.
Jól áll a feketa autónak a fehér felni. Íme egy példa:
 
reply history 2012.02.26. 21:22:01 (18814
User profile
14.25 @ 173
Na ja,ebben igazad van hogy BBS-el volt szerelve,csak ez 15coll és nem 17! Árban van egy ½kis½ különbség.. 
Re: GodRat (18813)
reply history 2012.02.26. 20:44:51 (18813
User profile
18.45 @ 115

ennyire nem értek hozzá, csak nekem elsõre hasonlónak tûnt Big grin

 
Re: GMalma (18808)
reply history 2012.02.26. 17:25:48 (18812
User profile
12.80 @ 173
ats komoly felni.... 
Re: Robi-ka (18811)
reply history 2012.02.26. 13:21:11 (18811
User profile
12.56 @ 175
Vedd ezt a BBS-t, a többi elég cica felni, nem való rendes autóra! 
Re: GMalma (18808)
reply 2012.02.26. 10:51:33 (18810
User profile
14.25 @ 173
Lehet,de furcsállanám,mert ha jól tudom 2010es felni és darabja olyan 90-100ezer forint körül volt akkor. Nem hiszem hogy egy Polora ekkora beruházást fordítottak volna..Igen az elsõ talán szebb,de jóval drágább is,mivel az az új modell. Találtam képeket is,hasonló autón:




 
reply history 2012.02.26. 09:14:17 (18809
User profile
18.45 @ 115

talán a VW Polo GTI-ket szerelték ilyen felnivel.
(18804-ben az elsõ BBS better, szerintem Tongue stick out )

 
Re: GMalma (18808)
reply 2012.02.25. 23:54:11 (18808
User profile
14.25 @ 173
Megvan BBS CS alternatívája,ráadásul házon belül! BBS RX. Igaz hogy 2010-es modell,de ki nem  sz@rja le Smile Ez most nagyon jóárasítva van. 40ért meg lehet kapni. Itt van ni:

 
reply history 2012.02.25. 21:04:32 (18807
User profile
18.20 @ 120
ha kilövöm a BBS-t az ára miatt akkor számomra a MAM a nyerõ...bár ha jobban meggondolom, a szép lila féknyergeid miatt még akkor is a MAM...de ha hû akarok lenni az oldal szelleméhez akkor dobd mérlegre õket és legyen a legkönnyebb.. Big grin Wink  
Re: GMalma (18804)
 ave
reply history 2012.02.25. 20:56:56 (18806
User profile
12.88 @ 175
Ezt igy ember legyen a talpan aki megmondja.
fotosoppold ra az autodra. 
Re: GMalma (18804)
reply history 2012.02.25. 19:12:39 (18805
User profile
14.25 @ 173
A BBS kicsit kilóg,mert elég drága Sad pedig fajtája büszkesége.. 
Re: GMalma (18804)
reply 2012.02.25. 19:09:41 (18804
User profile
14.25 @ 173
Egy kis közvélemény kutatás. szerintetek melyik felni menne a legjobban az autóra? Ami biztos,hogy fekete lesz vagy így vagy úgy Smile

A jelöltek:





 
reply history 2012.02.12. 19:18:44 (18803
User profile
12.87 @ 164
Nem az a gondom, hogy 2200-tól nem áll rendelkezésre max nyomaték, hanem h komoly felújítás ide vagy oda, a teljesítménymérés görbéibõl jól látható, hogy 3200 alatt semmit nem változott a karakterisztika!
 
Re: ave (18799)
reply history 2012.02.12. 19:03:27 (18802
User profile
12.87 @ 164
Frissen összerakott a motor, a gyûrûzés + friss turbó miatt is nagyobb nyomások realizálódnak.
A kartergázszellõztetõ rendszerre azt mondta egy ismerõsöm, hogy el lehet tömõdve, dzsuvásodva. Finoman használva is nyomja fel az olajat, de még alapjáraton ketyegve is megfigyelhetõ, tehát a használattól független. Tény hogy valamivel nagyobb a töltõnyomásom. 
Re: Bruni (18800)
reply history 2012.02.12. 14:25:13 (18801
User profile
14.77 @ 157
ez igy van, meg a dieselnel is. Nincsen benne membrán a lecsapatonal amit ki lehetne utni,h konnyebben levegozzon... 
Re: Bruni (18800)
reply history 2012.02.12. 14:04:53 (18800
User profile
12.49 @ 176
Kopott a moci, nagy a kartergáz, szellõztesd meg rendesen, bele kell vezetni egy olajlecsapatóba aztán vissza a karterba, összes húzott 5 hengeres audin van ilyen cucc, nagy töltõnyomásnál még a frissen összerakottak is nyomják fel az olajat. 
Re: FM2000 (18797)
 ave
reply history 2012.02.12. 13:05:14 (18799
User profile
12.88 @ 175
En tovabbra sem ertem, hogy a gyarinal nagyobb nyomatekot miert varod a gyari maxhoz tartozo fordulatszamon?   Smile  
Re: FM2000 (18797)
reply history 2012.02.12. 11:31:53 (18798
User profile
14.77 @ 157
nekunk is volt ilyen, sztem mar mondtam, ez a motor ott indul meg.alatta nem fog tudni kezdeni sajnos semmit,ezt el kell fogadni,nem talalkoztam meg olyannal ami 3000 alatt ment volt gyari adat ide v oda... 
Re: FM2000 (18797)
reply 2012.02.11. 20:39:22 (18797
User profile
12.87 @ 164
Volvo 850 2.0 T5 kombi:
Elkészült az erõsen kopott motor regenerálása. Kapott egy kevesett futott turbót, 13G helyett 13T-t
Az elsõ 30km-en megette a bosch gyertyákat, a mezei 1000ft-os NGK-t viszont szereti.
Jártam vele padon: 270Le@6000, max358Nm, 3400-6200 300Nm felett. (35Le és 30Nm növekmény)
Ami viszont kellemetlen, hogy továbbra is felül indul meg kb 3000tõl, holott ez már tényleg gyári konfig-szerû. Wastegate?
Másik, hogy az olajbetöltõ környékén a hengerfejen itt ott (pl csavar mentén) tolja ki az olajat. Van egy ujjnyi méretû talán szuszogó furat a 3. és 4. gyertyapipa között, ott lassan de biztosan jön fel az olaj, pedig nem is vagyok dzsoki jújing:-) Ha nem itatgatom fel 10km-enként, befolyik a 3. 4. gyertyákhoz. Félsiker. 
reply history 2012.01.27. 18:28:54 (18796
Smile  
Re: Fapuma8 (18794)
reply history 2012.01.27. 18:27:14 (18795
ok 
Re: MarcoR5 (18793)
reply history 2012.01.26. 00:09:32 (18794
User profile
10.01 @ 219
kocka lada :-) 
Re: zsolap406 (18792)
reply history 2012.01.25. 22:43:08 (18793
User profile
14.77 @ 157
Természetesen én is az eredetire gondoltam.... 
Re: zsolap406 (18792)
reply history 2012.01.25. 18:02:54 (18792
Félreértetted amit írtam. . .   Én arra gondoltam hogy ha már legszebb kockaautót írod akkor gyári 200-as audit kellett volna írni nem egy másik építettet, aminek az elején ott figyel a nagy cooler. de ha már teljesen gyári kinézetû akkor nem szóltam.  
Re: MarcoR5 (18791)
reply history 2012.01.24. 14:59:48 (18791
User profile
14.77 @ 157
Mert az a "neve" 
Re: zsolap406 (18788)
reply history 2012.01.23. 10:33:52 (18790
Oks. 
Re: szabyk RST (18789)
reply history 2012.01.23. 09:12:42 (18789
User profile
9.78 @ 238
nem az eredeti autora mondtam,hanem az epitesre.... 
Re: zsolap406 (18786)

Total 19174 entries
Previous   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!