szarból nem lehet várat építeni ezt mindannyian tudjuk
mi is biztosak vagyunk benne, ha bírja a moci akkor benne van a 11 alja ,esetleg a 10-es idő is,ami
kis cm3-s szívó autótól szuper lenne!
bár a mai élmezőnyben szinte már ciki ha "csak" 10-es időt tudsz futni
idén megint nagyot lépett előre a magyar gyorsulási mezőny ,nagyon sok kemény autó született és
fejlődött tovább!
igen muszáj túlforgatni, hiszen a váltás után minél magasabb fordulatszám tartományba kéne visszaesnie ,hogy onnan újra erőből húzzon ,így is az a baj hogy 2-ből 3-ba kb 3000-ret ejt emiatt ott már 10500ig is elkéne forgatni,de az már rizikós!
sajna sok a ha mindenki mondta, hogy nem melegítem meg rendesen,pedig letiportam és mégsem akarja,de ettől függetlenül amíg nem volt nagyon hideg jó volt a 60 lábam,tehát minek melegíteni?!
a hang az kell hozzá egyébként az amcsi dögök lassan hangosabbak nálunk,csak más frekvencián szólnak
a 10-es idő lehetséges,de hogy nem simán az is tuti
Egy rövid beszámoló az idei első és idei utolsó versenyünkről:
Etelka ismét csodát művelt,összerakott nekem egy ütős kis b20-as mocit
csütörtökön délután 4kor még a forgatón volt az üres blokkom
kezdek rájönni h neki erre áll fel ,ha 48óra alatt kell összeraknia,bejáratni egy utcai autóban(kb 1000km),felprogizni,és átpakolni a versenykaszniba a motoromat
az volt a cél ,hogy idén még mehessünk teszt jelleggel az utolsó versenyen ,hogy télre úgy tehessük el hogy működik a rendszer!
hát ez meglehetősen jól sikerült,elsőre 11.87 de mivel 9000ren volt a tiltás,egyfolytában belehúztam,és még az 5.-ket is elkellett váltanom a cél előtt! no meg szoknom kellett az 1.6os 60lábakat
igazából nem sikerült megmelegítenem a gumikat mégis jól tapadt(volt 1.58 is)
emeltünk a tiltáson 10.000ig,meg egy kis progi korrekció, és 4.futamomban meg is lett az eredménye:
11.345s 193.22km/h
sajna ez már esti futam volt ,nagyon hűvös és annyira már nem tapadt,ezért 1.77-es 60 lábbal sikerült,ez az eredmény és sima 100-as benzinnel!
a döntőket nem akartuk megvárni,nekem dolgom volt, és a kis csapat is hulla fáradt volt a nemalvástól,plusz a bajnokságba sem akartunk belekavarni!
így is egy tökéletes nap volt,amiért kimentünk bőven megkaptuk
itt is nagy köszönet Etelkának a profi munkájáért,és a sok segítő kéznek(Norbi,Gergő,Attila)akik mindent megtettek h kiérjünk a versenyre!
sajna a kapkodásban nem vittünk se gépet se kamerát,így ha valakinek van fotója,videója(pláne a 11.3-as futam az megköszönném ha elküldené!
Páran kérdezték gondoltam megírom a fejleményeket velünk kapcsolatban.Idén egy 2literes motort építettünk.A hétvégi versenyen szerettünk volna indulni,egész múlthéten nyomtuk az autót hogy kész legyen,sajna az alkatrészek miatt csúszott az egész az utolsó pillanatra.
A motor be lett járatva 1400km lett beletéve,nagyon ígéretes volt ,a gyári motyókkal is roppant erős és nyomatékos volt,majd átkerült a versenykaszniba ami szintén teljesen nulláról lett összerakva 3 nap alatt.A szombati Honda talira nem tudtunk elkészülni,de a lényeg az OB lett volna.Szombat estre 7re értünk ki lacházára, h felprogizza Etus,de már nem lehetett a pályára menni,ezért az alapokat akartuk ott megcsinálni,de elsőre gyertya gondok voltak ,majd az önindító adta meg magát.Vissza a műhelybe,meglettek csinálva a hibák,éjjel 1kor mentünk ki üllő és ócsa közé, h ne zavarjunk senkit a zajjal,és sajna az első eltolásnál össze akadt a motor
Hengerfej kuka,szelepek kuka,dugó kuka,most fog majd kiderülni hogy a blokk menthető e.
Ha tudom a pontos összeget, hogy mennyiből lehet összerakni újra akkor derül ki h összerakjuk e újra
Itt is köszönöm Gergőnek,Attilának,Norbinak és Főként Etelkának akik napokig alig aludtak ,hogy elkészülhessen az autóm,remélem megtudjuk csinálni és nem vész kárba a sok befektetett energia!
Én is ma érdeklődtem egy-két dolog felől, itt egy összefoglaló amit Zoli írt:
Amennyiben a Magyar Országos Bajnokságba akarsz indulni :
Ha
profiba akarsz indulni akkor éves licenc "B" 3500 ft + nevezési díj + éves baleset biztositás 1100 + versenyre a belépő ( 2000 ) + felelősség biztosítás( 500-990. )
Ha
street kategóriába akarsz indulni akkor éves licenc "C" 2500 ft + éves baleset biztosítás 1100.-+ nevezési díj + versenyre a belépő ( 2000 ) + felelősség bitósítás ( 500-990. )
Ha
Nemzetközi FIA versenyeken indulnál akkor "A" licenc 25.000.-
Ha
nem érdekel az OB, de OB versenyen indulnál akkor "Napi" licenc 1200.- itt nem kapsz pontot
Kiskunlacházán normál verseny esetén
a profi nevezési dij ( 2000 és 5000 ft ) lesz attól függően, hogy igénybe szeretnéd venni az extra szolgáltatásokat amit te döntesz el a nevezésnél ( extrák: soron kívüli futamok, pénzdíj ) + belépő ( 2000 )
a street nevezési dij ( 1500 - 5000 ft ) lesz attól függően, hogy igénybe szeretnéd venni az extra szolgáltatásokat amit te döntesz el a nevezésnél ( extrák: soron kívüli futamok, ) + belépő ( 2000 )
amatőr nevezési díj normál esetben 1500
street autóknak van lehetősége gépkönyvzeni az autót
Gépkönyvet 4 évre adják, egy utólag turbósított autónak az első évben 18.000.- majd utána évi 12.000.- és akkor a forgalmiban is ugyan az van mint a gépkönyvbe, hogy utólag turbósított. A licencet akár már most is ki tudod váltani az MNASZ honlapjáról letölthető és azzal el kell menni sportorvoshoz aki beleüti az alkalmast. http://www.mnasz.hu/letoltes/autoverslic...ap2010.pdf
Kezdem kapizsgálni
Tehát ahogy átnéztem a listát,ha az országos bajnokságban meg a dragracing bajnokságban indulok,az összesen 10 verseny(mert 3om-nál egyben van a kettő)
A nemzetközi versenynék 4 szlovákiát és egy Román versenyt láttam.De írtad hogy lesz lengyel,horvát és magyar is.Ezeknek még nincsenek feltüntetve az időpontjai ?
a 4 szlovák versenyből melyik számít bele a nemzetközibe?
Sziasztok! Mivel nekem nincs regisztrációm ide timeslipre, Bocit krétem meg h használhassam a nevét... Réka vagyok, az expárja.
Május 26-án lesz 2 éve, hogy Potzner Ferit elvesztettük
Május 26-án, mint minden évben már, megemlékezést és emlékgurulást tartunk a Lurdy háztól a baleset budaörsi úti helyszínére, ahol gyertyát gyújtunk közösen..
A találkozó időpontja május 26. 19.30, a Lurdy ház külső parkolója, indulás 20.00-kor.
Aki ismerte és szerette Őt, és ráér sok szeretettel várjuk (autósokat motorosokat egyaránt)!
kicsit én is írok valami beszámoló félét:
az első verseny hangulata miatt, sajna nem bírtam ki hogy ne hozzam ki az autót a mostani versenyre én már a hondatalin is kint voltam vele,sajna aznap a tapadás hiánya miatt csak stabil 12.5 öket tudtam menni, éppen csak 2.0 alatt voltak a 60lábaim ,a tavalyi évvégi stabil 1.8 közepéhez képest csalódás volt
Plusz sajna 2 kényszerű dolog változott az autón tavalyhoz képest ami szintén csak rontott az autó teljesítményén az egyik új kipuffszabályrendszer miatt alá kellett tennünk egy rendszert , a másik ,hogy mivel idén csak 1 -2 versenyen indulok max ,ezért nem vettem versenybenzint!
Így is első idővel vártam a döntőt,aghol már az elődöntőben összeakadtunk Pelyvivel,aki váltóproblémákkal küzdött és így sikerült egy mocitetővel megverni őt,de már akkor látszott hogy erősebb az autója mert szépen jött fel rám! A döntőt pedig el amatőrködtem Botival szemben,a beállásnál lecsúszott a lábam a kumpungról így megugrott az autó
(bár hozzáteszem kicsit vitatott volt ott a lámpakérdés mint a yasecéknál,mert hiába ugrott meg az autóm, nálam nem ment le a sárga fény hanem egyfolytában égett és piros lámpát sem kaptam,ezért is álltam ott pár mp-ig mert nem tudtam hogy most mivan
2.nap már jobban indult,nagyon kíváncsi voltam a ragacsra hogy sikerült,egyből visszatértek a tavaly évvégi 60lábaim (1.86,1.90)az időm is javult picit 12.4!
napközben nem is erőltettem az autót aztán a nap vége felé Pelyvi ment egy 12.48at a skoda is 12.6 gondoltam hogy szoros döntő lesz!
Az elődöntőben egy cseh civiccel mentem jó kis reakció idővel az aznapi legjobbat futottam 12.26,erre jövök vissza és azzal fogadnak hogy a Pelyvi is 12.26 ot ment
A döntőben Pelyvi nagyon elkapta a rajtot (0.078s)mégis az első 100méteren egy kis előnyre tettem szert ,de aztán látszott hogy erőből jön felfelé és egy 3/4 autóval ki is kaptam
Pelyvi megérdemelten nyert, sokat küzdöttek a kocsival ,hogy össze álljon,és még sok sok tized van benne ha jó lesz teljesen!
Összeségében nem bánom hogy kint voltam jó kis verseny volt, meg hiányzott a feeling,de tény hogy fejlesztés nélkül, pláne kicsit visszabutítva egy 1.6os autóval nem tudom felvenni a versenyt a az 1.8,1.9es autókkal
Gratulálok a sok sok időrekodhoz és egyéni csúcshoz ,nagyon komoly eredmények születtek már így év elején is,ami azért a ragacsnak is köszönhető,ezek csak évvége felé szoktak összejönni mikor már a saját gumijainkkal felkenjük a pályát
bocsi ha hosszú voltam