Ha azt kérdezed hogy milyen a stecker magán az egységen, akkor ahoz nem kell subarusnak lenni...
Ilyen dugót kapsz egy jobban felszerelt autóelektronikai boltban, ha jól tippelek, ez egy AMP Code 1! (vezetőorr középen, 2 pólusú)
Lehet van is ilyen itthon, ha kell!
Én is próbálkoztam, először a Mazda 1,5GT-n, ami 1985-ös évjáratú volt, ikerkarbis, valahol 100LE magasságában...
E85-el csak úgy volt hajlandó elfogadhatóan közlekedni, ha melegen is szivatóval mentem! Érdekes mód a fogyi 9,5-ről "csak" 11 literre ment fel!
A Lotus is kapott már (gyári EFI, 1800ccm, ca. 155LE), az azért ivott belőle rendesen...
Pontosabbat nem tudok sajna.
A Hungranánál mit hallani? Meddig szándékoznak E85-öt gyártani?
Kösz! Ys.
Én Omegát használok. Azt leszámítva hogy egy leharcolt Ebay-os cucc, és ezért már sokat nem lehet tőle várni, egyébként megbízható!
Ezt mondják mások is, tönkrement Omega nem egy gyakori dolog...
Pl. a LIFU jó szerszámokat csinál (többek közt) bicajhoz, csak pont ez a baj a távolkeletiekkel, hogy nem bánnak teljes felelősséggel a márkával!
Azért kicsusszan néha egy nem sikerült példány...
Eleget támogattuk a távolkeleti ipart, most már ideje lenne a sajáttal foglalkozni, míg nem késő!
"Andere verkaufen Werkzeug-Massenware aus Asien in Deutschland. Knipex verkauft seine Qualitäts-Zangen in alle Teile der Erde - darunter mit zunehmendem Erfolg auch in die Wachstumsregionen Asiens. "
Mások ázsiai szerszám tömegterméket árusítanak Németországban, Knipex pedig a minőségi fogóit árulja a világ minden részén, egyre többet Ázsiában.
...ezt a magyar nyelvű oldalon nem lehet elolvasni.
De ez lenne a lényeg! Itthon megtermelni, és exportálni!
Független (!!!) családi vállalkozás Németországban, 1882 óta. Azóta fogókat gyártanak, a legjobbakat. www.knipex.de
A márka arról szól, hogy megveszem, és várhatok egy minőséget tőlük, ismét egy dolog, amivel már nem kell foglalkoznom! Megveszed, és használod! Nem esik szét, nem csorbul ki mindenféle szartól, némileg következmények nélkül túlterhelhető, ha nem vagy egy állat, akkor több évtizedig megbízhatóan működik!
Ezek a cégek mind az 1800-as évekből valók, akik már több mint 100 éve rakosgatják össze a tapasztalataikat, talán már tudnak valamit!
Egyébként nem horror drága, Ebay-on keresztül is lehet kapni biztosan! .de-s oldalon nem idegen kifejezés a Knipex meg a Hazet!
...még valami:
Miért tartom sokra a Knipex fogókat?
Az egyik ilyen fogómat az apámtól kaptam, nagyon régi szerszám, de még mindig jó!
Nincs pofám a fiaimnak olyan szerszámokat továbbadni, amitől nekem is égnem kéne!
Egy szar igénytelen szerszámokkal körültűzdelt műhelyből hasonlóan igénytelen termékek kerülnek majd piacra! Ez tapasztalat!
Pontosítok: nyilván én is használok ilyen általános jellegű szerszámokat, de nagyon keveset!
Elviekben nekem egy "gyengébb minőség" is megtenné, ha a felhasználás időtartamát figyelembe vesszük.
Tapasztalatom szerint viszont az olcsóbb szerszám + a gyógyszer ára, amit a használata miatt meg kell vennem már drágább, mint az óccsó szerszám!
Az a profi, aki nap mint nap ezzel keresi a pénzét!
Én nem ezekkel a szerszámokkal teszem azt! Nem szerelek, inkább építek, ahoz más kell.
"A vilag nem jo igy, de ebben elunk."
...only dead fish follows the stream!
(Egyébként néha fel lehet lelni különböző bolhapiacokon rozsdás ruszki szerszámokat! Na még azok is ütik ezeket a csillivilli távolkeleti, gyönyörűen lekrómozott szarokat! És ez nem vicc!)
Nincs több, csak ez az 1 pár volt.
Legközelebb majd rendezzük, ha valahol összefutunk.
Szerszámban az előbb említett ultrabrutál gari miatt én csak Hazet-et veszek ha tehetem, fogókban még a Knipex-et szeretem.
Van sok jó márka, a Facom is jó, de túl drága (amit én láttam eddig)
Beta túl van favorizálva, de nem egy akkora durranás. (én már szívtam vele...)
USAG, Belzer szintén jó minőség, Gedore-ból már lehet szart kapni (a régiek hibátlanok) VBW is jó, de már asszem nem létezik (németek voltak amúgy)
Most hirtelen nem jut eszembe más...
Keress ténylegesen Európában készült minőségi terméket!
Nem vagyok profi, csak az előbb leírt módon gondolkodom és cselekszem!
A kínai szerszámot kívánom hogy vehesse meg a kínai melós, de az meg örül hogy lyuk van a seggén, és ha lenne is ilyen szerszáma, mi a rákot szerelne vele?
Nem jó így a világ, és én nem akarok hozzátenni.
Ez egy szar, meg ne vedd!
Véget kell vetni a hulladékgyártás támogatásának! Feleslegesen alapanyagot dolgoznak fel, és növelik a szemétkupacot a világon!
A jó szerszámot 1x kell megvenni, utána a gari amit a márka hoz magával, lefed mindent!
Sosem fogsz vele szétbaszni egy fontos alkatrészt sem, valamint a kezed is ép marad!
A Hazet kereskedő még egy egyértelműen túlterhelt 1/4"-os racsnit is visszacserélt azonnal újra független annak korától, számla nem volt, stb...
Én támogatom az 1860 óta szerszámokat fejlesztő német céget, mert szeretném ha ők maradnának talpon, nem a távolkeleti hulladék! (ott is van minőségibb amúgy...)
Másképp kell gondolkodni, el fog jönni az ideje, csak ne túl későn legyen!
Mindenki örül az óccsónak, aztán amikor már Saab-ot se vehetsz csak KIA-t, elgondolkozhatsz azon, hogy jól cselekedtél-e?
Nyilván attól mert nem szemetelsz, még nem lesz tisztább a világ, mégsem dobod el!
Sok értékes céget nyírtak már ki az európaiak csak a mégmégóccsóbblegyen mentalitással!
Stop it!
Nekem egy Hazet van, 20-120Nm-ig jó. Nincsen irányváltó rajta, hanem két oldalról lehet betenni a 1/2"-os négyszöget. Jó lapos a feje, már sokszor kihúzott ez a tulajdonsága a szarból!
2 jóravaló ember tényleg ne veszekedjen!
Szaby-t már én is ismerem húúúúha nem is tudom mióta, problémamentes, csak a net kihozza belőle az állatot!
Sokunkal megesik az ilyen!
Este lemérem, hogy mekkora.
A beszerzése a macera, mondjuk japó bontóból szerintem könnyebb megszerezni, mint újat venni.
Újat Angliából tudtam szerezni, olyan 100 Fontért. Érdekes, hogy az utángyártott (!!! igen, ilyen is van, Bosch beszállítótól) az kb. 110 Fontra jön ki.
Bazz, arról már lekéstél, hogy szülinapodra csináljak 1 ilyet!
Nem néztem utána, de azon biztosan ez van, az tutter!
Előbányászom a ND számát, azt azalapján már lehet kutakodni!
55A az bőven elég a race cuccokhoz!
Nálunk a forgórész tömege drasztikusan csökkent!!! Főleg ha emelt fordulatú a moci, akkor a generátor tárcsáját is lehet növelni, és/vagy a meghajtót csökkenteni!
Ugyan kevesen vannak akik érintettek ebben, de mostantól kapható ez az általam készített kitt, amivel rá lehet tenni a könnyű Nippon Denso generátort a Rover-K mocira. Ilyen generátor van amúgy szériában a Daihatsu Gtti-n, de néha lehet külön is kapni.
Készítsd el a rajzot, milyen hosszú legyen, hová kéred a kiágazást, mekkora menetek legyenek benne, milyen anyagból kéred, azt mondom az árát!
Ha tetszik, legyártom!
Le tudom neked gyártani, de valami ickaficka néne hozzá, na meg milyenek legyenek a menetek?
Van mindenféle menetfúrónk, jellemzően 1/8" NPT (kúpos), de lehet 1/8"BSP, vagy 1/8" UNF, aztán metrikusból is van sokféle, na meg a nagyszerű olasz, ami tul.képp mindkettő: 10x26, azaz 10mm külső átmérő, és 26 menet/".
futuredrivesystems kukker yahoo pont de
Ha jól vettem ki a leírásból, akkor a drágább széria műszerekhez piezoelektromos nyomásjeladó van gyárilag, ezeket a legkedvezőbb áron olyan 120 Euroért kapod meg.
Messze a legjobb módszer nyomást mérni, de ez már csak egy ilyen dolog!
Ha így nézed, 35e a szenzor, 10e a műszer hozzá! Szerintem jó áron van!
(Ja, nem kell meglepődni, ameddig nem kell összekötni a mechanikát az elektronikával, addig nem drága a dolog, így van ez a HDD-vel is, okés hogy az még a tömeg miatt is olcsóbb, de generell a jó és megbízható szenzorok kurrvadrágák sajna!)
Akkor elsőre mondjuk én mindenképp a Lotus gyárat kérdezném meg, mert meglepő módon ők szinte mindig a legolcsóbbak!
Aztán az AP-Racing...
Legvégső esetben gyártani!!!
Aha, most már értem!
Na, mielőtt nekiállnál javítani, érdemes megkérdezni magát a Lotust, hogy netán van-e ilyen raktáron?
Régebbi gépekhez néha baromi olcsón vannak alkatrészek, egy próbát megér!
Az Ebay-on ott van a hivatalos Lotus is: http://myworld.ebay.at/lotuscarsltd/
Aztán ha nincsen nekik, vagy túl drága, akkor még mindig el lehet kezdeni javítgatni!
Bár amúgy a Lotus ilyen alkatrészeket sosem csinált szerintem, lehet hogy egy AP-Racing nyereggel van dolgod?
Hi!
Köszi a hozzászólást az AFR témához!
Fék nyavaja:
Mi a célod? Szeretnél rugózatlan tömeget csökkenteni? Persze, lehet alu dugattyúval is közlekedni, de ennek van hátulütője is! Azt a hőt, ami ott keletkezik, az alu is lazán bírja, nem az a gond, hanem az, hogy az alu egy jó hővezető, ha keményebben használjátok a gépet, akkor ezzel a hengerrel jól fel lehet fűteni a fékolajat, na dez extrém esetben igaz csak!
Amúgy ha alu kell, kemény anodizálás kell rá, amit előre bele kell kalkulálni a mérete meghatározásánál, mert ez a réteg is, akárcsak az eloxálás, 2/3-ad arányban a felületre plusszba felépül. Az anodizálás rel. egyenletesen épül fel, utólagos megmunkálás általában nem szükséges.
A legprofibb ha titánból esztergálják, de lehet ebben az esetben az túl sok lenne. Azt is érdemes felületkezelni, nitridálni, vagy alunitrátot rá.
Ezek a dugók is valószínűleg menthetők még, le kell róla szedni a krómot (ipari sósavval pl.), kicsit leköszörülni belőle, aztán újrapakloni rá a keménykrómot, majd azt méretre köszörülni!
A keménykrómozó úgyis meg fogja kérdezni hogy mennyit kérsz rá!
Az eredmény láttán ne ijedj meg, a króm néha elég idiótán bír felrakódni, még folyamatos mozgatás mellett is. Ezért azt mindenképp köszörülni kell utána.
A keménykrómot az Aerometal meg tudja csinálni neked! Budaörsi reptéren vannak!
A köszörülést viszont valami profira bízzad, aki felületet is bír csinálni!
Ezt egy angol nyelvű oldalról vettem, de már nem tudom hogy melyik volt az...
Lehet azért van így, mert akkor már kevés a benya ahoz, hogy kellően magas hőmérsékletet elérjen az ember?
Lehet meg kéne kérdezned a tanárodat újra!
AFR téma:
Valami ilyesmit szedtem össze:
Best power: 12.8-13.2
legalacsonyabb emisszió: 14.7
legmagasabb EGT: 15
legkisebb fogyi: 16
Nekem az volt a fura, hogy állítólag 15-ös AFR után már nem növekszik az EGT. Akkor mitől megy tönkre a moci? Vagy azért ahoz is benzin kell, hogy egyáltalán tönkretegye az ember?
Milyen AFR-el mennek a legkorszerűbb, legsoványabb keverékre állított gépek? (Lehet ezek már max. EGT felett vannak?)
Mekkora AFR-nél van az az effektus, hogy a benzin lemossa a henger faláról az olajat?
Lehet hogy ez a két szélsőérték?