timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 46 entries
1  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2011.03.15. 10:15:14 (17678
User profile
13.17 @ 167
Én komplett pedálgépet vettem, amiben nyilván már összehangolt fõfékhengerek vannak, majd ha hazakeveredtem a síelésbõl, akkor megnézem neked, de asszem a hátsóhoz van a nagyobb. Talán 0,7" és 0,625"
Utána az egyensúlyt úgy is lehet állítani a tandemféken egy bowdenes csavarral. 
Re: LacUS (17677)
reply history 2008.05.16. 23:11:04 (10306
User profile
13.17 @ 167
Mivel a Fiat Croma padlólemeze megyezik az Alfa 164, a Lancia Thema és a Saab 9000-ével (a korai 9000-es és a Croma/Thema ajtók is csereszabatosak! Smile ), így csak segédkeret kérdése, hogy mit raksz bele. Gyárilag a legerösebb motor a platformon 3.0 V6 24V QV motor, ami 232 LE, közvetlenül utána a Saab erösebbik turbósa 225 LE-vel. De a legegyszerübb betenni a Lancia Themából a 16-szelepes turbósat (ekkor még segédkeretet sem kell cserélni, és ez ugyanaz a motor, mint a Delta Integraléban, annak meg ismert a potenciálja. V8-as Ferrari motor 2.9-es lökettérfogattal elérhetö még a Themában, de itthon talán 3-4 darab van belöle, viszont a karbantartása elég húzós, és nem ad annyi teljesítményt (205 v. 215 LE a katalizátortól függöen), bár állítólag egy Ferrari komputerrel és némi tengely-hangolással akár 250 ló közelébe is lehet jutni, de mindenképp drága. 
Re: bodoba (10291)
reply history 2008.05.16. 23:01:41 (10305
User profile
13.17 @ 167
A V6 Alfa hengerfejböl is le lehet venni 2 mm-t. Nekem 1,5 lett levéve, mert ezt ajánlotta a gyártó az új tengelyekhez, de még így is van böven távolság a szelep és a dugó között. 
Re: szabyk RST (10302)
reply history 2008.05.14. 20:38:12 (10279
User profile
13.17 @ 167
Ez melyik autó? 
Re: hondav-tec (10249)
reply history 2008.03.21. 22:39:07 (9580
User profile
13.17 @ 167
A Duenen van fent Neked való pillangó-sor, csak 150 az ára, de kompletten, injektorokkal együtt. 
Re: ESI (9579)
reply history 2008.03.12. 01:32:13 (9347
User profile
13.17 @ 167
Köszönöm! 
Re: Turboá (9330)
reply history 2008.03.11. 00:02:40 (9328
User profile
13.17 @ 167
Min. 45-ös kellene nekem, ahogy számoltam, meg mértem. 
Re: ESI (9327)
reply history 2008.03.10. 23:41:41 (9326
User profile
13.17 @ 167
Az E30 M3-on kevés a hengerek száma, így az nem jó. Smile
Akkor nekem végül is jó lenne a 3.6-ról jövö cucc is, meg a 3.8-asé is. Lehet, hogy ilyenre módom lesz rámozdulni. Köszönöm. 
Re: ESI (9325)
reply 2008.03.10. 22:13:01 (9322
User profile
13.17 @ 167
BMW-s kollegákat kérdezném, hogy az E34-ben található 3,8-as sor6 motornak mekkorák a pillangói? 
reply history 2007.09.18. 22:18:00 (5272
User profile
13.17 @ 167
Mármint az Unoból? 
Re: ave (5269)
reply history 2007.09.18. 22:09:35 (5266
User profile
13.17 @ 167
Én is keveselltem, mert akkor már rég itt röhögnének az ilyen autók a mezönyben. 
Re: soma (5265)
reply 2007.09.18. 22:04:01 (5263
User profile
13.17 @ 167
Az a baj, hogy én GTV-ben szeretek ülni, így sem az E36, sem az Uno nem érdekel ilyetén formán. Amiben még ülnék szívesen, az még több!

Mint írtam, ebben sok a nem teli árban készült dolog is, utcára abban a minöségben még több is lenne. Tehát azért itt azzal számolok, hogy egy ilyen autót ha már csinálja az ember, akkor csak komolyan szabad, mert nem 1 szezonra készül és olyan, hogy utcán is megnézik.

Mondjuk a motorhoz olyan árat írtam, ami max 30-40e-t futott, hogy legalább ott ne legyen költség annak a felújításával, ugyanis egy komplett alsó-felsö tömítés szett egy 24v-s V6-hoz olyan 150e forint.
Dél-Afrikában, ahol a legnagyobb gurui vannak ennek a V6 motornak, olyan 17-20e dollárból építenek egy 3,7-es 425 lovas motort, ami még valamelyest alkalmas utcára is, bár elsösorban pályázásra készítették. És akkor még nincs autó körülötte, nincs megfelelö hajtáslánc, nincs fék, nincs futómü, nincs kipu.

Ha most lenne 1,5M-om feleslegben és Fiatra költeném, akkor találtam egy 130 Coupét, amit 3e EUR-ért ideadnának hiánytalanul, és arra csak a lakatos és fényezö munka menne rá, meg épp egy kis apróság a motoron, de az úgyse lenne 300 LE, viszont egy hatalmas, és gyönyörü kupé és épp, ha szüken is, de beleférnék a 1,5-be!

A BMW-nél a 300 lovas projektnél azért nagy elöny, hogy az adott platformon (sor6) gyárilag megkapható ez a teljesítmény olyan évjáratban, ami már nem értéktartó, így a motor vagy abban, vagy egy régebbi modellben "olcsón" kamatoztatható. 
reply history 2007.09.18. 21:19:15 (5257
User profile
13.17 @ 167
Alapvetöen fehér a versenyautója, némi sárga díszítésekkel, ha ez segít. 
Re: 2105t (5254)
reply history 2007.09.18. 21:18:08 (5256
User profile
13.17 @ 167
Nem. Ez egy igényes utcai autó tartós 300 LE-vel. De ennyibe kerül. És ezek voltak a kritériumok az elején. Ha újabbat (egyben lévöt) veszel, amin a kasznira és a belsöre nem kell költeni külön, ott meg az induló árad lesz magas, és a futómüvet,féket,  váltót, motort ott is meg kell csinálnod.  
Re: ESI (5253)
reply history 2007.09.18. 21:12:52 (5255
User profile
13.17 @ 167
Körülnézek, szerintem találunk valakit!  
Re: soma (5252)
reply history 2007.09.18. 20:58:30 (5251
User profile
13.17 @ 167
Varga Laci? 
Re: 2105t (5198)
reply history 2007.09.18. 20:52:03 (5249
User profile
13.17 @ 167
Ja, és akkor még a megnövelt teljesítménnyel lépést tartó fékrendszerröl nem is beszéltem, ami min. 200e úgy, hogy sokat vártam a jó vételre, ráadásul voltak bejáratott partnerek és kapcsolat az adoptációra. Egyébként még 300-ból is jónak mondható, mire kompletten fent van egy ilyen cucc, tárcsákkal, nyergekkel, betétekkel, konzolokkal, csövekkel.
Úgyhogy inkább 4m a projekt és akkor még mindent a jobbik áron számoltam, nem a telin. 
Re: fastcar (5248)
reply history 2007.09.18. 20:47:37 (5248
User profile
13.17 @ 167
Az enyémre talán lehet mondani, hogy utcai autó. Most építek egy másikat elrakásra, így tudok mondani hozzá összegeket és összekombinálom a fekete technikájával.

Tehát utcai autó:
- jó kaszni, amivel még érdemes foglalkozni 2-300e forint nagyon nagy szerencsével, ha valaki belefogott de félbehagyta mondjuk teljes szétbontás állapotában
- lakatos munka baráti áron 300, utcáról 4-500e
- igényes fényezés barátilag 350, utcára szintén 4-500e
- belsö szönyegek 100e
- rendbetett müszerfalpárna + müszerek 70-100e
- ülésgarnitúra oldalkárpitokkal 50-60e + igényes börözésük 350e
- futómü szilentjei 150e
- sárga Koni állítható keménységü gátlók körbe 80e
- váltó rendesen megépítve, sperrel (szerencsére sokban van gyárilag is), hogy bírja a nyomatékot 250e
- gyári kéttárcsás kupplung-szett 300e
- 3.2-es motor 350e
- befaragás 320e
- vezérlö elektronika felprogramozva 320e
- vezérmütengelyek újonnan 400e, sajátra felprofilozva 160e
- kipuff barátilag: leömlök 150e, kettös-rendszer szintén 150e

Tehát ez alsó hangon is, kerekek és gumik nélkül, bö 3,5 millió forint plusz rengeteg saját munka és baráti segítség. Így mondjuk van egy valóban 300 lovas,igényes, utcán tartós és használható/autózható autó.
 
Re: soma (5179)
reply history 2007.09.10. 14:57:28 (5042
User profile
13.17 @ 167
Nekem 164-es Alfán, meg TudatLannak a Dedrán bevált. 
Re: ave (5041)
reply history 2007.07.23. 14:46:28 (4604
User profile
13.17 @ 167
Már akinek!
Nekem majd itt kell(ene) a RyTA féle kétszer annyi köbcenti, de cserébe feltöltve (esetleg még nitrózva is ) ellen menni ... szívóként!
Persze nem én vagyok a mérvadó, de a mi mostani kategóriánkban menö BMW-k is elég esélytelenné válnak majd, mert még Gazsi 2-literesével is inkább csak reakcióban, vagy müszaki hibában veszik fel a versenyt, bár ö most másik ligában játszik majd.  
Re: Spoon (4603)
reply history 2007.07.23. 13:14:21 (4602
User profile
13.17 @ 167
Elvileg arról volt szó, hogy csak a köbcenti a határ és a hajtási mód, a feltöltés nem módosít semmit. 
Re: Spoon (4600)
reply history 2007.07.18. 12:40:00 (4510
User profile
13.17 @ 167
Én úgy sejtem, hogy ilyen PSI meg F-ekben írogat ez  rendszer és ezzel lehet a baj! Ha rendes mértékegységeket használnának, már müködne a dolog!  
Re: hungryta.com (4507)
reply history 2007.07.11. 01:16:23 (4374
User profile
13.17 @ 167
Most akkor mi a bajod? Mert korábban azt nehezményezted, hogy nem tudod, hogy a részfeladatokat hol, kivel és mennyiért csináltatja az, aki építené a teoretikus motorodat.  Itt meg most azt mondod, hogy csak a minimális munkát végeztetnéd itthon.
Az elsö esetet nem értem. Ha valakit megbízol a munka elvégzésével, lévén, hogy sem szaktudásod, sem megfelelö ismeretséged, kapcsolataid nincsenek, akkor elöre tisztázzátok az árat, és te eldöntöd, hogy neked ér-e annyit a dolog vagy sem. Ennek folyományaként vagy lesz üzlet vagy nem. Az általad megbízott ember képviseli innentöl az érdekeidet a szakiknál, ö fogja átvenni a részmunkákat, ha úgy ítéli meg, hogy azok megfelelnek az elvárásoknak, és képesek lesznek azt a teljesítményszintet produkálni, amit szeretnél.
Ha viszont nem bízol meg itthon senkiben, akkor mitöl bízol meg 10e km-re lévö valakiben, aki felé még gatanciális követelésekkel is sokkal nehezebben fogsz tudni élni?

A használatra is rátérve. Szerinted a 230 lovas 1.6-os az tartós lesz, ha ezt a teljesítményt huzamosabban kiveszik belöle nagy rendszerességgel? És itt mindegy, hogy a nagyvíz melyik oldalán préselték ki ezt a teljesítményt belöle. Szerinted ez a tuning valóban alkalmas lenne még utcai használatra? 
Re: tRebroN (4362)
reply history 2007.07.08. 19:16:57 (4311
User profile
13.17 @ 167
De az egy korabeli motorkerékpár-motor!  
Re: civiccoupe (4300)
reply history 2007.07.08. 19:15:24 (4310
User profile
13.17 @ 167
És a 2.0 V8-as motor a 33 Stradaleban 1967-ben 230 lóval!  
Re: soma (4299)
reply history 2007.07.07. 20:13:10 (4288
User profile
13.17 @ 167
155 DTM meg ITC változataiban a 2.5 V6 450-470 LE volt utolsó trimben. Tavasszal raktam is be róluk képet. Kényszervezérelt motor, 11,5k rpm-re.
Ott mondjuk összkerék volt hozzá, de kíváncsi lennék mit mehetne egy olyan motorral egy kimondottan gyorsulásra épített autó. Mondjuk , mint somáé. Külföldön már rakta X1/9-be Alfa V6-ot. 
Re: Pelyvi (4273)
reply history 2007.07.07. 06:43:04 (4268
User profile
13.17 @ 167
Elvileg a Brabhamben még 1400 lóeröröl is szólt a fáma!

Most van egyébként egy eladó Alfa 1.5 V8 T ebböl a korosztályból felújítva, állítólag 1000 LE.  
Re: szabyk RST (4252)
reply history 2007.07.06. 18:21:42 (4250
User profile
13.17 @ 167
 
Re: hungryta.com (4248)
reply history 2007.07.05. 23:14:57 (4232
User profile
13.17 @ 167
Hajrá!  
Re: Falco (4230)
reply history 2007.06.26. 00:26:08 (4135
User profile
13.17 @ 167
Illetve ehhez kapcsolódóan a leadó felület elég tiszta? Nincs eltömödve mindenféle nyárfa meg egyéb bolyhos szöszökkel?

Egyébként a hütö falát úgyse tudod tökéletesen kimosni, egy idö után mindenképp csökken a hövezetö képessége a falán lévö lerakódások miatt. 
Re: ave (4134)
reply history 2007.06.21. 23:42:54 (4090
User profile
13.17 @ 167
Nem csak nálunk! 
Re: Zolti (4089)
reply history 2007.03.19. 22:33:03 (2698
User profile
13.17 @ 167
Ha még be lehet furakodni ebbe az illusztris társaságba, akkor én is kérnék egy fekete+piros kombót! Ha nem, akkor sincs gond, ráér.

Köszönöm! 
Re: carlosracing (2695)
reply history 2007.03.12. 22:01:12 (2609
User profile
13.17 @ 167
Egyébként a 2-literes Alfa V8 67-böl az volt (mármint 4-szelepes, meg ikergyújtásos). Szerintem tetszene neked! Az autó mindössze 700-770 kg, 94 cm magas.  
Re: carlosracing (2604)
reply history 2007.03.12. 21:58:29 (2608
User profile
13.17 @ 167
Esetleg ezt nézd meg, amit írtam Suzukit (bár úgy tünik, hogy concept car maradt):

http://www.carfolio.com/specifications/models/id/?id=86856 
Re: carlosracing (2604)
reply history 2007.03.12. 15:42:59 (2601
User profile
13.17 @ 167
 
Re: Crybaby (2600)
reply 2007.03.12. 15:28:41 (2599
User profile
13.17 @ 167
Az olaszoknál az adózási küszöbök miatt volt jópár 2-literes V8. Volt a Ferrarinak a 208 GT4, illetve a 208 GTB Turbo (ezek exportra a 308-asok voltak), a Lamborghininek az Urraco P200 (normálisan 2,5 illetve 3 literes P250, P300), az Alfának a 33 Stradale-ban a 230 lovas V8-a. Késöbb ebböl lett egy kisebb teljesítményü és nagyobb lökettérfogatú, ami a Montrealban és 20 darab GTV-ben szerepelt 2,6-os 200 LE-s.
De elvileg a 90-es évek közepe-végén a Suzuki is kijött egy 1,5 liter körüli V8-cal a Capuccinoban.

És itt egy 3-literes V16

 
reply history 2007.03.12. 13:31:36 (2594
User profile
13.17 @ 167
Ha valaki nem tudja elolvasni , akkor : 12 hengeres középmotor, boxer, 1490 ccm, 500 LE @ 11.000 rpm, 350 km/h feletti végsebesség. A világ elsö 12 hengeres boxere 1940-böl. 
Re: fastcar (2593)
reply 2007.03.12. 13:18:36 (2593
User profile
13.17 @ 167
Akkor itt van 12-vel!



 
reply history 2007.03.12. 11:48:43 (2591
User profile
13.17 @ 167
Ez nem is F1 volt, hanem a 90-es évek elején Indycar. 2.6-os V8 turbo, kb. 750-800 LE.

Egyébként az Alfa a kompresszoros motorjaival volt egyeduralkodó, még az F1 hajnalán, meg a háború elött. Majd rakok fel olyan képeket is, ha érdekel valakit, vagy jó kis szívó 2,5-eseket 450 LE-vel 
Re: ave (2587)
reply 2007.03.11. 21:40:51 (2580
User profile
13.17 @ 167
Mutatok én is a turbó-fanoknak!
Most jöttem meg Milánóból az Alfa Múzeumból és a Milano-Sanremo Classic Rallye rajtjáról.



 
reply history 2007.02.28. 22:07:15 (2396
User profile
13.17 @ 167
Adjak egy 3-literes hüvely-dugó szettet fötengellyel és hajtókarokkal? (magyarul egy 24-szelepes motor alját?
Re: Ollah (2383)
reply history 2007.02.02. 23:18:53 (1633
User profile
13.17 @ 167
Csak azt azért nem ajánlottam, mert nehezebb, mint amit a szakik csinálnak, meg a Tarox nyereghez nem is biztos, hogy jó a mérettartománya. Az a Porsche-Brembo nyergekhez való. 
Re: fastcar (1632)
reply history 2007.02.02. 23:13:34 (1632
User profile
13.17 @ 167
Te Ollah!

Van MBT-adapterem is, ha épp arra van gusztusod!  
Re: Ollah (1624)
reply history 2007.01.28. 22:29:51 (1534
User profile
13.17 @ 167
10W-60 
Re: szabyk RST (1499)
reply history 2007.01.28. 22:29:13 (1533
User profile
13.17 @ 167
Miért kell mindig kérkedni a fiatalsággal! :P 
Re: Crybaby (1496)
reply history 2007.01.28. 22:28:02 (1532
User profile
13.17 @ 167
Rég volt, tán igaz se volt!  Mosolyog  
Re: gibbon75 (1494)

Total 46 entries
1  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!