timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 127 bejegyzés
1  2  3  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2008.09.17. 12:00:17 (11649
Injektor köröket tud vezérelni.
Javaslom ezen topik  átolvasását az elejétől:
http://performance-tuning.hu/forum/index.php?showtopic=171
Van benne egyéb más is, és RX-7 nézőpontból, de úgy vélem a lényeg megtudható belőle. 
Re: Robi-ka (11647)
válasz erre előzmények 2008.09.17. 11:56:55 (11648
jah, és plusz két kiegészítő injektort tud vezérelni "standalone"-ként 
Re: Sirk (11646)
válasz erre 2008.09.17. 11:52:38 (11646
A GReddy e-Manage Bele tud nyúlni a légtömegmérő jeleibe, +/-50%-ig, de külön táblában is rányúlhatsz az injektorokra pozitív irányba, tehát plusz nyitvatartási időket tudsz szépen programozni. Ezen kívül rá tud nyúlni táblázatosan a gyújtásra is. Az alapcucc ezeket mind tudja, kábel és bekötés kérdése... 
válasz erre előzmények 2008.03.06. 10:02:52 (9234
Egy normális, jól beállított atmoszférikus BOV nem nyit sem alapjáraton, sem részterhelésnél....  
Re: ave (9231)
válasz erre előzmények 2008.01.25. 12:19:23 (8326
Nincs igazságod, mert van dugattyúm. Ott a BOV pölö. Meg majd a külső WG pölö.
Kompresszor hozzám meg butálkodás, amikor annyi a kipuffgázom

jujj ez az utolsó szó neked magaslabda asszem  
Re: DrT (8313)
válasz erre előzmények 2008.01.25. 10:33:36 (8312
OK köszi, tárgytalan. xspower-re nem bízom a motorom, és itt most lényegtelen, hogy ebay vagy nem
Turbonetics meg nemcsak a mérete miatt jobb választás  
Re: pista200sx (8280)
válasz erre előzmények 2008.01.24. 15:57:30 (8265
merasztis kikönyítettem 
Re: DrT (8264)
válasz erre előzmények 2008.01.24. 15:12:22 (8262
DrT mitértesz te hozzá ugyan.
Nekem annyira ki van könnyítve a tengely, hogy nincs is rajta egyetlen sonka sem! Egy darab sem érted.
 
Re: DrT (8261)
válasz erre előzmények 2008.01.24. 10:32:08 (8253
Te Pista...

ebay Wg, vagy valami jobb? Lehet engem az idén érdekelne jóárasítva... GReddy talpmérettel meg pláne, ahhoz van leömlőm. De gagyi nem érdekel annyira. Sztem T04S-hez jó lehet a 60-as...?

Gyakorlati hozzászólás, amikor a gyári turbón gyárihoz közeli nyomáson kiportoltam a belső WG-et, akkor tök szar lett, pont amit Ave is írt, azonnal mindent elengedett Torpantam, mintha leszabályzott volna
Emelt nyomáson meglett a balance 
Re: pista200sx (8228)
válasz erre előzmények 2008.01.23. 08:13:33 (8204
Me a  Tied is Mi lesz már a triturbo kelikával? 
Re: DrT (8202)
válasz erre előzmények 2008.01.23. 08:12:55 (8203
Na jó, de az TOYOTA érted  
Re: Ca Sa (8188)
válasz erre előzmények 2007.07.20. 09:42:17 (4573
Jah hülye vagyok, ez a gyári setup, kihagytam a kiegészítő injektorokat, mindegy

sirk 1300/2=650cm3 lökettérfogat vs. 1650cm3 injector (2,5)
Akkor ugye jól értem, ebből az látszik, hogy legalább úgy megy TCS, mint a CCHmobil? Az kircsi, nem is nyúlok akkor már hozzá
 
Re: Sirk (4572)
válasz erre előzmények 2007.07.20. 09:39:44 (4572
Injector méret vs motor méret.

cch 1600/4=400cm3 lökettérfogat vs. 1000cm3 injector (2.5)
ryta 5900/8=740cm3 lökettérfogat vs. 900cm3 injector   (1.21)

mondjuk a Talonban pedig
oioi 2100/4=525cm3 lökettérfogat vs. 1600cm3 injector (3)
----------------------


sirk 1300/2=650cm3 lökettérfogat vs. 1100cm3 injector (1,7)
De legalább nem megy sehogy
 
Re: pnanassy (4527)
válasz erre előzmények 2007.07.20. 09:35:03 (4571
Viktorom,
Lebukás helyett inkább a mailodat néznéd bakkerkám
 
Re: hungryta.com (4520)
válasz erre előzmények 2007.06.19. 08:36:20 (4054
 
Re: NitroPetya (4048)
válasz erre előzmények 2007.06.18. 20:12:31 (4047
:PPP 
Re: ave (4046)
válasz erre előzmények 2007.06.18. 19:36:16 (4043
Gondolj bele, egyszerre egy kamrában mindig 3 dolog történik. a rotor egyik felén beszív a másikon már sűrít és munkát végez, a harmadikon kipufog. Aztán megint
És van ebből kettő. 
Re: MazleeDSM (4041)
válasz erre előzmények 2007.06.18. 19:32:27 (4042
Akár LOL, akár nem, Az Audi WG nálunk már 3.-ban is creep-el, 4.-ben meg pláne, úgy 220 LE körül.
És tényleg... Elhiszem hogy sokszáz lóra OK Nálatok, de ez a tapasztalat.
Wankelnél adódnak abból anomáliák, hogy sok a kipuffgáz, de relatíve pici nyomással operálunk. Nagy turbókat meg tud hajtani a wankel, de a 1,5 bar feletti terület a bátraknak való
Nálam más a szitu, eladtam az Audi WG-et, a gyári belsőt portoltattam fel, és egy kipuffszelep került be kapunak. Megnézem mit tud a gyári szar, aztán jöhet az új WG de az már turbóval együtt.

Most ami boost kevés a portolt WG-nek az olyan 0,4 bar. A gyári turbó olyan T3-nak felel meg valahol.

MBC-m van, azzal fogom megnézni először, mert nagyobb boost-nél OK lesz sztem 
Re: NitroPetya (4040)
válasz erre előzmények 2007.06.18. 14:50:19 (4038
Csak egy jobb fajta EBC ugye elő szokta tölteni a kamrát, aztán rezegtet... Vezérel nem csak szabályoz... Persze csak elmélkedem. A 80-as kipuffom miatt, megindul a boost-om a francba, mert pici volt a WG. Egyből becreepelt. Hazsnálhatatlan volt, mert még benthagytam direkt az elejére a leszabályzást. Egy fél gázfröccsre már bele is szaladtam egyből. No akkor portoljuk a WG-t. És ez a szitu a mostani Megint nagyon nem ok, mert most meg sokat enged el. A gyári actuator van méh, jelenleg nincs bent az MBC. Na akkor beteszem, és lökök rajta egyet. Több boost, több kipuffgáz... 
Re: ave (4037)
válasz erre előzmények 2007.06.18. 14:16:08 (4036
Válaszolok is magamnak, lehet hogy a belőtt boost pici, ha növelem, akkor lehet OK is lesz... 
Re: Sirk (4035)
válasz erre 2007.06.18. 13:33:07 (4035
Kérdés:
Ha túl nagy a WG, akkor előfordulhat, hogy nem fogom tudni jól belőni egy golyós MBC-vel? Tehát kinyit, de egyszerre túl sokat enged el, aztán vissza, stb, és az autó mintha leszabályozna.
Szóval van olyan eset, hogy mindenképp szükséges egy EBC? 
válasz erre 2007.06.15. 08:47:40 (4006
VEMS WBO: Aki ilyet használ, voltak bárkinek kontakt problémái? Elsősorban a csatlakozóra gondolok...
(Bekötöttem, de semmit nem csinál, azaz változó, hogy melyik digit/digitek világítanak folyamatosan...) 
válasz erre előzmények 2007.05.24. 09:10:47 (3820
Gondolom "A" 4 kerekes padon  
Re: NitroPetya (3819)
válasz erre előzmények 2007.05.23. 12:35:32 (3802
naigen, itt jön be a képbe, hogy az adott motor adott fordulaton mennyi levegőt képes elnyelni?

Disp x RPM x VE x PR / 5660 = CFM

Ahol Disp=motor űrtartalma literben; RPM=fordszám, VE=volumterikus hatásfok (ezt 90%-nak szokás venni), PR=pressure ratio, azaz az Y tengely
PR = (14,7 + boost)/14,7
Ha a boost 1 bar, akkor (14,7+14,7)/14,7=2

1,8 x 7000 x 90 x 2 / 5660 = 400,7 CFM = 27,7 lb/min

Tehát 1 bar-on 1,8-as motoron 7000-nél még nagyon kellemes, 74%-os hatékonyság felé esik. Hasraütve ez 5000-nél is így lenne, a kettő között a még hatékonyabb tartományba esne. (5000-nél is 1 bar-t feltételezve)

Egyébként a legegyszerűbb, ha a kompresszor térképet úgy képzeled el 3D-ben, mintha egy térképen néznel egy hegységet. A közepe ahol nagyobb a % is, az feléd púposodik  
Re: ave (3790)
válasz erre előzmények 2007.05.18. 13:31:47 (3749
Nem.
Igaziból pinára gondolok  
Re: szabyk RST (3748)
válasz erre előzmények 2007.05.18. 12:23:34 (3747
Száraz karterre gondolok 
Re: szabyk RST (3746)
válasz erre előzmények 2007.05.17. 09:56:43 (3695
A profi V-band-nél fúj ki? 
Re: hungryta.com (3692)
válasz erre előzmények 2007.05.17. 08:42:41 (3691
Mikor gurul először? 
Re: hungryta.com (3690)
válasz erre előzmények 2007.05.16. 14:17:23 (3685
Vagy mégjobb: EMAP
Csak semmi értelme, mert a gyári turbó nem sokáig fog a motorteremben csücsülni, vele együtt meg ez a csonk is megy a levesbe.

Szal vmi ledugózás kell, minél egyszerűbben. Legyen akkor menetvágás és egy csavar? 
Re: ave (3683)
válasz erre előzmények 2007.05.16. 14:15:23 (3684
Még ez is egy opció... 
Re: ave (3681)
válasz erre előzmények 2007.05.16. 13:00:25 (3680
Ezen aképen látszik is, hogy miről van szó: A gyári flapnit kimókolom belőle, így a tengelyénél lesz a lyuk.
Click to see full size! 
Re: Sirk (3679)
válasz erre 2007.05.16. 12:58:46 (3679
Segítsetek please!

Kellene nekem valaki szaki, aki be tudna hegeszteni egy lyukat a leömlőmön.
Gyári öntöttvas csonk, amiben van egy kb 5-7mm szabályos lyuk. Elég nagy hőingadozásnak is van kitéve, turbó után lehet simán 1100C is, előtte gondolom még nagyobb.

Tudtok ilyet? 
válasz erre előzmények 2007.05.15. 09:29:42 (3641
Nagyon sok profi EMS csak a 0-5V-ot tudja fogadni (van amelyik ezekből is csak a lineárisat - Zeitronix kilőve) 
Re: ave (3631)
válasz erre előzmények 2007.05.11. 21:30:17 (3608
Hmm, köszi  
Re: ave (3607)
válasz erre 2007.05.11. 17:16:59 (3606
Tudorok!

Lenne egy kérdés, ami foglalkoztat. Mondjuk egy egyszerű dolgot akarok megtudni, mondjuk egy 2000ccm motor alapjárati légelnyelését.

Legyen 900RPM az alapjátat. Másodpercenkémt hány liter levegőt szív be? Roland cimborámmal sehogy sem értjük meg egymást
Nem találgatásokat kérek, hanem egyszerűsített számításokat...
Értitek  
válasz erre előzmények 2007.05.09. 12:57:48 (3556
Hát jó nektek, hogy azért tudtok ilyesmiről diskurálni... Kevés infót tudok én ebből hasznosítani, és azt a keveset is másképp... Pont a gyújtás amiben csak tapogatózom... Na majd tapasztalódunk
Tudom, én választottam

De gyúrok a legnagyobb literteljesítményre LOL
1-2 héten belül ez remélem 200 és 230 között lesz kezdésnek 
Re: SRobi (3555)
válasz erre előzmények 2007.05.07. 17:01:10 (3479
Hát én szereztem ilyen gumiból vakdugókat, alig használtam az autót ugye és már szarrá vannak repedezve, nem érnek semmit. Mondjuk ezek csak 3-4mm-es csöcsök. Jól bevált szilikoncső + csavar lesz a megoldás sajna. 
Re: hungryta.com (3458)
válasz erre előzmények 2007.05.03. 14:25:11 (3399
Szűrő van ott most is csak lecsapató nélkül De beteszem mert szép, és hátha nem árt az a fránya szívás (vákuum) 
Re: ave (3395)
válasz erre előzmények 2007.05.03. 10:14:40 (3394
Na de azért csapatom le, hogy ne az olaj kerüljön vissza a turbó elé... Ellentétben a gyári rendszerrel.

Amúgy meg azért vettem, mert szép polírozott rozsdamentes doboz, gravírozott GReddy logóval
Majd vmi látványos helyre kell tenni  
Re: ave (3393)
válasz erre előzmények 2007.05.03. 09:56:08 (3391
Ja, elfelejtettem.
Olvastam olyat, hogy azért sem OK, ha szimpla szűrőt tesz az ember a kartercsöcsre, mert így nem szívja a vákuum. Azaz jobb a lecsapató, ami vissza van vezetve a turbó elé, így állandó a vákuum. Vélemény? 
Re: Sirk (3390)
válasz erre előzmények 2007.05.03. 09:54:30 (3390
Hát akkor lehet hogy sima eccerű fekete gumicsövet veszek én is
nem tudom miért ilyen slagszerűt adnak gyárilaga GReddy lecsapatóhoz... 
Re: hungryta.com (3388)
válasz erre előzmények 2007.05.03. 08:22:52 (3386
vízslag= víz-slag  
Re: Sirk (3385)
válasz erre 2007.05.03. 08:22:13 (3385
Akinek van olajlecsapatója:
Milyen csövet használtok? Vittem egy mintát (ami az lecsapatóhoz jár, de mivel használt, így fel van szabdalva) egy szilikoncsövekkel foglalkozó boltba, de ott nem akartak olyat adni szilikonból, mert az mennyire nem OK az olajgőzhöz... (Egyébként ilyen vízslag kinézete van, átlátszó, szövetes) 
válasz erre előzmények 2007.04.26. 16:22:46 (3253
bazz tényleg kell egy Lotus
Nevetséges a fenntartása valóban  
Re: carlosracing (3244)
válasz erre előzmények 2007.04.25. 10:16:09 (3230
Én is csak azért tudom, mert akkoriban volt bent egy mechanikus psi-ben mérő műszer. De a "fórumirodalom" is beszámol erről az ~1PSI-ről 
Re: Zolti (3229)
válasz erre előzmények 2007.04.25. 09:47:47 (3228
Lehet hogy tudom a választ
Ott a hiba, hogy el van cseszve a WG méretezésem gyárilag. Vagyis nem tudom miért csinálták ilyen picire, a kisujjam sem fér bele...! Közel gyári boost-om volt akkor is, amikor a WG rudazatom le volt csúszva (elfáradt a rögzítő zegergyűrű)...

A kipuffogót 80mm.re cseréltem, és a gyári 5.5PSI egyből megugrik 11-12PSI-re, úgy hogy semmi máshoz nem nyúlok. Ezek tapasztalati tények.
Vagy a WG miatt van vagy nemtom mi miatt... 
Re: ave (3227)
válasz erre előzmények 2007.04.25. 08:56:32 (3226
Nálam meg kapásból +1psi-t jelentett a direktszűrő.
Persze ez inkább a légszűrőház és a csövezés miatt volt, mintsem a papírszűrő miatt gondolom  
Re: ave (3225)
válasz erre előzmények 2007.04.21. 11:39:09 (3169
Kósza 5let: Ha nagyobb összenyitást eszközölsz? 
Re: civiccoupe (3168)
válasz erre előzmények 2007.04.21. 10:07:53 (3163
Mármint a gázt, nem a kipuffot  
Re: Sirk (3162)
válasz erre előzmények 2007.04.21. 10:07:08 (3162
Jah, OK, akkor én kérek elnézést
Felületesen olvastam el, mert akkorra én már  megszabadultam az Audi WG-mtől (nekem kicsi, már 3.-ban is creep-el)
És úgy emlékeztem a kipuffot engedi zárt állapotban is... 
Re: soma (3153)

összesen 127 bejegyzés
1  2  3  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!