Honda Civic B20 (Tus)
Tököl, 2007. May 27.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
8.48 @ 148 - 2007.05.27.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
Slovenia's fastest Civic, at least the fastest naturally aspirated. It has a tuned 2 liter B20 engine from the American CRV. We have logged an
Integra
before with a similar engine, but this Civic is another league.
During the day at Tököl he improved his personal best to 12.22 @ 186 km/h! That's nothing sort of amazing considering the ordinary, unprepped concrete track!
This run was a moderate
12.44 @ 184
, this time matched closely by our log
if rollout is set to 12"
.
About the run:
Until the 60' point the car runs launch control, limiting revs at a certain point to control wheelspin. I suspect this program can be improved further, as maximum traction was achieved when the limiter finished its job at the 60 feet point. I guess having such a long first gear (beyond 100 km/h) calls for some sort of help.
Grip was okay, but not spectacular, so the 4.5 sec 0-100km/h time is really fantastic.
It seems that the gearing is almost perfect, finishing in 3rd gear, near max revs. You can notice that the power curve is actually starts to decline at around 350 meters. Superb.
He didn't spare the car, ran no fewer than 12 qualifying runs, without mistake, each being faster than 12.6. He deserved the
category win
(A5) Bravo!
photo 1
The last 10 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
ave
reply
history
2007.11.07. 20:03:12
(
719
)
12.88 @ 175
Az is lehet, hogy kettesben indult regebben, nem tudom.
Re:
(717)
Show only this user's posts
civiccoupe
reply
history
2007.11.07. 19:58:49
(
718
)
9.67 @ 241
nem.
teljesen más felnivel/gumival megy.
illetve elválthatta magát mert esetleg nem tapadt.
Re:
(717)
Show only this user's posts
tschokker
reply
history
2007.11.07. 19:35:24
(
717
)
12.13 @ 183
tehát május óta átgondolta a hosszú 1-et és lett belõle normál ezek szerint
Re:
(716)
Show only this user's posts
civiccoupe
reply
history
2007.11.07. 19:28:16
(
716
)
9.67 @ 241
más kerék.
más áttétel.
más váltási pont
más sebesség.
Re:
(715)
Show only this user's posts
tschokker
reply
2007.11.07. 19:25:55
(
715
)
12.13 @ 183
ave !
Feltûnt valami nekem. Nézegettem videókat a YouTube-on , és Tus futamainál eszembe jutott a mérés elemzésed, hogy 100 fölé megy az egyes és kb 4.5 másodperc a 100-ra gyorsulási adat.
Én az augusztusi és az októberi videón is hallok 2-3 másodpercnél egy váltást Tus-nál, akkor most mi van ilyenkor ? Lehet hogy süket vagyok ?
Show only this user's posts
higany
reply
history
2007.06.05. 12:17:15
(
281
)
13.32 @ 165
...nekem úgy tûnik...
Re:
(280)
Show only this user's posts
higany
reply
history
2007.06.05. 10:03:24
(
280
)
13.32 @ 165
görbét elnézve és összehasonlítva más elsõkerekes szívókkal pl veled, az a shosszú egyes nem úgy tûnik elõnyére válik. amúgy a te görbédben meg pl a 2-es végén esik úgy a teljesítmény mint neki a 3-ban, és ahogy Ave írta, te nem húztad végig a 3-at.
Re:
(272)
Show only this user's posts
fota
reply
history
2007.06.05. 09:24:02
(
278
)
OK. Én csak azt mondtam, amit hallottam többször is Futamantól!
De ezek után már csak neked hiszek!
Basszus, a motoros szabályzat!
Egyébként pedig brutált megy ez az autó, a 0-100 is hihetetlen!
Re:
(270)
Show only this user's posts
hungryta.com
reply
2007.06.05. 08:43:01
(
274
)
11.90 @ 206
Ez bizony nagyon szép!
Show only this user's posts
ave
reply
history
2007.06.04. 22:40:49
(
273
)
12.88 @ 175
Persze, hogy nem esett neked, a te harmadikadnak meg nem volt vege 170-nel.
Re:
(272)
Show further user comments about this log.
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!