timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 96 entries
1  2  Next  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2011.11.16. 19:24:09 (18658
Köszi Szabi!
Állati nagy segítség volt! 
Re: szabyk RST (18655)
reply history 2011.11.15. 21:34:07 (18653
Hát igen. Az s2000 viszont már önmagában jó azt nem kell bolygatni.
Ezeknél a Ford technika az alap. Arra lett kitalálva. Lehet tovább variálni, de annyit nem hoz, mint amennyivel borítasz egy bevált receptet.
Itt inkább aki versenyre akarja használni, az bike engine felé mozog. Ott egy motor, váltóval, sallangokkal  90kg és még ráadásul kuplung nélkül válthatsz fölfelé, mert tudja a váltó. Kormány mögé helyezett fülekkel F1 feeling.
Seveneknek nem igazán a gyorsulása üt(bár drag fórumon nem kunszt) de egy 180lovas opel motorral 4,5mp a 0-97. A kanyarsebessége brutális. Nagyon szavakkal nem lehet elmondani, de egyszerûen döbbenetes milyen szinten lehet megtaposni kanyarból kifelé.
Kár hogy a hatóság nem partner a kitcarozásban.
 
Re: sh adam (18652)
reply history 2011.11.15. 20:32:58 (18651
Sad
Azért köszi.
Alig látni itthon magyar rendszámos Sevent. A magyar gyártású Helixeken kívül 2db, meg persze Caterham-es Marci jut eszembe.  
Re: sh adam (18650)
reply history 2011.11.15. 20:02:15 (18649
Szabi,
Nagyon köszönöm örök hála.Nagyon sokat segítettél. Már csak ez hiányzott a gyári vezérlés bekötésébõl.
Esetleg azt megtudnád még mondani milyen jellegû a difin a jelölés? Furatok vannak? Vagy valami fog szerû képzõdmény? 
Re: szabyk RST (18646)
reply history 2011.11.15. 19:56:04 (18648
Hello,
Szép autó. Esetleg nem tudnál kontaktot szerezni hozzá?
Kevesen vagyunk ebben az országban, úgyhogy próbáljuk összeszedni a kitcarosokat.
Országon belül merre található?
Thx 
Re: sh adam (18644)
reply history 2011.11.14. 20:56:30 (18643
szabyk RST
Kellene egy kis infó, remélem te tudsz segíteni. Az angol Focus vátót amit vettél, nálad mennyire lett szétszedve?
Az a helyzet, hogy sehol nem találok semmilyen képet szétborított váltóról. Meg szeretném oldani a sebességjelfogó hall szenzor jellel történõ ellátását, de sehol nem tudják megmondani 360fok alatt, mennyi impulzust kap. Ford szervizeket is próbáltam, a netet is végig túrtam, de sehol nincs infó. Ezekben az MTX75ökben mirõl veszi a jelet a szenzor? Nem bontottátok meg esetleg annyira hogy lássátok? Fogaskerék fogait számolja, furatokat vagy mit?
Föl kell eszkábálnom valami jeladótárcsát a kardánomra, de fogalmam sincs milyen jellegû legyen. Annak könnyebb a dolga aki látta már a váltó belsejét és azt hogy hova figyel a szenzor.
Elõre is köszi! 
Re: szabyk RST (18595)
reply history 2010.10.11. 20:33:36 (17091
Régen én is modelleztem, míg nem volt jogsim. Onnantól nem érdekelt annyira. Repülõ van itt vagy 3 kész, meg még annyi félkészen. Akkor még irreálisan drága dolog volt, most viccesen olcsó egy autóépítéshez:-) Télen mindig rámjön a rep építés, de ahogy a hõmérséklet kienged a garázsba el is felejtem. 
Re: radics1 (17089)
reply history 2010.10.11. 20:19:40 (17088
Nekem a haver mondta hogy gondolkozzak rajta ha ilyenbe töröm a búrám.
Igaz õ más léptékben vásárol 200Literes hordónyi gyanta stb
Nem csak a Novia létezik.
Árakról pontos dolgot nem tudok és nem is akarok butaságot mondani.
Ez is jó cég. Sokat fórumozik egy ottani fazon is vegyész nicknévvel. Nagyon segítõkész és nagyon profi, nem levegõbe beszél. Semmi közöm hozzá csak sok hozzászólását olvastam tõle. Mondjuk modell fórumokra irkál sûrûn
http://www.alvin-plast.hu/ 
Re: radics1 (17087)
reply history 2010.10.11. 18:32:26 (17086
Szia,

Ne szarozz vele. Ez egy tudomány:-) Hidd el mozgok kitcaros körökben mûanyagosok között eleget. Otthon mire megveszed a cuccot hozzá többe kerül, mintha megcsináltatod! Ha nem tudod GYAKORLATBÓL a technikáját a segged is hozzáragad a mocitetõhöz. Ha nem jól csinálod meg a sablont a kész cuccod olyan görbe lesz hogy semmire ne tudod majd használni. Mire megveszed a szerszámgyantát a sablonhoz(ezzel veszed le a gyári mocitetõrõl a negatívot) az ára kiadja a munkadíjat mert drága cucc. Fogalmad sincs mennyi alapanyag kell hozzá így többet vásárolsz fölöslegesen (megint megy a pénz).
Általában az elsõ úgysem sikerül, tehát kettõre kell alapanyagot vásárolni.
Én lemondtam róla mert a haveromnál láttam milyen szar meló, pedig õ nagyban nyomja (Cobra üvegszálból ferrari repl. üvegszálból) és látom hogy ilyen rutinnal mennyi dologra oda kell figyelni hogy az eredmény értékelhetõ legyen. Inkább fizettem az embernek akinek volt sablonja, mert nem került többe, mintha megveszem a cuccokat hozzá. Ja a formaleválasztóról és a gélrõl még nem is beszéltünk.
Szerintem vegyél háztartási boltba egy kis doboz mûgyantát meg hozzá szövetet, ez kb 3000ft és próbálj kisebb dolgokat lemásolni. Ha tetszik a dolog hajrá.
Mindenki maga dönt.
Ha viszont belevágsz a melóba, csináld karbonból mert alig van árkülönbség az alapárak között.
 
Re: hori (17076)
reply history 2010.09.19. 16:46:41 (16960
Jövõ hétvégén veszem ki a pinto blokkot. Marad a váltó és 2l zetecet kap az autó. Sok helyen azt olvasom hogy a 2l-es motor lendkerekére, kuplungszerkezetére nem megy föl a type9, és le kell cserélni az 1.8 16v silvertop lendkerékre.
Mindenekelõtt látni akarom a saját szememmel, hogy nem fér össze, de fölkészülnék rá, hogy tudjam hol keressem ha kellene.
Köszi 
Re: szabyk RST (16959)
reply history 2010.09.19. 11:20:02 (16958
szabyk

Nincs véletlen a satupadod alatt 1.8 16v zetec lendkereked? 
Re: szabyk RST (16956)
reply history 2010.06.01. 19:49:19 (16172
Köszönöm!
robi03kukacfreemailhura küldheted. 
Re: Roberto (16169)
reply history 2010.06.01. 19:36:44 (16169
szabyk
Az angoloktól hogy fuvaroztattál hazafelé? Nekem egy sima tetõkárpit szövetre ami 100GBP, 100GBP futárköltséget akarnak számolni. Kb 6-7 kiló a cucc, mérete mag amilyenre összehajtják. Nincs valami bejáratott ötleted?
THX 
Re: szabyk RST (16162)
reply history 2010.01.18. 12:24:05 (15316
Öregem, eléggé szívembõl szóltál.
Azt hittem csak én látom így a fejlõdés ütemét. 
Re: Turboá (15314)
reply history 2010.01.16. 21:53:57 (15300
Hû úgy látom a turbófelújító rokonszakmája a klímaszerelõ. Én ugyanezeket jártam végig csak klímajavítással. Azután itthon sikeresen tizedáron javítottam.

Tisztelet a kevés kivételnek. 
Re: Turboá (15299)
reply history 2009.10.08. 21:37:24 (14686
Valamit kitalálok. Lassan annyi mérõ cuccot vettem az építés során, hogy egy nyomásmérõ nem fog feltûnni a raktárban. 
Re: NISSAN (14685)
reply history 2009.10.08. 21:18:41 (14684
Ja nincs semmilyen nyomás szabályozóm, a membrános AC szerintem magától nem áll le, bár még nem próbáltam ki. 
Re: Roberto (14683)
reply history 2009.10.08. 21:16:39 (14683
Igazad van dolgozik is a vissza ágra, csak ott szûkítettem rajta. Holnap kipróbálom úgy hogy lezárom azt az ágat. Mostmár kimászom ebbõl a kurva H1N1bõl és talán lesz kedvem szerelni is.
Jó lenne ha ezzel megoldódna. 
Re: NISSAN (14682)
reply history 2009.10.08. 20:30:40 (14681
Pontosan, középen van betáplálva.
Úgy van megoldva a karburátor etetése hogy a tank mellé került egy kisnyomású AC ami elõreviszi a nyálat. A karbi elõtt van egy y-al bekötött visszafolyó ág a tankig, arra az esetre hogy a zárt tûszelep ne legyen terhelve. A karbi és az y között van egy átlátszó szûrõ hogy lássam nem-e ürül le a karburátor (kicsit puffer szerepe is van) Eddig úgy tûnt jól kiszolgálja. 
Re: NISSAN (14680)
reply history 2009.10.08. 19:23:46 (14678
THX 
Re: NISSAN (14676)
reply 2009.10.07. 21:19:54 (14675
ÜDV,
Tudom, hogy elavult dolog itt, de lenne egy karburátorral kapcsolatos kérdésem. Talán bepillant pont valaki aki rakott már motor-karbisort autóba. Szóval nálam adott volt egy régi EFI Ford motor. Mivel nagyon magas volt a szívósor(nem fért el) és nem akartam telekábelezni a kocsit, átépítettem Keihin karbisor-ra, és egyenlõre vákumos gyújtásra. Most elsõ körben azt szeretném elérni hogy tisztességesen járjon, pörögjön és fogyasszon. VISZONT: az egyes henger visszadurrog a karbi felé. Akárhova játszom a gyújtást durrog, véletlenszerûen. Strobival helyén a gyújtás, kompresszió, szelephézag rendben.(a motor közepes állapotú, de efi-vel jól mûködött) Amit eddig kiderítettem, az hogy okozhatja a durrogást szegény keverék is, de akárhova fúvókáztam(dúsítottam) csak csinálta. És vajon miért csak az egyes henger? Ha ua. a fúvókák meg minden, miért csak az? Szivatóval, nem durrog. Ja karbiszinkron beállítva.
Amúgy húz meg pöcc-röff indul. Minden gyertyakábelt, elosztót, rotort már cseréltem. Legjobban akkor csinálja amikor hideg motort beindítom szivatóval, eléri azt a hõmérsékletet hogy szivató vissza, ezután a motor akár pici gázra is durrog. Üzemmelegen hajtva kb 5percenként egyszer-kétszer.
Ötlet? 
reply 2009.03.26. 15:42:56 (13525
Köszi,

Azt kiszúrtam hogy, 8 inj. van, de meglepõ, hogy nem 2 sorban a pillangó után. Nem hiszem hogy költséghatékonyságból dobták a tüte elé.
Valahol láttam egy videót ahol mûködés közben mutatták próbapadon a Renault F1-es motort ott érdekesen nézett ki a külsõ inj. munka közben.
Erre lettem volna kíváncsi hogy mennyivel lehet jobb az ilyen felépítés a hagyományosnál vagy a közvetlennél. 
reply 2009.03.26. 10:00:36 (13521
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, hogy több helyen is találkoztam olyan szívósor felépítéssel ahol a pillangó elõtt fecskendeznek be. Ez miként mûködik? Az ideális elkeveredés miatt csinálják? F1 motornál is ez a módi és itt is:


http://www.sbdev.co.uk/SBD_West/SBD_Duratec_Westie.htm

Hogyan tudják ezt ilyen fordulatokon használni, úgy hogy ennyire messze van a szelepektõl az inj.?
Ha mûködik faszántosan akkor miért ilyen ritka és mért erõltetik egyre jobban utcára a közvetlen befecsit?
Vagy én keverek nagyon dolgokat?
THX 
reply history 2009.03.21. 19:42:51 (13491
Hello,
Köszi a választ!
Annak örülnék, ha sikerülne több infót összeszedni a kocsiról. Legjobb az lenne ha tulajnak tudnád megszerezni az elérhetõségét. Vagyunk itthon egy páran kitcarosok(Seven,Cobra stb.) és próbáljuk kicsit összekovácsolni a csapatot, mivel ezeket itthon nem lehet forgalomba helyezni, szeretnénk lépni ez ügyben ehhez meg tömeg kell.
Kecskeméten lesz találkozónk május vége körül, jó lenne odacsalni mert nincs is messze tõletek. 
Re: sh adam (13490)
reply history 2009.03.21. 09:49:16 (13487
Szia,
Eltudnád küldeni a képet?
robi03kukacfreemail
Ismered az autót? Itthon épül?
THX 
Re: sh adam (13478)
reply history 2008.11.18. 23:16:11 (12294
Ok akkor ezügyben is kereslek mail-ben. Holnapra kész a tank méretes rajza, du elküldöm.
Amúgy nem ismersz véletlen nálatok egy sárga Mkindy-t? P rendszámmal szokott poroszkálni.
Az õ szálvédõje is ott készült, csak szivesség alapján, annak meg van határa Smile  
Re: carlosracing (12292)
reply history 2008.11.18. 23:10:33 (12293
Köszi
Amúgy ezen jót röhögtem, mert ma pont ezt írtam egy kit-car fórumos srácnak mást témában:

"keresd meg turboá-t !
õk csináltak már ilyet"

Smile  
Re: gizi525ix (12291)
reply history 2008.11.18. 21:00:39 (12290
Ja amúgy köszi az ötletet. 
Re: Roberto (12289)
reply history 2008.11.18. 21:00:15 (12289
Rá emlékeztem régrõl. Mintha Gyõzike hazájában gyártatta volna, de neki sem volt egyszerû kör. 
Re: ave (12288)
reply 2008.11.18. 19:57:55 (12287
Üdv
Szerintetek hogyan lehetne egy ragasztott elsõ szélvédõt méretre vágni?
Nincs valakinek valamilyen ötlete? Mondtak már ilyet-olyat, de hátha találkozot már valki olyan személlyel akinek sikerült Smile
THX
 
reply history 2008.09.10. 23:15:57 (11613
Imádom ezt az autót. A technikai megoldások félelmetesen egyszerûek és emiatt szinte hihetetlen a kocsi tudása. A kivitelezésére kíváncsi lennék hogy követi-e az angol kitcar hagyományokat Smile
Egyszer építek egy ilyet tuti. Bár lehet akkor már nem lesz kõolaj Sad

Valahogy meg kellene szerezni a váz rajzát. Sajnos nemforog olyan közkézen mint a Seven.
Mire használja a tulaj az autót? Track day vagy csak utcán? 
Re: carlosracing (11606)
reply history 2008.08.27. 07:45:54 (11522
Akor nem gondoltam full félre.
Miután leírtam beugrott ,hogy valszeg nem vágják a több kilóméter menetet Smile
Itthon meglepõ cuccokat lehet venni mégmeglepõbb helyeken biztos van király szár is csak még nem futottam bele. Valahogy csavarból nekem szimpatikusabb leszúratni, persze ha van az embernek 10.9hez leszúrókése.
 
Re: Falco (11517)
reply history 2008.08.26. 23:29:40 (11504
Üdv,
Lehet butaságot kérdezek, de a tõcsavar nem mángorolt menetû?
Én ezekbe a menetes szárakba nem bíznék. Ha vágott menetet akartok bármelyik normális esztergályos megcsinálja, persze alapanyag függõhogy van  hozzá szerszáma. Ide én valami spec anyagot tudok csak elépzelni, különben az APR is fillérekbe kerülne.
De lehet marhaságot írtam. 
Re: Falco (11503)
reply 2008.03.21. 18:54:53 (9575
Holnapra sok szerencsét! 
reply 2008.03.21. 18:54:28 (9574
Gratula. Csak megoldódott.
Akkor csak volt köze légtömegmérõhöz is. Azt tudtam hogy alapjárat problémát tud okozni de arra gondoltam hogy csak mászkálást nem ekkorát. Amúgy a benzinnyomást visszaraktátok mostmár gyári értékre vagy maradt 3,5?  
reply history 2008.03.21. 16:17:19 (9567
Nemigazán értelek hogy miért érzed vitatkozásnak, mert nem ez volt a célom. Csak elmondtam amit tudok(sejtek) a C20XE-rõl. Találkoztam már érdekes dolgaival mivel majd 6éve ezzel járok.
Peace 
Re: Attila1987 (9564)
reply history 2008.03.21. 11:27:16 (9559
Itt van hibakód olyanra hogy nincs fesz változás, fesz változás határérték alatt illetve fesz változás határérték fölött. Ez elvileg bevédi a szakadást és a határ fölötti értékek bevitelét.
Ettõl még az lehet hogy alig szabályoz de attõl ennyirerosszul nem viselkedik a moci.

Nem egyszer ilyen fordulat nemvisszaejtést, rángatást, erõtlenséget rossz benzintõl csinált. 
Re: Attila1987 (9558)
reply history 2008.03.21. 09:55:10 (9557
Ezt ki lehetne próbálni úgy hogy lehúzza. Ekkor vészprogramon, ha stabilan mûködik igaz gyengében akkor ott van a kisördög. Szerintem dobott volna hibát rá ha ez lenne a gond. 
Re: Attila1987 (9556)
reply history 2008.03.20. 19:57:53 (9539
Alapjárati motorod nem szorul? Vagy azon a környéken nem szív falsot?
De mi a szartól levegõsödhet a tanknál. 
Re: Atommanó (9537)
reply history 2008.03.20. 19:49:01 (9538
Sad  
Re: Atommanó (9537)
reply history 2008.03.17. 19:44:27 (9479
A fészke jó kialakítású? A híd rögzítése nem húzza félre picit?
De ehhez(sem) én már nagyon nemértek csak találgatok 
Re: Ca Sa (9478)
reply history 2008.03.17. 19:26:29 (9477
Úgy érted hogy jól hogy 3000 fölött is?
A nagy tankal is 3000 fölé megy üresben?
Nekked csak terhelés allatt van levegõsödés vagy üresben is?   
Re: Atommanó (9475)
reply history 2008.03.17. 19:23:16 (9476
Hogy érted hogy mellette?
 
Re: Ca Sa (9470)
reply history 2008.03.17. 19:19:51 (9473
Ja tegyetek benzint az üvegbe Smile  
Re: Roberto (9471)
reply history 2008.03.17. 19:18:48 (9471
Az AC-ra rakja egy hosszú csövet és lógasd bele egy üvegbe jó nagyba vagy csak simán a tankba, és próbáljátok ki úgy. Ne a kifolyón jöjjön a benzin. Az üveg azért jobb mert látod mitörténik. Így kizárhatod a tank problémát.
 
Re: Atommanó (9469)
reply history 2008.03.17. 19:09:51 (9468
Hát fogalmam sincs hogy meddig bírják.
Valaki tudja? 
Re: Robi-ka (9465)
reply history 2008.03.17. 19:06:53 (9467
Köszi a kiegészítést. Amúgy ez eszembe sem jutott de tök logikus. Ezért jó fórumokakt bújni.
A kis tartály után miaz a 2 henger? 2 szûrõ? 
Re: Ca Sa (9462)
reply history 2008.03.17. 19:03:53 (9464
Hu vazz. Van itt minden.
Na ez a komoly rencer Smile  
Re: Ca Sa (9459)
reply history 2008.03.17. 19:00:08 (9461
Amúgy akkor is ha levegõt szív az átemelõ akkor is gyorsabban feltölti a puffert. Ha csak úgy tudod elhelyezni hogy a puffer följebb van a sima atnknál kell az átemelõ.   
Re: Roberto (9458)
reply history 2008.03.17. 18:56:02 (9458
Komolyabb rendszerekben!! Ezt asszem bele is írtam. Nem trabi tank a komoly rencer Smile  
Re: Robi-ka (9457)

Total 96 entries
1  2  Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!