Top dragster (Erdõs - Szabó Zsolt)
Kiskunlacháza, 2008. June 14.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
5.20 @ 232 - 2008.06.14.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
Hungary's fastest four wheeled vehicle,
Csaba Erdõs
' Top dragster*.
502 ci (8.2 liters) Chevy Big Block V8, Powerglide two speed auto gearbox, enermous drag slicks, low weight and ideal weight distribution are its main trademarks. And not to forget the -minimum jetted- 200HP worth of direct port nitrous injection.
In this run the dragster wasn't driven by its owner, but a friend of his, so the
7.79 @ 277
official result is very good, less than a tenth slower than Csaba's national record
7.701 @ 279
, which was set on the same day.
And there's quite a bit of potential left, as nitrous jetting can be increased up to 500HP. Even more, by fitting a second bottle that can be doubled too!
But let's see this run.
(I'd recommend to switch to the
largest scales
with 15" rollout)
Well, this launch... I never expected that a 1.1second 60 feet time is possible on a non-prepped track. But it is. For more than a second 2g was recorded. After that acceleration declided quite rapidly, but at the upshift point at 150 km/h it was still pulling over 1g!
It's just over 250 km/h where acceleration levels drop under the 0.5g reference mark of mere mortals.
Fantastic.
*: You can read about Top Dragster class
here
.
photo 1
_2_
_3_
The last 6 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
ave
reply
history
2008.07.17. 11:59:30
(
1115
)
12.88 @ 175
Igy van, ez a helyes ertelmezes.
Errol is le lehet olvasni remekul:
http://timeslip.hu/virtualisverseny.php?car1=0553&car2=0503&skala=50&tav=1p8&mp=13&kmhstart=0&order=1p8et&scope=
Ha nem lenne nyilvanvalo azert azt is leirom, hogy 0 rollout eseten Sanyi 1.8-as 60'-ja 2.1 mp.
Feltetel, hogy egyszerre mozduljanak meg allohelyzetbol, a dragnak termeszetesen jobb lesz a reakcioideje is, ez is kell a 20meteres hatranyhoz!
Re:
(1114)
Show only this user's posts
recska
reply
history
2008.07.17. 11:11:18
(
1114
)
Elsõnek én is nagyon néztem.
Akkor mire Sanya eléri a 60 lábat, már 20méterrel elõrébb van a dragster, vagy így sem vanik jó???
Re:
(1113)
Show only this user's posts
Bkori
reply
history
2008.07.17. 09:24:50
(
1113
)
12.25 @ 180
nem azt írta, hogy mire eléri a dragster a 60 lábat addigra lesz 20 méter a különbség, az tényleg vicces lenne, bár egy startrek epizódban el tudnám képzelni!
Re:
(1111)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2008.07.16. 22:55:27
(
1112
)
12.88 @ 175
Ugye, hogy szornyen hangzik? Pedig igaz.
Re:
(1111)
Show only this user's posts
hobizoli
reply
2008.07.16. 22:35:22
(
1111
)
14.93 @ 153
Ez a 20m hatrany @60feet ugye csak vicc...?
Show only this user's posts
GTi-R
reply
2008.07.15. 22:54:46
(
1110
)
15.21 @ 141
keréken 600 lóerõ, ha jól olvasom a skálát. erõsebbnek gondoltam. igaz piszok könnyû, és brutálisat rajtol
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!