Tavaly szlovákokhoz jártam át 1.6 kategóriát "szivatni" és ott meséltek hasonló sztorikat. Jó időt mentél? műanyag ablakod van? ja, akkor elvesszük a kupádat, vagy még az elején mész a speciálba. Nálam szerencsére már nem szívóztak...
probléma inkább azzal a 2 szlovén hondás arccal volt, akik elfelejtették bevallani mit is rejt a motortér valójában. bereggeltek 1.4 meg 1.5 szívóval, persze az egyik egy 1.4 T, a másik pedig egy komoly 1.6 motor volt.
végül igazunk lett.
tymczak 1.3gti suzukija 13.21-et ment 170es célvonalival...ellenem
viccesek a kategóriák:
Street FWD (between 12 - 15 sec)
finoman szólva is elég nagy különbség van egy 12 és egy 15s-es autó esetén...
egy 15s-es autó maximum abban bízhat, hogy a többi nevező autója elfossa magát a döntőkig :-)
mértük múltkor az autómat és versenykészen 650 alatt kéne lennie. Wolf meg aszondja, hogy a 720kg-os vw derbynél nehezebb, legalábbis a hátsóm szóval a suzukira valami 620kg-ot mondott a tulaj, talán 590-et,de ez nem biztos. az viszont igen, hogy rövidebb a skodámnál és több benne a műanyag is.
én a suzukira 160 lóerőt tippelnék, mert van ilyen pályaautó (érdekességképp, a német sorg vw polo 1.3 16v 204 lóerőt tud 10000 felett . amúgy 8db injektort használ.
én a sajátomra óvatos 140-145lóerőt kockáztatnék meg, de lehet, hogy még annyi sincs...
ha lesz mérésed, szerintem 2 ohv motoros skoda jelentkezni fog
mentem a kumho-val is 1x, de nem lett jobb a rajt. középdöntőben 2.11 volt a legjobb rajtom dunloppal, de a döntőben a 13.22-t futó (állítólag tavaly 204, idén 230lóerős!! 1.3gti) suzuki ellen csak 2.26-ot húztam, mert hamar bepadlóztam. jövőre ha még egyáltalán versenyzek, m/t dragot kell szerválnom...
általában hidegen hagynak ezek az ellenségeskedések, nem tudom a jelenlegi konkrétumokat, de most komolyan, ez a fertős szervező emberke kerek-perec elcseszte a rendezvényét (sajnos ott voltam). erre ahelyett, hogy levonná a megfelelő konzekvenciákat (vállaltunk valamit, nem jött össze, ok, nézzük mit b@sztunk el, stb.) és kijavítaná a hibákat, szarik bele az egészbe és még neki áll feljebb. pfff...
rég versenyeztem ilyen jót, mint murska sobotán. a rendezvény a döntők végéig teltházzal ment, mindenki kíváncsi volt a leggyorsabbakra, nem úgy mint itt magyarba...
a díjazás nagyon korrekt volt (mind2 helyen), valamint jólesett a sok elismerő gesztus a nézőktől.
utcai talicskám, kell valamivel közlekedni. 1.3 nagytengely,okos nyígós váltó, sokat fojtó széria karburátor, és sok sok rozsda
fertőre nem hiszem h megyek még1x, valahogy nem jött be ez a sok fityfasz motoros kategória, 2x jutottam sorra a 7 óra alatt. rossz befektetés volt.
én sem voltam valami villám a rozsdás zöld utcai skodatalicskámmal, de azért csak futottam a széria karburátorral egy 16.97-et ilyen brutális szembeszélben :-)
szlovákia keleti (ukrajnához közeli) régiójában, elsősorban a - bőrük színét illetően erősen kihívásokkal küszködő népek használnak jobbkormányos autókat (ford, bmw, vw). mihalovce-hez közeli településen volt, hogy minden harmadik háznál láttam angol rendszámot
én abban a hitben néztem ki akkor, hogy lesz valami normális pálya, vagy útszakasz. így kénytelen voltam ilyen körülmények között a "favorit" lenni :-)
ma végre teszteltem a hüvelytörésből kigyógyított talicskámat (csepel kertváros nagy örömére), jól megy, de a váltóm már utolsó versenyes (csoda lesz, ha kibírja a döntőkig), tehát rekordot dönteni biztos nem fogok.
ahhoz is gratuláljunk neki, hogy ha nem szól közbe a technika ördöge, ő nyeri az éves összetettet A1-ben ill. fertőn is 1400-ban. az utolsó versenyt nyernem kéne, neki pedig 4.-nek lennie, hogy kb. döntetlen legyen.
érdekes, hogy tavaly év végére is 2 tized volt köztünk a különbség, meg a mai csúcsával idén is pezsgőt az egészségére!
hajnali 5kor elindultam egyedül,s a googlemap-ról nyomtatott térkép segítségével f10 körül megérkeztem. szétkaptam a szekeret, mentem 2 tesztet, majd 2 "éleset", ebből az elsőnél nem zártam vissza a középső leszorítókat, és felpúposodott a mocitető: 14.19. a második futamban úgy lökték be a skodát (->kormos benzines gyertya), így lett 14.09, amivel 3000ccm-ig csak egy r5 gt turbo vert meg 13.97-tel )) http://www.kk-sporttiming.com/vysl.php?&lang=en&view=900
szlovák fórumon "a magyar pofon"-nak neveztek
485km-t kocsikáztam, átlagfogyi 7.3l/100km
költséges kaland volt, de megérte
legjobb esetben is kb 700kg volt, ne felejtsük el , volt benne cső is. megemeltem az üvegszalas orrészét, az az eredeti felálláshoz képest saccra orrészből -10-15kg. a 6os műanyag szélvédő csak kg 3kilóval könnyebb az üveghez képest, mert elég vastag.
hi!
mivel maradt a régi kategória besorolás (gyakorlatilag honda vti kategória), nem erőltetem, hogy 400km.t autózzak - jó esetben is egy 6. 7. 8. helyért. (a tavalyi eredmények alapján úgy tűnt, lesz esélyem...) 80-90e pénz marad a zsebemben, illetve több mint 2000km nem kerül bele a motorba, amivel egy olajcserét is megspórolok. ezen túlmenően 5 hétvégém szabad lesz.
fertőn jó sok osztrák volt, az 1600os kategória gyakorlatilag honda kat. volt, de a Raptor azért csak befért az 5. helyre 14.3-mal. én a 14.6-tal nem voltam az első 8-ban. az első helyen kvalifikált honda 12.6s volt úgy, hogy fertő szarul tapad.
Ave!
mérettem a csonkában még olajcsere előtt: favorit motor 1.5 8szelep, 157Nm@4400 127LE@6700
17% veszteséggel jön ki a mért 108 keréken, ami szerintem reális.
mért seb.értékeim úgy, hogy 201m ideje konstans 9.07s volt:
Bal pálya: 121.82/152.54; 122.44/151.57
Jobb pálya: 125.00/149.68; 124.35/147.84 (ez utóbbi már túl sok előgyuszival)
S100:
Bal pálya: 117.07/148.45
Jobb pálya: 120.20/146.63
Otthon vannak a cetlik, este többet tudok mondani. Viszont emlékszem olyan mérésre, ahol 201-402m-ig 31km/h volt a sebességnövekmény (bal pálya), de előfordult 23km/h is (jobb pálya), ennek ellenére az időeredmények (60láb,201/402m) minden esetben reálisak voltak.
Ave, 12.én szinte minden futamomat ugyanúgy nyomtam le, mégis, a bal pályán 201m-nél 121, míg a jobb pályán 125km/h sebességeim voltak úgy, hogy a 60láb időre 2századot szórtam... érdekes.
Srácok!
találtam egy kérdést, amire sehol nem lelem a választ: Sportorvosi 8, 9, v 10mp-nél gyorsabb jármű esetén kell? egy skodatulajnak aztán fontos ezt tudni :-D
Én most csináltattam nála 4.5"ból 7.5"-t, de amellett, hogy üt és így semmire nem használható, még sokba is került. Gyakorlatilag kidobtam az ablakon 14e pézzet Tavaly fele ennyibe került és most is ezekkel a 6" felnikkel megyek majd.
egy kérdés:
A1 kat. 1550ccm alatti szívóban is kötelező a 14.00s alatti idő? hiszen stabilan talán csak 1 autó tudott ilyet a kategóriánkban...
15.00s-ot reálisabbnak tartanám a legkisebb kategóriában.
én is sajnálnám a Hringet, annak ellenére, hogy az egészet egy fosnak tartom. magának a helyszínnek és a nézők időnkénti üdvrivalgásának van egy jó hangulata, adrenalinosabb kiállni valaki ellen, ezért 1x 1x szívesen kinéznék. ugyanakkor hol érdekel, hogy közel van? most azért tologassam ott 4-5órát az autómat, hogy egész este mindössze 1x vagy 2x mehessek (no VIP card) és addig se lássam a futamokat? én személy szerint skip-pelem.