timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 75 entries
1  2  Next  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2011.05.06. 15:49:50 (18001
User profile
11.90 @ 190
A lambda, az égéskimaradás miatt mutat szegényet. 
Re: GMalma (17999)
reply history 2011.05.06. 11:21:03 (17997
User profile
11.90 @ 190
Mivel tisztán hallani, hogy alapjáraton egyik henger nem megy, amikor annak az injektorát húzod le akkor pont nem történik semmi. A többinél méginkább döcögõsen fog járni a motor. 
Re: GMalma (17996)
reply history 2011.05.06. 08:43:34 (17994
User profile
11.90 @ 190
Azért gondoltam a kompressziómérésre, mert a hangja alapján ( legalábbis ami átjön a videón ) a fõtengelycsapágyat is tudnám okolni. A csúnyán csapágyas motor dugattyúja, a csapágyhézag miatt nem jár fel addig mint egy hibátlan, így nem is sûrít annyit. Járó motornál próbáld egyesével lehúzni az injektor csatlakozóit, így gyorsan ki tudod szûrni, hogy melyik henger nem megy. Esetleg érdemes azt is figyelni, hogy a kopogó hang változik e a henger kioltásakor. 
Re: GMalma (17993)
reply history 2010.01.25. 19:20:20 (15434
User profile
11.90 @ 190
Jellemzõ hiba az M40-nél, hogy a hidrotõke elkoptatja a hengerfejet, és melegen megfeszül. Ilyenkor kopik a tengely, és nem dolgoznak megfelelõen a hengerek. Hasonló a jelenség, mint amikor gyujtáskimaradás van. ( alapjáraton jár, fordulaton pedig nem ) Sajnos az egész motor nem ér annyit mint amennyibe a fejtömítés kerül... 
Re: pista200sx (15433)
reply history 2010.01.19. 18:25:39 (15375
User profile
11.90 @ 190
Utcai használatban teljesen O.K. Persze fontos hogy ne egy lerúgott rozsdaboglyát nézz. Smile  
Re: voszi (15372)
reply history 2010.01.19. 18:22:48 (15374
User profile
11.90 @ 190
Ha már ezt a kategóriát nézed, akkor inkább azokat, amik szívóban is ennél erõsebbek:
S50B32 321hp, S54B32 343hp, S54B32 CSL 360hp ( ezek mind 3200ccm ) S38B36, S38B38 310-340hp( 3600, ill 3800ccm ) 
Re: voszi (15373)
reply history 2010.01.19. 15:01:43 (15360
User profile
11.90 @ 190
Sor 6 24V vasblokk. Ezek közül bármelyiket jó szívvel merném ajánlani. 
Re: voszi (15353)
reply history 2010.01.19. 14:59:21 (15359
User profile
11.90 @ 190
Értem. Van ilyenünk eladó, kissebb ccm-el, nagyjából aluminiumárban...Ami a maga kategóriáját jelenti, ahogy Atti is írta, az a 7-es amibe gyárilag építették. Persze a 200.000 km-t nemsok éri meg jelentõs olajfogyasztás, és kartergáz nélkül. Amúgy feleekkorával mentem 11-et. Wink  
Re: voszi (15356)
reply history 2010.01.19. 09:20:39 (15348
User profile
11.90 @ 190
Te a V8-ra gondolsz? Szerintem az egy szar. 
Re: voszi (15346)
reply history 2010.01.19. 09:18:52 (15347
User profile
11.90 @ 190
Ha az E85 ára elszabadul, akkor elktromos autót készítek, és napelemekkel fogom tölteni. Na annak verjék fel az árát... Smile  
Re: ave (15345)
reply history 2010.01.18. 22:50:32 (15343
User profile
11.90 @ 190
Felõlem elfogyhat akár holnap! Úgyis kukoricalével járok...Az asszony HDI-jébe meg jó a repcelé... Big grin  
Re: hori (15332)
reply history 2010.01.16. 18:36:08 (15296
User profile
11.90 @ 190
Képzeljünk el egy jól mûködõ 200.000km-t futott diesel turbót. Oléyan lerakódások vannak a kompresszor, illetve turbinakeréken, hogy csak azt letisztítva is 15-20%-os felpörgés javulást lehet elérni. Na akkor mutatja a turbós a papírt, hogy defaszán kicentíroztam... 
Re: Turboá (15294)
reply history 2008.09.18. 12:21:48 (11672
User profile
11.90 @ 190
Motor szivattyú, tartály egyben. free in one... Big grin A narancs közelében sem jártam Taszár óta. Hálisten csurig a mûhely. 
Re: pnanassy (11671)
reply history 2008.09.18. 11:57:04 (11670
User profile
11.90 @ 190
multiplex,can-bus, de ügyesen feltöröd... Wink  
Re: powered (11669)
reply history 2008.09.18. 11:55:30 (11669
User profile
11.90 @ 190
Van egy 307-es peugeot szervóm. Ajcsi ha gondolod. 
Re: pnanassy (11668)
reply history 2008.07.11. 13:44:58 (11152
User profile
11.90 @ 190
Falco! A tied az a " gyárias konfig " amirõl írtam? 
Re: Falco (11136)
reply history 2008.07.11. 09:46:57 (11133
User profile
11.90 @ 190
Wink  
Re: GMalma (11131)
reply history 2008.07.11. 09:33:54 (11130
User profile
11.90 @ 190
Hááát...Ha lehet picit vitatkoznék.0.75 lambda, minden szempontból, és felhasználási területen mocskos dús. Talán váltások között, amikor a gyorsítási dúsítást látod indokolt. Sok gyári konfig ( pl volvo hamár Svéd ) fél gázas gyorsításnál lamda1-en gyorsít akár 0.8-ig is. Nem illik összekeverni a töltõnyomást, és a légtömeget. Utazóban mondjuk egy gyárias konfig esetén ( mikor a kompresszoroldal egy 2 literes motoron nem 600 lóerõs ) 0.92-0.94 között teljesen elfogadható lehet. Ha a szakirodalmat vesszük, akkor turbomotor teljes terhelése esetén 0.86 érték az optimális, és a legtöbb motor ezen az értéken jól is mûködik. ( mégegyszer a gyárias felállások ) Persze egy mocskosnagy kompresszorral betöltött 2 bárnál akkora a hõterhelés a motorban, hogy indokolt a 0.8-0.78 körüli lambda, hisza a párolgás-hõelvonás elvre alapozunk. üdv: powered 
Re: Falco (11113)
reply history 2008.06.19. 22:35:22 (10913
User profile
11.90 @ 190
Ami ólmozatlan nyállal müködik, az bírja. 
Re: csabix (10912)
reply history 2008.06.19. 21:08:47 (10911
User profile
11.90 @ 190
Igen, amior ólmos benzinnel hangoltam autót. Az a szonda ki is fingott. Szerencsénk volt, hogy egy szonda elég lett a hangoláshoz.  
Re: csabix (10910)
reply history 2008.06.19. 17:43:51 (10909
User profile
11.90 @ 190
Milyen lambdákkal mész Csabi? 
Re: csabix (10900)
reply history 2008.05.20. 18:28:18 (10354
User profile
11.90 @ 190
Ez így van, de én asszem crossautót olvastam, és ha a coolercsövezés szûk, vagy a cooler kicsi, talán az is okozhatja. A nyomóágban bármilyen "fal" okozhat pumpálást. 
Re: ave (10350)
reply history 2008.05.20. 12:26:44 (10346
User profile
11.90 @ 190
Levegõ sûrüség. Hasonló ( ezzel szinte teljesen megegyezõ) hibába futottam bele. kb 50 fokos vizzel, egyszer ki lehet forgatni a motort 1-5ig azt án kezdõdik a mûsor,. A töltõnyomásmérõn fél báros pumpálások láthatók, extrém esetben megszûnik a töltés, és orra esik az autó. 
Re: ave (10325)
reply history 2008.05.18. 18:43:23 (10322
User profile
11.90 @ 190
surge... 
Re: Bálnt (10321)
reply history 2008.05.14. 16:33:24 (10277
User profile
11.90 @ 190
Szia! Eltávolítani úgy lehet, hogy elvágod, és a vezérszíj felöli csonk bentmarad. Így lesz olajnyomás, és nem folyik ki a motorból az olaj. Bár én probáltam az integrale-t így is úgy is, és utcai motorbelsõnél jobb volt balansztengelyekkel. 
Re: kappa (10238)
reply history 2008.05.14. 16:21:31 (10276
User profile
11.90 @ 190
Nekem mûködnek! Nézz körül!
http://pwracing.uw.hu/shop/index.php
www.pwracing.hu 
Re: kappa (10273)
reply history 2008.01.29. 10:07:47 (8646
User profile
11.90 @ 190
Sokszor csak dyno-n használják, felprogramozáshoz. Aztán vezérlés off... 
Re: Turboá (8643)
reply history 2008.01.29. 10:04:55 (8645
User profile
11.90 @ 190
Sajnos nem.És hozamkorrekcio sincs. Hobbielektronika vaze.... 
Re: Turboá (8643)
reply history 2008.01.28. 21:18:36 (8639
User profile
11.90 @ 190
Holnap hozom el a 24 valve-t a fúróstól, majd lövök néhány fotot! 
Re: Turboá (8638)
reply history 2008.01.28. 20:06:39 (8637
User profile
11.90 @ 190
Hugoddal különböztél össze!... Csak szimpla szakmai vita volt olyan orgánummal, hogy a hátsó sorban is hallják... Szóval a véleményem továbbra is az, hogy olyan motorban ahol ekkora hõterhelés van elmegy 7-8 század. Tapasztalatból...  
Re: Turboá (8617)
reply history 2008.01.27. 22:46:00 (8581
User profile
11.90 @ 190
Holnap nyalok...Mire ma nekiálltam volna, megtaláltak megint... 
Re: Turboá (8580)
reply history 2008.01.27. 22:40:53 (8579
User profile
11.90 @ 190
Az a gáz, hogy csak 1.5 bár felett, és "magas"fordulaton csinálja. Mire keszedem a gyertyát, semmi nyoma.Elsõ körben és is a szikrát céloztam, volt gyertyacsere, trafók, gyertyakábelek. Aztán külön adtam tápot a trafóknak, aztán átkábeleztem õket, lényegében ba..ott rá. A dwell-re érezhetõen reagált, de nem lett tökéletes. 3msec-el töltöm wasted spark-ban. A gyanús a keményedõ vizcsõ lett. Persze map függvényében dwell-t...Az nem a vems... 
Re: pnanassy (8577)
reply history 2008.01.27. 22:23:19 (8576
User profile
11.90 @ 190
Be van tûzkarikázva az átkozott! Szerintem kitolta a szívósortõmítést, és depresszióban beszívja a vizet a folytószelepfûtés maradványánál. Ha als-el veretem kitisztul. Asszem rászánom magam, és csinálok egy rendes szívosort. 
Re: pnanassy (8575)
reply history 2008.01.27. 22:12:16 (8573
User profile
11.90 @ 190
Hajrá! Én is ezeket  a dugókat használom. De ezekszerint nem a dugattyú a szûk keresztmetszet...Mi volt a 4hengerezõsdi? Úgy tûnik hogy a bajor eszi a fagyállót az 5. hengerben.. 
Re: pnanassy (8572)
reply 2008.01.27. 22:00:52 (8571
User profile
11.90 @ 190
Peti! Ezek még a gyári dugók? 
reply history 2008.01.27. 14:12:43 (8546
User profile
11.90 @ 190

Vasárnap van! Ilyenkor úgyis érdemes pihenni... 
Re: dr.walrus (8542)
reply 2008.01.27. 12:54:42 (8539
User profile
11.90 @ 190
Sziasztok! Néhány gondolat az elmult napok történéseire reagálván. Elméletben, az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség. Gyakorlatban van!...Kedves Drt! Meghajlok a lexikális tudásod elõtt, de kérlek adj magyarázatot arra, hogyha mindenre van képlet, séma, egyenlet változókkal, akkor miért van a GYAKORLATBAN, hogy pl. turbóméretezésnél, több komponenset is górcsõ alá vesznek a mérnökök? Hiszen ki tudják számolni hogy adott teljesítményhez, motorkarakterhez mi passzolna.Igenis ismert, és elismert eljárás, a tapasztalati úton választott mechanikai alkatrészek próbája. Könnyításrõl mint teljesítménynövelésben elfogadott tényrõl vitázni balgaság (szvsz) Az, hogy ezt profi szinten ki képes elvégezni, az más kérdés. Bicskanyitogató, lekezelõ hangnemû stílusban nem lehet szakmai vitát folytatni, erre már többször fényderült. Maradakok tisztelettel : Kovács Ákos
u.i  Kedves Kori! A trófeák szószerint ékes bizonyítékai annak hogy valaki az adott sportban eredményes. Ezt kétségbevonni modortalanság, még ha ezzel is szeretné bizonyítani valaki, hogy ért ahhoz amit csinál.  
reply history 2008.01.25. 11:35:40 (8321
User profile
11.90 @ 190
Rossz példa. A civic fõtengelye nem az a drabális darab ugye? És talán azt sem felejtjük el hogy szívómotorból épített turbósra, így a tervezett teljesítmény-igénybevétel uszkve háromszorosát kapja...Te könnyítenél? 
Re: DrT (8306)
reply history 2008.01.25. 11:26:19 (8319
User profile
11.90 @ 190
Leírom az én tapasztalatomat ebben az ügyben. Lehet hogy Kacsóék tudnek fõtengelyt könnyíteni, és centírozni. Neked készséggel elhiszem. 2003-ban nem tudtak, annak ellenére hogy ezt állították. Egy integrale motorom ment tönkre Veszprém rallyn, bár célba vitte az autót az álltaluk készített tengellyel. Centírozottság hiányára utal, hogy az összes nyugvó csapágyat romosra verte azmelett, hogy a hajtókarcsapágyaknak kutyabaja sem volt. Öreg szakikkal konzultáltam, akik életükben ilyenrõl nem hallottak. 
Re: Turboá (8318)
reply history 2008.01.25. 11:07:03 (8317
User profile
11.90 @ 190
Van! A kuplung röpsúly. Valóban így már érthetõ! 
Re: ave (8316)
reply 2008.01.25. 10:59:15 (8315
User profile
11.90 @ 190
Könnyítésrõl. Volt szerencsém látni olyan rallyautót ami a VB-n ment, és nemhogy fõtengelyt, és lendkereket, hanem kardánt ( karbonból, hiszen direktben ugyanannyit forog mint a fõtengely ) féltengelyszárat, ékszíjtárcsákat, és mindent könnyítenek ami forog, mozog. Lásd üreges lemez hajtókar. Azt kogy ki tudja ezt a könnyítést profi módon elvégezni, az más kérdés. Hazai viszonylatban egy grammolt centírozott motorbelsõt többre tartok mint egy könnyítettet, mert én már ráfáztam  a kacsó féle lesonkázott fõtengellyel.  
reply history 2008.01.25. 10:51:29 (8314
User profile
11.90 @ 190
Ave! Maximális tiszteletem melett kérdezem: TE komolyan azt gondolod hogy a 7000 körül pörgõ lada motor, a könnyítés miatt kenguruzik?...
Úgy tudom szoktál gokartozni. Ami tudjuk hogy nem rugózik. Profi gokartosoknál láthatod kanyarban kigyorsításkor, fel-le pattognak, hogy a motor felpörgését segítsék, mivel nem tudnak visszaváltani. Majd egyszer hallgasd meg egy ilyen gokart hangját! Pedig nem 7000 forog... 
Re: ave (8309)
reply history 2008.01.25. 06:55:49 (8291
User profile
11.90 @ 190
Klassz! Ez bizonyíték arra, hogy Szél Pistinek kegyetlenül túlkeményítették a futómûvét a régi, már nagyon rossz minõségû hegyi pályára. Mi köze a forgó tömegek könnyítéséhez? 
Re: ave (8287)
reply history 2008.01.07. 20:06:35 (8043
User profile
11.90 @ 190
Szevasz! Egy fél éve vitáztunk errõl...  
Re: soma (8008)
reply history 2008.01.03. 18:45:03 (7974
User profile
11.90 @ 190
Tehát hogy pontos legyek, a gond egyik része a levegõ térfogat-oxigén aránya, a másik hogy az elektronika is beavatkozik az elõgyujtásba a melegebb levegõ miatt. 
Re: Robi-ka (7972)
reply history 2008.01.03. 18:41:46 (7973
User profile
11.90 @ 190
A gond az, hogy nyári melegben akár 20 fokos diferenciáról is beszélhetünk. A mat méri, és retardálja a gyujtást, ha kis mértékben is. 
Re: Robi-ka (7972)
reply history 2008.01.03. 18:27:11 (7971
User profile
11.90 @ 190
Én ezt tapasztalati úton állítom hogy számít! 2003-ban versenyeztem hf integrale-val, és ezeken a buktatókon, balga fejemmel már túl vagyok. Persze a jól bevált Magyar virtus...Elõbb elbaszom, aztán elõveszem a szakirodalmat...Minden álltalam ismert gyári turbós modellen megoldották a mérnökök hogy külsõ levegõt szívjon a motor. És a meglátásom szerint pont azoknál az öregebb modelleknél érezhetõ-mérhetõ a különbség, ahol a tervezéskor a kereskedelmi forgalomban akkor kapható gyengébb minõségû üzamanyaghoz lõtték a gyujtást, r-go eleve konzervativ gyujtástáblából megy. 
Re: Robi-ka (7969)
reply 2008.01.03. 18:05:44 (7966
User profile
11.90 @ 190
 
reply history 2008.01.03. 18:02:53 (7965
User profile
11.90 @ 190
Hopsz! Jut eszembe, a kompresszor szívoldala mellett meg a cooler...Elvadult szerkezet! 
Re: powered (7964)
reply history 2008.01.03. 17:59:08 (7964
User profile
11.90 @ 190
Pontosabban weber-marelli. Amúgy tényleg jó ötlet lenne a direktszûrõt mindjárt a kompresszorházhoz rögzíteni...Ezen a tipuson a vízhûtõ, és a blokk között szembõl van a turbó. Ha létezik meleg hely, na akkor az ott van. 
Re: powered (7963)

Total 75 entries
1  2  Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!