timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
1  2  3  4  5  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
1.

diagram
 5.20 @ 232       0-100:  1.50       80-120:  0.66
Top dragster (Erdős - Szabó Zsolt)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Kiskunlacháza, 2008.06.14.

Magyarország leggyorsabb négykerekű járműve, Erdős Csabi Top dragstere*.
8.2 literes Chevy Big block V8, Powerglide két fokozatú automata váltó, hatalmas drag gumik, kis tömeg és ideális súlyeloszlás a recept a 7 másodperces negyedmérföldhöz. Persze a -legkisebb lehetséges- 200-as nitró löketet se feledjük el.
Ebben a futamban Szabó Zsolt vezette a dragstert,
a 7.79 @ 277 hivatalos időeredmény kevesebb, mint 1 tizeddel volt csak rosszabb Csabi országos csúcsánál (7.701 @ 279), amit szintén ezen a napon állított fel.
Van még a járműben potenciál, hiszen a jelenlegi nitrórendszerrel egészen 500-as löketig mehet, sőt, egy újabb palack beépítése után ezt akár duplázhatja is!
De nézzük ezt a futamot!
Nem akármi, ahogy kilő a vonalról, nem gondoltam volna, hogy lehetséges kezeletlen pályán 1.1-es 60 lábat produkálni. Ez azt jelenti, hogy a remekül rajtoltó Vogelsinger Sanyi mire a 60 lábas fotocellához érne, már 20 méter hátrányban lenne a dragsterrel szemben!
Ez bizony 2g-s gyorsulást jelent egy teljes másodpercen keresztül. Ezután meredeken esik a lendület, de 150 km/h-nál, a váltáskor még mindíg 1g felett gyorsít. Csak 250 felett esik a halandók által elérhető szint alá a gyorsulás. Félelmetes.

*: A Top Dragster kategóriáról itt olvashatsz.

2.

diagram
 5.73 @ 255       0-100:  2.33       80-120:  0.86
Dragon Hunter Jet Funny Car
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2007.05.27.

A május 27-i tököli verseny leggyorsabb járműje Gerd Habermann sugárhajtású autója volt.
Ezúttal rendesen beállt a rajtba és úgy rajtolt el a lámpára mint az összes többi autó.
Mi az első futamát mértük, ez a hivatalos mérés szerint 7.85 @ 333 volt, 12" rollout esetén ez a műszeres mérés is nagyon pontosnak tűnik.
(Ne feledjük, hogy a timeslip.hu-n megadott célvonali sebességek ténylegesen a célvonalon értendők, míg a fotócellák az utolsó 20 méter átlagsebességét mérik!)
A negyed mérföldes nézetben jól látható, hogy már a cél előtt megszűnik a gyorsulás. Gerd elmondása alapján az erős oldalszél miatt túl közelt került a pálya középvonalához, a fotocellákhoz, ezért vette el kb. 30 méterrel a cél előtt a tolóerőt.
Ha nem kell korrigálnia, kb. 350 km/h-s sebességet érhetett volna el.
A gyorsulási görbe szépen lelóg a skáláról, ezért érdemes megnézni a diagramot az új 2g-ig (és 1000 WHP-ig) skálázott diagramon is.

Később a nap folyamán egyébként nagyobb teljesíménnyel is ment egy futamot, amiben 7.1-re javított, a célvonalon pedig a fantasztikus 377 km/h-s sebességet mérték a fotocellák!

3.

diagram
 6.33 @ 190       0-100:  2.39       80-120:  1.16
Jeep CJ7
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2005.10.22.

A jóval tapadósabb tököli pályán sokat javult a Jeep ideje. 1.5 g-nél is magasabb csúcsokat mért a műszer. Ami pedig a legfontosabb, ez az első 9 másodperces jármű a 1/4 mérföldes listán (0 rollout). Szép. Taps.
Sajnálatos módon ezt a futamot a fotocellák nem mérték, talán valami nedvesség vagy a hideg tette taccsra a rendszert. Kár. Az egyetlen mért ideje 9.66 @ 228 volt. Mivel jövőre nagy valószinűséggel már egy másik járművel fog versenyezni Heinz, így várhatóan többet nem fogjuk látni idehaza. Persze bármi előfordulhat.

4.

diagram
 6.39 @ 198       0-100:  2.57       80-120:  1.26
Ford Fiesta 2.0 16v Zetec turbo (Szabyk)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_     carstyling.hu adatlap

Kiskunlacháza, 2011.09.24.

Szabyk fantasztikus új FWD rekordja! Európa 2. leggyorsabb FWD járműve, ha minden igaz.
Az évad utolsó versenyére emelt turbónyomással (1.7bar) valamint kitámasztóval érkezett.
Majdnem két éve mértük utoljára. (Igen, sikerült megtalálni a tapadást kettesben.) Elképesztő a különbség virtuális versenyben!
Fantasztikus ez a rajt, a gyorsulás görbe kilóg az 1.3g-s skáláról. Pár éve ezt bizony nem gondoltam volna, hogy FWD-től ilyet látunk idehaza. 120 km/h-nál, kettesben még mindig 1g felett!!
A motor sem gyenge, 520 lóerő felett van keréken, pedig azért ez még mindig elég "szolíd" töltőnyomás. Azért az feltűnő, hogy négyesben, amikor tapad, nem sokkal erősebb, mint volt.
A mérés igen pontos lett, a hivatalos számokhoz képest (9.37 @ 243) 12" rollouttal csupán 1 század az eltérés.

5.

diagram
 6.47 @ 194       0-100:  2.59       80-120:  1.18
GMC Typhoon (Marcin)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2007.05.27.

9 másodperces GMC Typhoon! A típus lényegében azonos a Syclone-nal, gyárilag ugyanaz a motor hajtja, azonos hajtáslánccal, stb.
Ez a Lengyelországból érkezett példány viszont már igen messze van a gyáritól. Először is 6 henger helyett egy 5.7 literes V8 lakozik az orrában, ráadásul két turbó lélegezteti. A váltó egy háromfokozatú TH-400, transbrake-kel. Ez teszi lehetővé, hogy még álló helyzetben töltőnyomást építsenek a turbók anélkül, hogy az autó megmozdulna. (Gyakorlatilag egyszerre van egyesben és rükvercben)
Amint megvolt a kívánt nyomás, Marcin oldotta a transbrake-et és a Ty úgy lőtt ki, mintha belementek volna hátulról. Nagyon látványos lesz videón. A puha oldalfalú draggumik miatt nagyon durván 'pattogott' (dülöngélt előre-hátra) az első 50 méteren, emiatt a durva fel-le ingadozás a gyorsulási görbében.
Ennél jobb rajtot egyelőre csak a Jeepnél mértünk.
A két váltást 140 ill. 190 körülre teszem, de amint látható, alig van nyoma. Brutális.
Majd szerkesztek egy új nézetet, durvább skálával, hogy a teljesítménygörbe is ráférjen valahogy a diagramra.
Ez a futam a legjobb időmérője volt Tökölön, a hivatalos eredmény: 9.58 @ 235.29, amit 12" rollout beállítása esetén ismét igen jól közelít a műszeres mérés.
Az autó egyébként az A8 kategória győzteseként végzett. Bravo!

6.

diagram
 6.52 @ 197       0-100:  2.73       80-120:  1.08
Super Comp Dragster (Ulrike Golde)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

Tököl, 2006.04.16.

Még áprilisban, Tökölön mértük Ulrike második futamát. Egészen szép g görbét sikerült kanyarítania.
Akármilyen könnyű is a verda, 1 g-vel gyorsulni 100 km/h-nál az bizony nem semmi.
300 méter után azonban esik a teljesítmény. Versenykörülmények között ez teljesen normális lenne, hiszen a gázállást egy elektronika és egy pneumatikus munkahenger szabályozza, amivel pontosan beállítható a kívánt időeredmény. Versenyen ugyebár nem mehet jobbat mint 8.9. Elvileg egy ilyen bemutató futamon ezt a rendszert nem kellene használnia, de a teljesítménygörbe mégis erre utal. Persze tévedhetnék is. :)
De aztán ott van a tavaly a hockenheim-i Nitrolimpán futott 8.907-es eredménye, ahol nem túl meglepő módon szintén 227 km/h-s célvonali sebességet mértek neki, csakúgy mint én. Szóval? :)

7.

diagram
 6.61 @ 197       0-100:  2.82       80-120:  1.21
Audi S4 (Jens Eklund)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

King of Europe, 2008.06.22.

Ismét értelmet nyert az 1000 lóerős Y skála...
A 2008-as King of Europe West összkerékhajtású kategória és összetett győztesének, a svéd Jens Eklund 1501kg-s(!) Audi S4-esének a legjobb futamát sikerült megmérnünk a KoE kvalifikációk során, igaz a döntők során még ennél is tudott gyorsabban menni. Hát nem akármi ez az autó!
2.5 liter, 20 szelep, hatalmas Borg Warner S480 turbo, E85 üzemanyag, megfejelve egy 75-ös nitró lökettel. További információk az autóról.
Érdekesség, hogy a vízhűtőt a kevés hely miatt hátravitték a csomagtartó alá. De van itt szárazkarter, hengerenkénti pillangósor, meg sok más csemege. Nagyon profin van megcsinálva az egész autó, enni lehet a motorteréből. (Persze még friss a motor)
No de nézzük a futamot!
Ezen a pocsék pályán elképesztően jónak számít ez a rajt, így aztán nagyon rövid ideig használja az egyest. A gyors váltás után kettesben egy rántás után hatalmas lyuk tátong, de ha jobban megnézzük azért ott is 0.8g feletti gyorsulást produkál az autó.
Félelmetes, hogy még 200 felett is jobban gyorsul, mint egy átlagos elsőkerekes autó állóhelyzetből.
Hihetetlen teljesítmény, ráadásul elképesztően megbízhazó és konziszens volt az autó.
A 2. fotón látható a hivatalos timeslip, 9.6 @ 247,
ez 10" rollouttal ez nagyon szépen kijön.

8.

diagram
 6.62 @ 244       0-100:  3.29       80-120:  1.06
Patriot Jet Dragster
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2006.10.22.

Mértem már sok gyors, sok különleges járművet, de egyértelműen ez eleddig a legkülönlegesebb jármű! Egy hatalmas Rolls Royce sugárhajtómű hajtja Ulrike Golde autóját. Remek füst és láng show-t tud generálni, de azért a gyorsulása is igencsak figyelemre méltó!
Különösen a görbe alakulása...
Aki még emlékszik az első tököli versenyen készült videóra, ott Ulrike az interjúban elmondta mi a különbség egy hagyományos dragster és a jet-dragster között. Míg a kerekeket hajtó autó az elején megy nagyon, addig a jet pont fordítva, ídőbe telik, mire a hajtómű eléri a maximális teljesítményt.
Elég szembetünő, hogy mintha csak 70 km/h-tól nyomna "padlót". Ez talán így is van, de az is lehet, hogy tényleg csak a hajtómű karakterisztikája ilyen. Az logikus, hogy maximális teljesítményen nem tud megmaradni állóhelyzetben, lehet, hogy az első 3 másodpercben még csak felpörög a hajtómű.
Bár itt a túl kicsi skála miatt nem látszik, de a leadott teljesítmény egészen végig növekszik.*
Ennek ellenére 200 felett a gyorsulás azért kissé alábbhagy, ez minden bizonnyal a légellenállás miatt van.
Ha az 1/4 mérföldes nézetben vizsgáljuk a futamot, feltünő, hogy már a cél előtt abbamarad a gyorsulás.
Ez azért van, mert a hajtómű túl nagy szelet csinál, nem lehet a rajtvonaltól indítani. Kb. 50 méterrel a rajtvonal után indult és mivel a célvonal után nem nyomta tovább, nem lett meg a teljes 402 méteres gyorsítás. De ez legyen a legkisebb probléma! :)
A pálya fotócellái a célvonalnál 308 km/h sebességet mértek! Sajnos ezzel pontosan nem tudjuk összevetni a mérést, hiszen valószínüleg nem pont a célvonalon vette el a gázt.
300 felett azért gyorsan történnek a dolgok! :)

* Hamarosan bővebben írok még erről a mérésről
az érdekességek oldalon, ahol lesznek még látványos grafikonok.

9.

diagram
 6.64 @ 198       0-100:  2.83       80-120:  1.36
Chevrolet Corvette C3 turbo (GS)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2007.05.27.

A világon egyedülálló ez a C3-as Corvette, ugyanis összkerékhajtású. Az első hajtás egy Syclone-ból származik, ami TH400-as automata váltóhoz csatlakozik. Az 5.7-es motort egyetlen hatalmas turbó lélegezteti. Akkora ez a csiga, hogy még egy ekkora motor sem tudja felpörgetni a rajtnál, ezért nitrót használ a rajt megsegítésére.
Nitrózni viszont nem lehet álló helyzetből azonnal, ezért a kissé elnyúló megindulás, az első fél másodpercben nem gyorsult még igazán.
A transbrake miatt hiába automata a váltó, kézzel kell váltani a fokozatokat, először kevéssel 100 előtt, majd 140-nél vált, onnan végig a harmadik fokozatban megy egészen a célig.
Nem tudom egyesben meddig ment a nitró, de az biztos, hogy kettesben egyáltalán nem, csak hármasban nyomta rá 5 mp körül, ez nagyon szépen látszik is a diagramon.
A magas negyedmérföldes célvonali sebességet figyelembe véve meglepő, hogy nem tolta végig a futamot, a nitrót már 320 méter körül elvette, majd 360 körül a gázt is.
Grzegorz elmondása alapján azért, mert egyelőre eddig ér a váltó, a motort egyelőre nem lehet tovább forgatni (6500) és ilyen teljesítmény mellett a limiterbe belekergetni nagyon kockázatos.
A hivatalos mérés szerint ez volt a legjobb autós eredmény aznap, 9.546 @ 236.
A döntőben kevéssel kapott ki csapattársától, Marcin -tól (GMC Typhoon), így a második helyet szerezte meg.

10.

diagram
 6.71 @ 191       0-100:  2.79       80-120:  1.11
Suzuki Hayabusa
(1 személlyel)    fotó 1

Rábaring, 2004.06.06.

A Rábaringen profibb körülmények között tudtuk újramérni a Hayabusát, így nem csoda, hogy javítani tudott. Gyors jármű, annyi szent.

összesen 498 jármű
1  2  3  4  5  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!