timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Opel Corsa GSI 2.0 8v (tucco)
Kiskunlacháza, 2008. October 11.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.
Select another run of this vehicle

diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: I just realized I already logged tucco's car around 2 years ago. A lot has changed since then. First of all, it's now powered by a 2.0 8v C20NE engine from a Vectra, and secondly it weights significantly less.
It's quite a good config. He races in the most popular pro class in Hungary, and have quite a number of podiums, altough the first win is yet to come.
Officially this run was timed t 13.12 @ 166 km/h, our log matches it quite well with 12" rollout.
The launch is very nice, and after the very fast upshift tires keep spinning for a while in 2nd too. The following upshifts are very good as well. Altough power curve is falling while nearing the limiter, it's clear that it is beneficial to rev the engine this high.
His PB best was 13.01 with around the same trap speeds, so while this run looks perfect, there's still a tenth coming from the launch only!
photo 1

datasheet on carstyling.hu

reply history 2008.10.21. 11:43:23 (1512
User profile
12.17 @ 180
Ha nincs kiforgatva eddig sokat visszaesik a fordulat ami viszont már kevés a következõ fokozathoz 
Re: (1508)

reply 2008.10.21. 10:39:24 (1511
Gratula, jól megy a kis gép, én azt hittem egyébként hogy C20XE van benne szóval így még jobb.  

reply history 2008.10.21. 10:28:34 (1510
User profile
15.97 @ 139
Ha a G grafikont nézzük,talán egy félmásodperccel lehetne hamarabb váltani,de lehet nem menne jobb idõt! 
Re: (1509)

reply history 2008.10.21. 10:16:52 (1509
User profile
12.56 @ 175
Azt, hogy, ha kisebb fordulatnál vált, valószínûleg, még jobban visszaesik a teljesítmény a váltások után!
Egyébként meg az alapszabály, h minden fokozatot a lehetõ legtovább ki kell használni!
(persze ameddig nem gyorsul rosszabbul az adott fokozatban, mint a soron következõben!) 
Re: (1508)

reply 2008.10.21. 07:41:45 (1508
User profile
15.97 @ 150
"tisztán látszik, hogy nem volna értelme hamarabb elváltani a fokozatokat"
Nekem a gyorsulási görbébõl pont az jön le, hogy akár egy másodperccel korábban is kapcsolható volna minden soron következõ fokozat. Mi az igazság, mit nem veszek észre? 

reply 2008.10.21. 05:19:05 (1507
User profile
15.97 @ 139
Gratula,szépen lépeget!
Azonban 25-30% lovat beletettél abba a 8 szelepes motorba!Ez nem sámli! 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!