timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok



Az oldal alján olvasható eredeti üzenetre ezek a válaszok voltak:
válasz erre 2007.06.21. 20:43:37 (4087
Felhasználói profil
9.67 @ 241
20%
hmm
500whp 
Re: (4083)
válasz erre 2007.06.21. 19:44:58 (4084
Felhasználói profil
13.40 @ 166
Hát én nem tudom, ti már próbáltátok? 
Re: (4083)

Ez volt az eredeti üzenet. Ha már ez is egy válasz volt, tovább kutathatsz, ha az előzmények linkre böksz.
válasz erre előzmények 2007.06.21. 18:56:31 (4083
Az Ecotek CB-26p egy mechanikus szerkezet, amelyet ha felszerelnek benzines motorra, akkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, akár 20%-kal is emeli az összteljesítményt és jelentősen csökkenti a károsanyag kibocsátást.

CB (CLEAN BURN) azt jelenti, hogy tiszta égés, a 26 azt jelenti, hogy 2,6 literesnél nagyobb motorhoz két ilyen készüléket kell alkalmazni. P jelentése: csak benzines (angolul Petrol) motorhoz jó.

A szerkezet kis mennyiségű turbulens levegőt adagol be a motor beszívó gyűjtőcsövébe bizonyos meghatározott nyomások mellett. Ez turbulenciát idéz elő a robbanó gáz elegyben, mely az üzemanyag molekulák jobb porlasztását hozza létre és ily módon jobb robbanást, effektívebb és tisztább égési folyamatot biztosít. A CB-26p megjavítja az égési folyamatot minden benzines (de nem dízel) motornál, függetlenül attól, hogy az üzemanyag vagy az üzemanyag rendszer hogyan lett módosítva. Az ólommentes benzin (LRP) esetében segít orvosolni a motorozási gyakorlatban előforduló több olyan bajt, mint a gyenge indítás, késés vagy „lyuk” a gyorsulásban.

A legtöbb kocsira egy amatőr szerelő könnyen felszereli. Mindössze csak meg kell találni a fékrásegítő tömlőjét, amely a fékerő növelő dobról jön le. Iktassa be ezt a készüléket ebbe a tömlőbe, vagy egy ennek megfelelő beszívó gyűjtőcső szellőző vezetékbe jó közel a beszívó gyűjtőcsőhöz (ideális az, ha ez nincs távolabb, mint 30 cm).

A működés rezonanciát idéz elő, ami zajos lehet, különösen az új készülékeknél. Speciálisan erre a célra fejlesztett ki a Pipercross cég egy szűrő/hangtompító egységet. A készülék különböző kocsikon különböző zajokat kelt, sőt a zaj készülékenként is más és más lehet. Ez azért van, mert a műanyag szelep az eloxált alumínium fejre ül fel. Lehetetlen tökéletes felülést kialakítani a két felület között, ezért bizonyos „beágyazódás”-ra van szükség. Ez változó, attól függően, hogyan ül fel a szelep először a helyére. Idővel egy vékony szénbevonat keletkezik a felfekvő felületeken, ami tökéletesebb tömítettséget fog előidézni. Mivel a felhasznált anyagok alig kopnak (a szelep valószínűleg örök életű) ez a „beágyazódás” hosszabb időt igényel. Mindenesetre a zaj nem lesz kellemetlen Pipercross szűrő használata esetén. Bár előbb úgy tűnik majd, hogy a szűrő nem csökkenti a zajt, mert tulajdonképpen két zajforrás van: az egyik a rezonancia az Ecotek egységben, amely csökkenni fog a „beágyazódás"-sal, a másik az a szívó szörcsögés, amely a szűrő/hangtompító-ban keletkezik.

A CB-26p-t rugóval látták el és dinamikusan kiegyensúlyozott. Ennek megfelelően nem hat rá a nehézségi erő és a beszerelési szög. Legjobb meggyőződni arról, hogy a légbeeresztése ne álljon abba az irányba, ahonnan piszok vagy nedvesség kerül a motortérbe különösen akkor, ha Pipercross szűrő nincs felszerelve.

Felhasználási területe:

Nem felel meg a dízel motorokhoz, ezen kívül lehet, hogy nem jó motorkerékpár motorokhoz, Wankel motorokhoz, túltöltött (permanens töltésű) motorokhoz, többporlasztós boxer motorokhoz és olyan gépkocsi motorokhoz, amelyiknek DCOE porlasztója és verseny szívócső vezetéke van. A két pillangószelepes porlasztókat normálisan közvetlenül a beszívó nyílásra szerelik közös gyűjtőcső nélkül, ami azt jelenti, hogy a CB-26p-t minden egyes pillangószelep után be kell építeni.
A szabály az, hogy ha a szívó gyűjtőcső vagy a nyomáskiegyenlítő kamra közös minden hengerhez (a kocsik 95%-ánál) akkor ez a készülék megfelelő. A konvencionális automata sebváltós és kézi sebváltós autókhoz kiváló.
Porlasztós kocsi esetében a CB-26p hatékonyabban segíti beszabályozni a levegő-üzemanyag keverék arányt (AFR – air fuel ratio), a befecskendezős kocsiknál a szívó gyűjtőcsőben keletkező turbulencia a levegő-üzemanyag keverék jobb lebegését hozza létre.
A készülék univerzális szerelésű, de kettő kell a 2600 cm3-nél nagyobb motorhoz. Egyazonos típusú egység szerelhető fel minden motorhoz, de kocsi típusonként különbözhet a felszerelés módja. Ha a kocsi több mint 2,6 literes motorral rendelkezik, akkor sorba kötve két készüléket kell felszerelni és a beszívó gyűjtőcsőtől távolabbi készüléket kell előbb beszabályozni. 
Re: (4082)



                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!