Ave: lehetni lehetnek, de azokat akkor remélhetőleg kupáknak vagy másnak fogják hívni, nem Országos Bajnokságnak, mert az nem állja meg a helyét. Összesen ennyire akartam ráviláígítani, persze ezer és egy kupa lehet ettől még, viszont szvsz az amit az MNASZ jóváhagy azért felelősséget is vállal ha jól gondolom, így számomra ez jelent valamit.
De jó is lenne, ha ezt végre magasabb szintekenis felsimernék, mindenesetr enagyon jól leírtad, olyan demokrácia nincs és nem is lehet, ahol ne lenne valamiféle rendfenntartás.
Aki EZEN kívüli versenyen fog versenyezni, annak bizony lehetséges, hogy lesznek kellemetlenségei, ugyanis nem MNASZ által elismert versenyek lesznek.
A hivatalos bajnoksági kiírás versenyei ugyanis a fentebbi linken találhatók, az ettől eltérő versenyeken pedig lehetséges , hogy néhány kérdés fogja érni a rendezőséget, hogy pontosan ki is engedélyeztette ezt, ki és hogyan vállal felelősséget sérülések stb. esetén?
Bocs, nem voltam net közelben. Nekem nem gyári van benne, hanem egy VW konszern PDTDI motorból való, ha jól emlékszem. Amúgy teljesen olyna kinézetre, mint a Toyotáé, amit linkeltél, és 2,5 bar feletti olajnyomáson nyitnak a szelepei, onnantól sprickolja a dugókat, alatta nem.
Kicsit OFF bocsánat, de hátha valaki tudna segíteni, nagyon jól jönne!
Sziasztok, szeretném mindenki segitségét kérni!!!
Ma este 9 óra környékén a 17. kerület szélén a Bökényföldi-Cinkotai út keresztezödésében családunk Vectrájába hátulról belement egy feltehetöleg világos sárga Suzuki Ignis sport, aminek az ütközés következtében a jobb elsö lámpája kitört, illetve több elem sérült rajta. Az autót egy 25 év körüli fiatalember vezette, aki a helyszinen elismerte vétkességét szóban, majd a félreállás után elhajtott a 16. kerület felé.
Kérem aki látta a balesetet, vagy a környéken ilyen autót lát hasonló sérüléssel a rendszámát küldje el nekem vagy bármit amit tud, lévén a hétvégén remélhetőleg nem tudja kijavítani a sérülést.
Ui: Futaman, sztem azért gondold át hogy hogy állsz a jog útvesztőjében, mert ha véletlenül TE jössz ki szarul ebből, nagyon remélem, hogy az összes eltiltott egyenként beperel a hitelrontástól kezdve, a rágalmazásig mindenért, amiért azt állítottad hogy ők illegális versenyen vettek részt és ezért ők x millio szponzori pénztől estek el stb. stb.
Deák Sándor?!?! Kit zavart Ő vagy egyáltalán mi ez az egész? Évente max 2 versenyre jött ki hogy megnézze mit tud az autója mi ez a baromság az eltiltással?!
Pff vicc ez az egész, de mostmár tényleg idegesítő amit csinálsz, vannak emberek akik magasról leszarják hogy kinek a milyen rendezvénye, kimennek mert közel van, vagy jól akarják érezni magukat és ha már ott vannak eltúrnák a vasnak. Kiváncsi leszek, hogy ha a Sanyi mondjuk legközelebb ősszel kitolja az autóját kifizeti mondjuk a 4 jegyet akikkel ő menni szokott, majd a gépátvételen közli vele valaki, hogy bocs nem indulhatsz, akkor mennyire fogsz rohanni, hogy visszaadd a jegyek árát!!!!! Vagy talán a kapunál fogod tájékoztatni a kizárásáról? Vagy mindenkinek egyenként a reklámanyagokhoz hasonlóan szép fejléces papíron küldtél írásos nyilatkozatot a kizárásukról?
Nagyon remélem hogy ezt tetted....
Én is ideértem, megkésve, Ave köszi szépen a videot, és a szervezést tényleg volt hangulata az estének! Kicsit vissza is hozta a reményt hogy lehet még ebből a sportból valami itthon - itt persze nem az eredményekre gondolok elsődlegesen, hanem az összetartó emberkékre.
Spoon: úgy érted, hogy volt valakinek egy bődületesen jó SR20-as blokkja és sajnos csak egy AE86-os kasztnival tudta megvédeni az esőtől?
Marha egyszerű, nem gyorsulási versenyt kell rendezni, hanem 'negyed mérföldet legkevesebb idő alatt megtenni képes jármű' versenyt, és máris ki van kerülve ez az egész, aki ezen indult az nem más gyorsulási versenyen indult, hanem teljesen más versenyformában, vagy nem is kell versenynek hívni, hanem 'délutáni reptéri gurulgatás'-nak és ettől ugyan úgy lehet díjakat osztani stb.
Ave: le a kalappal előtted! Bele sem merek gondolni milyen lehet, amikor beérik sok-sok hosszú év munkája, meglenne a szponzori szerződés és le kell mondanod róla
Remélem meg fogja érni a timeslip-ért meghozni ezt az áldozatot, és jóval tovább fennmarad mint a marakodó szervezetek bármelyike!
De, lehet, csak elég hülyén néz ki, amikor begurul egy Barkas, és kiírja, hogy Nissna Primera
Nyílván azonos típusoknál, a versenyző neve lehet az egyetlen ami szemet szúr, viszont mivel a kapu azonnal regisztrálná is, kitörölhetetlen és visszakövethető lenne a csalás.
Szvsz elég szar ez a rendszer, mert minek összefirkálni az autókat, meg hamisiítható is, meg lemossa az eső stb. Egy RFID chip kb 25Ftba kerül. Gondolom ez még beleférne a nevezési díjba, pláne hogy aki egész éves licenszet vesz annak lenne egy kis függője - mint anno Kohári Zoli versenyein volt ugye , ami szerintem az egyik legjobb dolog volt, kár hogy nem maradt meg mint fejlesztés, pedig jó volt.
Arról ne is beszéljünk hogy egy tisztességes RFID író/olvasó párossal akár azt is meg lehetne tenni, hogy folyamatosan tárolják a chipen az autó és a versenyző adatait, név, gépjármű neve, legjobb idő, sebesség, stb. és akár ezt a nézőknek az eredményjelzőn a gumimelegítés alatt bevillantsák, még a speakernek is segítséget jelenthetne.... no persze ehhez már be kell ruházni...mondjuk úgy egy közepes versenynap bevételének nagy részét, igaz akkor több évre meg lenn eolva a probléma, hogy a hozzá írt szoftver tévedéseinek kiküszöböléséről és a döntők 1 órásról 1 percesre csökkentéséről ne is beszéljünk...
Bkori: látod erre mondom, hogy vannak mindig egyenlők, meg egyenlőbbek. Anno a Novának ilyenkor járt a lehetőség, hogy áhh, hát vizes pályán a speciál nem döntözik, mert az balesetveszélyes - minden más kat persze döntőzött - Neked úgy néz ki nem járnak ilyesmi jogok
Ugyan nem voltam ott, de pár észrevételem nekem is lenne:
HA az MGYSZ akar bárkit is korlátozni a versenyszervezési jogában, akkor előbb kellene csinálnia egy pontról-pontra mindent leíró kiírást, hogy egy versenyt akkor lehet az ő zászlajuk alatt rendezni, ha ezek teljesülnek. Innentől kezdve ha valaki teljeseíti ezeket, és még - az MGYSZ-t ismerve - valamiféle díjjat befizet nekik, akkor rendezhet versenyt.
HA valaki ezt nem akarja, akkor a saját - természetesen az adott jogszabályi korlátozásokon belül - szabályaival rendezhet nyugodtan egy versenyt vagy akár versenysorozatot is, csak azt lehet, hogy nem 'Magyar Bajnokságnak' hanem 'Félhivatalos Magyar Bajnokságnak' vagy 'Magyar ilyenolyan Kupa'-nak lehet hívni. De hogy valaki teljes mértékben betilthasson versenyrendezést, olyan szvsz jogilag nem lehetséges....eléggé monopol helyzetbe kerülhetne.
A harmadik észrevétel az lenne, hogy HA tényleg ilyen szintű díjakat kell fizetni 40-50.000Ft akkor tuti, hogy a legkisebb - az év eleji kiíráshoz képesti - módosításnál akár verseny eltolás, akár más pontozás, akár évközbeni szabálymódosítás mindenki egyből perelné az MGYSZ-t, legalábbis remélem, lenne ennyi eszük, ha már fizetnek valamiért akkor legyen teljes mértékben korrekt a viszonzás. (Úgyszintén javasolnám, hogy legyen egy nyílt mindenki számára megtekinthető kiírás az MGYSZ sportrendezvény minimális követelményeiről (biztonság, időmérés, kijelzés) és amennyiben ebből csak egy is nem valósul meg, máris óvható lenne a verseny, pénzvissza stb. Ezzel tehát igen nagy terhet rak saját vállára az MGYSZ, ugyanakkor amennyiben minden versenyen hozza a kiírásban szereplőket növekedhetne a versenyek színvonala. )
egyrészről, sosem mondtam, hogy drag versenyző lennék, és azt hiszem ezt nem is próbáltam különösebben bizonygatni, más részről úgy gondolom hogy azokon kívül, hogy a leírt dolgokat tartsuk már be nem nagyon osztogattam tanácsokat/megjegyzéseket senkinek.
A másik, hogy szerintem félreértetted a hozzászólásomat, amit ha jól emlékszem úgy fejeztem be, hogy amennyiben beszélgetni/információt cserélni/tájékozódni - akár élcelődni is - jön ide BÁRKI - akár AMP akár nem - azzal semmi gond, de ha azért jön ide, hogy olyan stílusban nyílvánuljon meg ahogy Schuszi legutóbbi két beírása született az nekem - mint magánembernek, aki normálisan szólt hozzá szvsz - szúrja a szememet.
Ennyit mondtam, megint megjegyezném hogy saját véleményem.
1. Szedd össze magad, és próbálj meg ember módjára beszélni, ha én is úgy beszéltem - pláne, hogy nem is Neked ment a hozzászólás.
2. Szerintem ha elolvasod a hozzászólásomat mégegyszer esetleg rájössz, hogy ezért KÉRDEZTEM, hogy Ő mióta gyorsul stb, mert én spec 1 éve tudok Róla bármit is.
3. És ha az AMP fórumban valaki nem válaszol, akkor már ide kell jönni 'verni a nyáladat'? Komolyan addig nem hagysz békén senkit amíg nem a Tiéd az utólsó szó, ha lehet élcelődni, piszkálódni, akkor Te miért nem viseled el ezt ha rád irányul? Nem voltál Te mindig ilyen...
Ne haragudj már, hogy megkérdezem, személyesen még nem találkoztunk, de Te hány éve is nyomod a gyorsulási versenyt? És EGYEDÜL (tehát nem AMP, meg nem huszan szerelve egy vasat) mit értél el?
(Egyébként - nem a beszólás végett, pusztán csak nem értem - hogy ha itt ment a szájtépés, hogy Ave szedjen le innen minden mérést és hogy képzeli és egyébként is, most Ő leszedte, erre Ti elkezdtek egyre többen lenni itt, mitegy 'reklámozva' magatokat. Miért nem elég a saját fórumotok arra, hogy a mellverés és a beszólogatások ott menjenek, ide meg csak informálódni, tájékozódni, valós beszélgetést folytatni jöjjetek? )
Ebből a nézőpontból nézve természetesen igazad van sokmindenben, DE!
De, ha számomra aki nem dragversenyző csak lelkes érdeklődő az jön le, hogy elmegyek egy versenyre mert ha mást nem lássak ilyet, és vannak régebbi eredményeim, szeretném megnézni hogy amit piszkálgattam az autón ért-e velemit? Bekonferálva a következő van: gyorsulási versen yekkor és ekkor, ilyne és ilyen programokkal, ilyen és ilyen időméréssel. Ezek után a programok csúsznak, az időméréshez 3 órát állsz sorba, majd mész és közlik, hogy bocs nem mértük, vagy bocs, mértük de majd neten lesz fenn iksz hét múlva. No, erre Te mit mondanál mondjuk 4000Ftért? Én nem sok pozitívat...ez a nézői/ill. résztvevői oldal.
A másik, hogy én egy másik olyan sportággal kezdtem foglalkozni, ami itthon még gyerekcipőben jár, hasonló problémák voltak - és vannak is - de vettünk egy szabálykönyvet, lefordíttattuk, és némileg aktuálizálva kikiáltottuk alapszabályzatnak, plusz létrehoztunk egy hivatalos szövetséget, hogy különböző sportági támogatásokra tudjon - akár EU-s, akár hazai - jelentkezni. Ezt én itt nem látom, itt évről évre változik a kiírás, van akiknek komplett autókat kell 'eldobni' és újba kezdeni stb, MIKÖZBEN ahogy Te is írod ez elvileg egy amatőr sport, amatőrök idő és anyagi ráfordítással - ami persze valóságban inkább saját erőn túli idő és anyagi ráfordítás néha.
Innentől kezdve, amíg én ezt a két dolgot nem látom, nem tudom igazán komolyan venni. Plusz, ha már hoztunk szabályt, amit leírtunk, akkor ne borítsuk már fel! Ilyen ötletnek meg meg sem lenne szabad fogalmazódni senkiben, hogy dupla szorzós verseny, mert azt akkor év elején ki kellett volna hírdetni!!! Ha nem így történt, akkor az egész bajnokságot lehet(ne) - ha lenne felügyelő szerve - megóvni kompletten! (Sőt tovább megyek, én ezt az időpont tologatósdit, évközben pontszerzővé válás/nem válás-t is ennek tekintem. Raliban pl van aki ezért bérel egy autót az adott hétvégére súlyos milliókért, a csapat akitől bérli befoglalja neki, jövő hétre meg egy másik ország másik versenyzőjének adja ki, ebben az esetben teljesen jogos lenne, ha a versenyző a szervezőkön próbálná érvényesíteni kárigényét szvsz. )
"amúgy is sok támadás éri."Azért tegyük hozzá, hogy ez nem alaptalan. Vegyünk egy akár milyen másik sportágat, és nézzük meg, hogy:
- hány magyar bajnokot avatnak mondjuk sakkban, bocsában, kajakban stb? 1-et! Ezen kívül vannak kupák, de olyan, hogy adott év adott sportág adott kategória MAGYAR BAJNOKA olyan egy van, nem olyan, hogy Hring-i bajnok, Kiskunlacházi bajnok stb stb.
- hány olyan sport van, ahol van egy éves versenykiírás, majd azt év közben nem egyszer nem kétszer módosítják, sőt nem csak a versenykiírást is, de úgymond a kategóriákat is. (Mondjuk női 200 mell, majd júliustól ok, engedjük meg, hogy a transzvesztiták is úszhassanak, de csak ha parókában teszik ezt, igaz hogy valójában ők férfiak, de mégis, naaaa csináljuk már....vicc.)
- hány olyan sportág van, ahol személyes megbeszélés nélkül azt mondják, hogy bocs, ebben a katban nem lesz döntő mert valakinek az nem biztonságos? És? Akkor nem áll ki, mert azt mondja, hogy nem tud ilyen körülmények között végigmenni a pályán, ennyi, vagy ha kiáll akkor vállaja, vagy ha egyik sem, akkor legalább a másik félhez is odamegyünk és elmeséljük neki ezt. Merthogy a szabályokban erről szó sincs!
- hány olyan magyar sportág van, aminek nincs egy normális szervezete, akinél azt lehetne mondani, hogy bocs, ez a verseny szerintem nem felelt meg az ilyen és ilyen biztonsági kiírásoknak, eleve ki ellenőrzi az egyes versenyeken a technikai személyzet, a biztonsági előírások és az alapvető dolgok meglétét?
Ameddig ezek nincsenek meg, addig szvsz ez egy vicc. Ennyi.
(Jah és mielőtt nagyon nekem ugrana bárki is, ez az EGYÉNI véleményem.)
Elvileg erre egy csomó nyomi szabály van, ha minden igaz pl autópályán eleve tilos ilyennel bármit is húzni - jogszabály szerint, ennek ellenére sokan teszik - illetve különböző súlyhatárokra kell figyelni, ugye vontató autó plusz vontatmány együttes tömege 3500kg alatt kell legyen, ez még egy ilyen 'kutyával' mehet is, de volt benne valami hátultős marhaság, már nem emlékszem...jah, igen, hogy mivel nem ülhet benne senki, és a kutyán nincs fék mint a trélereken, ezért a fékezhetőség miatt a vontató jármű saját tömegének el kell érnie a vontatmány össztömegét vagy az össztömegének iksz szeresét.
Ehhez kapcsolódóan, ha a döntős 8-ból mondjuk 5 ember van ott, akkor a 9-10-11-iket behívják döntözni, ha ők megvárják a döntőket és van két mért idejük fejenként?