timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu
FÉKTÁV mérések

A 0-100 km/h gyorsuláshoz hasonlóan ez is egy népszerű mutató.
Itt kb. 110 km/h-ról fékezzük az autót megállásig, és az idő függvényében naplózzuk a
sebességet, a megtett utat és a lassulási erőket (g), majd a 100 km/h-tól 0 km/h-ig
tartó részt ábrázoljuk a grafikonon. Azért 110-ről indítjuk a fékezést, mert nem tudjuk
biztosan, hogy mikor haladunk pontosan 100 km/h sebességgel, csak a kiértékelés után.

Lássuk, mit is produkáltak az eddig mért autók.
A mért féktáv szerint vannak rendezve, a legjobb van legfelül.

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
(megjegyzés: a honlap ezen része egyelõre statikus html.)



Féktáv: 39 méter, 2.82 mp
Volvo S70 T5
(1 személlyel)

2007. április 21.

Végre, sikerült 40 méteren belüli féktávot mérni! Igaz nem sokkal jobb az eredmény, mint a korábbi rekorder CTR féktávja.
Szép egyenletes 1g körüli lassulás.
Kellemes időben mértünk, az autó természetesen ABS-es. Elég nehéz, üresen is majd 1500kg.
Érdekesség, hogy az első kisérletre közel 3 méterrel rosszabb féktávot mértünk, mert a sofőr nem nyomta be rendesen a fékpedált! Nem is olyan egyszerű vészfékezni!


Féktáv: 40 méter, 2.86 mp
Honda Civic Type-R
(2 személlyel)

2003. április 13.

Ez a féktáv mérés 1 évig szunnyadt a tarsolyomban, de itt az ideje, hogy mindenki láthassa.
Szép tiszta, meleg időben, száraz aszfalton mértük.
Mivel utasként magam is részese voltam a mérésnek, meg kell erősítsem a műszer mérését. Emlékezetes élmény maradt. Tényleg ütősen lassultunk! :)
A mérés egész pontosan 39.67 métert hozott ki féktávnak, persze ez nem hiteles mérés!


Féktáv: 42 méter, 3.07 mp
VW Passat TDI (ABS)
(1 személlyel)

2004. október 9.

Nyári gumikkal, enyhe időben, de hideg aszfalton.
A burkolat egyenetlenebb volt az átlagosnál, ez is rontotta a mért értékeket.


Féktáv: 47 méter, 3.36 mp
Opel Astra Classic 1.4 16v (ABS)
(1 személlyel)

2002. szeptember 2.

1 g-t épp, hogy eléri a lassulás, de inkább 0.85 körül szór.
Sajnos a gumi típusát nem jegyeztem meg.
Kellemes idő volt, kb. 18 °C.


Féktáv: 47 méter, 3.66 mp
Opel Astra Classic 1.6 16v (100 Le)
(1 személlyel)

2001. december 21.

ABS nélkül, száraz úton, Kléber Krisalp 3 185/60R14 téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. 0 °C.
Láthatóan nagyon egyenletes a lassulás, tapostam a féket ahogy bírtam! :)


Féktáv: 49 méter, 3.51 mp
Opel Astra Classic Caravan 1.4 (60Le)
(1 személlyel)

2001. december 8.

ABS nélkül, száraz úton, Pirelli 175/70R13 téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. 0°C.
Az első 1.5 mp alatt még nem a teljes fékerő lassította az autót, addig nem blokkoltak a kerekek.
Látható, hogy blokkoló kerekekkel jobban lehet fékezni, mint érzés szerint.


Féktáv: 49 méter, 3.53 mp
Subaru Impreza WRX (ABS)
(2 személlyel)

2001. december 26.

ABS, száraz úton, 17"-os téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. 0 °C.
Látható, hogy az ABS aktiválódása miatt a fékerő nagyon nagy frekvenciával változik, nem olyan sík a görbe, mint az ABS nélküli autóknál.
Lehet, hogy a nagyobb tömeg miatt, de 1 méterrel hosszabb a fékút a fenti (ABS nélküli) Astránál.
Persze az ABS fő előnye az, hogy a fékezés alatt végig irányítható marad az autó és ebben nem is volt hiba.


Féktáv: 51 méter, 3.57 mp
Subaru Impreza WRX (ABS nélkül)
(2 személlyel)

2001. december 26.

Kiiktatott ABS-szel, száraz úton, 17"-os téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. 0°C.
A fentebb látható ABS-szel mért fékezéssel való összehasonlításról a változtatások oldalon olvashatsz.
A gödör 1.2 mp körül a blokkoló kerekek miatt megcsúszó autó egyenesbe terelése céljából felengedett fékpedál miatt keletkezett. Hú, de szép mondat! :)



Féktáv: 57 méter, 3.82 mp
BMW E46 320i
(1 személlyel)

2002. március 22.

ABS, enyhén nedves úton, nyári gumikkal, Külső hőmérséklet kb. 10 °C. Hiába az ABS, a nedves úton lassaban áll meg az autó, mint száraz úton egy mezei Astra.



Féktáv: 59 méter, 4.25 mp
Lotus Elise S2
(1 személlyel)

Rábaring, 2005. szeptember 25.

Száraz aszfalton, nyári, utcai gumikkal, külső hőmérséklet kb. 18-20 °C. A Rábaring gyorsulási versenyén mértünk. Az autó először végiggyorsulta a teljes 1/4 mérföldes távot, mialatt körülbelül 170 km/h sebességre gyorsult fel, onnan kb. 110-ig visszafogottan lassított, majd onnan próbálta a lehető leghamarabb állóra fékezni az autót. Hát nem sok sikerrel. Az ABS hiánya miatt ez a könnyű autó egyáltalán nem akart igazán jól lassulni még csak rövid ideig sem, ráadásul el is húzott oldalra, a korrekcióhoz kicsit vissza kellett venni a fékerőből. Kétszer is, először rögtön az elején, majd 2.5 mp körül.)
Persze az is igaz, hogy a Rábaring aszfaltja nem a legideálisabb tapadású, de 0.8 g-s maximális lassítás akkor is elég karcsú eredmény.



Braking distance: 72 meter, 5.38 seconds
Renault 5 GT turbo
(1 személlyel)

2005. február 3.

ABS nélkül, jeges* aszfalton, Yokohama A539 nyári gumikkal (185/60R13), -2 °C.
ABS hiányában a kerekek blokkolása elkerülhetetlen volt. 2 másodpercnél visszább kellett vennem a fékből, mert a kocsi hirtelen nagyon megindult az árok felé. Miután összeszedtem, ismét tudtam erősebben fékezni, de onnantól igyekeztem a csúszáshatár alatti fékerőt kifejteni, ebből jött a két kisebb "gödör" 3 és 3.5 mp körül.
Ez egy első és egyetlen kisérlet volt, valószínűleg több próbálkozás után sikerült volna ennél rövidebb féktávot vennem, de vészhelyzetben sem lehet újra probálkozni. Persze jeges úton nem is nagyon illik 100 km/h-val száguldozni! Szóval nem egyszerű nyári gumival jeges úton vészfékezni, de lehetne rosszabb... (lásd Megane lentebb) Az ABS viszont komoly szívdobogástól tud megkímélni! :)

*Jeges volt az út, de nem az a full jég, ami ónos esőben van, negyedikben már nem pörögtek el a kerekek, igaz nem is mertem nagyon nyomni. De cipőben azért már így is remekül lehetett csúszkálni.


Féktáv: 76 méter, 5.62 mp
Renault Megane 1.6 16v
(1 személlyel)

2003. december 18.

Egy nappal a tervezett téligumira váltás előtt útban hazafelé majdnem belecsúsztam az előttem indokolatlanul megálló autóba. Az ABS szerencsére működött, így sikerült megállnom. Nagyon csodálkoztam, hogy ennyire csúszik, mivel egyáltalán nem látszott csúsznak az út. Gondoltam ezt megmérem! :)
Szerencsére nálam volt a felszerelés, így nem okozott gondot egy megfelelő szakaszon a teszt elvégzése.
Hát, majdnem ugyanúgy csúszott az út, mint havas úton a téli gumikkal. (lásd lentebb)
Szóval tessék vigyázni!


Féktáv: 82 méter, 5.26 mp
Opel Astra Classic Caravan 1.4 (60Le)
(2 személlyel)

2001. december 13.

ABS nélkül, hókásás úton, Pirelli 175/70R13-as téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. -10°C. Elég egyenetlen a lassulás, jónéhány ponton megcsúszott mind a négy kerék.
A legfőbb gond a havas úton méréssel, hogy a 100 km/h sebességet el is kell érni,
és amint látható csak a fékezéshez majd 100 méter kell!


Féktáv: 83 méter, 5.98 mp
Renault Megane 1.6 16v
(1 személlyel)

2002. január 10.

ABS, havas úton, 185/60R15-ös téli gumikkal. Külső hőmérséklet kb. -7 °C.
Pár órával hóesés után. Érdekesség, hogy a másik irányban 100 méter volt a féktáv, és több mint 7 mp kellett a megálláshoz.


Féktáv: 209 méter, 16.03 mp
elméleti!
Renault Megane II 1.6 16v
(1 személlyel)

2005. március 5.

ABS, 16"-os téli gumikkal. Hőmérséklet kb. -1 °C.
Félelmetesen csúszós volt! Megrakott kamionok által kőkeménnyé tapasott havas aszfalton mértünk. Gyakorlatilag mint a jég, jól látható, hogy alig lassult.
Mivel ilyen gyenge volt a tapadás fékezés közben, el lehet képzelni, milyen lassan sikerült felgyorsulni. A 100 km/h sebességet a pálya rövidsége miatt nem is sikerült elérni, ráadásul ugye biztonságosan meg is kellett állni. A 70 és 25 km/h közötti lassulást alapul véve számoltam ki az ELMÉLETI féktávot 100-ról.
FÉLELMETES SZÁMOK! Több mint 16 másodpercig tartott volna a fékezés, mialatt több mint 200 métert gurult volna az autó!
ABS nélkül ezt a tesztet nem is mertem megismételni, hiszen a fékpedál legkisebb lenyomására azonnal érezni lehetett az ABS lüktetését. A kis púpot 3 mp környékén egy csatornafedél környékén kissé jobban tapadó, latyakosabb hó okozta.






                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések