timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Hazai gyorsulási versenyzés



 

összesen 93 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2012.05.24. 09:28:52 (73066
Teljesen igazad van,véleményem szerint. Nálunk a bevált módszer nagy területen való beszédhangosításra,a több,de relatív kisebb teljesítményű hangfal. 6-8-10db aktív hangfal szétrakva a területen sokkal jobb megoldás szerintem,mint egy nagy kupacba felpakolni mindent,és ott tolni mint az atom neki.Pont az a szitu áll elő ezzel,amit te is írtál. 
Re: hobizoli (73041)
válasz erre 2011.03.26. 21:09:18 (70402
Esetleg képek,videók,eredmények? 
válasz erre 2010.07.03. 17:57:31 (63720
Sziasztok!
Vki megtudja nekem mondani,hogy a Viper(Kohári) milyen technikára lett lecserélve? 
válasz erre előzmények 2009.11.22. 10:02:27 (58253
Ba..+ Király... Cool
Palást meg korona,hát nem vagy egyszerű...
De azért az elmaradhatatlan Hasi-tasi is ott figyel,biztos abban van a kincstár összes vagyona... Nyelvet ölt  
Re: oioio-1 (58250)
válasz erre előzmények 2009.11.07. 11:21:55 (57333
Szerintem 598Le 
Re: Fapuma8 (57313)
válasz erre előzmények 2009.10.23. 13:45:17 (56706
Srác is azt szúrta ki egyből,hogy hol a p*csába van a kipuff... Kacsint
Hol a műhely helyileg? 
Re: Crybaby (56701)
válasz erre előzmények 2009.10.23. 10:41:12 (56700
Cry!
Tegnap láttalak a Népligetnél.Akkor mentél méretni? Meg is lepődtem,hogy lábon láttalak Cool
Egyik haverral voltam,ő meg egyből kiszúrta a kocsid:
"Bazz!Nézd már azt az Uno-t!" Cool  
Re: Crybaby (56699)
válasz erre előzmények 2009.10.18. 11:55:17 (56355
Köszi!
Hasonlóra gondoltam én is,de nem voltam benne biztos,és inkább megkérdeztem hozzáértőktől Mosolyog Rajtnál ez mennyit jelent?Mennyivel lesz jobb a tapadás?Eddig nem volt szüksége senkinek erre,vagy miért nem volt elsőkerekeseken? 
Re: oioio-1 (56354)
válasz erre előzmények 2009.10.18. 11:06:36 (56352
Szaby!Elég rendesen eldúrvultál az utóbbi időben... Mosolyog Mennyit jelent ez súlyban?Vagy inkább a merevség a lényeg?A kitámasztó kicsit fura nekem egy elsőkerekesen.Miért is szükséges ez?Tudom,hülye kérdés... 
Re: JuSzT (56341)
válasz erre előzmények 2009.09.17. 16:47:46 (53452
Te Lacus!

Mi ez a motor?Készül valami? Cool  
Re: LacUS (53420)
válasz erre előzmények 2009.09.03. 17:21:35 (52342
Hát igen,Fricinek nem jött be nagyon a gyári váltó... Cool
Szerintem jó gép lesz belőlle,ha jó kezekbe kerül!Vagyis most is az már,de még csiszolni kell rajta. 
Re: Lizard21 (52326)
válasz erre előzmények 2009.08.27. 14:31:34 (51781
Charlie!Ment az e-mail, per pl. EDIROLL V4-et tudnék,de még érdeklődök. 
Re: Charlie (51739)
válasz erre előzmények 2009.08.24. 22:17:49 (51455
Alap!
Drag Racing,402m,kevesebb,mint 11sec,több,mint 235km/h, és a Taft még mindíg tart...

Lassan az Old Spice vagy az Axe is bemutatja a Drag versenyzőkön tesztelt dezodorát... Nyelvet ölt  
Re: Charlie (51446)
válasz erre előzmények 2009.08.24. 21:40:01 (51444
Bazzeg,ez nagyon ott van! Szaby! Ez még referencia videónak is elmenne,ha szponzort keresel... Cool  
Re: Charlie (51426)
válasz erre előzmények 2009.08.23. 21:15:29 (51341
Köszi! 
Re: Charlie (51340)
válasz erre előzmények 2009.08.23. 21:10:02 (51338
Mostani,friss videó? 
Re: Fapuma8 (51336)
válasz erre 2009.08.23. 18:29:54 (51333
Az ALS működési elve

Az ALS (Anti-Lag System) egy motorvezérlési technológia, aminek segítségével minimalizálni lehet a turbó késedelemi idejét - a turbólyukat.

Köztudott, hogy a turbófeltöltőknek szüksége van egy bizonyos időre amíg a turbina felpörög teljes fordulatszámra az alap forgási sebességéről. Ez az idő több tényezőtől függ, mint például az tehetetlenség, levegőáramlási hatásfok, visszaható nyomás, stb. A problémát részben megoldja egy lefúvószelep beépítése (BOV - Blow Off Valve), ami működésbe lép minden esetben amikor a vezető elveszi a gázról a lábát. A lefúvószelep elengedi a felesleges nyomás alatt lévő levegőt ami a turbófeltöltőből jön, mialatt a szívócsonkok zárva vannak, megakadályozva így a turbina megállását és az ezzel együtt járó károsodást. Versenyautók esetében gyakori, hogy nagyobb turbófeltöltőt építenek be nagyobb teljesítmény elérése érdekében, a turbónyomás növelésével. Nagyobb turbófeltöltők esetén nagyobb a turbólyuk is a nagyobb a tehetetlenség miatt, és ebben az esetben a lefúvószelep nem elég hatékony ahhoz, hogy a turbinának ne csökkenjen jelentősen a forgási sebessége gázelvételkor. Ráadásul rally autók esetében kötelezővé van téve egy turbó-szűkítő (amit a FIA ír elő), aminek az egyik funkciója, hogy növelje a turbó késedelmi idejét. Ezért a verseny- és különösen a rally-autók esetében, ahol kritikus a nyomaték és a motor rendelkezésre állása gyakori az ALS rendszerek alkalmazása.

A turbó késedelmi ideje alatt a motor kevésbe reakcióképes és a teljesítménye jelentősen kisebb a névleges értéktől. Régebben ennek ellensúlyoztása érdekében a pilóták jóval korábban a gázra léptek mint szükséges lett volna egy turbó nélküli autóban. Mások a "bal-lábas-fék" technikát használták, ami a német Walther Röhrl nevéhez fűződik, ahol a pilóták a bal lábukkal fékeztek, miközben a jobbal már gyorsítottak, hogy a turbó mindig az optimális nyomáson maradjon. A "bal-lábas-fék" nagyon igénybe veszi a fékeket, különleges terhelésnek kitéve ezeket, de nagyon hatékony a turbó forgási sebességének fenntartásában.
Az ALS lényegében egy egyszerű ötlet, aminek a megvalósítása nehézségekbe ütközött, amik csak akkor hárultak el amikor a motorvezérlési technológiák már elég fejlettek voltak ahhoz, hogy sokkal több paramétert figyeljenek az ALS vezérléséhez, mint ahogy ez régebben lehetséges volt. A legjobb tudásunk szerint a Toyota Team Europe volt az első csapat aki versenykörülmények közt használta az ALS technikát (a Toyota féle változat a Toyota Combustion Control System, míg a Mitsubishi-jé Post Combustion Control System néven futott).



Amikor a vezető elveszi a lábát a gázról, a motor gyújtási időzítése megváltozik 40°-al vagy többel, megnövekszik a beszívott levegő mennyisége és a keverék feldúsul. A beömlő pillangószelep kicsit nyitva marad, hogy fenntartsa a motor levegőellátását. Ennek eredményeképpen a levegő/benzin keverék továbbra is az égéstérbe kerül, annak ellenére, hogy a vezető már elvette a gázról a lábát. A gyújtást az elektronika késlelteti és így a benzin/levegő keverék általában elégés nélkül a kipufogó rendszerbe jut. Amikor a gyertya szikrázik, a kipufogó szelep épp kezd kinyílni a késeltetett gyújtás miatt, ráadásul a kipufogó rendszer kivételesen magas hőmérséklete miatt az elégetlen keverék berobban a forró leömlők érintésével. Szerencsére a turbó pont ezen pont mögött található és a robbanás forgásban tartja (másképpen lelassulna, mivel a beömlő és kipufogó szelepek zárva vannak). Mindezek eredménye a lényegesen lerövidült turbó reakcióidő a következő mellékhatásokkal:

- Jelentős emelkedés a turbó üzemi hőmérséklete terén (800-ról 1100 fok körülre emelkedhet) amikor a rendszer működésbe lép

- A kipufogó csonk és csövek megnövekedett igénybevétele (egy utcai autón az ALS rendszer 50-100km alatt tönkretenné az egész kipufogó rendszert)

- A turbó jelentős nyomást épít fel alapjáraton is

- A kipufogó rendszerben létrejövő robbanások felelősök a lángnyelvekért amik kicsapnak a kipufogóból

- Csökkenő motorfék hatás

Az ALS hatásfoka jelentősen függ a levegő mennyiségétől ami a motorba juthat, minél több levegő áll rendelkezésre, annál jobban érezhető az ALS hatása. Következésképpen az ALS lehet kevésbe vagy jobban agresszív hatású: egy közepesre beállított ALS 0-tól 0,3 bar nyomást fejt ki a szívócsonkban ha működésben van, míg a ez a nyomás -1 bar (teljes vákuum) lenne normális esetben gázelvételkor. Az ALS versenyváltozatai 1,5 bar nyomást is képesek elérni a szívócsonkban gázadás nélkül.
A Toyota és Mitsubishi rendszerei relatív hangtalanok és sima működésűek, míg a Ford és Subaru autókban találhatók sokkal hangosabbak és agresszívebbek.
A legtöbb versenyváltozat több, a sofőr által választható beállítással rendelkezik a különféle terepviszonyokhoz, általában három állásban a közepestől agresszívig.

Bizonyos regionális és európai versenyekben tilos az ALS használata, és egyre több WRC versenyen korlátozzák a versenyautók hangosságát az ALS letiltásával.

2002-ben megjelentek új turbó késedelmi idő csökkentő megoldások, mint például az EGR (Exhaust Gas Recirculation - kipufogógáz visszaforgatás) és egyre jobban átveszik a fent ismertetett megoldás helyét, mivel kevésbé veszik igénybe a motor mechanikai részeit.

Csak röviden... Nyelvet ölt  
válasz erre előzmények 2009.08.22. 21:53:05 (51224
Szuper!Mikorra várható? Nyelvet ölt

Grat neked is!!! 
Re: Fapuma8 (51222)
válasz erre előzmények 2009.08.22. 21:48:19 (51221
Szabi nyerte a superfinalt?Elverte sanyát?Vagy nem ellene ment? 
Re: ozoli (51218)
válasz erre 2009.08.20. 22:05:52 (51063
Szabyk!
Grat az újraélesztéshez!!!Valami videót vagy valamit igazán tolhatnál fel... :-) 
válasz erre 2009.08.12. 12:04:30 (50621
 
válasz erre 2009.08.12. 12:02:16 (50620
 
válasz erre 2009.08.12. 12:01:01 (50619
Sanya!
Gondolom örülnél neki Te is,ha lenne 3-4 hasonló autó még a magyar versenyeken,nem?Több kedved lenne versenyezni... Cool
 
válasz erre előzmények 2009.07.31. 10:04:10 (49382
Ennyire Pro vagy Finnből? Cool
Fordíthatnál nekem... Nyelvet ölt  
Re: LacUS (49378)
válasz erre 2009.07.27. 23:45:31 (49124
 
válasz erre 2009.07.27. 23:45:10 (49123
Bocs,kicsit off,de nem lehetett kihagyni...
 
válasz erre előzmények 2009.07.25. 17:55:27 (48891
Rubens Barrichello percekkel a baleset után megerősítette: "elvesztettem valamit a kocsi hátuljáról, ami miatt meg is kellett állnom a pályán" 
Re: bulijoe (48890)
válasz erre 2009.07.25. 17:50:28 (48889
 
válasz erre 2009.07.25. 15:37:28 (48868
Hát nemtudom.Azért ilyen képeket nem biztos,hogy fel kellene tenni egy hírportálra...
http://www.f1csatorna.hu/hirek/felipe_massa_a_gumifalba_csapodott_es_megserult 
válasz erre előzmények 2009.07.25. 15:30:44 (48864
Jóbarátom.Jártam nekik zenélni 3évet,meg sokszor én csinálom a hang meg fény cuccaiket.meg hozzám járnak zenékért. 
Re: --Atesz-- (48858)
válasz erre előzmények 2009.07.25. 14:56:58 (48857
Atesz!
A Jankovics Zoliékat ismered?
Egyébként ismeri valaki ezt a játékot?Lehetne csinálni egy Timeslip bajnokságot Nyelvet ölt
http://www.nittolegends.com/ 
Re: --Atesz-- (48856)
válasz erre előzmények 2009.07.24. 16:04:45 (48813
Össze kéne,hogy szedje mindenki otthon a videókat.Szerintem még a régi illegális versenyek is simán beleférnének.Be kell őket digitalizálni,kiírni dvd-re,és hadszóljon. 
Re: turbo 530ti (48810)
válasz erre előzmények 2009.07.24. 16:02:07 (48812
Nekem van digi8-as kamerám.Ha gondolod szívesen bedigizem őket.A te Hondád áll a Keresztúri Tesco mellett,ugye?Mert akkor még messze sem vagyunk egymástól.Ecseren lakok. 
Re: hondav-tec (48811)
válasz erre előzmények 2009.07.24. 14:46:45 (48808
Besegítek én is szívesen,most elég sok időm van.VHS-ről,miniDV-ről,digi8-ról is tudok digitalizálni én is. 
Re: Bruni (48805)
válasz erre előzmények 2009.07.23. 22:01:12 (48790
Andrew Sherwood,Nick Wixom,hülyének nem kell nézni,csak nekem full az jut erről eszembe. 
Re: Boozilla (48789)
válasz erre előzmények 2009.07.23. 20:54:04 (48788
Esküvőre készültök,vagy mire?Erről a zenéről nekem az jut eszembe... Nyelvet ölt  
Re: Boozilla (48787)
válasz erre előzmények 2009.07.23. 14:44:29 (48756
Imádtam azokat az autókat.Hihetetlen örjöngés volt,amikor elkenték pár nagy autó száját.Igaz,a mai skodák is jól mennek! Kacsint  
Re: szilvi5 (48745)
válasz erre előzmények 2009.07.23. 14:42:16 (48755
Nekem van kamerám,és be id tudom digitalizálni őket!Szívesen megcsinálom,ha valamikor felhozod.Most én is műtét után lábadozok,van időm bőven. 
Re: hondav-tec (48726)
válasz erre 2009.07.22. 22:10:49 (48719
Én még a sárga dög-drag,meg piros 100-as skodák időszakában kapcsolódtam be ebbe a mókába.Rólluk mit lehet tudni,ők hova lettek? 
válasz erre előzmények 2009.07.22. 18:47:41 (48699
Ilyet még!!!! Nyelvet ölt
Ha valakinek van még hasonló videója,akkor az ne magának tartogassa! 
Re: szilvi5 (48698)
válasz erre előzmények 2009.07.22. 16:03:16 (48688
Sanya!
Ennyire motiválatlan lettél?
Biztos,hogy el akarod adni? 
Re: civiccoupe (48685)
válasz erre előzmények 2009.07.18. 15:44:46 (48235
Írd meg lszi mailben,hogy hova érdemes kimenni péntek esténként.
ga-ga@freemail.hu
Köszi! Cool  
Re: Sanyi00 (48200)
válasz erre 2009.07.17. 18:03:21 (48182
Sanya! Grat a riporthoz,nagyon komoly lett! Nagyon sok mindent megtudhat róllad,és a munkásságodról az aki eddig nem ismert,vagy nem járt versenyekre.
Grat a srácoknak is,nagyon jó munkát végeztek! 
válasz erre előzmények 2009.07.17. 13:38:55 (48172
Hát ha tol egy teli 1-et meg 2-t,az biztos,hogy okozott volna még neked is és neki is izgalmakat. 
Re: oioio-1 (48168)
válasz erre előzmények 2009.07.16. 21:15:45 (48097
Fékezzek??? Széles vigyor
 
Re: Charlie (48092)
válasz erre 2009.07.16. 21:09:58 (48094
Sorry,Fapuma!Csak még a videó hatása alatt vagyok... Cool  
válasz erre előzmények 2009.07.16. 21:09:26 (48093
Öcccsém!!
Faouma nem vagy egy egyszerű ember,az tuti! Cool
Szegény Zoli próbálja elmondani,hogy mi a francot is kellene csinánod,erre Te meg le se szarod Kacsint
Komoly videó nagyon,azt hiszem sokáig lesz ez még téma. 
Re: Charlie (48092)
válasz erre 2009.06.27. 14:58:13 (47022
Igazából,mint külsö szemlélődő azt látom,hogy folyik itt egy vita,mindenki a maga igazát akarja a másikra rátukmálni,de senki nem gondolja végig,hogy mit is mond a másik.Lehetséges az is,hogy ha normálisan,nyugodtan,kész érvekkel alátámasztva megbeszélnétek a dolgokat,akkor "normális",mindenki számára elfogadható szabályokat lehetne létrehozni?Igaz,olyan soha nem lesz,amimindenkinek jó,de közelíthet hozzá Nyelvet ölt
Most mindenki hozza fel itt a példákat a másik megcáfolására.Van ennek értelme?
Én személy szerint örülök annak,hogy a Diesel kategóriák is megerősödtek,és komoly gépek készülnek,vagy már vannak is ott,igaz én világ életemben benzines párti voltam. 
válasz erre előzmények 2009.06.27. 14:52:19 (47020
Nah várj egy kicsit.Lehet elvesztettem a fonalat...
Szal ha építek egy 800-900lovas Diesel,de full gyári kasznis,nem szétvágott autót,az ellen szívesen versenyzel akkor is, ha minden versenyen szarráver,de egy szétvágott,utólag turbósított,benzines,de "csak" 300lóerős ellen már nem? 
Re: Master3v (47018)
válasz erre előzmények 2009.06.27. 13:47:21 (47006
Ez Sanyira is igaz,meg Zolira!Igaz ott gumi füst van a burnout-nál,de az is füst... Nyelvet ölt  
Re: szabyk RST (46998)

összesen 93 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!