a hx 60 az kb egy gt 42- 02 nek felel meg. Belépője valamivel, kisebb nagy köre nagyobb, amolyan diesel turbó. Egyébként nem rossz, és relatíve olcsón be lehet szerezni - javítani. Egy árnyalattal nagyobban gondolkodom Borg Warner-től.
én is hiszek, hiszen tudja, és tud többet is, mert arról pedig van hiteles mérés.
Úgyhogy én egy egytárcsással kezdek a laposon, csak úgy mit a többin, ha beokádik ,akkor más baja lesz, nem az , hogy elcsúszik.
Így értem, köszi!
Egy 1300kg szorítású szerkezet, egy szinter tárcsával 240mm körül, kb 1000nm-es forgató nyomatékot képes átadni csúszásmentesen nyugalmi ,teljesen zárt állapotban.
1150kg-os szerkezetre Laci 850nm-et vállal, és a méréseink alapján ezt tudja is.
Amit Szaby ír az vagy nagyon biztonsági rátán belüli vállalás a gyártó részéről, vagy valami értelmezési hiba , mivel , hogy akkora a különbség.
13000nm?
Martin Laci kg-ban adja meg,ha azt mondja 1000kg-os a szerkezet, az azt jelenti, hogy a szerkezetre 1000kg súlynak megfelelő nyomóerőt képezünk, mikor átbillen.
Gyakorlatilag ez egy digitális mérleg, amelyre ráhelyezi a szerkezetet és felülről fokozatosan terheli egy préssel, az átborulás csúcsértékét pedig a leolvasható legnagyobb számérték adja a kijelzőn.
Amit te írsz az nem ugyanez, vagy hogyan kell értelmezni?
Van egy mért adatunk Lezsién, ott szinter tárcsával 240-es átmérőben 1150 kg-os átbillenési csúcsterhelésű szerkezettel,
880nm-et mértek padon.
Nálam 770nm-volt 1250kg-al.
Cserébe a főtengely támcsapágy köszöni szépen az eddigi lehetőséget.
Azt mondja , hogy az első indítást, de meg úgy általában az indításokat nem érdemes benyomott kuplunggal tenni, a kevés olaj, a még olajnyomás hiánya miatt, támcsapágyak védelme érdekében, mert kinyalja, igaza lehet , de ez egy más téma.
Vagyunk néhányan ezzel a rossz beidegződéssel.
Ilyen élményért érdemes elmenni, mert motivál az építés folytatásához. Gratula a szervezőknek, a víz ugyan kevés volt a külön tartályba , a többivel az időjáráshoz képest teljesen elégedettek vagyunk.
Pár szó:
Nagyon kibaszott meleg volt, és ugyanennyire megérte kimenni, talán néző ként még jobban, mint versenyzőként, tekintettel, hogy akkor megyünk "hobbysta" ként ,ha javulás várható valamelyikőnktől.
A Pálya talán a legjobbak egyike volt, ha nem a legjobb.
Gratula Demónak a leggyorsabb Magyar szívó Opelnek a 12,0-hoz, ugyanígy Hajdú Balázséknak 12,0 szívó 25i-vel, Szabynak a 9-es-hez, ami nem most született, csak most volt hajlandó belelépni az arcába. ( már a rajtnál látszott, hogy siet az ember) már akkor örültem.
Tuboyéknak a nagy disznóhoz, az bemegy 9 alá az hétszentség, a 9-es futama végén látszott, hallatszott, hogy nem szól telibe, hebrákolt, és mintha el is vette volna.
A következőbe komolyabb rajtot vett, de mintha a bal hengersor felő pukkanást hallottam volna.
Jó volt látni a Viper 9,5-jét, ami saját rekordja ,a döntőben a vr6 T golf 2 10,5-jét Szlovén versenyzőtől a már 26-os gumival , a kis X1/9-es 10,7-jét kitörési kísérletekkel, Peyvi 11,6-ját, a szépen megépített Lada 12,0-ját tőle ez most a legjobb, Jó volt látni F1 pisti lelkes csapatát ahogy mindent megtettek a jó futamért, Sanyinak a megszokott "nem kímélem" versenyezni jöttem hozzáállását , Bulijoe többszöri műszaki gondokkal tűzdelt futamai utáni újra, és újra rajthoz állását, mint a macska amelyik 6-szor újjászületik, Zoli kétkerekezését a pólóval, legalább ő egyenesen ment megmaradt a fotocella, a motorosoknál Totti 7,7-es pályacsúcsát, és Andi tisztes , méltó helytállását ellene , a szívó Suzukival a döntőbe .
Elnézést akit kihagytam, ezek érdekeltek a legjobban.
Nagyon jó verseny volt, aki nem jött ki bánhatja, mert igen felszívták magukat a versenyzők.
Lemezt tud vágatni, az előzetes tervek alapján , a megfelelő anyagminőségből szinte bárki.
Ám a prés célszerszáma amely belenyomja a tömítő éleket a rugóacélba az nincs, és nincs meg rá a technológia se .De ha valaki végig csinálja, gyártat magának sablont, és szerszámot, akkor annak volna kb 10 tömítés áráért egy bizonyos típusú tömítése.
Tehát nem éri meg, és akkor még mindig kockázatos, hogy elbasszák-e?
Nem tudom, hogyan lehet felkerülni, de gondolom regisztrálni kell a főoldalon.
Van még egy m20 e30-as bódéban , nemrég készült , és van 8-as ideje is, de azt nem sorolom a te és a felsoroltak kategóriájába, mert az merev hidas, és drag aut. váltóval megy 33'-as kerekekkel.
Az inkább csak egy bmw e30 imitáció.
Vissza lehet rakni a fejet, de csak ha ugyanolyan a karika méretezése csere kor , vagy ha nem cserélik azt, pl ha nincs baja.. A karika magassága és a hozzá tartozó tömítés egymáshoz viszonyított méretét basszák el.
Ha feltart a karika, szivárognak a folyadékok, erősebb lehúzáskor törhet a fej,( volt már rá példa.)
Ha pedig túl alacsony, akkor ugyan letömít a tömítés, de az élei a karikának nem marnak bele a fejbe, így kidolgozik a henger.
Pontosan tisztában kell lenni a tömítés lehúzás utáni méretével lehúzási nyomaték függvényében.
Na ezt basszák el.
Ja és még egy apróság, ha karikás a motor, akkor nincs biztosíték. Ha detonál akkor nagyon nagy a kockázat.
M20-al e21-ben ment 9,5-sec-242-t Backström, és Spjuverns is bement 10-alá 30-assal de az még akkor szétment azon a versenyen.
Tehát e30-assal tiéd az élő legjobb idő.
itt mazsolázhatsz: http://www.boostjunky.com/qm.html
Soha nem hallottam 2 bar feletti töltőnyomású nem karikás bmw motorról.
Az m20 e30 2,7 "kishajtásláncú" zf s5320D váltós bmw ,2.-ban rajtol és 5 .-végén ér célba 26-os gumival 7600-7800 rpm körül.
Ez egy recept.
ez lenne az , de lehet, hogy kapásból tudod: http://www.youtube.com/watch?v=Lgquho4f_4M&feature=related
van belső kamerás videóm is valahol ahol 10 alját megy de nem találom. Még keresem egy kicsit.
Tudom, hogy nagyon lelkes vagy. A helyzet az, hogy nincs új a nap alatt.
Karell megy Európába 2,7 m20-al 10,2s-t egyedül e30-as bódéba.
Magyarul a te időd amióta futottál 10,0-t , gyakorlatilag Európa csúcs.
Ő is szerelgeti rendszeresen, pedig tűzkarikás. Igaz, hogy nem a motorral van gondja hanem aZF-et dobálja le, és a hajtásláncot cserélgeti.
Ezért azt mondom már sokadjára, hogy be kell karikázni a motort, -és ha gond egy hüvelyes henger, mert kevés a válla,- akkor kénytelen leszel befűzni egy másik blokkot.
A határesetek, alkalomszerű lehetőségeket hordoznak magába. A stabil 9-esekhez több kell.
És olyan motorból kell az a több ,aminek képességeinek nem több mint 70-75 %-a.
Különben minden egyes verseny befejezése lutri. Számomra ez a felkészülés alapja. Egy olyan célzott teljesítmény,és az ahhoz tartozó idő, amelyhez nem tartozik egy felrobbant blokk, ugyanis az nem szakma, hanem esztelenség és pénztárca.
Úgy látom, hogy ha Te ilyen 10 sec körüli időkkel, stabil technikát csinálsz , akkor te leszel az első a világon.
Meglátásom szerint az m20 alkalmatlan a stabil üzemre ilyen magasságokban. Egy teljesítmény mérésre nagyon kíváncsiak lennénk, veled együtt.
Már így is túllépted érintőlegesen a képességbéli határát. Nagyon jól el van találva az összhang, ezért képes kimagasló eredményre. Ha csak egy kicsit is változtatsz, pl turbó csere, gyanítom, hogy egyéb problémákkal találod szembe magad.
Szurkolunk neked!
Egy 500-550 lovas audi motor relative nem drága, és szerintem stabil is tud lenni. Annyinak meg elégnek kell lennie.
Nem látjuk egyformán, de így a jó.
Kétségtelen, hogy diesel fronton ez a kocsi egy szimbólum.
Valóban egy rugóra jár az agyunk, akkor még csak nem adtad fel.
Sajna az én motorom utcai "jáccós" kapirgálni, szúnyogokat elriasztani , kdemonstrálni jó, 400m-re kevés.
Készítek egy másikat, legfeljebb nézem a többieket még egy jó darabig a pálya széléről... http://www.youtube.com/watch?v=n0z0O0pAfF0
Igen, ugyan ezt mondom.
Ezért is készítek inkább egy másikat.
Már nagyjából megvolnék vele, a motor van hátra.
Azon hezitálok, hogy ha végképp elakadok anyagilag, ( ami már köröz körülöttem mint a dögkeselyű), akkor átraknám a motort az utcaiból.
Igen ám, de abban gyári minden, és nem fogja kibírni. Úgyhogy gyűjtögetek lassan, és közben árgus szemekkel "sasolom az eget"!
Igen, elérkeztetek ti is a végállomáshoz ebben a formájában.
igen ,szopunk mindannyian, De Breki kimondottan sokat szopott, és még többet áldozott. Ez az ő külön érdeme, amolyan magányos farkas.
Sokan azt gondolják, hogy ő is a "Soltvadkertiekhez" tartozik, de ő külön úton jutott el idáig.
Az utóbbi években nagyon intenzíven hajszolta az eredményt, szerelt töményen.
A 10,0-s ideje Európa , de világ viszonylatban is előkelő M20- as 12 szelepes motortól.
Azt hiszem, hogy ő is a határok közelében jár , legalább is világviszonylatban az m20 -as top idők ezt mutatják.
A teljes szezonhoz segítségre van szükség, keresnem kell majd támogatót. De az még odébb van, és sok mindenen múlik. Az is lehet, hogy nem sikerül eljutni odáig.
Biztosan összefutunk még, idén is lehet még próbálkozni, van időpont.
Az utcaimmal megkísérlek egy jobb időt futni , kicsit módosítok rajta.
Nálad azt érzem, hogy olyan nagyon komoly ,jó top időt futottál a gépeddel, hogy egyszerűen már nincs motiváció.
Sajnos nem, mi egyenlőre maradunk hobbysták, kedvtelők.
Ha elkészül a versenyzésre szánt autó, és sikerül stabilizálni a várt eredmények körül, akkor szándékomban áll megpróbálkozni egy teljes szezonnal ,évaddal.
Addig csak lelkes amatőrökként néha megjelenünk Kiskunlacházán, a közeli ragacsos pályán.
Jó versenyt kívánunk "külhonban" a srácoknak!
Igen, valóban megtettél mindent. Nem is volt más esélyed, mint nagy rajtot venni, kockáztatni.
Ekkor már tudtunk 10-et menni, elektronikai segítség nélkül is. ( de inkább anélkül).
Viszont csináltál nekünk egy 1,3-as 60 lábat. majd felteszem a timeslipjét. Köszi!:
Nincs semmi gond a rajtból, nekünk is tanulságos volt. Grat a csapatnak , mert a kis piros póló is tudta végig a dolgát.
Hát így beállni is okozott némi fejtörést neki, mert már kezdtem ingerült lenni.
De biztosra veszem, hogy nem direkt csinálta, úgyhogy semmi gond, korrekt volt.
Hosszú nap volt tegnap.
Kapunyitás után nem sokkal érkeztünk kkl-re, és hajnal fél négyre értünk haza Tökölről.
Lezsi 10,8 legjobb,és 214 átlépő.
26 futamot mentünk és egy kuplug pedál kapcsoló választott el 23 futamon keresztül a 10-es időtől.
Nem kíméltük, gyakorlatilag mechanikai hibajelenség nélkül teljesítette a több mint 30 futamot együttesen a két versenyen ,a tegnapi nap folyamán.
Végül a kapcsolót kiiktatva érzésből rúgva futott 10-es időket. Maradt benne, de ennek is örülünk.
1,5 hatvan láb jópárszor az egyedi egyedi hajtással. Számomra ez a visszaigazolása a munkánknak.
Nagyon örülök, hogy nem lett baj abban az ominózus futamban a pálya végén.
Kat 2., super final 1. , MGYSZ AP8 3. az összkerekesekkel összerakva, semmi tapadással.
Breki grat a 10,0-hoz, kár a műszaki hiba miatt, te futottad a nap legjobb idejét!