az a kitt amit 20 000eur-ért vett, szétverte a főtengelyházat. 2006-os eseményről , 2005-ös Vb-s szettről beszélünk.
Talmának is szerelt Zoli az eb-n annó.
Amit épített ,szerelt , az eb-n mindíg az első 5-ben benne volt.
a Seel által épített motort használta Talma a malaguttiba 2004-ben.
Rövid visszatekintés a teljesség igénye nélkül.
Életem 200 felett" Talma könyvben sokesetben szerepel Seel,és Zoli neve. akit érdekel vegye a fáradtságot.
"A kinti nevektől hadd ne kelljen csak úgy beszarni." végre.
Midazonáltal Zoli igen jó szerelő, öreg ,sokatlátott róka.... bizonyára a szponzor ennyire futotta, vagy nem tudom. vagy egy kittvásárlás nem tartalmaz egyebet...Minenesetre sekélyes, hiányos tudásommal úgy ítélem meg, volna mit tanulnom tőle...kinézem belőle hogy össze tud rakni egy efféle fost.
Hát szerintem átbaszták. Egy sheel kittet vett ,henger,főtengely, a dugattyú talán rs a karral együtt,ötmillió forintért jörg sil-től aki a vb-n nagy név. A hibás írásért elnézést, nem vagyok otthon ebben. De aki tudja miről van szó annak azért mond valamit...
Ne keljen már beszarnom!
Van egy barátunk , úgy hívják Györfi Zoltán 3 szoros magyar gyorsasági bajnok motorversenyző.
A fia Győrfi Alen 125-ös motorjába vettek kiba nagy pénzért verseny főtengelyt.Hogy lépést tudjanak tartani a mezőnnyel. Valóban sokkal nehezebb volt... Gondos beszerelés után szétverte az alublokkfélben a csapágyházakat olyannyira,
hogy végezetül be kellett acélperselyezni azt...
Az Alpok -Adria kupán már saját maguk álltal finomított főtengelyel mentek...nem kis eredménnyel...
Zoli maga csiszolta faragta polírozta , egyszóval taknyolta....
és driften is.pl Tibisz m3-asáról lekerült a "nagymalomkő", és kapott egy Martinféle nyomortanyát. kb-5kg....
A szerelőjük Tomi nem szívesen rakta fel, mondván, hogy ez nem méltó, és fentartásai voltak.
Mindazonálltal Tomit a legnagyobb elismerés övezi körünkben is.
Tény nem cetírozta ki , ezt én is bírálom. Miután ezt ők megtették, erőszakos Tibisz elintézte, csak felkerült.
Nem is mondok semmit. Tibiszt kell faggatni...
Nem . Pl szlalomverseny, vagy Rally, nem csak erről szól. Turbós verzióba most teszünk előszőr.
Nem vár itt senki több lóerőt, nyomatékot ugyanazon fordulaton.
Már odáig jutottunk ,hogy itt a műhelyben is ez megy, mindenki olvassa, és Barna hívta fel a figyelmem, a fent említett tényre.
Az álltalad írtak szeint 5 esztendeje történt mindez.
1,5 éve vagyunk kapcsolatban velük.
Akár meg is tanulhattak ezidő alatt precízebbnek lenni, vagy másik gépen végzik már, netalán okosabbak is lettek, vagy tudomisén előfordulhattak-hatnak, gondatlansági hibák is.
Szándékosan nem írtam a fent említett 4 tengely mikén, mivel, hogyan lett összerakva.
Mertitt ez már nem erről szól.
És ami nagyon fontos megincsak: Az m30 egy ekebeton. Az integra ehez képest egy óramű. Míg az egyikhez ugyakkora - részleges- tudással hozzáteszel adíg a másiktól ugyanez jóllehet elvesz.
tények:
A soltvadkerti bmw club rendelkezik 4 db letört főtengelyvéggel, mind egybevágóan hasonló.
Mind a 4, GYÁRI könyítettlen, barkácskartásak álltal nem centírozott, főtengelyek voltak.
jelenleg futó "Kacsóféle" , könnyített centírozott-,főtengelyek száma 3db.
Mindezidáig hibajelenség nélkül. A tulajdonosok legnagyobb megelégedésére.
A leírtakért felelőséget vállalok.
Medgyes Attila
pedig fogalmad sincs olykor mit eszel...
Nekem sincs , és megérteni sem tudnám, és Sanya" aki tudja mit eszik ,csak ő eszik jót.
Nem életszerű, álltalános, szükségszerű, tudományos "kamfasztikus " a tézised. Számomra hasztalan.
Előre nem visz, viszont hátráltat, feltart.
Nem sértődtem meg Sanyát is eszköznek használjuk, holott semmi személyes, sőt példás.
Mindöszesen nem érek rá, már megszólt - az egyébként alantas környezetem-,
"hogy mi fasszal baszakodom, mert nem igaz ,hogy egyszerűen nem haladok"?
Marin cégének vezető helyettesétől hallottam, bizonyosan hazudik, vagy nemtudta, estleg felvágott vele. Mindenesetre láttam Angliába küldeményeit, részletekre nem hivatkoza elkerülvén a tételes számonkérét.
De Martinon kívül a többi felsorolt eset sem fedheti a valóságot .....
akit érdekel több évnyi időközönkénti küzdelem, egy jármű esetében, a maga egyszerűségében, szerény idegennyelvi ismereteimmel fűszerezve, annak itt van ez....akár szórakoztató is lehet....
Hangsúlyozom ez egy a soktízből.... http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16984
két napja írogatok, elbaszva az értékes időmet a"taknyolástól"
Nincs eredmény kemény munka, kitartó küzdelem nélkül. Inkább teszem a dolgom ,megyek a műhelybe ,mert az legalább vezet valahová... kiszáltam cső!
"Nem lehet az elmélettől totálisan elrugaszkodni, kvázi leszarni mindazt, amit hosszú évek alatt, szintén kisérletezéssel IS szerzett meg az emberiség!"
Na, kibujik a szög 2!
Ez elméleti szakértők sértődöttek? Ezt érzem a téma kezdete óta. De miért? Leírtam azt ami VAN.
Leírjátok azt amiről lehet sejteni, de nem mondom meg, tudom de sok anyag., meg sem értenétek....mindezt..konkrétumok melőzése közben . Az első fényképes kommented a rovartengely.
Tudod itt soltvadkerten nagy hagyománya van a "taknyolásnak". Van itt kérem csettegőgyár, manufakturális 2-3 melósból álló, mindent mindennel össze szét . Hozzáteszem minden működik a célnak megfelel. Évtizedes multal, már már tradíciókkal, generációkkal...
De akad itt pl a Martin cég, aki Angliába gyárt többek között a Rally ART- nak komplett kuplungokat, többtárcsás tengelykapcsolókat acéllendkerekeket evo Mitsukba, és Sub-okba.
Mostanság láttam prototípust többtárcsás carbonkuplungot, náluk.
A Soltvadkerti terpjáróklub (több mint 100tagot számlál) ,olyan egyedi bődületes motorokat épít csővázas ultrakönnyű kasznikba, készít komplett futóművet, hajtást, féltengelyeket, kuplungokat, lendkerekeket,hogy egy évad alatt az alkatrészteszt becsületére válna akármilyen kisüzemnek mérnöki szinten.
Temérdek serleget nyertek országos szinten ,de nemzetközi vonalon is tisztes helyt álnának.
Azt mondom ,hogy aki sértődött, az a 20-évig elméletet tanult szakember , aki mellőzöttnek érzi magát a kész alkatrészeket látva, és olaj a tűzre ha az még jó is.
A mataematika tanárom azt mondta :
" egy egyenletnek több megoldási sémája lehet. Ha tudod a szabályt,és megoldod akkor 5-öst kapsz. Ha próbálgatással találsz rá akkor 3.ast. Azért dijjazom jeggyel azt is, mert noha nem tanultad meg a leckét, de logikát nélkülözve nem tudod megoldani úgy sem, számolni ugyanúgy kell, ergó töröd magad.
ui: Az M30 bmw főtengely 1968-ban tervezetett, egy durung,túlméretezett,eke!
leszarom, lenézem, és kurvára nem érdekel ,hogy neki mi a jó, és ne magyarázza meg nekem senki ,hogy én mit érzek, és mit éreznek sorstársaim.
Ha egy motor élénken reagál, emelkedik, és esik vissza akkor az igenis jól adagolható, pontosabb, kezelhetőbb.
Nálunk soha nem történt lendkerékröptetés, emiatt főtengelytörés, lecsapágyasodás,és semmi olyan ami eltántorítana a jövőbéli eféle megoldásoktól.
Maradok Tisztelettel ......
az, hogy ő úgy gondolja, hogy a forgótömeg könnyítés okán ,menet közben, olyan lökéshullámokat
továbbit , mely hullámzó menettulajdonságokat eredményez. Vagy én is elvesztettem a fonalat..
Egy magamfajta gépek között felnőtt, versenyzők koszos műhelyeiben, gyakorlati tapasztalatokra szert tett egyszerű autószerelő nem tud másképp érteni, de legfőkép akarni.
A versenyek részteljesítménnyel dőlnek el . Sosincs 100%, ideális körülmény, sterilitás.
Inkáb ami győzelemre visz:
Találékonyság, kísérletező kedv,szerencse, bátorság, nagyfokú kockáztatás emeber-gép tekintetében egyaránt, annyi tudás,és pénz amennyi rendelkezésre áll.
Ez nem csak Magyarország, és amatőr kat.
Ugyanezek viszik az élsportot is világszerte. Nem kell a csillogást túlértékelni, senki nem teregeti ki a szennyesét.
aztmondom én is, tegyen mindenki belátása szeint.....
"A te véleményed a főtengely könnyítése határok nélkül, az enyém pedig az, hogylehet, de ésszel."
Érdemes lenne visszaolvasni .
"26.9-ről 24.8-ra", "Kacsó Csaba beleszólást sem hagyva", Csak a sonkák tetejéből (élét",
A teljesség igénye nélkül felsorolva, nem szószerinti idézésben. Az én véleményem ,hogy lehet, érdemes, keveset, szakember.
A te hszeid: Nem lehet, nem ért hozzá, nincs értelme...stb
Útálok szembesíteni, de úgyérzem részben felcserélődött álláspontoknak adsz hangot.
.
Egyébként semmi sértőt nem mondtál, teljesen jók a hsz-eid, és én is tanulok mindebből.
További tisztelettel: A flexesgyilkos
Lassan kibújik a szeg.....
Nincs a szempontunkból szükséges, lehető legkönyebb szintre könyítve sem ezen , sem pedig más teherviselő elem.
Folyamatosan taglalom bizonygatom tényekkel ,hogy a gyár is felismeri ezt, és módosít .
Ugyanazon modellek esetében is évjáratbéli különbségek alkalmával megvizsgálható , hogy könnyít, spórol akármilyen okokból.
Az ,hogy egy rutinos szerelő felismeri ugyanezt a tapasztalatai alapján az nem követendő, sőt elítélendő, mert a társadalomra veszélyes.
Ha a gyár teszi akkor az rendben van ,mert kiszámolja az okostojás, hogy mit lehet és mit nem.
Csak éppen azért ne legyek szkeptikus, mert alkalmasint kiadják a gyárihibás, alulméretezett alkatrészektől hemzsegő rendszeres utómunkálatokra szoruló mocskokat,és essek hasra egy álltalam kisebb tűréshatárba gondolt alkatrész lemérésekor, látván a pontatlanságot, elnagyolást.
És végül a tisztelet hiánya. Valóban, nem a mai, sem az akkori tudást nézem semmibe , hanem a kiadott 30éves technikai tömegmocskok gyártástechnológiáját , kontrollját firtatom.
A kuplungharang példa lenne, valamivel több közzel mint Paks.
Már ha párhuzambéli mélységeket említjük.
Ez küzdelem az idővel, küzdelem az anyaggal,kockázat sokesetben a testi épséggel....
tragédia.....motorsport....
van itt egy fotó... ez egy 2000le-s utólag turbósított 8000ccm-es Jaguármotor a 80-as évekből.
Emberünk," hasraütészerűen a gyári váltóház kuplungharangját kiperforálta , gondolom hűtés, vagy eszem sincs hozzá mi okból. Mindenesetre a kép önmagáért beszél ,tekintettel a fenti teljesítményre...
Szerintem a pl 20 évvel ezelőtt gyártott ,kb 25-30 éve tervezett járművek alkatrészei nagytöbbsége feleslegesen túl van méretezve. Jó táptalajt biztosítva ezzel magamfajta "flexesgyilkosoknak"....
no persze nem válogatás nélkül, esztelenül , de igenis be kell ismernem, hogy érzésre is szoktam efféléket elkövetni, nem hagyatkozva számítások tömkelegére. Mint ahogy A nagymester is:
"Ha belegondolunk, hogy egy kerék milyen tömeggel bír, ráadásul ezt milyen karon teszi és milyen sebességgel, akkor láthatjuk, hogy lenne értelne a felnit is szétfurkálni, a difit is, mégsem teszi senki, miért???"
Hiszen teszi!
A felni igenis szétfurkált, perforált. Nembeszélve az aluminium felnikről és itt most a gyári lemezfelni mintájára elkészített alukerékről beszélek amit a gyár már az e38 esetében szériában ad 96 óta. Vagy a fent említett e39, esetleg e46 esetében.
A a hajtáslánc teherviselő elemeit manapság a gyárak a kritikus szint fölé alakítják közvetlen ,gazdasági okokból. (fogyasztás, gyártási anyagtakarékosság, rendszeres alkatrészigény okán üzletszerű csalás stb)
"
Érthető okokból a pusztán tapasztalati utat nem tartom kurrensnek, bár születnek eredmények onnan is(SAJNOS EGYENLŐRE FŐLEG ONNAN, mivel más nincs, egy-két kivétellel, nevek nélkül), csak nincs kihasználva a potencia."
Mintha egyetemi tanárral beszélgetnék.... tetszik ....és köszi a reagálásokat.
Paks az vicc.
A főtengelynek a sonka éleit" a legtávolabbi pontokat a központtól, mentette le, "élezte"....az az erőkar vége. Ezen alkatrészen ezt lehet, és kb ennyit.
agyközpontú könnyítés...
már a 12 éves bmw-ken is pl (e39) aluminium kardán van - ami elég tengelyközpontos, így nem sokat értek el a 8-10kg csökkenéssel,,:
vagy pl a tengely agy, (amibe a kerék csavarok menetei vannak ) oly mértékű perforálás áldozatává vált már (e34) 20-évvel ezelőtt,( 30 mm-es lyukak vannak a csavarmenetek között , már-már sajtszerű hatást kölcsönözve) hogy egyszerűen ellentmond a leírtaknak...
Viszont ezzel a résszel teljesen hasonulok, és révén ,hogy már 36 esztendős vagyok ,már nem is fogok megreformálódni. Nem hirdetem a "demagógiát, csak a személyes tapasztalataimat mondom el....Nem vagyok "tuner, nem ajánlom senkinek.
Nem bátás kép -itt se-,
de pont egy ilyen túlméretes tétel esetében :gyakorlati véleményem az, hogy megirják a tudományos munkatársak , számítások alapján, csak gyakorlatban használhatatlan.
Ugyanis egy batár monstrum, és ennélfogva lassú. Lassú továbbá a közlőmű hozzá, jelen esetben a pneumatika, és fokozat jeladót is be kellene építeni. Az 1- es fokozat nemritkán 2 -2,5 sec alatt leforog. Azalatt nemhogy kihatni a rendszerre, de sokesetben a dolgát sem tudja tenni.
egy 60-as szabályozása is komoly feladat, nekem mötre is elegendő az 50.
Nem tudod értelmes keretek között vezérelni, mint ahogy Ave már írta.
Drt : ne bánj semmit, nem írtál semmi sértőt, ajánlom a hangnemet a többieknek példaként.- nem mintha mostanság evvel lenne agályom.-
A fenti időt pont nem könnyített főtengellyel mentem,meg nem is méltó hivatkozásra egyéb okok , hiányoyoságok miatt...
A leírtak személyes tapasztalat, és főként nem is gyorsulás vonalon, hanem rally, és pl drift.
A könnyítés mértékét, alakját,technológiáját,"- aki végre tudja miről beszél"- Kacsó Csaba személyesen határozta meg beleszólást sem adva.
carlos:
együttes legnagyobb eltérés komplett hajtókarok setében 15g volt, de tételenként is előfordult a 6-7g - pl a hajtókaroknál -diferencia.
A motorpaletta tartalmaz GYÁRI felállásban 4,8kg lendkeréksúlykülönbséget ugyanazon főtengelytipus esetében. Az első lendkerék esetében pedig 1,9kg diferenciájú damper tipusokat vonultat fel, melyek rendszertelen variánsai a hátsó alternatíváknak.Ugyanazon főtengelytipus cikkszám , szín ,szag pedig pl:26,9-és26,2 kg közözz mozog, a rendelkezésre álló 13-15 db mérése esetében.
Ezért , és mind a személyes tapasztalataimért, maradok elveim híve.
tisztelettel adózva a fenti szakemberek tudása mellett......
De az biztos, hogy en sem buzergalnam a fotengelyt, mert jobb nem lesz tole, ellenben rosszabb lehet."
A terhelés alatti gyorsabb felforgás, a versenysportokban jelentős momentum.
Nagyon örülök neki, hogy ezt az előttem TAPASZTALATBÓL szóló Ca Sa már leírta, ugyanis nekünk is pont ez a véleményünk.
Azt látom ,hogy bizonyos dolgok túl vannak misztifikálva ,drága játék egy főalkatrészt elb...ni.,és nagyáltalánoságba az emberek félnek tőle.
Írak itt mindenfélét, komoly oldalakon abszurd dolgokat is. Ezért csak saját tapasztalataimat írom le, nem érvelek melette, csak kiállok azért ahogy van.
kérlek mostmár mond el saját szavaiddal, hogy milyen káros hatások-ellenhatások, játszódnak le ennek a "merényletnek" hatására a főtengely körül!
Milyen károsodás alakul ki, milyen tapasztalataid vannak,mit láttál, ha nincs akkor miről olvastál, mit hallottál, egyszerűen mit jósolsz?
Ezen motorok főtengelyei szvsz átlagos, hétköznapi célirányos szempontok alapján készültek ,jócskán elnagyolva. Még a jel sem ott van ahová való , sokesetben érdemes kiszerkeszteni.
Egy mocsok úgy ahogy van , és csak örülhet hogy esetenként gondjainkba vesszük. Nem esek hasra olyan autógyár terméke esetében, ahol komoly súlykülönbségek vannak különálló forgótömegek tekintetében, tételenként, vagy egy egységben.Vagy éppen ócska anyagminőséget használva . A himbák pl aluminiumkanálból készülnek, még a gyári 6430-nál is, minden előjel nélkül összefossák magukat....
A veztengelyek hőkezelése siralmas, amit a fenti cég gyárt utólag nekünk húzottacélból az már döfi, de az is lehet hogy pl Asinak megfelel , másoknak nem...
van egy "mötünk" is , 8600rpm limittel...semmi baja...
köszöni jólvan, és fél éve teszi a dolgát egy e30 ban....
A "jól néz ki" stb, nem szakirányú, de annyira szerettem volna a szimpátiámról biztosítani a delikvenst ,annélkül, hogy szakmai, konkrétumot, véleményt mondjak ,hogy nem tudtam óvatosabban fogalmazni. Nem volt elég....óvatos...
Bizonyára mindent lehet, pro és kontra - legfőképp egy fórumon- érvelni, értelmezni okfejteni.
Aki elvi akadályát látja, bizonyos alternatív megoldásoknak, az legalább semmi képp ne hozakodjon elő, érveljen a balesetveszélyel, sem a tartósság hiányával. Ha gyakorlatban mégse úgy van. Az eredmények pedig külön kategória.
Lehet más okokból marad el bizonyságot szolgáltató eredmény. De ha volna is ,sem magyarázná az ominózius könnyítés témát semelyik oldalról.
Lehet nem jó, de működik.
Nem ajánlom senkinek, csak saját felelőségemre adok egy ijen pl. cég véleményére, és építem be saját részre..
igen sokmindent csinálnak fordítva, pl a másik oldalra szálnak be...
Centírozni idehaza nem tudnak, annyira ráz, hogy "kirázza a körtét a foncsorból", http://www.kacsogep.hu/tev.htm
Van egy ilyen 10kg minuszos m30, ami FiX! bakokon van a kaszniban. dolomit pogácsákon nyugszik átmenő önzáró csavarokkal. A bölcsőbe kapcsolódó pontokon szénnéerősítve, ne birja könnyen felszakítani magát.
Ez a motor olyan símán jár, mind alapjáraton, mind rpm elmelkedéskor, vagy stagnáló magasabb tartományban, hogy becsületére válna modern utcai modelleknek is.
Véletlen sikerült....persze azért kicentírozták a főtengelyt, és összegrammoltam egyformára a komplett karokat, dugattyústól az összes bazárjával együtt.
Az alulendkereket külön, a komplett kuplungot megint külön, még arra is ügyelve hogy a szerkezetbe ugyanabban a pozicióba kerüljön vissza nyomólap.
Nem érdekel ha minden nem tökéletes, lerövidül az élettartam, nagyobb árat fizetünk érte, hiszen többet is várunk..Most általánosságban mondom, nem gyorsulás vonalon.
Nem érdekel ,hogy az autónak mi a jó , ha nekem jobb az amit cserébe kapok, vagy csak akkor érdekel ,ha megintcsak az érdekeimet szolgálja.
Többieknek. Nekem ez bevált. Igen épül itthon pl nálunk is, és szigorúan csak ilyen szar kerül bele.
Ne vagyunk hozzáértők, csak próbálgatunk....kiadja az időnk..megaztán hobby a szopás.
Lehet az erőkarok végére plusz súlyokat is tenni a sonkák végéhez, sőt villanymotort is lehet beszerelni és akkor nem akkora gond a magas fordulat...
van egy olyan haverom aki ha bármit csinálunk , másolunk, vagy csak kreativitásunkat éljük ki , mindjárt az mondja: Ati ezt nem lehet. Ja! hát azt se lehet, hogy is gondolom...?
asztal mögött ülve halnak meg az ötletek, és ítélődnek el.
Teóriákat gyárt mit miért nem. Ha mutatok ilyesmi külföldi próbálkozásokat akkor az is szar, ha netalán gyári akkor na az azért drága mert jó.
Millió példával szolgálhatnék, de nem teszem mert mindenki tud ilyet.
Sokszor egy banális, fizikai törvényeknek ellentmondó megoldás hoz eredményt, még akkor is ha abszolute halott ügy vagy tuthatóan demagóg.
Zynki-power.de ...
például, nem is centírozták. Egyszerűen azt mondja nincs hozzá eszköze...?Pff..
Neked egyszer ha jól emléxem szétszakadt, és kifordulva a központból mentél vele...
ez pedig a ledkerék,m5-3.6-S38.B36.
A régebbi modelleket, fix ,ám nehezebb lendkerékkel készítették. Ezekből könnyítik Martinék gyári létező méretre ,-jelen esetben ez a minta-.
A túl elkönnyített lendtömeg egy hosszú főtengelynél kritikus lehet, ugyanis közrejátszhat a főtengely 6. hajtókaránál való eltörésnek.
A hatodik hajtókarcsap bekapcsolódása a 7. állócsapágycsaphoz viseli mind az összes terhet amit az előtte álló hatókarcsapok rá mérnek, hiszen összeadódnak azok , így folyamatosan csavargarja azt.
Ezen helyzeten javít a nagy lendsúly, hiszen a holtszakaszban túllendíti, lökésszerű ampitúdókat kiegyenlíti, a főtengelyen.
Jópár főtengely tört el már , természetesen mindíg ugyanott,és a gyár is részben e miatt rakott végül rá nagyobb tömeget 87 után.
A diseleknél is jellemző ugyanitt a főtengelytörés, de az más okból is lehet, legfőképp a kéttömegű lendkerék belső laprugóinak széthullása , majd lógása forgás,és ellenkező irányba való még csak nem is centrikus löttyenése - mint millió kalapácsütés-
okozza.
Igen .
a lendkerekek mindíg ki vannak centírozva.
pl a gyári b30 bmw motor kéttömegű lendkerékkel szerelt.- a fiatalabb generációra gondolok, és persze a modern motorok is , m5-3.8, M3 stb.
Az M30 esetében a lendkerék ,tárcsa szerkezet együttes súlya ez esetben 14,8kg.
Ha felteszek pl egy m5-36 lendkereket, vagy egy olyan fix lendkereket amit ennek mintájára készítettek el.,a hozzá való szerkezettel ami ez esetben vaskosabb , akkor ez a súly 10.4kg-ra redukálódik. Ezt a 4.4 kg-ot nagyon megérzi ez a lomha örör motor, megváltozik a terhelés alatti fordulatemelkedés, könnyed, dinamikusabb lesz.
További 2,1 kg-ot esztergálunk le a főtengelyből ,amit Kacsógép, (Taszár)- nál végeznek, és előre az 5,4 kg-os, jeladós damper helyett, egy 1,8kg-os alulendkereket teszünk fel. Ez öszesen 10,1kg. No ettől mintha kicserélték volna. A komplett hacukát mostmár Kacsó Csabáék egyben centírozzák.... a főtegely önrezonanciáját pedig használaton kívüli fordulatra tolják...
csak érdekesség képp mondtam el...
mi is renszeresen készíttetünk a Martin -cégnél, és avval együtt, hogy nem centírozza, -amit problémának látok -sem volt vele még gond. Mindemellett nem tartom a legjobb megoldásnak, viszont működik.
Nálunk itt falun, mikó kifordút a atombomba a borozdába, akkó Babák Miska mezítláb rúgta széjje.
oszt ő monta, hoooogy összenyomta a folyadék a vérhólyag benne a lábába...vagy mi a fas..m!
Hát már vagy 10 évvel ezelőtt készítettem,de nem is tudtam,hogy létezett gyári kabrió is ebből.
Amúgy volt vele cigi mire normálisan kimerevítettük a küszöböket, úgy hogy az vizsgán is gyárinak hasson.
habár az tudtok ti is...
http://video.google.com/videoplay?docid=5181970107235818691