Természetesen nem. Csak Istin élcelődtem. Majd jövőre lesznek helyette könnyített tárcsák, ha Allah is úgy akarja. Addig meg megy így, még ha lassú fos, akkor is.
Ja, a lényegről meg nem is beszélek....Gratula Erdős Csabinak a tegnapi teljesítményért ! Kömény volt !
...ami magát a versenyt illeti...pontokba foglalom: 1. 4 pálya=hülyeség 2. 12 másodpercnél gyorsabb autóknak handicap racing=hülyeség 3. Döntők lebonyolítása= kezdők módjára csinálták, pedig nem ma kezdték a szakmát
Semmi bajom a tököli csapattal, korrektek voltak, de ez így szar volt.
"de nem volt kellemes kivárni a futamjai közti 20 perces időket, mikor mindenki rá várt. " LOL... mekkora egy gyökér már ez az Erdős, várassa itten a nagyérdeműt. Nem a szervezők a hülye balfaszok, hanem a versenyző.
Látod, ez van, ha valaki a túl sok dízelkorommal gyilkolja a szürkeállományt...romlik a szövegértelmező képessége. Peti azt mondta, hogy ezek a különbségek megvannak. Ezt nem lehet megkerülni. Cry rákérdezett, hogy miért van babusgatva a cucc. Hát ezért, bazmeg. Ott meg több a zseton, nem kell annyira babusgatni a cuccost. Nem irigyli tőlük senki. Persze azért jó lenne nekünk is az a keret, ami nekik van, de ez nem von le semmit az érdemeikből. Mi pedig dolgozunk azzal, ami van, és megpróbálunk belőle kihozni, amit lehet...és majd egyszer nekünk is lesz jobb cuccra keret. Semmi bajunk a lengyelekkel, tegnap is odajöttek és vagy fél órát beszélgettünk. Szeretnek ide járni, mert itt legalább van ellenfelük. Jönnek Okt. 2-án is. Szóval velünk normálisak voltak. Erdőssel szemben a stage tényleg nem volt korrekt, vagy szándékos, vagy bénázás, mert a Ty-os gyerek megpróbált spool-olni a stage-be araszolás közben, mert tudta, hogy csak úgy van esélye. Ezentúl majd meg kell várni, amíg beáll, aztán utána beállni, hadd várjon ő...de ez része a biznisznek, most, hogy bonyodalom lett belőle, majd ő sem fogja csinálni.
Félreérted. Nincs ebben semmi degradáló (ide nem kell a "-le" a degradálás önmagában a "-le" Mi ekkor már úton voltunk hazafelé, nem láttunk a dologból semmit. Ezért kérdezi Peti, hogy mi volt.
Mert ők nem kímélik a technikát. Érdemben csak a Novához tudok hozzászólni, de itt a helyzet az, hogy a kímélő üzem mellett végigmente a szezont szerelés nélkül. Tavasszal összeraktuk, azóta csak megy. Amit dolgozunk rajta, az hangolgatás, tesztelés, új dolgok. Ha a technika nincs kímélve, akkor javítani is gyakrabban kell, az pedig időt és pénzt visz el a fejlesztésektől. Mindkettőből kevés van. Sokkal kevesebb, mint pl.a lengyeleknek...márpedig most a zseton a fejlesztésekre kell. !hehe
Miután mentek 8.5-öt, és odajött a szerelőjük szimatolni, akkor odabökött az oldalablakon levő 8.6-feliratra, hogy háhá, már van is új matrica...mondtam nem új, csak ugye ott volt a 8.9 és gyorsan meg lett csak fordítva a 9-es...ez persze nagyon tetszett neki...aztán mutattam neki a felső sort, és mondtam neki, hogy a következő futam után majd a 4-est meg innen vesszük le...erre gyorsan elszaladt....de aztán elkezdett esni.
Most így előszor annak örülünk, hogy egyáltalán berreg...a többi attól függ, hogy haladunk a beüzemeléssel. V8 kupára mindenképp visszük, de kis szerencsével el tudjuk vinni 17-én Lacházára is 1-2 nagyon lightos próbafutamra.
...meg a váltója, meg a hátsó hídja, meg a felfüggesztés,. amivel ezt le lehet rakni, a hozzá méretezett kerekekkel, meg a kb. egy méter beletoldása a Pólóba...és már lehet is menni heteket. Ihajjacsuhajja. ...de először el köll vinni a Dyno-ra, hogy faszán be lehessen lőni a motyót.
Olyat hallottam valahol a BMW-ről, hogy a hengerfejben szar a vízáramlás, és ha meg vannak kűdve, akkor légbuborékok keletkeznek benne, és helyenként túlforrósodik, elvetemedik és kitolja a tömítést. Nem tudom, hogy tényleg igaz-e, de az ilyen nyűgös cuccokkal azt lehet csinálni, hogy tesznek külső vízbemetenet/kiállást a hengerfejbe valahol a közepénél...bár lehet, hogy ezzel nem mondok nagy újságot, nem nagyon értek a BMW-hez. Amcsi V8-nál, ahol sokat kell mennie egyfolytában pl. NASCAR, ez bevett szokás.
A tűzkarika vagyis O-ring, ahogy amcsiul mondják, a következőképp műxik: Meg van vágva a nút-ja a hengerfejben, ebben bele van kalapálva a rozsdamentes szalag...és ugyanennek a negatívja (receiver groove) bele van vágva a blokk deck-be...a kető közé a puha rézlap, amin átnyom a rozsdamentes gyűrű és megkapaszkodik a receiver groove-ban. Manapság amcsiknál már csak a billet TF vagy TAFC blokkokban használják, nagyritkán a vizes motorokon, de mióta van kiforrott MLS hengerfejtömi, azóta az O-gyűrűző szerszámok a polcokon porosodnak a műhelyekben. Nekünk is, Cometic oszt csókolom. Jó felületek kellenek hozzá, de még soha nem is szivárgott egy sem. A Chevy-nél meg ugye a hengerenként 6 hengerfejtőcsavar eleve feleslegessé teszi az o-gyűrűt. Előbb durran a blokk vagy dugó, mint a Cometic. Ford az más, ott állandó a szopás, ha egy rendesen megküldött motor egyet prüszköl, már meg is emeli a hengerfejet. Valami ilyesmi lehet a BMW gondja is. A szokásos 4 csavar a 4 sarokban...messzi vannak egymástól, és ha a hengerfej deck vékony, már ott is a gebasz.
"Darth Vader" (bár szerintem kevés ez ahhoz, hogy Vader nagyúr nevét viselje) , szóval a T/A inkább show car, mint versenyautó. Talán pro street-ként lehetne inkább besorolni, bár egy igazi pro street általában elöl is csővázas, de ennek elöl megvan a gyári bölcső stb. , csak a hátulja van szétvágva. Azonkívül a motorháztetőt kivéve az összes katszni elem a gyári rajta, semmi könnyítés. Így összesen kb. 1700 Kg az autó. Amikor először kivisszük, akkor kezdődik az a hangolás, ami minden friss autóra jellemző. Először majd örülünk, ha a gyermekbetegségeitől megszabadulva végigmegy rendesen a pályán. Utána majd lépésenként finomítjuk, és a végén remélhetőleg megy majd jókat. A "jó" ennél az autónál a 8-as idő lesz...hogy ez most 8.99 vagy 8.6-7-8 azt nem tudom. Majd kiderül. Ha jól összeáll, akkor ragasztón brutál lesz, aszfalton meg finomkodni kell vele. A feltöltő miatt sokkal érzékenyebb a tapadásra, mint pl. a Nova. Ez az elmélet, aztán majd meglátjuk mit hoz a gyakorlat. Azt tudni kell, hogy ez az autó a látvány miatt is lett olyan, amilyen...nekünk akar reklám lenni, ezért látványosnak kell lennie, hogy vonzza a tekintetet, csillogjon-villogjon stb., sok fénykép készüljön róla, mert az nekünk jó. Mindamellett valahogy azért mozognia is kell azért, hogy ne legyen égő menni vele.
A 9.00 után ezt korrigáltuk, eddig tartott. Kis lépésekkel haladunk előre. Ezt is már terveztük jó ideje, Fertőre kifejezetten tesztelni mentünk, hogy ne annyira éles helyzetben kelljen új dolgokat kipróbálni. Bejött, elégedettek vagyunk. Léptünk egyet előre, sokat tanultunk belőle, és ez vissza fog köszönni a Nova timeslipjein is majd.
Majd egyszer valamikor lesz is. Most került bele egy kis kraft, most már megvan benne az 1000 valódi lóerő. Most egy darabig így megy, amíg ezt is teljesen ki nem aknázzuk. Aztán majd Peti szól, ha lassúnak érzi az autót.
Csak azért volt ilyen lassú, mert 350 méternél leforogta magát a motor és le kellett szállni a gázról, nehogy beleszaladjon a tiltásba. Kezd egészen jól szuperálni ez az új nitro.
Ez egy 93-tól Firebird, Camaro, Corvette, Impala SS-ben található 2gen Chevy Smallblock (SBC) motorra alapozott növelt löketű motor, szíjhajtású centrifugális compresszorral. Az F1R már a jobb szériás blower, rendesen meg tudja küldeni a motort, 1000Le felett is tud csinálni egy ilyen motoron. (papíron 1300, de ilyet még senki sem látott). Hogy mennyivel felette, az változó, nagyon meghajtva előfordul, hogy szétesik a belső gyorsítóáttételezésük. A T56 kb. 800-900Le-ig építhető...de a megbízhatóan elviselt terhelése inkább alulról súrolja a 800-at. Az felett fogyóeszköznek kell tekinteni. Végül is jó cuccok ezek, ütős utcai autóban. Automatával drag-re sem lenne rossz. Minden van, kivéve a Procharger-t nem tudjuk szervizelni, a cég nem ad ki alkatrészt a kezéből, tehát, ha behal, akkor dobozba vele és irány a nagy vízen túl...ott jópézér megjavítják kb 1 hónap alatt, és visszapostázzák. Ezért nem használtuk eddig sem a centrifugákat. Eddig 2 ilyet építettünk, kisebb procharger típusokkal, azok nem működtek rosszul, de kellemeset toltak az autón (+50% körül) de semmi nagy atomvillanás vagy ilyesmi. Van bazi nagy centrifugájuk is ezeknek, amit direkben kell hajtani a főtengelyről... ha pénz van, minden van, ugye. Maga a motor semmi nagy extra, minden van hozzá nem túl drágán.
Darth Vader még nem kész, de már nagyon közel van. 1-2 hét van hátra indításig. Fertőszentmiklósra a V8 kupára visszük először, ott megpróbálunk 1-2 próbafutamot menni vele. Aztán meglátjuk.
Hát, lehet, hogy jófejek lesznek, és adnak, de én tutira nem adnék.. Ha a maderfakerek indulni akarnak a füstbombáikkal, akkor a maderfakerek hozzanak magukkal lemezt, bazze.
Chevy-kben is. De ott a karter is sokkal előnyösebben van kialakítva (a hátulján van egy akna, amiből csővel felszívja) ...de ettől persze az olajpumpa még ugyanúgy szétmehet, ha olyan kedve van...kivéve, ha azért megy szét, mert időnként az ellibbenés miatt levegőt szív.
Amúgy a Müller féle az nem igazán csőrös dragster...elölmotor-váltós szerkezet ez, a fazon neve altered. Már dolgozunk rajta, ledobtuk róla a funny car bódét, visszakapta az eredeti ruháját, ismét altered lesz, ahogy annak lenni illik. ...és most majd talán egyszer normálisan is fog menni.
Valószínűleg tudnék...libamáj áron. Ismert embertől, ismert háttérrel, személyesen elmenve átbogarászva az egészet, konzultálva a fődarabok építőivel, a tunerükkel stb...és persze csak hiteles embertől fogadva el bármilyen info-t....mert röntgenszeme bizony senkinek sincsen.
Szerintem hozni üres, guruló bódét éri meg. Olcsón lehet venni őket és minimális a beszopás esélye. Persze, mire rajthoz lehet vele állni, az is libamáj árban lesz, de legalább rajthoz lehet vele állni.
Viszont annak, hogy, hogy és mennyiért lehet venni fasza vagy éppen lepukkant szemétdomb drag autót kintről, édeskevés köze van annak, hogy mit ér egy 10 másodperces , rendszámos utcai autó .
Akkor viszont nem lehet hasonlítani egy olyannak a vételárát egy olyan autóéhoz, amelyikhez ott van a 10.48-as timeslip. Nem ugyanaz a liga. Ez kb. olyan, mintha a hülyegyerek látja a bótban a libamáj árát. és elkezd köpködni, hogy hádemér, a globuskonzervmájkrém sokkal ócsóbb, mi a faxt akarnak ezek ? Ha neked konzervmájkrém kell, fasza, de ne hasonlítsad a libamájhoz.