A GReddy e-Manage Bele tud nyúlni a légtömegmérő jeleibe, +/-50%-ig, de külön táblában is rányúlhatsz az injektorokra pozitív irányba, tehát plusz nyitvatartási időket tudsz szépen programozni. Ezen kívül rá tud nyúlni táblázatosan a gyújtásra is. Az alapcucc ezeket mind tudja, kábel és bekötés kérdése...
OK köszi, tárgytalan. xspower-re nem bízom a motorom, és itt most lényegtelen, hogy ebay vagy nem
Turbonetics meg nemcsak a mérete miatt jobb választás
ebay Wg, vagy valami jobb? Lehet engem az idén érdekelne jóárasítva... GReddy talpmérettel meg pláne, ahhoz van leömlőm. De gagyi nem érdekel annyira. Sztem T04S-hez jó lehet a 60-as...?
Gyakorlati hozzászólás, amikor a gyári turbón gyárihoz közeli nyomáson kiportoltam a belső WG-et, akkor tök szar lett, pont amit Ave is írt, azonnal mindent elengedett Torpantam, mintha leszabályzott volna
Emelt nyomáson meglett a balance
Jah hülye vagyok, ez a gyári setup, kihagytam a kiegészítő injektorokat, mindegy
sirk 1300/2=650cm3 lökettérfogat vs. 1650cm3 injector (2,5)
Akkor ugye jól értem, ebből az látszik, hogy legalább úgy megy TCS, mint a CCHmobil? Az kircsi, nem is nyúlok akkor már hozzá
Gondolj bele, egyszerre egy kamrában mindig 3 dolog történik. a rotor egyik felén beszív a másikon már sűrít és munkát végez, a harmadikon kipufog. Aztán megint
És van ebből kettő.
Akár LOL, akár nem, Az Audi WG nálunk már 3.-ban is creep-el, 4.-ben meg pláne, úgy 220 LE körül.
És tényleg... Elhiszem hogy sokszáz lóra OK Nálatok, de ez a tapasztalat.
Wankelnél adódnak abból anomáliák, hogy sok a kipuffgáz, de relatíve pici nyomással operálunk. Nagy turbókat meg tud hajtani a wankel, de a 1,5 bar feletti terület a bátraknak való
Nálam más a szitu, eladtam az Audi WG-et, a gyári belsőt portoltattam fel, és egy kipuffszelep került be kapunak. Megnézem mit tud a gyári szar, aztán jöhet az új WG de az már turbóval együtt.
Most ami boost kevés a portolt WG-nek az olyan 0,4 bar. A gyári turbó olyan T3-nak felel meg valahol.
MBC-m van, azzal fogom megnézni először, mert nagyobb boost-nél OK lesz sztem
Csak egy jobb fajta EBC ugye elő szokta tölteni a kamrát, aztán rezegtet... Vezérel nem csak szabályoz... Persze csak elmélkedem. A 80-as kipuffom miatt, megindul a boost-om a francba, mert pici volt a WG. Egyből becreepelt. Hazsnálhatatlan volt, mert még benthagytam direkt az elejére a leszabályzást. Egy fél gázfröccsre már bele is szaladtam egyből. No akkor portoljuk a WG-t. És ez a szitu a mostani Megint nagyon nem ok, mert most meg sokat enged el. A gyári actuator van méh, jelenleg nincs bent az MBC. Na akkor beteszem, és lökök rajta egyet. Több boost, több kipuffgáz...
Kérdés:
Ha túl nagy a WG, akkor előfordulhat, hogy nem fogom tudni jól belőni egy golyós MBC-vel? Tehát kinyit, de egyszerre túl sokat enged el, aztán vissza, stb, és az autó mintha leszabályozna.
Szóval van olyan eset, hogy mindenképp szükséges egy EBC?
VEMS WBO: Aki ilyet használ, voltak bárkinek kontakt problémái? Elsősorban a csatlakozóra gondolok...
(Bekötöttem, de semmit nem csinál, azaz változó, hogy melyik digit/digitek világítanak folyamatosan...)
naigen, itt jön be a képbe, hogy az adott motor adott fordulaton mennyi levegőt képes elnyelni?
Disp x RPM x VE x PR / 5660 = CFM
Ahol Disp=motor űrtartalma literben; RPM=fordszám, VE=volumterikus hatásfok (ezt 90%-nak szokás venni), PR=pressure ratio, azaz az Y tengely
PR = (14,7 + boost)/14,7
Ha a boost 1 bar, akkor (14,7+14,7)/14,7=2
1,8 x 7000 x 90 x 2 / 5660 = 400,7 CFM = 27,7 lb/min
Tehát 1 bar-on 1,8-as motoron 7000-nél még nagyon kellemes, 74%-os hatékonyság felé esik. Hasraütve ez 5000-nél is így lenne, a kettő között a még hatékonyabb tartományba esne. (5000-nél is 1 bar-t feltételezve)
Egyébként a legegyszerűbb, ha a kompresszor térképet úgy képzeled el 3D-ben, mintha egy térképen néznel egy hegységet. A közepe ahol nagyobb a % is, az feléd púposodik
Kellene nekem valaki szaki, aki be tudna hegeszteni egy lyukat a leömlőmön.
Gyári öntöttvas csonk, amiben van egy kb 5-7mm szabályos lyuk. Elég nagy hőingadozásnak is van kitéve, turbó után lehet simán 1100C is, előtte gondolom még nagyobb.
Lenne egy kérdés, ami foglalkoztat. Mondjuk egy egyszerű dolgot akarok megtudni, mondjuk egy 2000ccm motor alapjárati légelnyelését.
Legyen 900RPM az alapjátat. Másodpercenkémt hány liter levegőt szív be? Roland cimborámmal sehogy sem értjük meg egymást
Nem találgatásokat kérek, hanem egyszerűsített számításokat...
Értitek
Hát jó nektek, hogy azért tudtok ilyesmiről diskurálni... Kevés infót tudok én ebből hasznosítani, és azt a keveset is másképp... Pont a gyújtás amiben csak tapogatózom... Na majd tapasztalódunk
Tudom, én választottam
De gyúrok a legnagyobb literteljesítményre LOL
1-2 héten belül ez remélem 200 és 230 között lesz kezdésnek
Hát én szereztem ilyen gumiból vakdugókat, alig használtam az autót ugye és már szarrá vannak repedezve, nem érnek semmit. Mondjuk ezek csak 3-4mm-es csöcsök. Jól bevált szilikoncső + csavar lesz a megoldás sajna.
Ja, elfelejtettem.
Olvastam olyat, hogy azért sem OK, ha szimpla szűrőt tesz az ember a kartercsöcsre, mert így nem szívja a vákuum. Azaz jobb a lecsapató, ami vissza van vezetve a turbó elé, így állandó a vákuum. Vélemény?
Akinek van olajlecsapatója:
Milyen csövet használtok? Vittem egy mintát (ami az lecsapatóhoz jár, de mivel használt, így fel van szabdalva) egy szilikoncsövekkel foglalkozó boltba, de ott nem akartak olyat adni szilikonból, mert az mennyire nem OK az olajgőzhöz... (Egyébként ilyen vízslag kinézete van, átlátszó, szövetes)
Lehet hogy tudom a választ
Ott a hiba, hogy el van cseszve a WG méretezésem gyárilag. Vagyis nem tudom miért csinálták ilyen picire, a kisujjam sem fér bele...! Közel gyári boost-om volt akkor is, amikor a WG rudazatom le volt csúszva (elfáradt a rögzítő zegergyűrű)...
A kipuffogót 80mm.re cseréltem, és a gyári 5.5PSI egyből megugrik 11-12PSI-re, úgy hogy semmi máshoz nem nyúlok. Ezek tapasztalati tények.
Vagy a WG miatt van vagy nemtom mi miatt...
Jah, OK, akkor én kérek elnézést
Felületesen olvastam el, mert akkorra én már megszabadultam az Audi WG-mtől (nekem kicsi, már 3.-ban is creep-el)
És úgy emlékeztem a kipuffot engedi zárt állapotban is...
Javaslom ezen topik átolvasását az elejétől:
http://performance-tuning.hu/forum/index.php?showtopic=171
Van benne egyéb más is, és RX-7 nézőpontból, de úgy vélem a lényeg megtudható belőle.