Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)
Kiskunlacháza, 2008. September 27.
Race this vehicle in
virtual racing
.
Use this as a basis in
design a run
.
8.47 @ 145 - 2008.09.27.
Weight
kg
reset
Time range
10 seconds
13 seconds
16 seconds
19 seconds
Distance (and Y scale)
1/8 mile (260)
1/8 mile (520)
1/4 mile (520)
1/4 mile (1000)
Rollout
0
1" (2.54 cm)
2"
4" (cca. 10 cm)
6"
8" (cca. 20 cm)
10"
12" (cca. 30 cm)
---------------------
15" (cca. 38 cm)
20" (cca. 51 cm)
25" (cca. 64 cm)
30" (cca. 76 cm)
35" (cca. 89 cm)
40" (cca.102 cm)
45" (cca.114 cm)
50" (cca.127 cm)
sec
0-
0.5-
1.0-
1.5-
2.0-
2.5-
3.0-
3.5-
4.0-
4.5-
5.0-
5.5-
6.0-
6.5-
7.0-
7.5-
8.0-
8.5-
9.0-19.0
Correction %
Comments:
Stock bottom end, but modified, GT30 based hybrid turbo chipped ECU.
Officially this run was timed
12.516 @ 178
km/h, so it seems he staged a bit too deep. With this log's
rollout set to 8"
the figures match quite closely. (Remember that official trap speed figures are the last 66 feet's average, while we publish exact speeds at the finish line.)
Looking at the 0" rollout view, it's clear that the launch was very soft, mainly to save the transmission. Peak acceleration figures are good, altough I'm not sure what tires the car was on. (He sometimes uses semi slicks)
The biggest mistake during the run is that the driver hits the limiter in all gears before the upshifts, loosing precious time.
Power output and the curve is nice. There's no significant drop even right before the limiter.
photo 1
_2_
datasheet on carstyling.hu
The last 10 user comments
I want to comment this log!
Show only this user's posts
carlosracing
reply
history
2008.10.11. 10:13:53
(
1396
)
13.20 @ 166
Egy neves gyártó a sok közül.
Re:
(1394)
Show only this user's posts
carlosracing
reply
history
2008.10.11. 10:13:31
(
1395
)
13.20 @ 166
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szûk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezetõ út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minõség, hol akad valami, stb...
Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj...
Re:
(1393)
Show only this user's posts
gt28rs
reply
history
2008.10.10. 22:53:58
(
1394
)
12.54 @ 175
valahogy igy gondoltam én is, csak tudtam magam ilyen szakszerûen kifejezni.
B&M márkáról tudtok valamit?
Re:
(1392)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2008.10.10. 22:06:25
(
1393
)
12.88 @ 175
A lenyeg az, hogy a szuk keresztmetszet a valtohazon beluli dolgok mozgatasa, nem a valtokare.
Legalabbis nekem ez a tapasztalatom.
Re:
(1392)
Show only this user's posts
carlosracing
reply
history
2008.10.10. 21:44:39
(
1392
)
13.20 @ 166
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.
A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.
Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni!
Re:
(1386)
Show only this user's posts
Sanyi00
reply
history
2008.10.10. 11:10:45
(
1391
)
14.63 @ 151
Sztem elõbb egy tökéletes futamra törekedj, mert így úgyse lehet megtudni, hogya mit javult a verda, hogyha ilyen 80 %-os futamokat tolsz. :-)
Re:
(1361)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2008.10.09. 22:37:31
(
1388
)
12.88 @ 175
Ha nincs valami nagy vilagfelfordulas, akkor igen.
Re:
(1387)
Show only this user's posts
Fapuma8
reply
history
2008.10.09. 22:10:09
(
1387
)
10.01 @ 219
Ne keverjük a szezont a fazonnal?
Jövõre fogsz menni a rönóval?
Re:
(1386)
Show only this user's posts
ave
reply
history
2008.10.09. 22:02:13
(
1386
)
12.88 @ 175
A valtogomb utjat rovititi. Ettol nem lehet gyorsabban valtani, ha a valto ugyanaz. A valtas nem a kar masik pozicioba tolasat jelenti.
Re:
(1383)
Show only this user's posts
carlosracing
reply
history
2008.10.09. 21:40:34
(
1383
)
13.20 @ 166
Pedig de, máskülönben mire való?
Amúgy tök egyszerû mechanizmus, ha lemodellezed, rájössz hogy gyorsítja a váltást, mégha nem is világmegváltás!
Re:
(1369)
Show further user comments about this log.
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza
2011 - 2012!