poén:
már látom magam előtt, ahogy sanyiék játszanak (mint anno dragtotón)
pl. Kérdés szerinted sikerül cch-nak 3x pont 9.999-et menni?
persze mindenki nemmel voksol, sanyiék meg igennel, és majd ott fognak "totózni" versenyen, 40 futamot mennek, hogy összejöjjön
De mielőtt azt gondolnád kétségbe vonom a jogos nem tetszésedet, hidd el, én drukkolok neked, és az AMP-nek. Megérdemelnéd Te is, és a többi élmenő is, hogy komoly támogatók álljanak mellétek!
Sajnálom, hogy saját erőből már nem tudtál tovább versenyezni. De azért Kohári Zoli csak kivitt KOE-ra, tehát nem mondhatod, hogy nem kaptál semmit. Az, hogy a versenyszervezők pedig kit preferálnak az a saját döntésük. Látod még Gregor Staszevski is "tönkrement", pedig benne aztán tényleg láthattak potenciált a szponzorok. Mostanra szedte csak össze magát.
Van rajta egy csomó plusz infó: levegő, és pályahőmérséklet, légnyomás, páratartalom, szélsebesség, szélirány (és ezek 5 percenként frissülnek), de ez csak másodlagos, ami a lényeg, hogy ki írja, hogy az adott kategóriában éppen hányadik helyen állsz (qual), és, hogy az adott futamban mennyivel nyertél.
Amit most itt olvastok le lehet köpködni, de unom ezt a tipikus magyar mentalitást, hogy senkinek nem felel meg semmi!
2007-től tart ez a Futam.hu vs Dragracing később MGYSZ vs. MNASZ vita! Mint már sokszor leírtam szerintem mind a két oldalban van hiba bőven! DE! Elgondolkodott már valaki azon, hogy ez mit is hozott a versenyzőknek, nézőknek? Mert persze lehet elmondani, hogy az egyik köcsög, mert eltilt, és ehhez semmi joga, a másiknál meg hogy-hogy egy bajnokság két távon zajlik. Tipikusan mindenki a saját versenysorozatát preferálva vakon szidja a másikat. És senki nem veszi észre, hogy a két verseny főszervezője miket vitt véghez a 2 év alatt! Persze el lehet mondani - és egyet is értek vele -, hogy itt összefogás kell, de ha ez már így alakult, gondoljatok abba is bele, hogy számos előnye is lett ennek.
Először is 2007-ben a Futam.hu segítségével Vogelsinger Sanyi kijutott a KOE-ra amit meg is nyert. Ezután a 2007. május 27-én annyi komoly külföldi volt Tökölön - és egy 7.143@377-et futó JetCar -, mint előtte ritkán. Ennek a "reklámnak" köszönhetően augusztusban megrendezésre került az EESLC, ahol szintén nem mindennapi versenyt láthatott a néző, versenyző egyaránt. Ezután 2008-ban Tökölön lett megszervezve a KOE "East", szintén magyar sikerekkel, majd a Dragracing segítségével a KOE "West" is a magyarokról szólt az FWD katban. 2009-ben pedig szintén itt lesz a KOE "East" most Lacházán. Ma már külföldi honlapok jelentetnek meg cikkeket a magyar autókról, és külföldiek inkább járnak magyar versenyekre, mint saját hazájukba.
És ezt mind-mind - persze a magyar versenyzők fáradságos, de eredményes autóépítésén kívül - a versenyszervezők konkurencia harca gerjesztette, mert mindenki a legjobbat akarta a saját versenyén.
Nem beszélve arról, hogy a folyamatos külföldi jelenlét a magyarokat is arra ösztönözte, hogy még tovább, és tovább fejlesszenek.
A nagy külföldi versenyszervezés, és a megfelelni akarás, persze technikai fejlődést is hozott. Kohári Zoli pl. olyan kijelzőket vett, melyek európai szinten is kiválóak. A futam pedig egy teljesen új, saját merőrendszert fejlesztett, és olyan timeslip-je van - olyan adatokkal - amilyen még nem volt az országban. Persze megint lehet köpködni, hogy így szar, úgy szar, akkor meglehet nézni, hogy a sokkal gyorsabb autókkal, és nagyobb belső kereslettel rendelkező Lengyelországban milyen az időmérőrendszer. Tehát elmondhatjuk, hogy mind a két versenyszervező sok milliót költött azért, hogy az ő rendszere legyen a jobb.
És ezt a versenyszervezők konkurencia harca gerjesztette, mert mindenki a legjobbat akarta a saját versenyén.
És itt akár meg is lehet említeni, hogy mindkét versenyszervező már külföldre is jár rendezvényeket lebonyolítani, mert a MAGYAR rendszerek híre eljutott elég messzire.
Ez a rengeteg befektetés még nem volt elég. A nézőknek több kell. Betét programokból sincs hiány sehol, vagy említhetnénk a tavalyi taszári drag-drift napot. Napközben drift verseny, utána éjszakai gyorsulás, cickós lányok, tomboló zene, neon fények, stb. stb. A szimpla kis gyorsulás versenyekből komoly tuningpartyk lettek. Erre nem csak a nézők, de a média is reagált. A Sport TV-n nem egyszer beszélt Kohári Zoli, és valamely versenyző a tv közönsége előtt. Az EESLC-ről pedig tudósított a Fókusz, Kriván Dezső-ről, és Tökölről 20 perces műsort adott a HírTV, Vogelsinger Sanyi autójáról beszélt a Cool TV-n. De ha kisebb médiumokat is nézünk. Mindig van reklámspot valamely rádióban. Az emberek rendszeres híreket olvasnak a gyorsulásról. Az élmenő versenyzőkről már 10-szer annyian tudnak, és ismerik el munkájukat mint előtte.
És ezt a versenyszervezők konkurencia harca gerjesztette, mert mindenki a legjobbat akarta a saját versenyén.
Lehetne még számos előnyről is beszélni. Ne mindig csak azzal kell foglalkozni, hogy a másik miért bunkó állat. Arra gondoljatok, hogy a sokkal jobb helyzetben lévő országokban sokkal rosszabb állapotok vannak, mégis mindenki boldog. Sokkal drágább minden (pl. nevezés), ár/érték arányban pláne (meg lehet nézni pl. a lengyel pályákat) és ott valahogy mégis mindenkinek megfelel minden. Ennek a kurva nagy magyar valóságnak megfelelően mi pedig magyarok csak zúgolódni tudunk. A versenyszervezők saját pénzüket, idejüket nem sajnálva próbálják - bocs, hogy így fogalmazok - kinyalni a seggét minden versenyzőnek, nézőnek, potenciális szponzornak. Ők nem a kisujjukat, az egész karjukat oda nyújtják, de már kell a fejük is! Ezen kellene elgondolkodni, megbecsülni ami van, büszkének lenni rá, és ha valamelyik versenyszervező megpróbál valamit újítani, és az valami folytán nem sikerül, akkor nem elmondani minden szarnak.
Összefogás kell, de ha a versenyszervezők között nem is megy, legalább itt ne legyen olyan paprikás a hangulat amilyen szokott. A nemtetszést ki lehet fejezni gúnyolódás, és sértegetés nélkül is.
Taszár:
Rengeteg néző volt, és rengeteg motoros. Gyors járművek közül kevesen. Ismertebbek: Ács Andris, Norman, Ficsor Miki, Cry, Kuki, Ajax, szokásos szlovének és Kohári Zoli (bár ő nem versenyzett ). Volt egy helikopter, ami együtt "gyorsult" a kocsikkal. Na az nekem tök tetszett. Volt motoros kaszkadőr is, de az hanyagolható volt. Ja meg egy Krezidízel-es kamion. A bejutás alapvetően gyors volt az elején, de később a marha hosszú sor ellen nem lehetett mit tenni. Délután 2-kor egyik ismerősöm "megmérte", több mint 2 km hosszú volt a sor. Volt szlalom is hátul. De inkább csilli-villi autók voltak, meg csajok. Közülük azért voltak formás darabok.
De beszéljenek a képek: http://www.xtremecars.hu/galeria.php?dir=Taszar_2009.05.01
Nem tudom, hogy nálad (vagy Kunmadáron, vagy Evo-n, vagy Fertőszentmiklóson) anno 2008 év elején publikus volt-e az évvégi díjazás. Azt tudom, hogy a Futam-nál nem volt az.
Zoli, nem tudom feltűnt-e, de én tényleg nem akarok Veled kötekedni.
Nem az én tisztem ezt eldönteni. Az, hogy Te nagy nyereményeket akarsz adni a versenyzőknek az szép, és dicséretes dolog.
Ha szerinted nem ennek vagy annak kell eldönteni akkor minek vagy kinek?
Ha így kérdezed, én az év végi pontok alapján adnám a díjazást.
Például ahány pont, annyiszor kétezer ft., vagy díjazási kategóriákat csinálnék:
300 pontig plazma tv
301-350 pont plazma + valami
401-450 pont videókamera
stb. stb.