Dodge Viper SRT-10 (oioio-1)
Kiskunlacháza, 2008. September 27.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
Select another run of this vehicle
7.00 @ 177 - 2008.10.11.
7.27 @ 170 - 2008.09.27.
8.77 @ 154 - 2005.04.17.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
8.6 liter stroked V10, direct port nitrous injection,
3 speed TH400 with overdrive.
His PB is 10.33, but this run was a 10.63 @ 210 km/h (~131 mph)
It wasn't a good run, overdrive was left on before the start, so torque reaching the tires were smaller than possible. Just before finishing he realized the mistake, and turned the overdrive off, but at this point it only made things worse. Anyway, all this didn't harm the run too much. Compared to the 10.3 the 60 feet time was already 0.1 seconds slower. The power curve seems OK as well, no big holes or anything.
It's clear that there's a lot left in the car. On paper the nitrous shot was 300HP, but the car did 11.0 @ 201 km/h (125mph) without gas. Such a run is possible with only 50WHP less. That's nowhere 300, that's for sure.
We also logged another run with a very promising 60 feet time, but the nitrous backfired, so the run was aborted.
I'm sure after sorting out a few issues, this will be a solid 9second car.
photo 1
_2_
_3_
videos of this vehicle
datasheet on carstyling.hu
The last 8 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
audi
reply
history
2008.10.02. 00:01:30
(
1280
)
9.46 @ 248
Minirally!
Re:
(1278)
Show only this user's posts
Fapuma8
reply
history
2008.10.01. 11:00:50
(
1278
)
10.01 @ 219
Na , legalább most már havonta nagyokat haladsz a fejlesztésekben
Jó ez azért.
Csinálhatnál valami fedett aszfaltcsíkot hogy télen se kelljen holtszezonra menni.
Re:
(1276)
Show only this user's posts
oioio-1
reply
history
2008.09.30. 18:11:25
(
1276
)
7.01 @ 337
lehet, a viperen volt két 60 lefojtott rendszer, most lesz rajta két 80 nyitott, de sok minden változik majd a következõ héten még rajta
Re:
(1275)
Show only this user's posts
Gomb
reply
history
2008.09.30. 16:20:29
(
1275
)
14.21 @ 164
És azt lehet tudni, hol rejtõzött az a 70-100 paci?
Re:
(1272)
Show only this user's posts
oioio-1
reply
history
2008.09.30. 15:54:48
(
1274
)
7.01 @ 337
remélem lesz ez még jobb is egy kicsit :.-))))
Re:
(1273)
Show only this user's posts
B_Csaba
reply
2008.09.30. 14:18:26
(
1273
)
Nagy gratula! Ilyen súllyal nagyon komoly eredmény!
Show only this user's posts
oioio-1
reply
2008.09.30. 14:13:33
(
1272
)
7.01 @ 337
Köszi, de tegnap találtam benne 70-100 pacit még és a nitrót is jó lenne már maxon pörgetni, remélem okt 11.-én sikerül az 1.5 hatvanláb és akkor normális nitró melett nem lehet kérdés a 9 es idõ
Show only this user's posts
Vitya
reply
2008.09.30. 11:42:52
(
1271
)
gratula!!!!brutalis!
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!