Lancia Delta HF Integrale (DCS)
2005. November 04.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
Select another run of this vehicle
7.68 @ 155 - 2005.11.04.
8.11 @ 147 - 2005.10.31.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
After the turbo only run, we managed to log a run with added nitrous power! As the run is far from perfect, the figures are nothing sort of amazing!
Unlike most AWD cars, this Delta launches with a slipping clutch. Mosty to save the transmission. As it has a very long first gear, it makes sense.
Because of this, the first tenths are spent with a very soft launch. This hurts zero rollout ETs quite badly, but it's not so much of an issue with 12" rollout.
Compared to a good
Audi S2
launch, the difference is clear. For the Audi it only takes 0.26 seconds to cover the first 12", but for the Lancia it's 0.42 sec!
As this time is "free", not included in the ET, such a soft launch doesn't hurt the results on the racetrack.
Unfortunately the nitro wasn't spraying in 3rd gear for an unknown reason. Too bad, but at least you can clearly see how big the shot is. (on the
520 scale
)
photo 1
_2_
datasheet on carstyling.hu
The last 10 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
Turboá
reply
history
2007.01.30. 23:13:54
(
92
)
11.64 @ 221
mi is szeretnénk látni. Üdv mindenkinek itt!
Re:
(91)
Show only this user's posts
bmw m3 e30
reply
2007.01.17. 21:52:14
(
91
)
nagy brutál, kiváncsi leszek rá idén!
Show only this user's posts
DCS
reply
history
2007.01.15. 10:09:57
(
90
)
11.07 @ 211
Szerintem nyáron egyszer felöltöztetem egy teljes mûanyag öltözetbe és kipróbáljuk...,engem is érdekel az eredmény...!
Re:
(73)
Show only this user's posts
EclipseGST
reply
history
2007.01.12. 21:34:18
(
86
)
11.91 @ 191
jah ha gurulna a szarom akkor valahol randalíroznék ilyen jó idõben ... nem melóznék a gép elõtt ...
Re:
(85)
Show only this user's posts
Spoon
reply
history
2007.01.12. 21:18:32
(
85
)
Õrült vagy
Re:
(84)
Show only this user's posts
EclipseGST
reply
history
2007.01.12. 20:22:46
(
84
)
11.91 @ 191
szerencsére .... oki
Re:
(83)
Show only this user's posts
Falco
reply
history
2007.01.12. 19:56:12
(
83
)
10.92 @ 200
Nem stimmel a genalomany.
Na de ez mar OFF, ugy hogy reszemrol befejezve.
Re:
(78)
Show only this user's posts
EclipseGST
reply
history
2007.01.12. 19:48:27
(
82
)
11.91 @ 191
jól látod a helyzetet csak nagyon rosszul tudnál járni ...hehe
Re:
(81)
Show only this user's posts
Bkori
reply
history
2007.01.12. 18:31:28
(
81
)
12.25 @ 180
szerintem már hiába próbálnánk a veréssel sem menne a nevelésed..
Re:
(79)
Show only this user's posts
Atommanó
reply
history
2007.01.12. 18:28:25
(
80
)
13.16 @ 168
Ha ilyen kocsikkal rohangálsz...én, akár még lennék is...
Re:
(78)
Show further user comments about this log.
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!