timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Érdekességek

1. Boeing 737-500 felszállás klikk
2. Mitsubishi EVO VII és VW Golf 1.8 8v turbo virtuális versenye klikk
3. Rábaring döntött kanyarjaiban az ülésbe szorító erő mérése klikk
4. Szlalomverseny klikk

 

1. Boeing 737 - 500

Ugyanennek a mérésnek az 1/8 mérföldes változata volt a feladvány.
Aki már ült utasszállító repülőgépen, az tudja, hogy érzésre igen jól gyorsul.
Na de lássuk, mennyi az annyi :)

A 26. másodperc környékén a g értékben az ugrás az orr megemelésének kezdete,
majd 32 körül már az egész gép a levegőben van.

Értelemszerűen csak addig valós a mérés, amíg vizszintesen halad a gép,
hiszen a megdöntött műszer a gravitációt is méri.

A felszállási sebesség kb. 200 km/h, amit 27 mp alatt ér el a repülőgép.

 

2. Mitsubishi EVO VII és VW Golf 1.8 8v turbo virtuális versenye

Barátom mesélte, hogy az autópályán elég jól tudta tartani a lépést egy EVO VII-el.
Gondoltam, persze-persze, biztos nem nyomta az EVO. Aztán eszembe jutott, hogy
végülis ellenőrizni is tudom az állítását, ha virtuálisan egymás mellé teszem a két autót.

Amint látható 0 mp-nél egymás mellett vannak (0 méter) és azonos a sebességük. (100 km/h)

A diagramok eddig a pontig tartó részét egyszerűen levágtam, és az addig megtett távot is nullának vettem.
A megtett távolságot a jobb, a sebesség vonalakat a bal oldali skálán kell leolvasni!

Jól látszik, hogy amíg 3. fokozatban megy a két autó, addig nagyon szoros a verseny.
A 4. kapcsolása után (kb. 4 mp-nél) azonban az EVO ha lassan is,
de elhúz, és a 8. másodperc végére 13 métert kap a Golf.

Ha azonban beleszámítjuk a dologba, hogy a Golf az EVO szélárnyékában nyomult,
könnyen lehet, hogy a valóságban tényleg nem maradt le jelentősen.
Ráadásul a diagram készítéséhez felhasznált mérésnél a váltás után a Golf
kb. 0.3 mp-ig nem gyorsult teljes erővel, mert ledadogott.

Az EVO VII mérés autópályán történt 2 személlyel, míg a GOLF-ot a Rábaringen mértem, kipakolt belsővel.

 

3. Rábaring döntött kanyarjaiban az ülésbe szorító erő mérése

Aki nem ismerné ezt a pályát, hát félelmetes élmény! (egy rövid videó)
Kb. 3 km, két hosszú egyenes, és két döntött kanyar.
A szűkebb kanyar nagyon komolyan van döntve, ha megfelelő tempóval
halad benne az emberfia, nagyon hasonló érzés a hullámvasutakhoz.
A méréshez a műszert a szokásos helyzetéhez képest 90 fokkal
elfordítva helyeztem el el az 1.8 -as VTEC Honda Civicben.
A hosszirányú gyorsulás/lassulás helyett így a lefelé/felfelé ható "erőt" tudtam
rögzíteni. Az előjelek lényegtelenek. Lássuk mi sikerült!

A mérést a nagy kanyar előtt indítottam, kb. 160 km/h-val haladtunk a
döntött szakaszon. 45 mp-től kezdődik a kisebbik kanyar, ez jóval hosszabb,
de jóval kevésbé dől, így az élmény is kisebb. 85 mp-nél értünk újra a nagy kanyarba,
ezúttal 170-180 km/h volt a tempó, látható, hogy jóval nagyobb erőket
regisztrált a műszer, mint az első áthaladáskor.

4. Szlalomverseny

Egy egyszerű, rövid szlalompályán mértük az oldalirányban mérhető erőket.
Bólyákat kellett szlalomozva kerülgetni, majd egy nagyívű visszafordító után
ugyanezt meg kellett csinálni visszafelé is. Két autót mértünk meg, az egyik
egy Renault Megane kombi, teljesen állapotban, 185/60R15 gumikkal.
A legjobb időeredménye 32.5 mp volt. A másik mért autó a mérések közé
is felkerült Mitsubishi Eclipse GSX, ami 28 mp alatt is tudta teljesíteni a távot.
(Ezek a mérések nem a 32.5 illetve 28 mp-s futamok alatt készültek!)
Letölthető egy rövid videó, hogy jobban értelmezhető legyen a diagram.
Ha nem világos, kérdezz a fórumon. :)

Jól látható, hogy a Megane 15 mp után kezdi meg a visszafordulást,
míg az Eclipse már 14 mp környékén.




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!