Tatra drag ("Ûrszekér")
Rábaring, 2007. September 29.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
9.34 @ 130 - 2007.09.29.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
A unique vehicle from Slovakia, an air cooled Tatra V8 powered dragster. It was some problems with traction, it has too much of it for the power it makes.
Still it's not a bad start, and it could pull much better times with the smaller diameter tires.
(Click for official timeslips of
this
run and the
best
.)
The car is quite heavy for what it is at 800 kg, including the driver.
On paper this engine does 170 HP, and guestimating the transmission losses, the horses are still there.
photo 1
The last 1 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
Sychter
reply
2007.10.08. 22:10:07
(
608
)
Szerintem némi fejlesztéssel lesz ez még sokkal jobb is!
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!