Hát ha saját szervíze van akkor kapcsolatai is megvannak, így szerintem bármit tudnia kellene szereznie saab-os berkekben! Amúgy 500lóhoz szerintem is jók a gyáriak is normális olajal ami ilyen szinten alap!
Szétszedtem a pumpát meg van a baja nem az etanol volt! Hanem egy nagyon pici gumidarab ami gondolom a benzinhíd éles csatlakozójáról kerülhetett bele!
Helló! Érdeklődni szeretnék, hogy e85-höz tud-e valaki normális pumpát ami bírja mert az új kjet pumpám kb másfél tank után megszorúlt! A walbro vagy a bosch 044-es bírja-e az etanolt? Esetleg valaki nem tud eladót újat? Előreis köszi!
Persze a gyári ecu többrétű és jóval több és részletesebb dolgokat beleintegráltak némi MI is már fellelhető benne! Én arra értettem, hogy pont ezen előnye miatt hardver változások miatt jóval kötötteb mint egy teljesen írható ecu! A vems motech mega stb stb meg bizonyos határokon a hardverváltozások miatt "kötetlenséget" ad! Erre gondoltam! Tehát nem a gyári ecu tudásával van baj hanem a hardver változásoka kezelésében!
Helló! Ákos megsquirt-je olyan mint a vems bármi tudsz szinte állítani! Nincs benne szinte semmilyen kötötség mint a gyári ecu-ban! Ha e85-el megy felprogiza teljesen aztán ugyanezt benzinnel és kész! Ha a lapos nála akkor kb 1 perc alat tudja váltogatni az e85-s vagy a benzines pogit! És csak azzal megy amihez kedve van! Több elektronika minek bele? Ésszerű határokon belül szinte mindent tud a mega: gyújtás befecskendezés rajtprogi als shift light nitro vízbefecsi bármi stb stb!!
A méret ez az ha minden igaz! Holnap meg tudja nézni a srác pontosan! A tiédben hány rugó van vagy van-e egyáltalán? Ha netán kell akkor szólj és leméretez a srác és holnap postára is tudja adni!
Helló! Van a srácnak szintén gyári új luk tárcsa 1z hosszmotoros tdi-é 10-ért ha érdekel! De az volna legjobb ha leméreteznéd a tiéd és dobnál ár képet úgy hamarabb tudnék segíteni!
Ha mondjuk centirozása elmegy a turbónak és ez által megkopik a siklócsapágy akkor az magával kezdi húzni a támcsapágyat is és elkezd dögleni! Amíg szét nem kop teljesen!
Igen az a siklocsapágyasnál lehet de nem a támcsapágy miatt hanem a forgó része miatt! Mert ott a tengely és a csapágy között olaj rétegnek kell leni! A másik variáció ahol a siklócsapágy fele akkora sebességgel mint a tengely forog a házban és itt dupla réteg olajon kell futnia! Egyrészt a csapágy és a ház között illetve a tengely és a csapágy között! A másik variáció hogy a siklócsapágy fix a házban és ekkor csak a tengely és a csapágy között van olaj réteg! Szerintem a támcsapágy siklócsapágyas turbó esetén ha jó és a rátámaszkodó gyürű is akkor az még szárazon is minimális!
A siklócsapágyasnál meg külön van támcsapágy és ha az megkopik akkor log! De ha hibátlan akkor tengely irányban egy siklócsapágyas nem lóghat semmit ellentétben a golyóssal!
Üdv!
Nekem is dupla golyós eredeti Garrett van és hidegen az is log tengely irányban kicsit mivel golyóscsapágya van és hidegen a golyó és a golyópálya között van hézag!! Melegen szépen betágúl és hibátlan! Ha hidegen nem lenne hézag melegen megszorúlna vagy törne!
Helló! Örülök neki hogy legalább ez megoldódott! Nem tudom mennyire befolyásolhatta a régebi problémákat! Mivel kifúj a turbó előtt így nem tudja meghajtani annyira, ezért nem hinném hogy csak ez lehet a baj de majd kiderül!! Üdv!
Helló! Nem lehet hogy a leömlőnél vagy a turbónál kiment a tömítés? Annak lehet ilyen hangja alacsony fordulaton és ugye ott terhelődik a motor jobban és így ott könnyebben észrevehető! Nagyobb fordulaton kisímul és amíg nem drasztikus a helyzet addig nem is hallani!
Üdv!
Hát tervek azok mindig vannak és a jóból sosem elég csak mindig az anyagiak gátat vetnek a dolgoknak! Hát a te teljesítményedet elnézve az enyém sosem lesz olyan szerintem de fő az óvatosság meghát csak 20 éves technikáról beszélünk és ezek a csapágyak kivételével gyáriak! Szeretném egyszer a jövőben hogy új legyen a bele de ahogy korábban is írtam amíg ez nem megy szét addig valószínű nem is lesz semmi! Meghát költen mindig lehet rá nem hiszem hogy ilyen autó körül össze lehet spórolni annyi lét! Az eddigiek gyári motor pgt szívósor nagy pillangó 60-as csövezés nagy cooler lefújó, benyanyomás szabályzó, 60-as kipufogó 1 végdobbal garrett gt25r, rc 440 megasquirt stb! Röviden ennyi meg még sok kis apróság meg amit elfelejtettem!
Üdv!
Hát egyenlőre semmi csak puhatolózok!! Amíg a gyári belső bírja addig semmi nem lesz belőle meghát az anyagi része is nagyon durva! Kb fél évig nem költhetnék semmit és akkor esteleg packázhatnék a gondolattal! A puntóban a hajtókarok és a dugok is gyáriak? Üdv!
Nem tudom nálam a gyári tengely elkopott de egyenletesen mind és nem is ment jól az autó és brömmögött mint egy subaru és 4000fordulaton olyan volt amit segberugnak utána meg elfogy és csak lassan elpörgött! Az 1.6-osé belekerült és nem volt az hogy segberugás és utána elfogyunk hanem szépen egyenletesen elforgott és húzott végig! Csak ez meg most beadta az unalmast! A szelephézag tuti jó mértem hidegen melegen töke körbeforgatása stb! Egyébként ha nem is lenne hézag akkor sem volna szabad egy tengelynek elkopnia szerintem! Mivel a tőke és szelep mozgásának útja sokkal nagyob tud lenni mint egy tengely amit tud nyomni! Ha a szelep és a tőke nem tudna lentebb menni akkor igaz hogy megeszi a tengelyt! Szerintem anyaghiba! Ez egy cserélt tengely és nálam nem vicc a szervíz! 5000-ként olajcsere nyáron 10-50 télen 5-40! És ez a tengely hibátlannak tünt amikor megvettem és kb 5-10 ezer km ment bele! Ha szar az olaj illetve a szervíz egye meg az összes bütyköt!! A hézagok meg mindenütt ugyanakkorák századra pontosan ergo ha azzal is baj lenne akkor szintén a többinek is kellene kopnia!
Üdv!
Helló! Nem bántott meg senki a válasszal! Én is tudom hogy ezzel baj szokot lenni! De én csak azzal találkoztam hogy mind egyenletesen elkopik! Itt pl: 1-es henger szívó és 3-as henger kipufogó lett oda! A párjaik szépek és az összes többi is! A hézagok mindenütt egyformák mármint az összes szívóé és külön az összes kipufogóé tehát ez szerintem nem gond! A fiat gyárilag elég nagy hézagoka hagy 0.4-0.5 én 0.3 és 0.35-re állította, és soha ezelőt nem volt vele gond!
Üdv!
Helló mindenki! Lenne egy kérdésem! Uno tie veztengelyekről ugye köztudott hogy elkopnak de ugye egyenletesen minden bütyök! Ebből az okból kifolyólag cseréltem is veztengelyt! És ma csodálkozva láttam hogy két bütyök két különböző hengernél frankóra elkopott szép gömbölyűre szinte! Ha valakinek van ötlete hogy mitől lehet az nyugodtan írjon! Olaj probléma nem lehet mert az adot hengernél a párja szép semmi baja! A tőkék szépen forognak nem akadnak semmi nincs berágódva! A két bötyök enyhén sorjás csíkos a többi meg szép hegyes!! Cry esetleg te találkoztál-e már ilyen problémával?? Előreis kösz Mindenkinek!!
Üdv!
Helló! Hát nem is gondoltam semmi drasztikusra! Csak most itt páran írták hogy nem igazán szuperál nekik a dolog! Pedig van akinek másik lendkerék és spéci szerkezet van a szinter mellett! Nekem gyári lendkerék és Sach szerkezet mindkettő szabályozva és 6 ágú szinter! Remélem jól beválik!
Üdv: Mindenkinek!
Helló! Ti mind ugyanott csináltattátok a kuplungot (Whistler)? Mert én is most csináltattam 6ágút és nekem is lett lendkerék-szerkezet szabályozva! Remélem jó lesz csak most elbizonytalanítottatok! Gondolom kicsit kopjon össze és kész!
Üdv!
Helló mindenki! Lehet hülye kérdés hogy 6-os illetve 10-es benyahíd ezek alatt mit értetek? 6 vagy 10mm átmérőben? Csak azért kérdem mert én is benyahíd készítés előtt állok és 4db 440-es rchez kellene!
Üdv!
Helló! Meg szeretném kérdezni tőled hogy c1j782-es motorkodó 5-höz nincs-e véletlenűl jó állapotú olajteknőd ami szépen felfekszika a blokkhoz? Mert olyan problémánk van hogy új szimeringekkel is csöpög az olaj! A teknő és a blokk közé neked kellett tömítés? Mert ha rakunk nem lehet felhúzatni a teknőt hogy a félkör alakú füles gumi tömítsen, anélkül meg pasztával igen de még mindig csöpög az olaj szóval valószínű hogy a teknő van elvetemedve! Előreis kösz!!
Üdv!
A másik meg ha bekerül a motor a helyére akkor leenged a szar olaj valami híg olajall mondjuk 5-40-el feltölt és járat menni vele egy kicsit hogy jól bemelegedjen aztán átöblítse a motort és aztán azt is le és jöhet bele az új! Üdv!
Helló! Én ilyenre a féktisztítót tudom ajánlani a középrészhez is meg kompresszor oldalra is aztán ha kiszáradt akkor olajat neki! Valami normálisabbal pl würth!
Üdv mindenkinek!
Helló! Hát én ajánlani tudom a gt25r-t mert golyos csapágyas turbo de ugye ennek is vannak hátrányai pl az ára: szerdán beszéltem a ferrykerrel és közzel 260ezerbe tudnák hozni, Cry is árúlja az övét az 120-ezer!! Amit recska is mondott az is igaz mert ezeknek ha jól tudom kerámiából van a kipuf oldali lapátjuk és ugye az rendkívűl sérülékeny tud lenni! Az 1.3-as uno kipuf csonkjához közdarabbal együtt van eladó benzines-olajos-vizes Garrett Gt20/17-etem körülbelül k04 méretű ha nem nagyobb 2.0 saabról való és arra lett rakva egy 20-as nyomóoldal és centírozva,igaz használt de semmi baja fix 40-ért eladó!
Üdv: mindenkinek!
Helló Mindneki! Én is úgy gondolom és tudom hogy az a normális ha az olaj elfeketedik mivel úgy tud hatásosan tisztítani és lebegtetni a szennyeződéseket és nem engedi lerakódni! Nyáron én is 10-50-et használok télen meg 5-40-et és 5000-ként cserélem! A Castrol nem egy rossz márka de az utóbbi időben mindenkitől elég sok rosszat hallottam róla lehet ez annak köszönhető mert sokan hamisítják!
Üdv!
Helló! Köszönöm a választ! Akkor vagy golyoscsapágyast vagy a meglévőt megcsináltatni! Az uno motorra te mit ajánlaná gt25r vagy gt28r és milyen a/r értékkel, hogy rugalmassan használható legyen városban is és 200lovat tudjon stabilan illetve a felett is? A golyos turbok nem felújíthatóak? lletve azoknak milyen az élettartalma és milyen módon megoldott a támcsapágyazásuk? A golyós vagy a siklós tuningra átalakítva jobb-e ár és élettartalom szempontjából? Te tudsz olyan helyet ahol normálisan felújítanak egy siklócsapágyast illetve átalakítanak tuning célokra? Válaszodat várom és köszönöm!
Üdv mindenkinek!