Mivel tisztán hallani, hogy alapjáraton egyik henger nem megy, amikor annak az injektorát húzod le akkor pont nem történik semmi. A többinél méginkább döcögõsen fog járni a motor.
Azért gondoltam a kompressziómérésre, mert a hangja alapján ( legalábbis ami átjön a videón ) a fõtengelycsapágyat is tudnám okolni. A csúnyán csapágyas motor dugattyúja, a csapágyhézag miatt nem jár fel addig mint egy hibátlan, így nem is sûrít annyit. Járó motornál próbáld egyesével lehúzni az injektor csatlakozóit, így gyorsan ki tudod szûrni, hogy melyik henger nem megy. Esetleg érdemes azt is figyelni, hogy a kopogó hang változik e a henger kioltásakor.
Jellemzõ hiba az M40-nél, hogy a hidrotõke elkoptatja a hengerfejet, és melegen megfeszül. Ilyenkor kopik a tengely, és nem dolgoznak megfelelõen a hengerek. Hasonló a jelenség, mint amikor gyujtáskimaradás van. ( alapjáraton jár, fordulaton pedig nem ) Sajnos az egész motor nem ér annyit mint amennyibe a fejtömítés kerül...
Ha már ezt a kategóriát nézed, akkor inkább azokat, amik szívóban is ennél erõsebbek:
S50B32 321hp, S54B32 343hp, S54B32 CSL 360hp ( ezek mind 3200ccm ) S38B36, S38B38 310-340hp( 3600, ill 3800ccm )
Értem. Van ilyenünk eladó, kissebb ccm-el, nagyjából aluminiumárban...Ami a maga kategóriáját jelenti, ahogy Atti is írta, az a 7-es amibe gyárilag építették. Persze a 200.000 km-t nemsok éri meg jelentõs olajfogyasztás, és kartergáz nélkül. Amúgy feleekkorával mentem 11-et.
Képzeljünk el egy jól mûködõ 200.000km-t futott diesel turbót. Oléyan lerakódások vannak a kompresszor, illetve turbinakeréken, hogy csak azt letisztítva is 15-20%-os felpörgés javulást lehet elérni. Na akkor mutatja a turbós a papírt, hogy defaszán kicentíroztam...
Hááát...Ha lehet picit vitatkoznék.0.75 lambda, minden szempontból, és felhasználási területen mocskos dús. Talán váltások között, amikor a gyorsítási dúsítást látod indokolt. Sok gyári konfig ( pl volvo hamár Svéd ) fél gázas gyorsításnál lamda1-en gyorsít akár 0.8-ig is. Nem illik összekeverni a töltõnyomást, és a légtömeget. Utazóban mondjuk egy gyárias konfig esetén ( mikor a kompresszoroldal egy 2 literes motoron nem 600 lóerõs ) 0.92-0.94 között teljesen elfogadható lehet. Ha a szakirodalmat vesszük, akkor turbomotor teljes terhelése esetén 0.86 érték az optimális, és a legtöbb motor ezen az értéken jól is mûködik. ( mégegyszer a gyárias felállások ) Persze egy mocskosnagy kompresszorral betöltött 2 bárnál akkora a hõterhelés a motorban, hogy indokolt a 0.8-0.78 körüli lambda, hisza a párolgás-hõelvonás elvre alapozunk. üdv: powered
Ez így van, de én asszem crossautót olvastam, és ha a coolercsövezés szûk, vagy a cooler kicsi, talán az is okozhatja. A nyomóágban bármilyen "fal" okozhat pumpálást.
Levegõ sûrüség. Hasonló ( ezzel szinte teljesen megegyezõ) hibába futottam bele. kb 50 fokos vizzel, egyszer ki lehet forgatni a motort 1-5ig azt án kezdõdik a mûsor,. A töltõnyomásmérõn fél báros pumpálások láthatók, extrém esetben megszûnik a töltés, és orra esik az autó.
Szia! Eltávolítani úgy lehet, hogy elvágod, és a vezérszíj felöli csonk bentmarad. Így lesz olajnyomás, és nem folyik ki a motorból az olaj. Bár én probáltam az integrale-t így is úgy is, és utcai motorbelsõnél jobb volt balansztengelyekkel.
Hugoddal különböztél össze!... Csak szimpla szakmai vita volt olyan orgánummal, hogy a hátsó sorban is hallják... Szóval a véleményem továbbra is az, hogy olyan motorban ahol ekkora hõterhelés van elmegy 7-8 század. Tapasztalatból...
Az a gáz, hogy csak 1.5 bár felett, és "magas"fordulaton csinálja. Mire keszedem a gyertyát, semmi nyoma.Elsõ körben és is a szikrát céloztam, volt gyertyacsere, trafók, gyertyakábelek. Aztán külön adtam tápot a trafóknak, aztán átkábeleztem õket, lényegében ba..ott rá. A dwell-re érezhetõen reagált, de nem lett tökéletes. 3msec-el töltöm wasted spark-ban. A gyanús a keményedõ vizcsõ lett. Persze map függvényében dwell-t...Az nem a vems...
Be van tûzkarikázva az átkozott! Szerintem kitolta a szívósortõmítést, és depresszióban beszívja a vizet a folytószelepfûtés maradványánál. Ha als-el veretem kitisztul. Asszem rászánom magam, és csinálok egy rendes szívosort.
Hajrá! Én is ezeket a dugókat használom. De ezekszerint nem a dugattyú a szûk keresztmetszet...Mi volt a 4hengerezõsdi? Úgy tûnik hogy a bajor eszi a fagyállót az 5. hengerben..
Sziasztok! Néhány gondolat az elmult napok történéseire reagálván. Elméletben, az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség. Gyakorlatban van!...Kedves Drt! Meghajlok a lexikális tudásod elõtt, de kérlek adj magyarázatot arra, hogyha mindenre van képlet, séma, egyenlet változókkal, akkor miért van a GYAKORLATBAN, hogy pl. turbóméretezésnél, több komponenset is górcsõ alá vesznek a mérnökök? Hiszen ki tudják számolni hogy adott teljesítményhez, motorkarakterhez mi passzolna.Igenis ismert, és elismert eljárás, a tapasztalati úton választott mechanikai alkatrészek próbája. Könnyításrõl mint teljesítménynövelésben elfogadott tényrõl vitázni balgaság (szvsz) Az, hogy ezt profi szinten ki képes elvégezni, az más kérdés. Bicskanyitogató, lekezelõ hangnemû stílusban nem lehet szakmai vitát folytatni, erre már többször fényderült. Maradakok tisztelettel : Kovács Ákos
u.i Kedves Kori! A trófeák szószerint ékes bizonyítékai annak hogy valaki az adott sportban eredményes. Ezt kétségbevonni modortalanság, még ha ezzel is szeretné bizonyítani valaki, hogy ért ahhoz amit csinál.
Rossz példa. A civic fõtengelye nem az a drabális darab ugye? És talán azt sem felejtjük el hogy szívómotorból épített turbósra, így a tervezett teljesítmény-igénybevétel uszkve háromszorosát kapja...Te könnyítenél?
Leírom az én tapasztalatomat ebben az ügyben. Lehet hogy Kacsóék tudnek fõtengelyt könnyíteni, és centírozni. Neked készséggel elhiszem. 2003-ban nem tudtak, annak ellenére hogy ezt állították. Egy integrale motorom ment tönkre Veszprém rallyn, bár célba vitte az autót az álltaluk készített tengellyel. Centírozottság hiányára utal, hogy az összes nyugvó csapágyat romosra verte azmelett, hogy a hajtókarcsapágyaknak kutyabaja sem volt. Öreg szakikkal konzultáltam, akik életükben ilyenrõl nem hallottak.
Könnyítésrõl. Volt szerencsém látni olyan rallyautót ami a VB-n ment, és nemhogy fõtengelyt, és lendkereket, hanem kardánt ( karbonból, hiszen direktben ugyanannyit forog mint a fõtengely ) féltengelyszárat, ékszíjtárcsákat, és mindent könnyítenek ami forog, mozog. Lásd üreges lemez hajtókar. Azt kogy ki tudja ezt a könnyítést profi módon elvégezni, az más kérdés. Hazai viszonylatban egy grammolt centírozott motorbelsõt többre tartok mint egy könnyítettet, mert én már ráfáztam a kacsó féle lesonkázott fõtengellyel.
Ave! Maximális tiszteletem melett kérdezem: TE komolyan azt gondolod hogy a 7000 körül pörgõ lada motor, a könnyítés miatt kenguruzik?...
Úgy tudom szoktál gokartozni. Ami tudjuk hogy nem rugózik. Profi gokartosoknál láthatod kanyarban kigyorsításkor, fel-le pattognak, hogy a motor felpörgését segítsék, mivel nem tudnak visszaváltani. Majd egyszer hallgasd meg egy ilyen gokart hangját! Pedig nem 7000 forog...
Klassz! Ez bizonyíték arra, hogy Szél Pistinek kegyetlenül túlkeményítették a futómûvét a régi, már nagyon rossz minõségû hegyi pályára. Mi köze a forgó tömegek könnyítéséhez?
Tehát hogy pontos legyek, a gond egyik része a levegõ térfogat-oxigén aránya, a másik hogy az elektronika is beavatkozik az elõgyujtásba a melegebb levegõ miatt.
Én ezt tapasztalati úton állítom hogy számít! 2003-ban versenyeztem hf integrale-val, és ezeken a buktatókon, balga fejemmel már túl vagyok. Persze a jól bevált Magyar virtus...Elõbb elbaszom, aztán elõveszem a szakirodalmat...Minden álltalam ismert gyári turbós modellen megoldották a mérnökök hogy külsõ levegõt szívjon a motor. És a meglátásom szerint pont azoknál az öregebb modelleknél érezhetõ-mérhetõ a különbség, ahol a tervezéskor a kereskedelmi forgalomban akkor kapható gyengébb minõségû üzamanyaghoz lõtték a gyujtást, r-go eleve konzervativ gyujtástáblából megy.
Pontosabban weber-marelli. Amúgy tényleg jó ötlet lenne a direktszûrõt mindjárt a kompresszorházhoz rögzíteni...Ezen a tipuson a vízhûtõ, és a blokk között szembõl van a turbó. Ha létezik meleg hely, na akkor az ott van.