Volvo S70 T5 (gubo77)
2007. April 21.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
10.66 @ 119 - 2007.04.21.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
Enermous turbo lag in 2nd and 3rd gear, in fact it's so big, I wonder if it's normal or there was a split boost hose or something. There is a spike after the gearchanges, but afterwards power output plumets to well below 100WHP, less than half of the max output.
Crazy stuff. It wasn't shifted too early or anything. We also tried it twice, the other run was very similar with slightly worse results. Still, considering its a big saloon car, the figures are quite nice.
photo 1
_2_
datasheet on carstyling.hu
The last 6 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
Gubo77
reply
history
2007.05.10. 17:07:21
(
232
)
15.97 @ 150
A kompresszor oldalon a házba integrált bypass van, ezt javítanám így utólag
Tehát különálló nincs, így a helyes.
Re:
(231)
Show only this user's posts
Gubo77
reply
history
2007.05.10. 11:19:08
(
231
)
15.97 @ 150
Bocsi
Jobban is megnézhettem volna, milyen autód van.
Szóval van egy vákuumkör, rajta egy elektromos szelep, innen az aktuátorig egy csõ. Ennek nincs más leágazása. Ez szokásos módon egy rúdon keresztül húzogatja a WG-t. A kompresszor oldalon semmi - se bypass, se blow-off -, csak a rendszer végén egy elektronikus fojtószelep. Eleinte arra gondoltunk, hogy váltáskor nagyon nyitvamarad és beengedi az összes termelõdõ túlnyomást a motorba, ahol persze benzin híján csak átmegy a hengereken. De ez marhaság, nem? (Ha teljesen lezárna, persze még rosszabb lenne a helyzet.)
Feltûnt az is, hogy nagyobb fordulatról (de kis gázpedál állásról) padlózva szépen és gyorsan kezd el húzni, de ha a teljesen felengedett gázpedált nyomom tövig, akkor a fenti, mért görbe szerint, idõben elnyújtva indul meg.
Re:
(230)
Show only this user's posts
Sirk
reply
history
2007.05.10. 10:27:20
(
230
)
Nem arra gondoltam, hogy ha "rátekersz" akkor megszünteted a lag-et...
Hanem ilyen WG nyitvamaradást okozhat az, hogy ha nem egy db szabályzás van csak a rendszerben. Pl. ha az elektromos szabáyzás mellé kerül egy mechanikus szabályzó ami nincs megspékelve egy elkerülõ ággal vagy egy plusz bleed résszel, akkor elõ szokott fordulni, hogy bent marad a levegõ a BC és a WG között, mert nincs ami elengedje a felesleget. Így nyitva marad vmennyire a WG.
Nem tudom érthetõen írtam-e le, vagy hogy egyátalán lehet itt ilyesmirõl szó
Re:
(229)
Show only this user's posts
Gubo77
reply
history
2007.05.10. 09:57:04
(
229
)
15.97 @ 150
Sajnos nem olyan egyszerû, hogy rátekerek még egy kicsit
Azzal csak az alapértéket lehetséges állítani (basic boost pressure), a többit a Motronic találja ki és hajtja végre egy villamos vákuumszelep segítségével.
Szerintünk elszökik a kipufogógáz, de ha van más használható ötlet, nagyon megköszönöm. Ja igen, az aktuátort sem szeretném tönkretenni, marad az elvileg "zárt" állapot utáni gyári elõfeszítés.
Re:
(228)
Show only this user's posts
Sirk
reply
2007.05.10. 08:33:21
(
228
)
Hogy van a boost vezérelve? Mivel?
Show only this user's posts
Gubo77
reply
2007.05.10. 08:08:58
(
227
)
15.97 @ 150
Ave, külön köszönet a figyelmességért, a 466-os "rajtszámért"
Konzultáltam turbós emberekkel a laggal kapcsolatban, szerintük a wastegate nem zár el tökéletesen. Ez nagy motorfordulaton mindegy lesz, mivel itt már amúgy is nyitogatná a vezérlés, de alacsony RPM-nél durván beleszól a menetteljesítményekbe. Ez megmagyarázhatja azt is, hogy bár nem gyorsul az elvárható mértékben, mégis képes hozni a gyári végsebességét.
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!