GMC Typhoon (Marcin)
Tököl, 2007. May 27.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
6.47 @ 194 - 2007.05.27.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
A nine second Polish GMC Typhoon. The model originally is the mechanical sister of the GMC Syclone, but this car is quite a mid different. It was a 5.7 liter V8 for starters, with two turbos. It does have some power!
The transmission is TH-400 with transbrake. This makes possible the boost buildup before the launch.
When Marcin released the transbrake, the car jumped forward like it was hit from behind.
(The forthcoming video will be very spectacular.)
Due to the soft sidewall drag tires the car rocked back and forth during the first 50 meters, thus creating the waves in the g curve.
Still, this launch is only second to the RWD
Jeep
.
I think the gear changing points are at 140 and 190 km/h, although it's quite hard to tell, as you can see the acceleration is constant. I love these American automatics. :)
The run's offical result was
9.58 @ 235.29
, which is matched well by this log if you set the rollout to
12"
.
The car won the A8 category on the day. Bravo!
photo 1
_2_
_3_
The last 10 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
NitroPetya
reply
history
2007.06.06. 23:39:44
(
292
)
12.80 @ 170
Azért ezek nem terepjárónak készültek, de errõl Falco többet tudna mesélni
Re:
(290)
Show only this user's posts
Vitya
reply
2007.06.06. 22:20:10
(
291
)
'na ez azta kurva'
Show only this user's posts
Atti
reply
2007.06.06. 22:10:46
(
290
)
14.81 @ 153
Nem semmi futam egy ilyen nehéz autótól.
Bár elég vicces ha az ember a Listázás-ra kattint és a két leggyorsabb jármû(ami a kerekeivel hajtott)
az terepjáró->vagyis a gyárban annak készölt
Show only this user's posts
Zolti
reply
history
2007.06.05. 19:10:12
(
289
)
13.19 @ 167
Ja, azt értem, hogy a váltás után visszaesik, de magasabb fordulaton mintha már kevesebb lenne. No mindegy.
Re:
(288)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2007.06.05. 16:47:05
(
288
)
12.88 @ 175
A legellenallas figyelembe van veve, tehat az nem zavar be. (Bar ugye ez csak egy saccolt ertek az auto formaja alapjan)
Szerintem egyszeruen a valtas utan alacsonyabb fordulaton nem huz ugy.
Re:
(285)
Show only this user's posts
Crybaby
reply
history
2007.06.05. 16:34:08
(
287
)
10.72 @ 207
szerintem nitro
Re:
(285)
Show only this user's posts
Rafi
reply
history
2007.06.05. 15:52:58
(
286
)
13.76 @ 169
biztosan ott "vált" és visszaesik a fordulat ...
Re:
(285)
Show only this user's posts
Zolti
reply
history
2007.06.05. 15:48:41
(
285
)
13.19 @ 167
huhh.
meggyõzõ!
Mitõl esik ennyire a teljesítmény? A nagy légellenállás miatt?
(vagy azt kompenzálod a grafinkonokon?)
Re:
(283)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2007.06.05. 15:23:14
(
283
)
12.88 @ 175
Mar meg lehet nezni, csinaltam egy 1000 WHP-ig jo skalat.
http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0471&tav=1p4_1000
Re:
(282)
Show only this user's posts
Zolti
reply
2007.06.05. 12:21:20
(
282
)
13.19 @ 167
ave!
keréken hány ló?
Show further user comments about this log.
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!