c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét. E járműszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg
Én is így tudom, ma vizsgáztattam le a kocsimat vonóhorogra. 1500kg-ig vontathat. A kocsi önsúlya 1505kg, így tehát minden gond nélkül húzhatom az 1500-as futót a B jogsival
nem vagyok egy nagy turbo guru, de szerintem a számok/trimek értelmezésénél tévúton jársz.
Itt van pl egy 50trimes turbo, aminek kibaszott meredek a surge line, de csak egy GT20.... tehát kurva kicsi a szállítása.
Tegyük mostmár tisztába a dolgokat, mert vagy én nem értem vagy te. Nem rábeszélni akarlak, csak mostmár szeretném tudni, hogy van ez ténylegesen.Vannak itt olyanok akik teljesen tisztába vannak a dolgokkal, hátha segítenek.
Szerintem a GT3076 és a Precision 3431 kb egyforma, adataik:
Turbo compr ind. compr exd: trim: LE
GT3076 57mm 76.2mm 56 525LE
3431 56mm 75mm 56 545LE
Nálad lesz a probléma, két címről is elküldtem, és másnak is küldtem, akik válaszoltak is. Ha nem kapod, akkor küld át mailban a telszámodat, felhívlak (én megkapom tőled a mailt)
Már lemértem... és csodálkoztam.... nagyon nehéz.... 700kg +-5kg
Bocié 670kg, Boci kb 65kg = 735kg
Ényém 700 + 95kg = 795kg....
Kb 60 kg van közöttünk, ami csökken egy kicsit mert Bociék beraknak kb 15-20 kg csövet (max)
Számodra mostmár ilyen egyszerű, a megfelelően könnyű kocsid megvan hozzá (mennyi lesz a cső súlya kb ami belemegy?), a megfelelő ccm-es motorod is megvan hozzá, amiben benne van a power...
Én kicsit nehezebb vagyok, meg az a kb 100ccm hátrányom is megvan, ami ezen a szinten 15-18LE hátrányt jelent, ugyanis csodák nincsenek csak fizika...
Nem sok választás van... te mindenképp, Tibibácsi ha elkezdi a fejlesztés, és én ha visszarakom még esetleg a versenykasztniba a motort, és befejezem a tervezett (de elmaradt) fejlesztéseket.
Ha ilyen egyszerű lenne, megtenném.
Én 4 éve kezdtem el a kocsit is építeni (szétvágni, könnyíteni, üvegszál, csövezés, és még kurvára nincs kész), és a motort is az akkori szabályrendszer alapján. Akkor még ugye pontozás alapján ment az összetett győztes. És most dobjak el mindent, mert új szabály van??? Legyen a szabály a régi, az olcsóbb.
Szüntessük meg az AP5-öt és az AP1-et, mert ők úgyse tudnak 9-es időt menni az életben, és úgyis mindenki a 9-esekre kíváncsi csak. És azAP6-ba se szórják a 10-es időket, így ezt a kategóriát is meg lehet szüntetni.
Bocs Zoli, nem vádaskodni akarok, hanem néhány számomra érdekes kategória besorolási eljárásra felhívni a figyelmet. PL: egyezik a motorszám= street, nem egyezik=profi... (és maradjunk szigorúan az utcai kocsiknál)
Nekem nem tetszenek egyáltalán a tervezett módosítások. Az ideivel egy jó irányba indultatok el, hogy a profi lét felé irányítottátok a kérdéses autókat, erre jövőre visszacsináltok mindent, sőt rontjátok a helyzetet, ami a sportág fejlődését szolgálná. Mert szerintem a profi osztályokba lehetne a sportág jövőjéről beszélni, oda kellene minél több versenyző.
Nézzük meg az idei pontversenyt, kategóriánként mennyi állandó ember volt??? (akik max 1 versenyről hiányoztak): AP1: 2fő!!!
AP2: 4
AP3: 2
AP4: 2
AP5: 3
AP6: 4
AP7: ----- ????
AP5-ben Én biztosan csak a legritkább esetbe fogok megjelenni, és akkor se biztos, hogy ebbe a kategóriába. Van még itt egy ember aki nem tudja biztosra, hogy indul-e jövőre.
AP1-ben 1 ember valószínüleg más ág felé megy el
AP2-ben senki nem szeret menni Sanyiék miatt, és még az a pár utólagos turbós Honda is megy a streetbe...
persze, biztos lesz 1-2 új arc is, de ez így tragédia, és az új szabályokkal megint csak csökkeni fognak a profi osztályok létszámai. Akik meg néha-néha betévednek és idén profiba kerülve emelték a létszámot, azok jövőre megint streetbe mennek.
Az idei szabályt kellett volna tovább erőltetni, 1-2 év és hozzászokik mindenki.
A bukókeret használata a jövőre tervezett formában felesleges. Egy szétvágott kocsival ha valaki borul, azt nem menti meg a B oszlopnál lévő cső. A tető eleje ráhajlik mint a szar, pont a fejéből lesz palacsinta.
Fék nélküli kocsik mennek??? Egyszer kelljen vészfékezni....
Továbbá amiért hanyagolni fogom ezt a sportot, az az év végi össszetett eldöntése. Pontok alapján esélyes lennék, de a superfinal rendszerrel a közelbe se vagyok.
Ja és igen: Nem tudom, az összetett helyezettek, mit szóltak a díjak szerencsejátékkal való eldöntéséhez.... Egy showelemnek tökéletes, de nem biztos, hogy így kellene értékelni őket.
De azért ne add fel, csináljátok a versenyeket, mert kint amit rendeztek az hibátlan, nagyon jó a ragasztós pálya is, rendezés, lebonyolítás.
Bocs, de egy motorszám miatt lesznek "büntetve" egyesek, míg akiknek még a gyári motorjuk van bent röhögnek a markukba. Nem a motorszám léte-nemléte alapján kellene kategorizálni. Vagy ezt se engedni, vagy mindent. Valahol következetesnek kellene lenni.
nem a műszaki vizsga része érdekelne, hanem dragracingen való indulás lehetősége streetben egy feltöltött/köbcentinövelt, de nem egyező motorszámú kocsival, legyen az az eredetivel megegyező motorkód vagy eltérő (nagyobb motor). Miért streetebb egy forgalmiba bejegyzett motorkódu mint egy pl módosítás nélküli de eltérő kódu.
maradjunk az alapesetnél, amikor full utcairól beszélünk, amibe van egy utólagos turbo/nitro/köbcentinövelés és csak azért kell profiba mennie, mert a motorszám nem egyezik.
Miért utcaibb egy a forgalmival egyező motorszámú utólag turbós, mint egy nem egyező??? A rendőr/NKH így is-úgy is elveszi a forgalmit....
A profi katban kötelező a tűzálló ruha és sisak. Utólagos turbó indulhat streetben, ha egyezik a motorszáma a forgalmival. Tehát gyakorlatilag a motorszám dönti el, hogy kell-e a tűzálló ruha és sisak vagy nem. Nem hiszem, hogy annak kellene eldönteni a biztonsági eszközök használatát, hogy egy motorszám be van e írva forgalmiba vagy nem.
Utólagos turbó streeetbe, nitró streetbe, köbcentinövelés streetbe..... El kell gondolkozni, érdemes-e a profi létet erőltetni.
Régen azért volt népszerű a gyorsulás, mert egy olcsó és viszonylag kötöttségektől mentes sport volt, így elérhető volt a hétköznapi embernek is. Most ott tartunk, hogy minden évben van valami új szabály, amit követni nem sokan akarnak és még kevesebben tudnak. Kevés a profiban a motiváció.....
Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V vagy boxer elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó, melyek 2 kerék hajtásúak, és motorja 2501-3800 ccm közötti szívó vagy 1600 ccm alatti feltöltött Wankel vagy 1600-2500 ccm közötti feltöltővel (turbó, kompresszor) szerelt.