A saját autóm futamközti dolgait leírom, a Morris dolgait 100%-ig nem ismerem, de hasonló:
- Víz-váltó hűtés 80 Celsius fok alá - váltó 130 fok mikor visszaérek
- akku töltés (hiába van generátorom, negyedét pótolja csak)
- üzemanyag ellenőrzés- 2 futamonként tankolás
- palack súlymérés - ki-beszerelés-légtelenítés
- palack fűtés - minimum 15 perc
- hátsó guminyomás ellenőrzés
- üzemanyagnyomás ellenőrzés 2 rendszeren
- nitro felpörgéspróba
- gyertya ellenőrzés, 8 db ki-beszerelés 2 futamonként csere
- autó eleje -hátulja fel-leszerelés
- AFR adatok visszanézése, fuvókázás és nyomásállítás szükség szerint, időjárás függvénye
- olajszintek ellenőrzése
- válaszolás hülye kérdésekre
Ebből a kapkodásban nekem egy biztosíték vissza tétele kimaradt és elveszítettem a futamot.
Gondolkodom egy check listán.
A Csabinak napközben műszaki gondjai is voltak, fuvóka dugulás, kontakthiba, ez még visz időt, és őrli az idegeket.
A Thy a burnoutban állt egy percet, majd 15-20s-ig stagelt míg a Csabi már bent állt és hűlt a gumija, melegedett az autója, fogyott a villanya.
Mikor ezt felhozta nekik, az volt a válasz, hogy ez benne van a versenyzésben.
KKL-en, mikor elsőt mentem, azonnal mellém állt a Vette, nem is volt palack az autóban.
Elsőre mindig tesztet megyek, ha minden rendben, idő +- 2 tizeden belül van a várthoz, fék oké, akkor lépünk tovább.
FIA DRAG szabályzat:
12.3 A minimum cool down time of 90 minutes is guaranteed between rounds, except for emergencies in exceptional circumstances, and on the decision of the Clerk of the Course, when the time might be shortened to 75 minutes.
mi csak 20 percet kértünk.
Ezt nem mi találtuk ki.
Neked tényleg megártott a korom, vagy a bucsu.
Hogy értsed:
Ha valakinek X pénze van, az 1 szer tud felülni a hintádra, ha 5X pénze van, akkor ötször, egymás után is.
Egyébként céllövöldém van, és bucsui kétpálcás lufikat árulok falunapokon.
Annyi volt Cry kérdése, ők miért futnak többet, és egymásután. Én tudom rá a választ, mert hasonló lóerős autóm van, megadtam rá .
Kérlek ne magadból indulj ki, én nem sajnálok senkitől semmit, megdolgozott érte, nyerte, lopta nem érdekel.
Mi itthon is szeretnénk egy hasonló csapatot építeni, erős autókkal, háttérrel, és egy csapatot szívesebben támogat nagyobb cég, biztosabban ki tudunk állni, fejleszteni tudunk ezerrel.
A VTG egynapi költségvetéséből én egy szezont megyek.
Pénzért mindent lehet.
Ez a sportág meg köztudottan a pénzről szól.
Nem nagy műhelytitok, de én a mai napig gyári blokkal, főtengellyel, hengerfejjel megyek, semmi űberdrága cucc, pedig tudnám mitől döglik a légy. És ez a cuuc már a Müllerdragban is ment, meg előtte kitudja miben odakint.
VTG-sek kamionnal jönnek, meg lakóautó, 5-ös BMW, szálloda, kurvák, én a mindennapi autómmal trélerezek haza este holtfáradtan.
Ezekután eljöttek, és kikaptak Csabitól.
Egy ligában játszunk, csak kb tizedannyi lehetőséggel.
Ami a színfalak mögött van, arról meg még tudni is rossz.
Ma délutánra nagy biztonsággal meg lehet tudni a vasárnapi időjárást, fizettet és netes jelzéseket is nézzük.
A "B" terv már elkészült végszükség esetére.
Időben értesítünk mindenkit, ha változás történik az időpontban!
Mi folyamatosan fejlesztünk, finomítunk.
A 3 tized tavasz óta jött, és most volt itt az ideje odatenni.
Igen, nem irigység ezen a szinten a műhelytitok, hanem komoly szellemi tőke.
Még maradt szombaton az autóban legalább 3 tized, ezt a döntőkre tartalékoltuk, majd legközelebb.
Az én elvem, mindig pont annyi nyulat húzni ki a kalapból, ami épp abban a pillanatban kell, maradjon későbbre is meglepetés
Gratulálok mindenkinek az erdményekhez, Breki roppant sajnáltam a csavarok miatt, lesz megoldás rá biztosan.
Nekünk majdnem összejött minden, Csabi ment 9,4-et, én miután beszart az AC, már majdnem feladtam, feküdtem egy órát az autó alatt, és sikerült lelket verni a beállt csapágyba.
Az eső elmosta a döntőket, pedig nagyon készültünk rá, hogy mi meg a lengyelt mossuk el, nembaj, majd legközelebb. Tetszett nagyon, ahogy miután mentem egyet azonnal 10-en bújták a Vettét, a többieket kémkedni jöttek. Ez az igazi versenyzés, adjunk bele mindent... Lépkedtünk előre rendesen.
Amikor utoljára egy versenyen voltunk 3 másodperc volt a két autó közt, most 1 tized. Ők 3 tizedet fejlődtek 3 év alatt, én 3 másodpercet. Persze hiányzott náluk a motiváció.
HA már itt tartunk,
Jött 5 nagykutya, abból az egyik már a tréleren kitolta a nyelvét, kettő elszaladt, Csabival egy ólból vagyunk, ha versenyezni akarunk egymás ellen kimegyünk Győrbe az M1-re.Legalább benne leszünk a Híradóba.
5 verseny alatt egyszer sem áltak ki döntőzni, hol ezért, hol azért.
Így van marketing értéke, mi már meg sem hírdettük ezzen a névvel. Kinek lehet ezt eladni így?
1 éve én mondtam, először legyenek stabil autóink, utána legyünk nagy kutyák !
Ausztriába egyikük sem jött ki a saját versenyükre, vajon miért? Saját országukban sem álltak ki ellenem.
Ah, labancok...
A Rábaring sokkal rosszabb, meg lejt is, és nagyon szemetes,poros,aprókavicsos, plusz az oldalszél nagyon vicces tud lenni 200 felett a bokrok után.
A jelenlegi beállításokkal Fertőszentmiklóson kb 9,0-át tudok, de az elején az már nagyon kapaszkodós.
A tavaszi 8.91-hez képest most erősebb az autó, de épp most dolgozunk még a fejlesztésen, remélem ki is tudom majd autózni belőle a jövő hétvégén.
Ha 20 fok van és napsütés, szél nem fúj nagyon, akkor lehet jó a tapadás.
Shenk 9,1-et ment, nekem vasárnap 9,2 volt a legjobb.
Sajna nem állt ki a döntőre, pedig szinte könyörögtem nekik, de mellébeszéltek, sietnek stb...
Ehhez képest kivárták a kapuban a díjátadót is.
Szerettem volna vele végre menni, egyáltalán nem lett volna szégyen kikapnom egy kétszer erősebb nagyobb kategóriás csővázas autótól.
Na mindegy, kértem jöjjön KKl-ra, de nemet mondott.
A Camaro 7.1-et ment anno még a Svédeknél.
8at...
Nagyon tetszik, hogy mindenki könnyen benyögi a 9-et, és fogalmuk sincs mennyit kell dolgozni érte.
Itt a fórumon 1 kezem megszámolom a 9-es autókat.
Szikrázó napsütés, szélcsend, magas légnyomás, felhő egy szál se, levegő hűvös, most 16 fok, kell-e ennél jobb időjárás a versenyzéshez?
Szép napot mindenkinek!
Oké, köszönöm a megértésedet, figyelni fogunk a jövőben, ez félresikerült, sajnos szpíker nélkül sem a kiosztó, sem a döntő nem üzemel, autós edzésnek kellet volna továbbmenni terv szerint, és akkor nincs ez a gond, épúgy a motoros kiosztó közben is autós kvalifikáció van.
Köszönöm a gratulációt, és sok sikert, egyre jobb és jobb időket neked is!!!!
Igen, ezt a dolgot én is hallottam tegnap, a Tibi foglalkozott is vele, nemtudom mi lett a végkifejlet, én addig követtem, hogy nincs feljebb nevezésre lehetőség, tehát mennek A8-ba.
Téged miért A8-ba raktak, nemtudom.
A történet nem ilyen egyszerű.
Pl a díjkiosztó alatt nem esett, utána negyed órával kezdte rá, így kicsit ferdítessz.
Nagyon nincs igazad, nem a dragserekről szól, egyáltalán, az, hogy egy célgéppel nem lehet úgy rajthoz állni, mint egy utcaival, az egy velejáró, nem 1 perc egy futam.
Szeretjük, és tiszteljük az utcai autókat, naqgyon kell, hogy mindenki megpróbálhassa mit tud a gépe.
Hogy ki hajtott el nemtudom, talán ha megmondanád, a szervező tud németül is, így meghallja az idegen szavakat is!
Tény, hogy 4-5 éve én is 15-ös autókkal nyomtam, toltam a tűző napon 1 órát, mire rám került, buktam jó eredményt, mert esett az eső a döntőre, stb...
Tudom, nem vígasztal, de Te tegnap beültél az esőbe az autódba, és hazamentél. Nekem 1 órát kellett az esőbe pakolnom, trélerre autót fel, más autóját (VIPER) elszállítanom, majd szarrá ázva hazatrélerezni. Én ezt választottam, teszem. Sok-sok lemondással és alkalmazkodással jár az, ha emberek közé megyünk. Volt rá példa, hogy 400km trélerezés után levettük az autót, és eleredt az eső, szarrááztunk, és hazajöttünk újra 400 km-t.
Fertőn a 2 dragster 9 futamot ment 2 nap alatt, ez nem tartott fel senkit remélem, viszont sokan kiváncsiak voltak rá.
Nincs itt semmi töltelék, meg statisztika.
Abban viszont igazad van, hogy egyre többen gondolják komolyan, és - ellentétben a motorosokkal, akit 5 éve ugyanazt az időt menik - fejlesztenek, áldoznak sokat.
Már több helyen külön profi és utcai kategóriák vannak, és lehet plusz pénzért előremenést is venni, nálunk ez nem tervezett.
Örülünk, és köszönjük, hogy eljöttél, hidd el, mindenkinek kellemetlen lett az eső, kinek így, kinek úgy.
Egy kis összefoglaló amerikai autósz szemmel:
Köszönjük mindenkinek, az idő rendesen keresztbe tett, szerencsére vasárnap pont végigbírta a díjkiosztót is, utána esett rendesen.
Sokan eljöttek, komoly és gyors autókkal is.
Mindenhol esett, csak nálunk nem, ez jó, csak épp nem indult el senki, se néző, se autós.
Jó társaság jött össze, nagyon örültem.
Döntőket os sikerült zökkenőmentesen lenyomni, sajnos lemaradtam a TCsabi vs Nova csatáról, ha valakinek megvan videón, jól jönne, nem láttam a Szentesi vs Johny párbajt se sajna.
Rengett a föld.
BIG DOGS több okból is elmaradt, illetve a két működő autó jelen volt, a többiek még mindig technikai nehézségekkel küzdenek. Doc Stringer barátunk Coronetje hengerfejes lett, de nagy Moparos csapattal jött, és végigyomta utcaival.
Wattson bejáratta a Birdet rendesen.
Pedro autója a döntőre gyertyahibával küzdött, csere kissé bonyolult, így nem állt ki.
Peti a Caprice-szel látványos futamokat ment.
Szentesi a Viperrel hajtott a kilencre, mindent megtett, de a tapadáshiány az öreg guminak és az aszfaltnak köszönhetően ellenfél maradt, 10,01 volt a legjobbja.
TCsabi üzemanyagellátással küzdött, hol sok volt, hol meg elfogyott, a szabályzó nem akarta az igazat, de Csabi már építi át dupla nyomásos rendszerre, mint pl az enyém. Keményeket ment, 9,9 többször is összejött neki, szép csaíkott húzott a pálya mindkét végén. Szombaton valami grilezésre is készült a kifutó végén a legelőn, de a tűzön kívül mást nem vitt, így poroltóval vetett véget a tűznek.
Én mondtam, hogy a megállás legalább annyira problémás egy ekkora autónál, mint az elindulás.
Mindenki tolta neki keményen.
Akik nélkül nem jött volna össze:
- Tubolytech
- Choco bon, DAMLA cuki
- raceworld kiválló, és egyedülálló közvetítés vérprofi módon
- V8cars.hu
- Petronas Magyarország
- SEKA egyedülálló díjak
- SSTuning Csorna
Fáradtságot és veszteséget remélem kiheverjük, és jövőre folytatjuk!
Mégegyszer is köszönöm mindenkinek a megtiszteltetést, hogy eljött, vagy figyelemmel kísért bennünket a neten!
Ha odajössz, és mondod, hogy öcsém, 20 perc és zuhog, akkor kb semmivel sem lettünk volna beljebb, mert autós döntő nem 20 perc.
Az eső lába szombat reggel óta lógott.
Az eredeti terv szerint USA döntők után autós edzés, majd döntők, az edzés maradt el a díjátadó alatt, hogy pontosak legyünk.
Köszönjük, hogy eljöttél, ennek ellenére remélem jól érezted magad!
Fert?szentmiklós, 24-25.
Szombat délután, éjszaka, vasárnap egész napos verseny.
Szokásos mez?ny és kategóriák. kb 200 iduló
II. V8cars Kupa, 6 USA kategória. kb 60-80 amerikai autó
Big Dogs Drag Racing:
- Doc Stinger,Dodge Coronet
- Szentesi I, Dodge Viper
- Tuboly Cs. Pontiac TA
- Knefély P. Chevy Caprice
- W. Pulko, Jeep
- W. Fila, Mercedes SL
- Káldy P. Chevy Nova
Tavalyihoz hasonló programok, éjszakai disco, m?repül?.
Él? közvetítés: www.raceworld.hu
Trencsényben is jó a tapadás, de Senica az igazi, ott el sem bírtam forgatni a kerekeket, félelmetesen tapad, mintha fogaskerekűvel mennél, csak az úthibákat kell kerülgetni.
Komolyan mondom, én még olyat nem láttam sehol!
Van még az autóban lehetőség bőven, ami pár éve lehetetlennek tűnt, azt most stabilan tudja.
Van hosszabb áttételem, készül az erősebb motor.
Fel kell készülnünk, mert van ellenfél, 1-2000 ccm-el nagyobb motorokkal, kisebb súllyal.
Pár héten belül pályán a feltöltős Transam is!
Az idei tervben 8-ba karcolás volt a cél, az megvan minden betonos pályán.
Jövőre kicsit javítunk talán párszáz lóerőt, és 260 feletti célvonali várható.
Kis költségvetéssel dolgozunk, amennyire csak lehet kímélem a technikát, és próbálunk elmenni minden versenyre.
- Víz-váltó hűtés 80 Celsius fok alá - váltó 130 fok mikor visszaérek
- akku töltés (hiába van generátorom, negyedét pótolja csak)
- üzemanyag ellenőrzés- 2 futamonként tankolás
- palack súlymérés - ki-beszerelés-légtelenítés
- palack fűtés - minimum 15 perc
- hátsó guminyomás ellenőrzés
- üzemanyagnyomás ellenőrzés 2 rendszeren
- nitro felpörgéspróba
- gyertya ellenőrzés, 8 db ki-beszerelés 2 futamonként csere
- autó eleje -hátulja fel-leszerelés
- AFR adatok visszanézése, fuvókázás és nyomásállítás szükség szerint, időjárás függvénye
- olajszintek ellenőrzése
- válaszolás hülye kérdésekre
Ebből a kapkodásban nekem egy biztosíték vissza tétele kimaradt és elveszítettem a futamot.
Gondolkodom egy check listán.
A Csabinak napközben műszaki gondjai is voltak, fuvóka dugulás, kontakthiba, ez még visz időt, és őrli az idegeket.
A Thy a burnoutban állt egy percet, majd 15-20s-ig stagelt míg a Csabi már bent állt és hűlt a gumija, melegedett az autója, fogyott a villanya.
Mikor ezt felhozta nekik, az volt a válasz, hogy ez benne van a versenyzésben.