Az említett RM tengelyrõl közben megtudtam:
10.70mm/10.2mm 216°/220°
Mi a véleményed róla?
A B-s pillangót már kipróbáltam és nem jött be! Nem hiszed el, de bedúsult a keverék (Innovate WB02-t + SSI4-et használok)!!! Számomra ez érthetetlen!!!
Így van, a hf meg van csinálva (Bejó). A leömlõm 4-2-1, 50-es rendszer (Janó).
A szívósor gyári, de fel volt nyitva, polírozva, bõvítve, Kakucson vettem egy sráctól, még addig nem volt használva. Boti ismeri az elõéletét, németektõl hozta anno vki.
A tengelyeim a nagy kérdés:
Gyári tengelyek köszörülve (GAÁL), se adatlap, se semmi nincs hozzá.
Csoki programozta elõször az autót, akkor nem volt még benne a szívósor. 140 lovat mértek, azt mondták, hogy a gyári tengelyekkel valszeg jobb lenne. A fokolókereket nulla állásban vannak, így volt a legjobb. Alapjáratom nincs, ezer és kétezer között ingadozik.
Megtaláltam a tengelyt a fórumon, amit Dani írt (KÖSZI DANI!):
"108435" számú hsz
Esetleg rápillantanál?
Azt megtudtam, hogy Koczeka hozta neki, beszéltem vele, ezt õ is megerõsítette, szerinte a mostaninál jobbnak kell lennie. Itt az a nagy kérdés, hogy a mostani tengelyek milyenek? Próbáltam a Gaáléktól megtudni, sikertelenül...
Érdemes megfontolni, amit a srácok írnak, nem mindegy, hogy ugyanazt az eredményt mennyi lébõl hozod ki. Amúgy tisztelem a lelkesedésedet, teljesen megértelek. A kezdetben én is azt mondtam, hogy jó lesz nekem a D, nem kell vti, majd apránként fejlesztgetek, aztán most meg már korlátokkal küzdök, megrekedtem kb. 150 lónál.
Amit én láttam a neten: B16 blokk+váltó+ECU+kábelköteg ~350 eFt.
Srácok, ha esetleg van vkinek vminek jó ötlete, hogy hogyan tudnék még pár lovat összeterelni csiga nélkül, akkor szívesen venném, ha megosztanátok velem.
Elõre is köszi!
Köszi, én is gratulálok Neked!
Hát én is lebeszélnélek a D-s szívó tuningról, de a D16A8-ról mindenképpen.
Véleményem szerint a B tuning sokkal kiforrottam:
Elõször ITR tengely, szívósor, szelepek, aztán jöhetnek a komolyabb cuccok, tele van a net a jobbnál-jobb alkatrészekkel, lehet válogatni, pénztárca kérdése! És ami a legfontosabb: itthon (is) nagyon sokan végigjárták már ezt az utat, nagyon komoly motorokat építettek, sokan segítõkészek, lehet a tapasztalatukra és a tudásukra számítani. Ha elmeséled, hogy milyen konfigot szeretnél megvenni, õk rögtön megmondják, hogy mit hozna, vagy rontana. Nagyon sok tudás halmozódott fel ezeknél a srácoknál.
Tapasztalatom szerint D (D16A8) egy kicsit más:
Kevesen foglalkoznak vele, a tuning alkatrészellátás is szegényes, a tapasztalat is kevés. (A kezdetekben egy kontárnak én is megfizettem a tanulópénzt, azóta kizárólag a cimborámmal mi építgetjük). Jelenleg rajtam kívül nem is tudok mást, aki ilyen motorral versenyezne. Szívem szerint építenénk egy B-t, de ebbõl már túl drága lenne kiszállni, így inkább kihozzuk még belõle, amit stabilan lehet. Mert aminek tényleg örülök az az, hogy jelenleg nagyon stabil, 20+ verseny van már benne. Nincs olajfogyasztás, olajcserétõl olajcseréig bõven elég a 4 liter. Egyszer ment tönkre a hûtõventillátorom, kétszer pedig a gyújtáselosztó egyik jeladója szállt el, ezen kívül semmi. Verseny végén otthon leállítom, következõ versenykor meg beindítom.
Ha szereted a kihívásokat, akkor vágj bele...
Köszi szépen!
A jövõt még majd meglátjuk. Jelenleg azon agyalunk, hogy mit lehet még kihozni stabilan a D16A8 szívóból...
Szerintem van kb. 50 felesleges kiló, azon kívül eléggé véges a történet...
Köszi, igen, ez sajnos csak fedél, nekem meg a komplett elosztó kellene, mert a vezérmûtengely jeladója szokott sz@rrá menni. Jelenleg nincs gond, mûködik az ami benne van, csak az utolsó versenyre szeretnék magammal vinni baj esetére egy tartalékot...