Van egy angol oldal,ahol elég jó áron lehet utcai slicket venni! Már többször kacérkodtam vele,de most hogy ismét visszaerősödött a forint,lehet hogy belevágok!
Az én méretemben (225/45 R17)a Kumho V70a (lehet a keverékek közül választani- 4féle van:Szuper lágy,lágy,közepes és kemény) az 43.000Ft/db jön ki és 19euróért haza is hoznák a két darabot! Itt a cím,ha érdekel,akkor szóljatok,hátha még tudunk faragni a szállítási költségen.. http://www.camskill.co.uk/brands/kumho_tyres_uk_-_trackday-track_day_-_kumho_v70a_ecsta_kumho_v70_a_.php
En utcán is használom és eddig működött rendesen. Igaz,az utóbbi időben kellett rajta huzni,de működött! Amióta volt ez a gyorsulás és próbáltam vele gumit melegíteni (persze a mi nem sikerült,mert elhuzta az autót),azóta megint elgyengült,de pár nap mulva állítottunk rajta és frankónak tűnt. megint eltelt 1-2 nap és most olyan,mintha nem is lenne,ha előrefelé gurul,halad autó. Hátrafelé brutálisan fog!
Miért van az,hogy behúzott kéziféknél,ha hátrafelé mozog az autó,akkor működik és nem hagyja mozdulni az autót,ha viszont előre gurul vagy indul,akkor mintha nem is lenne..
Tud valaki ebben segíteni?
Tud valaki segíteni abban,hogy mennyire érdemes állítani a slick gumik nyomását? Az autó kb 360-380ló elsőkerekes és olyan 1400-1500kiló körül van.
A másik,kb milyen fordulatról érdemes vele elstartolni? Az utcai gumit kb már belőttem,de erről gőzöm nincs..
Ha nem is a másik fele,de pesti vagyok..Elég kis esélyt látok rá,hogy lemenjek érte,viszont ha lesz és fel tudnád hozni,akkor vasárnap meg tudom oldani a cserét...
Van valakinek kölcsönbe a hétvégére 7,5 vagy 8 x17es felnije? Max 40es ET-vel,ennél csak kisebb jöhet szóba,mert nem megy be a fék miatt..2db kellene!
Szeretnék futni egyet-kettőt slickkel is..
Kiderült már hogy miért volt ilyen brutális a turbónyomásom és 1000 fok feletti az EGT,nem beszélve a nagyon szegény lambdáról. A Svéd megmondta látatlanba és igaza lett. Hibás légtömegmérő!
Kicseréltem és most jónak tűnik minden. A lambda teljes gázon 0,77-0,78 a turbónyomás az 1,5-1,7bar az EGT meg olyan 920-930fok körül van 200nál.
Épp most töltök fel videót róla,majd belinkelem.
Úgy néz ki sikerül a svéddel dűlőre jutni . Küld nekem kábelt,meg ad licencet a szoftverhez! Yuppi!
Még mielőtt küldene kábelt és jó sokba kerülne a postaköltség,megkérdezném,hogy esetleg van valakinek Can bus-ra csatlakoztatható usb-s kábel??
Akkor rá tudnék csatlakozni és mentém az adatokat. Utána abból már látná,hogy mi a helyzet és tudna nekem írni egy frankó ECU-t!
Elkezdtem tárgyalni a svéddel,hogy kiugrom hozzájuk ˝finomhagolásra´,de most hpogy elmondta mennyiért dolgoznak egy kicsit elgondolkodtam a dolgon!
Szóval az órabér 1500SEK normálisan,de nekem ˝csak˝ 950SEK/óra ami szintén 23.000ft most,de normálisan 28e lenne. Egy 2 napos komplett egyéni tuning szolid,12.500 SEK .-20%
Ha hozzáveszem hogy mennyibe kerül az út,akkor itthon ennyiért már kapnék egy komplett beprogramozott ujraírható ECU-t!
Vagy rosszul látom? Szerintetek mit csináljak? Persze ha csak szoftverfeltöltés meg ilyesmi lenne,akkor csak azt a pár órát kellene fizetnem..
Igen,Ő mindig azt mondja,hogy több,mint 400 ilyen és ehhez hasonló erősségő autót progaromoztak már és hogy a program nem lehet rossz! A hardvereket tudja az elvárt teljesítménnyel együtt,de mikor valami nem stimmel,mint pl most,akkor a hardverekben keresi a hibát...
Már volt róla szó többször is,hogy vigyem ki az autót hozzájuk svédbe és akkor belövik nekem rendesen.
Csak baszott messze van és költségben sem lenne kevés..Szerintetek érdemes ezt számításba venni vagy esetleg tudna itthon írni valaki egy teszt computert?
A gyári trionoc 7-es ECU van átírva a svéd tuningcég adataira. Az enyémben légtömegmérő van.
Mindenhol erősebb szegénykeverékkel,igaz a max nyomás is nagyobb.
Mondjuk lehet hogy az 1-2hónapos szolenoid szelepem megint kinyúlt,mert megint 2.0bár fölött járkál a nyomás...Normál esetben 1,7 körül kellene hogy megfogja,de a gyári APC szelep nem erre lett tervezve.
De ez függ a levegő hőmérsékletétől is,nem?
Beszartok,ha megtudjátok mi volt az oka a szegény keveréknek! Egy kicsit utána olvasgattam néhány saab fórumon a dolgoknak és találtam egy nagyon hasonló esetet,mint az enyém.
Mivel könnyű a megoldás kipróbáltam és láss csodát,minden okés!
Szóval ki kellett venni a direktszűrőt és visszarakni a gyári dobozos szűrőt a K&N betéttel. Mentem egy teszt kört és a lambda gyönyörűen bemegy 0,82-0,83 értékekre..
Szóval az volt a baj,hogy a direktszűrő miatt túl sok levegőt kapott és az elektronika nem tudta ezt kompenzálni.
Érezhetően jobban megy tőle az autó,meg nagyobb a nyomás is,de ha ilyen hátulütői vannak a dolgoknak,akkor sajna használhatatlan
Más azért küszködik,hogy kapjon elég levegőt a turbója,nekem meg ez is sok..Hát hogy van ez vagy rosszul látom?
A lényeg,hogy megoldódot..Yuppi!
Nem tudom,nekem is utána volt,de a svédek is,meg mások is mondták,hogy elé kellene rakni,mert ot a helye!
A Proex csinálta a leömlőmet a kipuf pedig Jetex 3˝˝ rendszer verseny katalizátorral.
igen. 4.000nél még nem vészes,de 5.000nél már jelentős az eltérés. A kerékméret megyezett,akkkor is és most is,annyi a különbség,hogy ott a nyári Good Year Assymetric volt,itt meg a téli..
Már nem bírtam magammal és visszacseréltem a szondákat,persze semmi változás..
Ugyan úgy csak 0,91 a lambda max nyomáson. nem tudom mi történthetett,de pár hete még jó volt és az volt a gond,hogy nagyon bedúsult a keverék alapjáraton is..Most meg
Elővettem az előző mérést,amit Budakalászon mértek és furcsa dolgokra lettem figyelmes!
Mégpedig itt több volt a kerékteljesítmény jóval,mint ezeken bármelyiken és mégis levesebb lóerőt hoztak ki belőle,mert a motorteljesítményhez sokkal kevesebbet adtakhozzá és a normateljesímény meg szinte ugyan az lett,ellentétben ezekkel,ahol 35-50lóerő különbség volt!
Ja és itt még a légtömeg is jobb volt..meg a gyűjtás értékek is teljesen mások..
Érdekes..Magyarázza már el nekem vlalaki,hogy akkor miért így volt és miért így van??
Van egy angol oldal,ahol elég jó áron lehet utcai slicket venni! Már többször kacérkodtam vele,de most hogy ismét visszaerősödött a forint,lehet hogy belevágok!
Az én méretemben (225/45 R17)a Kumho V70a (lehet a keverékek közül választani- 4féle van:Szuper lágy,lágy,közepes és kemény) az 43.000Ft/db jön ki és 19euróért haza is hoznák a két darabot! Itt a cím,ha érdekel,akkor szóljatok,hátha még tudunk faragni a szállítási költségen..
http://www.camskill.co.uk/brands/kumho_tyres_uk_-_trackday-track_day_-_kumho_v70a_ecsta_kumho_v70_a_.php
Üdv