"A pálya célegyenesben 1122m-re bővíthető, 22m széles, és FIA előírások alapján épült, dragversenyzésre alkalmas." ...nem a lelátók. ...tehát, ha akarnak tudnak komoly versenyt rendezni. Nagy HA, de ez van. Majd kiderül.
Amúgy semmit nem kell szégyenkezned a Nova elleni futam miatt..sokat kihoztok a kis dízelből, a Novának lenne szégyen, ha nem vert volna el. Peti nem is akart már odaállni a superfinalba egyáltalán, de egész nap szoptunk a nitroszeleppel és csak előtte lett jó, rábeszéltük, hogy menjen még, mert tesztelni kellett az autót más beállításokkal is, hiszen idén már nem megy többet rendes pályán, nekünk pedig kellett az info a futamról.
...sőt, hogy Bajusznak több kedve legyen versenyezni, hozunk ki neki egy kategóriatársat is, csak, hogy ne unatkozzon...hasonló nagyköbcentis moslékot, az is ilyen lassú fos lesz, de ha a jóisten úgy akarja, a kapanyél is elsül, ugyebár.
Ha szétnitrózott célgép lenne, akkor nem lenne ilyen öreguras a mozgása, de ezt a hiányosságát jövőre majd elhárítjuk, most lesz egy kis időnk reszelni.
Nova és Erdős nem egy kat...a special (doorslammer idakint) az a kasztnis osztály, tehát csukódó ajtóval ellátott, a gyári bódé elemeit felhasználó vagy azt lemásoló autók...a dragster pedig értelemszerűen a dragster, nem csak egy drag car.
A TubolyTech nevében gratula mindenkinek, aki ebben a szezonban is nyomult a drag-ben !
Köszönjük a Dragracing team-nek a színvonalas rendezvényeket, fejlődik a sport, és ebben oroszlánrészük idén is.
Sok sikert és jövő szezonra és jó időket mindenkinek. Most megyünk reszelni, sok dolgunk van tavaszig.
"örülök, hogy ilyen sok usa vas kijött, qrva jó volt, hogy most mi voltunk a többség, csak lestek a paréjok. "
A paréjok usa autós szleng az autóstársadalomnak az autóinkat nem ismerő és azokkal gyakran negatív sztereotípiákat osztó szegmensét illetően. (ha már 100x hallod a "höhö, benzinkút is van hozzá, höhö" c. brilliáns poént, akkor majd érteni fogod, miről van szó. ) Nyilvánvaló, hogy a hsz a megjelent usa autók magas számának szóló örömködés volt, és semmi köze nem volt máshoz.
Ha meg nem érted, hát úgy is jó. Részemről ennyi. Majd érvelünk a pályán.
Hát, a szarrá verésről nemtom...mi a lassúbbik kék Trans Am-el mentünk 8.2-t akkoriban a ringen, a fekete meg 7 alja volt...persze tudom, villantani nem ér.
Inkább nem írom ki ide a számomat, de eléggé közkézen forog, nem hiszem, hogy gond lesz megszerezni (oioio is tudja, Isti, Schuszi, Attila is tudja pl. )
...viszont ha visszamehet a motor a kocsi orrába, akkor sokkal nagyobb és olcsóbb lesz hirtelen a választék...és egyből van 3seb is, ami neked kb. ideális lenne a kicsi motorhoz. (2.48, 1.58, 1.00 áttételek pl. )
A TUBOLYTECH egyik fele vagyok. Az autódat eddig csak messziről láttam, de majd nyugodtan gyere oda a következő Lacházi versenyen, megnézem mid van és akkor tudok tanácsot adni. Ha hosszában beépített váltóban gondolkozol, akkor a rövid Glide jöhet csak szóba...de nem kell olyan brutál kivitel, mint Erdősé vagy a Nováé, elég egy jóval szolidabb is, ami sokkal olcsóbb...harangot lehet ezekhez találni, ami hasonlít a blokkodhoz és szendvicslappal meg lehet oldani a többit...hydrokuplung viszont egyedi kell, az nem ócsó...kb. ezer dollártól felfelé vannak az egyedi darabok, amivel rá lehet csatlakozni a főtengelyedre....viszont még így is elég hosszú lesz a végére, nem biztos, hogy rendesen elfér a kocsiban, lehet, hogy sokkal előbbre kell hozni a motort...mondjuk ez ragasztón nem akkora gond.
Előbb meséld el, hogy mit értesz dragváltó alatt ? Mert nálunk a dragváltó az pl. a Lenco, ami hosszabb, mint az egész autód, és meg sem tudod hajtani a mákdarálóddal. Ha arra gondolsz, hogy valami amerikai automata váltót átalakítani a tiédhez, akkor a rövid Powerglide jöhet szóba valami faramuci haranggal ami adaptálja a motordhoz. Ilyen rövid váltó van pl. Erdős dragsterében, mert ugye más nem férne el a hossz miatt. Ilyen van a Novában is, de hosszú kivitelben, kardános hajtáshoz. A gond ezzel az, hogy össz 2 sebesség van benne, és kb. 2 db motor kell a tiédből, hogy elég nyomatéka legyen a kb. 1.8-1.9 áttételű 1-es fokozatból való elrajtoláshoz...lehet, hogy működne, de szerintem nem. Az automata váltós hajtások kb. 15-20% veszteséggel dolgoznak, tehát ráadásul ennyivel kevesebbet fogsz tudni lerakni az aszfaltra. Létezik adaptálható transaxle 3 seb kivitelben, ami estleg működhetne a megfelelő átépítés után, de a veszek használt váltót, behekkelem valahogy és megyek rohattat féle terv ritkán műxik automata váltók esetében. Pl. mi az összes váltót egyedileg alakítjuk ki adott autóhoz (tehát adott kasztni+motor+difi+súly+tervezett nyomatékgörbe stb. Nem olyan egyszerű ez, hogy najóvan, dragváltó, hö, ebayezek oszt hajrá.
Nem, a költségek nagyságrendekkel magasabbak egy komoly versenyautó esetében.
Van értelme a street-nek is, csak nem a KOE féle felállással. Vannak ilyen próbálkozások is és működnek...műxik azért nagyjából a dragracinges street kat is.
Ez a kezeletlen rész játék a tűzzel. Ha valamelyik usa vas véletlenül rátéved a ragasztó nélküli részre, kurva nagy baj lehet. Kiváncsi vagyok erre a megoldásra, de így előzetesen azon az állásponton vagyok, hogy megértem az igényt rá, de nem tetszik az ötlet.
A löket nem túl hosszú, hanem a gyári fazonú tolórúd+hidraulikus szelepvezérlés határolja be a dolgokat. Persze, foroghatna többet is, ha nagyon akarja az ember....de akkor is minden lépéssel távolabb kerülünk az utcaitól és közelebb a versenymotorhoz...kérdés, hogy ki mit akar, ugyebár.
Literteljesítmény kérdése...ebben nagyrészt a fordulatszám ill. annak hiánya a hunyó...ha ugyanezt a nyomatékot mondjuk 7500-nál adja le, sokkal több lenne a lóerő adat is....tudjuk, hogy az amcsi teherautómotorok nem a magas lóerőszámaikról híresek...ez nem is fog változni mostanában, mégpedig azért, mert nincs keret minden hétvégén új motorra....amíg ez a helyzet, addig az alacsony fordulatszámú, inkább nyomatékból dolgozó , viszont tartós cuccokkal kell dolgoznunk. Evvan. Egyelőre.
Nincs ebben semmi meglepő. Nem egy kihegyezett motor ez, hanem alapvetően enyhén tuningolt löketmódosított motor volt itt a cél, ami megtartja a gyári karakterisztikáit, pl. a gyárihoz hasonló nyomtékgörbét, de közben meg lehet lőni némi nitroval is. Szerintem ez egy teljesen okés utcai motor. Ha Viperem lenne, én is valami ilyesmit akarnék. Meg így is magasan veri a Novát amiben a kihegyezett drag technika csak nitroval tud 600le-t,,,az milyen szégyen má, bakker.
Szerintem a technikai részletek nem tartoznak a nyilvánosságra....de a lényeg, hogy ez az autó nagyrész tömeggyártott széria autókban 30-40 éve megvársárolható fődarabokból építkezik. (motoblokk, hengerfejek, főtengely, váltó, hátsó híd stb. ) sok munkával és hozzáértéssel vbersenyzésre alkalmassá téve. ...a dragtechnika ma már kb. ehhez képest NASA, csak sajnos az ára is. Aki ért hozzá, azt pontosan tudja ezt, aki meg nem, az így járt.
A Nova azért megy annyit, amennyit megy, mert a súly, lóerő és tapadás ennyit tett lehetővé az adott napon. Hogy később mit megy majd, az majd kiderül. Drag technika ? LOL...nem láttál még drag technikát.
Nagy Sanyi rendes srác, szoktunk dumálgatni anno a ringen.
Tuboly nagy ívben szarik a bajnokságra, az orkoknak bőven elég az, ha kb. 10 évente leporolják a szarjukat, kitolják 1-2 versenyre és elkenik a nagyarcúak száját. Lassan kezd is megint ideje lenni. Bajnokság ? Azt meghagyjuk a KIRÁLY-nak.
...én is a dry sumpra szavaznék. Minden tekintetben jobban jársz vele, mint ezzel szívni még ki tudja meddig. Lehet, hogy előbb-utóbb összejönne, de ki tudja mikorra és mennyi fémhulladékot gyártasz még addig. A felesleges szívás a legrosszabb. Szíjja az ember a fogát, de ami kell az kell, szvsz.
Hát, ha az olajpumpád olyan, mint az amiket eddig én a kezemben fogtam pl. a Cosworth cucc, ami egy full gagyi vékony falú aluházas kis motyó, akkor csoda, hogy ennyit is bírt. Terhelésből adódó vetemedés, önmegsemmisítés az első, amire én gondolnék ilyenkor. Mondom ezt úgy, hogy egy darab Cosworth pumpa volt a kezemben 5 percig és a motorodat eddig csak messziről láttam.
Szerintem a kiegyensúlyozatlanság nem csinálna ilyet...attól szétesne a forgórész, de az sem rögtön, csak baromira rázna, mint amikor nem megy 1-2 henger. Azt is tudni kell, hogy tökéletesen centírozott forgórész nem létezik. Adott fordulatszámtartományhoz lehet optimalizálni. Pl. ha te 9000-re kéred, akkor jó esetben kb. 6000-ig rázni fog mint a fene, és utána 9000-re kisimul mint a villanymotor. Olyan nincs, hogy mindenhol tökéletes...optimális kompromisszumot lehet elérni.
Ha gondolod nekifuthatunk majd a nyár vége felé, amikor jobban ráérünk vele pöcsölni. 9000 rpm nem lehet gond egy ilyen motornak. Mindamellett kétlem, hogy ez okozza az olajpumpa szétesős jelenséget. Egy rendes dry sump okos befektetés, ha olajzási gondok vannak...és lóerőt is hoz a konyhára mellesleg.
Igen, de persze tisztán üzleti alapon ez nem működne, mint ahogyan másnál sem úgy műxik, abban biztos vagyok...akiknek az autóin huzamosabb ideig dolgozunk, vagy ilyen soha véget nem érő project-é alakul át a dolog mint Peti esetében (és szerintem Pedro is így lesz, csak ő még nem tudja) akkor az ügyfelek egyben barátok is és csapattársak is egyben. De gondolom a többiek (Audisok és Ti is) valahogy így vagytok ezzel.
Ja, valahogy elkezdtük a szezont, aztán majd alakul. Kapkodni sosem érdemes. Tavalyra slowlow azzal bízott meg bennünket, hogy olyan autót rakjunk alá, amivel 10-es időt lehet menni. Az megvolt. Idén slowlow azt mondta, hogy 9-et akar menni. Az is meglesz. Ha aztán jövőre kitalálja, hogy neki 8-kell, akkor jövőre a Caprice 8-at fog menni. Mi azt hajtjuk végre, amivel megbíznak benünket.
Épp hogy össze tudtuk rakni a motort a verseny előtti nap. Szét volt szedve átnézésre, kapott kis egészségügyi felújítást(hone+gyűrű-csapágy) mert azért már évek teltek el mióta készült a motor, azért néha illik belenézni. A bejáratás az volt, hogy slowlow beült az autóba Győrben és elment vele Lacházára, még az első olajcsere sem volt meg, nem nagyon kell olyankor még odatolni a nitrót. Elégedettek vagyunk, mert gyorsabb lett az autó szívóban, és ez azt jelenti, hogy gyorsabb lesz nitróval is. Nem kell aggódni, amikor eltolja a nitrót, észre fogjátok venni.
Jó, akkor legyünk faszkapalok, mert itt ez a divat. Párbeszédbe szedem én is, amit írtál/tunk...aztán kiderül melyikünk olvas szarabbul.
Zolti:
-akkor miért nem mennek sima utcai gumival? Mint a street kategóriások 95%-a.
tommyt:
-Amúgy ezek mind sima utcai gumik, nincs köztük drag radial vagy ilyesmi egy sem. Csupán azért kellenek, mert ezekben vannak azok a méretek, amiket az usa autókon használnak, és e betűsben nem lehet kapni. Ennyi.
Nem kell attól tartani, hogy most majd jönnek az usa autók és elözönlik a street-et...azok lesznek ott , akik pl. tavaly is...de ők eddig is ezekkel a gumikkal mentek, és E betű hiányában simán kióvhatók lettek volna, ha valakinek szúrta volna a szemét.
"A pálya célegyenesben 1122m-re bővíthető, 22m széles, és FIA előírások alapján épült, dragversenyzésre alkalmas." ...nem a lelátók. ...tehát, ha akarnak tudnak komoly versenyt rendezni. Nagy HA, de ez van. Majd kiderül.