akinek 2milkája van, az nem parasztrát vesz belőle hitel nélkül, vagy max további 2milka hitelből, hanem fut 3lityós összkerekes légrugós a6-osért... a maradék 16,5millert pedig próbálja kifiztetni bérből-fizetésből. erre gondoltam. a hitel jó dolog, már széchenyi apánk is sírt érte, de azért volna egy ésszerűségi határ. sz@r ügy. én ezért nem hitelezek, mert egyébként ezeknek az embereknek a bedőlt hiteleit is én fizetném.
off
én úgy látom/érzem, hogy bukarestben cseppet sincs magyargyűlölet. azért nem élnék ott, de nem amiatt, hogy utálják a magyarokat, mert ez nem igaz.
és mo. full ugyanolyan, mint románia, a rongyrázás itt is ott is nb1-es sport. de ez nyugaton is így van, az usa-t ki ne hagyjam, ott trélerparktress vagy, ha nincs v8-ad, stb.
on
igazad van, de ez csak egy hevenyészett számítás volt. az utolsó 10 méteren a gyorsulása 0,4g volt (lásd diagram). kis számolgatás, kijön, hogy a sebessége 2m/s-mal nőtt ez alatt (a diagramról nem lehet jól leolvasni, mert 50-es a távolságon a skála, de azért az látszik, hogy alig nő). itt már nincs olyan iszonyat sebességnövekedés, mint látod. egyébként a kis számolgatásból az is kijött, hogy az utolsó 9 métert pontosan 0,13s alatt tette meg eklund, ezért a 0,2s lehetséges nyereség egész jónak tűnik továbbra is.
@audi quattro: rendben, amit én írtam, az se szentírás, csak egy számolgatás, habár a fizika törvények kb. ezt diktálják. többször leírtam, most is megteszem: a gyakorlati tapasztalatot továbbra is legalább annyira értékelem, mint az elméletet. pl. itt volt a nitrogénnel töltöm a gumit kérdés anno (asszem nyáron). hétköznapi elméleti számolással fel nem fogható, hogy előnyt jelenthet a sima réti levegőhöz képest, és mégis...
" kék Audi minden váltás után hátbarug! " azt láttam egyszer, az tényleg félelmetes.
eklundnak néztem a diagramját, amit ave vett fel, és az látszik, hogy kettesbe váltás után van egy termetes gödre. kb. 1mp-ig tart, mire visszanyeri az erejét, és esik a mélypontján bő 3 tizedet a gyorsulás értéke. kb. 5km/h sebességveszteséget jelent. hármasnál emellé még beszed egy kisebbet, az csak olyan 1km/h sebességveszteség. azt most hagyjuk az egyszerűség kedvéért. a további futamon végig, tehát kb. 6mp-ig 5km/h sebességgel megtehető út hiányzik az egyenlegéből a célbaéréskor. nagyjából ez 9 métert jelent. a célvonalija 250km/h, azaz 70m/s. a 9 méter ilyen tempóval kb. 0,12s idő alatt tehető meg. ennyit bukott hozzávetőlegesen a lukkal tehát időben. elég konzervatív volt ez a becslés mondjuk, nem vettük a kicsi lukat sem figyelembe (az nem is nagyon sokat nyom a latba), szóval úgy saccolom eklund lukak nélkül kb. 2 tizedet tudna faragni az időből ugyanezzel a teljesítménnyel. az 12" rollouttal 9,39s lenne. neki keréken van 800-850hp. ebből gondoltam, hogy annyi lehet neked is kb.
igen ezt látom, de én meg ahhoz nem értek mondhatni semmit, ezért abban nem vitatkozom, ahogy te számolsz. a 800le-t egyébként akkor is keveslem. de persze lehet igaz. engem is érdekel.
értelek. de egyrészt a hajtási veszteség az nem konstans. persze értem, hogy annak veszed, mindenki ezt teszi. és a fordulatszám sem magas, ezt meg nem tudtam. azt hittem sanyi forgat vagy 10ezer+-ig.
a külső mechanikus veszteségek azok meg nagyon nem konstansok, és ugyanúgy cseppet sem lineárisak. exponenciálisak (ahogy egyébként a hajtási veszteség is az).
erre gondoltam. a 670le így jön ki - szerintem is helyesen.
a 800le-t pl. nem tudom elképzelni az audinak, mert azzal ilyen időt futni úgy gondolom nem lehet 1300kg-mal sem. oda jóval több kell. persze nincs gyakorlati tapasztalatom, egy szaros asztrám van, de az eddigi ismereteim alapján írom.
extrém nagy sebességnél, brutál fordulatokon már bazi nagyok lehetnek a veszteségek. nem egyszerű arányosság áll fenn. "megszorzom X-szel a kerékteljesítményt" ezen a szinten ahol a ti gépeitek vannak már nem az az X, amennyi pl. az én szutykomra igaz lehet. lehet ezért gondolta sanyi 670hp-nak a gépet. sztem nem irreális.
az audi 1000hp 1400kg-mal, de egyébként 1300-zal is reálisnak tűnik. 1 mázsa ilyen teljesítménynél századokat jelent az időben, nem tizedeket. sztem.
a brera szép még így is, hogy kicsit megvágták az eladhatóság végett. nevezheted a királyt félszeműnek, pedig csak kevés pízzel rendelkezik, oszt mégis csoda tragsit akar. dobzse lászló a fél világ
egyébként meg november egyedikén írtam neked opelforum topicba, hogy írjad már meg, hogy még mi hiányzik, és nem válaszoltál. vagy lehet igen, de akkor nem látom, vagy privátba írtad, ami viszont fatális hiba volt...
csak annyi van, hogy nem jön össze ez a fajta "szemfülesség", meg utána ez a tálalás. rászolgálsz majd erre 1x sztem, és akkor mindenki meg lesz nyugodva. addig meg kügggyed el magad helyett a szabit, oszt mindenki néz majd, hogy milyen fura ez az evó
alig lézeng pár muki a kategóriákban, inkább csökkenteni kéne a számot. de befogom a pofám, én a felteszem a dínót, oszt figyelem mi van ezzel a sz@rral katban indulok 3 éve
hát az admin sokaknak a bögyibe' van, ahogy elnézem, de ezzel szemben van egy rojálfosa, nevezetes, hogy ezt a szemétdombot ő hordta össze. kvázi azt tesz rajta, amit akar. akinek nemtecc, elhúz egy másik fórumra, vagy ahova akar. ha sokaknak nemtecc, kiürül. ennyi.
a júzer statisztikádat áttekintve nekem úgy tűnik, hogy rendszeresen (mondjuk két hetente egyszer) kb. 200 nevesített ember látogatja ezt az oldalt. sztem az ő véleményük kéne legyen a döntő - már ha tényleg komolyan veszed, amit elkezdtél.