Jelen állás szerint, amit pár napon belül véglegesít is a sportegyesületünk, Fertő-Rába kategóriákban nem lesz változás 2014.-ben, pár apró módosítás, és egyértelműbb meghatározás várható csak!
Eh, f@szom, már 6 éve cipeli a Nova a delay boxot, azt hittem ki tudom majd próbálni, eddig csak szépen világított!
Legalább tudok fejleszteni jövőre, súlyt csökkentek, kiveszem a boxot meg a loggert, hoz majd 5 tizedet!
Egy leckét én is adok fel, nem én találtam ki, de ez a legnépszerűbb versenyzési forma odakint:
PRO ET.
Nagy előnye a brackettel szemben, hogy látványosabb, izgalmasabb, fejlesztésre inspirál, emberi tényezőt is figyelembe vesz.
Lényege, aki nem ismerné:
Benevezel egy időosztályba.
Qvali alatt fejleszted a reakciókészséged, és a legjobb időre törekszel.
Qvali lista a reakcióidő alapján - nincs bealvásos rajtolgatás
döntőben te adod meg a dial-ined, azaz te mondod meg, mennyit fogsz menni, a két versenyző közti dial-in különbséggel fut le a lámpa, a gyorsabb később indul.
Az nyer, aki előbb beér, és nem lépi túl a saját dial-in-jét. Ha csak az egyik versenyző lépi túl a saját idejét, akkor a másik nyer, ha mindketten, akkor az nyer, aki kisebb mértékben lépte át.
A döntőben lehetsz gyorsabb, mint a kategória alsó idő, de az idexidők kategóriánként kötöttek, tehát pl 11-12,99.-ben nincs alacsonyabb index mint 11,00. By futamban lehetsz gyors.
Csak a vezető tudás, és a stabil autó a nyerő, mindegy ki mennyit megy!
NAgyon kell figyelni, hogy a lassúbbat pont a cél előtt érd be, és persze annyira nyomod neki, amennyire akarod, hisz Te adtad meg az index időd, amit az adott versenynaphoz szabhatsz, azaz időjárás, pálya és az autód aznapi teljesítménye.
Én ezt szerencsésebbnek tartom, mint a sima bracketet, és ezeken a versenyeken a legszínesebb a mezőny, és a leglátványosabbak a futamok!
Ez nem több, mint egy ötlet, senki ne vegyen még dia-in táblákat!!!!
Peti!
Tudod nagyon jó, hogy ha valaki, akkor én képben vagyok!
DE!
Tiszteljük már mind a sportot, mint sporttársainkat annyira, hogy engedjük megszólalni!
Mindannyian - pár kivétellel - erő felett tolunk a hobbinkba, időt, pénzt, feladva sok mindent!
Vagyunk páran, akik a rendezvényekbe is komoly pénzt tolnak, ami sosem fog visszajönni, de van verseny, reményeim szerint egyre jobbak!
Hallgassuk meg egymást tisztelettel, becsüljük meg egymás eredményeit, ne menjünk késélre!
Tudod, hogy én fogékony vagyok mindenre, van elképzelésem és tervem is dolgokra, ami nem fog bántani senkit, de ez nem publikus még.
Zolival is beszéltem, jelenleg az a cél, hogy ezt a vitafórumot szélesítsük ki minden érdekeltet vonjunk be, kérjük ki azok, és csak azok véleményét, akik kijárnak rendszeresen, fejlesztenek, alázattal vannak a sportért!
Pro és kontra jöjjenek az érvek, de ne személyeskedjünk!
Tudom, érzem a bőrömön, hogy nem tehetünk mindenkinek kedvére, ezért folyamatosan célkeresztbe vagyok, bármilyen vitám volt akárkivel, nem maradt bennem harag, valakinek fel kell vállalni, hogy kimondja : ez van, ha tetszik, ha nem, más csak mosolyog, és döntésképtelen, ezért nem is kerül konfliktusokba. Nem kell, hogy szeressenek, csak annyi, hogy belátják, nem önös érdekből teszem, amit teszek!
ui: ha nem tolod ide a képed, megkereslek és megütlek!
Mindig is lesznek olyanok, akik majomkodni járnak ki, és nincsenek tekintettel semmire, senkire, mert ők a királyok, ezen már ne akadjál fenn.
Van ilyen hazai és osztrák csapat is sajna, sosem fogják észrevenni magukat, és nem is fognak normálisan menni, mert nem versenyzők, csak bohócok. De valakiken röhögnünk is kell, és a nézők is fizetnek érte
Jövőre beégetjük a fejekbe a döntő regisztrációt, - tudom MNASZ,FIA meg OB...... de a saját szabályzatunkba bekerül, és tudatosítva lesz mindenki érdekében!
Senki nem akar percekig várni a semmire, senkire, és kurvára nem izgalmas a by futamok sokasága a nézőknek sem.
Hernyóéknál már több éve van kamera a kapun, az idén már szerettem volna én is nálunk, de nem jutott rá időm, más meg nem foglalkozik a technikai kérdésekkel!
Jövőre tuti lesz, és tervezem kivetítőn a célvonalat is láttatni!
Igaza mindenkinek van, de a mai helyzetnek megfelelően az én magán véleményem:
- versenyzőből már sokszor több van, mint amit a pálya elbír, igaz ez Fertőre és Lacházára is, 2-3 óra sorbaállást senki nem díjaz
- a nézők látványos és gyors futamokat szeretnének látni egész nap
- motorosok sokkal többet tudnak menni ugyanazért a belépő és nevezési díjért
Ezek valós problémák, erre kell választ adnunk.
Van ötletem, amivel persze nem mindenkinek tennénk a kedvére, lehet csak ötlet marad...........
A hétvégén volt kis csapat evés-ivás, órákig ragoztuk ezeket a dolgokat, a végén mindenki elment kupiba, tehát nem oldottunk meg semmit ))
Én arra törekszem, hogy tartsuk melegen ezt a témát is, és legkésőbb januárig adjunk választ a felmerülő problémákra, ne aludjunk téli álmot.
Szeretnénk mindenkit meghallgatni, jussunk közös nevezőre, ez mindenki érdeke.
A Te ötletedre is meg van a válaszom, ha ide tolnád már a képed végre el is mondanám!! ))
Vasárnap, Fertőszentmiklóson emlékezzünk meg egy kedves sporttársunkról, Cser Janiról!
Kérünk minden motorost, hogy a motoros döntő előtt egy tiszteletkörrel adózzanak Jani emlékének a pályán!
Húzzátok majd neki annyira, hogy hallja Ő is fentről!
Hiányzol innen is Jani!
A Rábaringgel egy dolgot lehet tenni, megvenni. 3 hónapot kilincseltem naponta a ragasztózás miatt tavaly, többször mondtak nemet, kibasztak az ajtón, visszamásztam az ablakon.
Most szükséges rossz megtűrtek vagyunk ott, pedig az idén 2 hónapig terepet rendeztünk ingyen, mégis leszarnak bennünk.
Decemberben leadott időpontokért újra és újra kell vívni a harcot év közben.
3 négyzetméter murvázásért a lelátó és a pálya közt, majdnem a fejem vették.
Nagyon egyedi eset ez.
Tavaly indítottam egy projektet a megvételre,befektető-bank-pályázat, több mint 100e Euró lett a végén a vételár, amit leírtak, előbb töredékéről indult.
Csak a jó kapcsolataink és a becsületünk miatt engedik be a rendezvényeinket.
Nem is értem, miért kínzod magad itt az észak balkáni versenyeken!
Lassú is vagy, hülye is, paraszt is, kár ezzel tovább foglalkoznod, ez zsákutca neked, mint az élet többi része!
Még eddig csak fröcsögött belőled a szar folyamatosan, bárkiről volt szó, javaslom gyűjts bélyeget, kisebb a stressz.
Sportszerű magatartásod példaértékű, egy MNASZ Országos Bajnokság versenyzőjéhez méltó!
Én meg egy köcsög vagyok, ezt mindenki tudja, csak azért, hogy ne kelljen leírnod!
Nem tudtam elégszer elmondani a helyszínen, így itt is újra és újra:
Köszönöm a részt vevő versenyzőknek, és nézőknek, hogy a rettenet idő ellenére eljöttek, kitartottak, hittek bennünk, hogy nem dobjuk a versenyt eső miatt.
Tehetetlenül néztünk az égre reggeltől estig, már kezdetkor elmondtam, ha törik, ha szakad megtartjuk és végigvisszük a rendezvényt.
Soha nem látott felhozatal volt itt, sajnos csak a depóban. Maximális riszpekt mindenkinek, ha csak a szomszéd faluból jött, ha az ország túlsó végéből, mint Breki, aki pl éjjel 1-kor kelt, és indult Écsre.
Két komolyabb megcsúszással megúsztuk, az egyik a már említett Golf, a másik a Talonnal Mercédesz, akit nem tört meg a kordon eltolása, nyomta tovább keményen, és két kupát is hazavitt a nap végén!
Köszönöm a türelmet és a megértést a dieselesektől, ahol is a saját kategóriánkban - A8-A9 - kis keveredés lett a kettős nevezésekből, és sajnos későn vettük észre, így csúszott a sorok rendezésével a döntőzés. Külön köszönet itt Farkasfalkának, aki segített összeszedni a döntőket!
Minden rendszerünk működött végig, megállás nélkül, pedig folyt a víz mindenből, szenzorból, kijelzőből, ruhából, cipőből.
Köszönöm mindenkinek a kitartást a depóból, lelátóról, pályáról!
Találkozunk vasárnap Fertőszentmiklóson a szezon zárónkon!
Westdragrace csapat nevében: Káldy Péter
Frenkie-t ne várjátok, hiába ígérte, ugyanaz a történet, mint a múlt héten Lacházán, azzal tetézve, hogy előre kifizettem már neki a munkát.
Sok sikert neki a más irányú munkájában, ami fontosabb lett, mint Ti, Mi, és egyáltalán a magyar gyorsulási versenyek.
Nehéz lesz pótolni, jó fej volt, szerettük.
És még valami, amin főképp a motorosok szoktak bebukni, hogy amennyiben a startmarshall elindítja a futamot, magyarul lenyomja a gombot, van pár tized, míg megindul a fa le, ezalatt a bármelyik stage szenzorból kilépés piros lámpa, azaz van olyan, hogy még sárga alatt kapja a pirosat!
Én magamban szoktam kettőig számolni, utána nyomom le a gombot!
Full tree lámpa már nem ide való!
Mint ahogy már Lacházán is elmondtam, minden versenyző, aki indult a szeptember 7.-i versenyen, az 14.-én, a Rábaringen díjtalanul nevezhet!!!
Remélem lesz addig lista Zolitól, a nevezésnél feltétlenül szóljatok!
Nevezni lehet:
1. OB STREET
2. OB-WESTDRAGRACE PROFI
3. WESTDRAGRACE AMATŐR
4. WESTDRAGRACE BIKE
kategóriákba.
Figyelem! A Westdragrace Amatőrben megengedett a DOT SLICK, de a STEET OB-ban természetesen nem itt sem!
A depo elején kb 70 méteren csak OB parkoló lesz, kérünk mindenkit, időben érkezzen, mert a helyeket érkezési sorrendben lehet elfoglalni! A szállító és szervíz járműveket kérjük a felső parkolóban, vagy a zöldterületen tárolni szíveskedjetek!
Most szombat ( szept. 14. ) RÁBARING!
Mivel ez az OB zárófutam, szinte a teljes drag élvonal jelen lesz, hisz éles a küzdelem több kategóriában és az összetettben is, tehát sok érdekes és sikeres autó is lesz javában!
A szívem a V8-hoz húz, előzetesen a szokásos kemény mag usa felhozatal:
A NITROSOK:
TCsabi Olds
Roland Camaro
Vida Balázs Camaro
Fenstermen 37-es Chevy
Tom El Chevynator 32-es Altered
Oliver TransAm
Zsolti Camaro
Káldy Nova
Arthur ElCamino
Nitro nélkül:
Kaldyka Firebird
Mini Vette
ÉS A NAGY DURRANÁSOK:
Wattson Impala Dragster
Kohári Camaro
Erdős Csőrös Dragster
Lacháza, szeptember 7.
Tudom, sokaknak nehezen hihető, de most volt először lehetőségem kimenni, a saját versenyek és a munka teljes mértékben felemészti a hétvégéket.
Húzós ez a szeptember is, konkrétan 4 hétvége verseny, de sikerült kiszorítani, még úgy is, hogy hazaérve szombat éjfélkor folytatnom kellett a munkát órákig, behozva a napi lemaradást.
Délben érkeztünk, TTomival és a fiammal. Gyorsan bejutottunk, gyors gépátvétel, helykeresés, és már pakoltunk is le. Guminyomás beállítás, és már mehettem is egyet szívóban, 10,4, tapadás rendben, autó oké.
Nitro nyitás, fűtés, és a harmadig lévő palackkal, nem nyitott ki a rendszer túlnyomás miatt, kb 300 méterig légtelenítgettem még, mire beindult, persze a futam kuka, de rendszer működik.
Már régóta szeretett volna nitróval menni Öcsi a Novával, végigbeszéltük sokszor, mikor mit kell csinálnia, nagyon izgult, de ügyes volt, és pontosan tette a dolgát, óvatosan, figyelmesen. Abszolút bízok benne, sokat vezet, van saját autója, amivel került már extra helyzetekbe, kihozta mindig, gyakorol folyamatosan. 10,8-as idővel 245 km/h célvonalival szépen vitte az autót, korrigált mikor kellett, Büszke voltam rá. Persze még vissza sem értünk, már mondta, menni akar még!
Palackcsere után mentem párat, 8,50 sikerült, kicsit csúszkálósan, nem sikerült tiszta futamot menni egész nap, mindig volt pár tized veszteség, hol az én hibámból, hol a bal pálya egyenetlen tapadásából.
Döntőben Zolival álltunk egymás mellé, tudtam, hogy csak pár méterig lehetek elöl, ha összeszedem magam. Nagyon érzi már a Camarót a Zoli, hibátlanul kezeli, gyönyörű futamokat nyom, öröm nézni.
Nem kapcsolt be a Camaró váltóféke, így jól felforraltam a váltómat a stage-be, de előfordul ez, 0,09-es reakció után talán egy 50 méternél ment el mellettem. Sokan kérdezték, hallom-e a saját autómat, nem nyomja el a methanolos szörny? Semmit nem hallottam a másikból, csak mikor elment mellettem kicsit, a Nova is irtózatosan dübörög belülről!
Zoli futott egy 7,3-at, tisztán, gyönyörűen, én csúszkálva 8,7-et, ennyit tudott a Nova a bal pályán. Emlékezetes futam volt, köszönöm Zoli, gondolom kívülről is látványosra sikerült!
Ismét Öcsi következett, kicsit áthangoltam a nitrót, finom rajttal 10,000 lett 248-al, szépen korrigálva, ismét ügyes volt a fiam,! Megbeszéltük, hogy a rajtot kell gyakorolnia, és meglesz könnyen a kilenc közepe!
Végére még egy 8,5 sikerült csak, ismét gázelvétellel, itt már a jobb pályán, de késő este, kihűlt pályával.
Remek versenynap volt, sok versenyzővel, látványos és gyors autókkal.
Nagyon jó érzés volt Zolival a dobogóra állni, őszintén örültünk egymás sikerének.
Van még az idén több verseny előttünk, de a lehetőség a javításra elfogyott, a 8,42 marad a 2013-as évnél, amivel én elégedett vagyok, sikerült többször megfutni, és pár századdal közelébe kerülni is. Tökéletes a Nova, kell még lóerő bele, és támasztókerék,aztán .......
Szokás szerint a hosszú-hosszú sor, a motorosok, és a gyenge szpíker próbára tette a versenyzőtársak idegrendszerét, de legalább nem szakította félbe Fenstermen a kábeleket, meg a döntőt, mint tavaly, pedig az idén szándékosan mentek át eszetlenül a vontatóval+versenyautóval a kábeleken.
Nekem jó nap volt, örültem, hogy ott lehettünk!
Sosem a saját pályán zavar, hanem a másikra fújja be.
Természetesen, mint leírtam, szezon közben nem változtatunk a szabályokon, nem korrekt!
A megoldást közösen fogjuk megtalálni, nem egy személy döntése lesz, hanem a diesel versenyzők, és a szervezők ( Westdragrace SE ) megbeszélése alapján változtatunk!
Az új szabályokat persze majd nekünk kell betartatni!
Csak egy adat:
összes mérés: 1648
hibás mérés: 42
39 hibás mérésnél a pályán tartózkodó autók kategóriája: valamelyik pályán vagy A8,vagyA9
Ha kell elküldöm az excel táblát, ez tény, nem vita tárgya!
A mérési hibaarány: 3/1648, azaz 0,18%
Amikor diesel autó ment legalább az egyik pályán a hibaarány: 19%
Aki a szemények, vagy az adatoknak nem hisz, azzal nem tudunk mit kezdeni!
A motorosok is nagy nehezen felfogták, hogy a rajtprocedúra elindítása után kimozdulni tilos, ezt írja a szabálykönyv, az, hogy ezt más mérő rendszer program nem veszi figyelembe nem a mi hibánk! Már nem ugrálnak be a motorosok, megértették, nem a mérő programon variáltunk!
Ez lesz a dieseleseknél is, minimális odafigyelés kell csak,és aki a pályára tolja a kormot, nem tud jövőre rajthoz állni!
Ez persze nem igaz, amit írsz, törölve lett, ott az error, az aktuális pontversenyen majd láthatod is, de sajnos csak egy farkam van, nem volt időm javítani a neten.
Elárulom neked, csak akkor van hiba, ha legalább az egyik pályán olajkályha megy, máskor nincs!
Miután elmennek a rajtból, még másodpercekig nem lát át a szenzor a kormon!
A pályakezelésre most több mint 600 ezret költöttünk, és tökéletesen lekormolták, de megmutatom neked, a szenzorok milyen kormosak, ha érdekel!
Máshol ezt nem engedik meg, ezért nem okoz mérési problémákat!
Amit beírtál, azon a hülye is látja, hogy két ponton is a korom volt a szenzor szakítás oka, nem az autó.
A lefelé kormot okádó dieselek maradjunk annyiben, hogy mind a pályát, mind az időmérőnket zavarja!
Ha a fizikának ez a része nem tiszta, csak úgy egyszerűen elmondom: ha az emberi szem nem lát át a kormon, nem fog átlátni egy lézerdiódas polarizált szűrővel ellátott optikai eszköz sem.
Kár ezen rugózni, kellenek a dieselek, de nem így, ez már mindenkinek csípi a szemét!
Csak dieseleknél volt elmérés, ami nem csoda a korom miatt. Sajnos a fizikát nem lehet becsapni, optikai elven működik a szenzor. A pályát konkrétan lefeketítették.
Nem változtatunk szabályt szezon közbe, de jövőre ez tilos lesz! Vagy füstmérés lesz, vagy felfelé álló kipuff, terelőlemez stb.
Volt aki pofátlanul még a hátsó dobot is levette verseny közbe, zöld autó hátulja korom fekete volt!
Szeretnélek Téged, és mindenki mást is megkérni, hogy ezt a pánikkeltő időjárás előrejelzéseket hanyagoljuk, ezzel komoly károkat lehet okozni a rendezvényeknek!
Akkor, és ott dől el minden, maximum indulás előtt érdeklődjön mindenki, illetve a szervezők úgy is tolnak infót főleg a face-n!
Magam, és rendező társaim nevében is kijelenthetem, hogy nincs módunkban már napokkal előtte bármin is változtatni, és nem is akarunk!
Nekünk az utolsó Rábaringes versenyen szinte végig szitált, és ez csak a motoros döntőket befolyásolta, minden más meg lett tartva, több, mint 2000 néző előtt, 200 versenyzővel, és kitartott mindenki a döntők végéig! És ez máshol is így van!
Felesleges ez, töménytelen mennyiségben kapom én is a telefonokat, meg az üzeneteket, van aki 15 sms-t küldött, és nem hitte el, hogy van verseny!
Sok esetet tudok mondani, mikor végig szakadt az eső - nem csepegett - mikor mentünk Lacházára, vagy Madarasra, de Trencsényben is volt ilyen, és a helyszínen nem volt egy csepp sem.
Komoly károkat tud okozni ez, mint a felesleges riasztások is, amikkel a buzi média tele van!
Amennyiben valós veszély lenne, a szervező, és a Katasztrófavédelem megteszi a szükséges intézkedéseket, fogalmad sincs, milyen előírások vannak, hetekig dolgozunk a megfelelőségért, és ha már itt tartunk, 30 nappal korábban kell engedélyt kérni a rendezvényre, halasztás esélytelen!
Tehát minden komoly, versenynaptárban jegyzett, bejelentett verseny akkor, és ott lesz megtartva, és különben sem vagyunk cukorból. Ha meg meleg lenne, azért nyafogna mindenki!
Ez van, ezzel kell együtt élnünk, Santa Podon mindig esik, ha picit abbahagyja már indulnak is a futamok kisebb autókkal, majd ha felszárad mennek a kemény vasak is!
( egyébként mi a repüléshez használt, fizetős, órára lebontott előrejelzéseket nézzük csak, azt is előtte nap estétől)
Ezt kitől hallottad?
Én két hónapja kínlódok a hátammal, örülök neki, ha fel tudok egyenesedni közben, vicsorogva mentem azt a párat is a Novával az idén a saját versenyünkön is!
TCsabinak nincs kész az autója, Fenstermen tavaly elvitte az időmérőt és a döntőt, nem öregbítette vele a jó hírnevünket Lacházán, a mostani autójával még teszt stádiumban van.
Az idén még szeretném azt a számot látni még a timeslipen, ami már nagyon érik, remélem.
Kezdetnek a kezeletlen fertőszentmiklósi aszfalton futott 8,8s, kicsi nitróval már elég reményteljes, bízom benne, hogy egy jó tapadású pályán, egy jó derékkal oda tudom tenni majd rendesen magam és az autót is, és erre Lacházán lesz esélyem!
Jelen állás szerint, amit pár napon belül véglegesít is a sportegyesületünk, Fertő-Rába kategóriákban nem lesz változás 2014.-ben, pár apró módosítás, és egyértelműbb meghatározás várható csak!