timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu
big timeslip logo

Gyakran ismételt kérdések


1. Mi az a TimeSlip?

A timeslip az a papírfecni, amit rendes dragpályákon minden induló megkap a futama végén. Szerepel rajta a futam összes mért paramétere: reakcióidő, 60 láb, 1/8 mérföld idő és sebesség, 1/4 mérföld idő és sebesség.
Gyakran ezeken kívül még szerepel 330 lábas (kb. 100 méter) és 1000 lábas idő is.
Ha volt ellenfél, akkor az ő eredményei is szerepelnek a papíron. Pl itt van egy amit én kaptam Santa Pod-on.
Mivel ez a website elsősorban a gyorsulásnak az eredményekkel kapcsolatos vetületével foglalkozik, egy igazán találó név szerintem. Csak nem papíron, hanem online adjuk ki mindenkinek a saját timeslip-jét. :)


2. Mi az az ET és trap speed, 60 láb? Mit jelent, az, hogy 10.4 @ 128?

Egy gyorsulási futamnak több mérőszáma is van. A legfőbb a rajttól a célig eltelt idő, angolul elapsed time, röviden ET. A másik jellemző a célvonalig elért sebesség, angolul trap speed. A sebességet az utolsó 20 méter megtételéhez szükséges idő alapján számolják. A harmadik legfontosabb mérőszám a 60 láb, angolul 60 feet. (18.288 méter) Aki látott már gyorsulási versenyt, az tudja, hogy a legtöbbször az első pár méteren eldől a verseny, így nem véletlen, hogy a versenyzők szeretik tudni, hogy milyen jól sikerült a táv első része.
A 10.4 @ 128 a két legfontosabb adatot, az ET-t (mp) és a hozzá tartozó sebességet (km/h) jelenti röviden.


3. Mi az a rollout?

A rollout az a távolság, amit rendes dragpályákon a jármű az álló helyezétől az időmérés indításáig megtesz a jármű. Tehát az ET azt mutatja meg, hogy mennyi idő szükséges az adott járműnek a versenytáv-rollout távolság megtételehéz. A rollout tehát "ingyen" van.
Bár Magyarorszán a nemzetközi gyakorlattól eléggé eltérő módon mérnek a fotocellákkal, a rollout mindenhol létező fogalom, ahol nem a zöld lámpára indul a mérés.


4. Mi az, hogy nettó, bruttó idő?

Saját találmány a magyar viszonyoknak megfelelően értelmezendő a gyakran jelentősen különböző eredményeket. A bruttó idő tartalmazza a reakcióidőt is, a nettó idő a megindulástól eltelt időt jelenti (=ET).

5. Hogyan történik az időmérés a versenypályákon?

A nemzetközi elfogadott módszer szerint a rajtvonalnál 2 pár fotocella van a talaj sikjától pár centi magasságban. Az első a pre-stage, a második a stage. E két fotocella kapcsolja a karácsonyfán a két fehér lámpát: akkor gyullad ki a fehér fény, ha a jármű kereke átszeli a fotocella vonalát. A pre-stage csak arra szolgál, hogy a versenyző tudja, hogy közeledik a stage-hez és innen óvatosabban kell aroszolnia előre, egészen a stage lámpa felgyulladásáig.
Ezután a sárga és a zöld fénnyekkel indítják a versenyt, de az időmérés nem indul el! Akár 10 másodpercig is állhat valaki a zöld lámpánál, mielőtt elindul, csak a reakcióideje lesz nagyon rossz, az időeredményeit nem rontja. Az időmérést ugyanis a stage fotocella újra szabaddá válása indítja. Tehát amint az első kerekek kigördülnek (roll out) a fénysugár útjából. A kerék méretétől függően ez a távolság változó, de a maximális távolság kb. 12 inch. (kb. 30 centiméter) Ha a beálláskor nem azonnal állt meg a stage lámpa felgyulladása után (deep staging), akkor ez a távolság természetesen csökken.
Komoly pályákon még van egy 3. ugynevezett guard beam is, ami a nagyon alacsony építésű autóknál indítja az időmérést, ha a stage fotocella nem válik szabaddá előbb.

Ezzel szemben Magyaroszágon rosszabb esetben a zöld lámpa indítja az időmérést, jobb esetben pedig egy kicsit máshogy működő fotocellák. A legprofibb hazai rendszernél pályánként szintén két fotocella van a rajtvonalnál. A pre-stage lámpát a versenyszervezők kapcsolják, ezzel jelzik, hogy lehet beállni. A stage lámpát az első fotocella vonalának megszakítása kapcsolja. Emiatt kicsit nehézkesebb a beállás, hiszen a pre-stage lámpa nem figyelmeztet arra, hogy "lassíts, közel van a stage". A sárga és zöld fények hasonlóan jönnek le és az időmérés itt sem a zöldre indul, hanem a második fotocella fénysugarának megszakítására.


6. Hogyan történik a mérés a műszerrel?

Egy sík, egyenes, biztonságos útszakaszon történik a mérés. A műszert blutack-kel (kék ragacs) rögzítjük valahol az utastérben, vagy bárhol a járműben, ahol lehet. A ragacs nem hagy nyomot. Nem kell semmilyen vezetéket bekötni a műszerbe. Ezután, ha a söför úgy gondolja, álló helyzetből addig gyorsít, ameddig ő ezt biztonságosnak itéli meg. Utána áttöltjük számítógépre a műszer által rögzített adatokat, és kielemezzük.
Az előkészítéstől az elemzés végéig kb. 10-15 percet vesz igénybe, igény szerint lehet ismételni a rajtot.


7. Mibe kerül egy műszeres mérés?

Ez nem üzleti vállalkozás, így csak egy jelképes díja van, 1000 Ft/jármű.


8. Engem érdekel egy ilyen mérés. Hogy lehet jelentkezni?

Nagyjából havonta van a nyitólapon meghírdetve szeánsz, amire az ott leírtak szerint lehet jelentkezni.
Ez rendszerint egy Budapesthez közeli helyszínen történik.
Egyéb lehetőségekről az ave kukac timeslip pont hu e-mail címen lehet érdeklődni.

 

(M) Majicright 2004. Design by ave

 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések