A T5 gyári kivitelben nem bír sokat. Építhető, de akkor is maradnak gyenge pontjai, kb. egy 400Le körüli V8 mögött vége van. A T56 6 sebességes sokkal jobb, az építhető 800Le-ig, varrógép mögött többig is, de ott már elkezdesz pénzt költeni. A TKO jó cucc, sok köze nincs a T5-höz, de azt is meg kell fizetni. Ha nem költöd rá a lét, nem lesz rendes váltód.
Szerintem mindkettőre lenne igény, de nem jut mindenre pénz. Szponzorok nélkül nem fognak komoly autók épülni....a szponzorok meg ugye akkor jönnek, ha megvan a nézőszám, médiafelület stb....a street tényleg fontos, mert oda kell majd elhelyezni a "tömegeket" az utcáról bejövő autókat, és az a helyes és egészséges, ha ők adják a versenyzők derékhadát...a street katokat kell feltölteni minél jobban...a profik meg úgyis jönnek, ha akarnak, vagy megfelelően motiválják őket....hogy a Camaro-val mi lesz, az meg majd kiderül előbb-utóbb.
Tehát abban mindenképp egyetértünk, hogy kell egy erős street mezőny, százszor inkább az, mint a bracketelés....de a profi autók nélkül meg nincs igazi verseny, az adja a sava-borsát a dolognak...legalábbis nekem.
A street-ben engedélyezett gumikkal hatalmas előnyben lesznek az AWD autók a szokványos hátsókerekes usa autók ellen, akárhány csilliárd lóerősek azok. A jelenleg ott valószínűleg induló autók kb. 11 közepét fogják tudni...1-2 év alatt esetleg felfejlődnek majd 11 aljáig, de egyértelmű dominanciára nem lesznek képesek...viszont jó kis szoros meccsek lehetnek majd, ha nem is az első évben. Szerintem ennek örülni kellene, hogy lesz verseny, nem sírni, hogy jaj, most mi lesz, nem csak mi leszünk egyedül a kat-ban. Cső meg legyen, mer az jó.
Szerintem a tiéd is bőven street-be kellene, hogy menjen. Utcai gumival megy, a gyári blokkot használja (okés, hogy stroker, de kit érdekel, a köbcenti szerinti katba kerülsz), van teljes belső kárpit, működik banne minden, gyári alvás, gyári kasztnival, teljes kipufogóval stb. Ez is pont olyan legitim utcai autó, mint az, ha valaki tersz egy 200.as nitrót a 300lLe-es Camarojába.
Szerintem az asf3 tökéletes nektek. Lesztek ti, az összkerekesek (Audik, Evok, Subaruk stb., meg a feltöltött hátsókerekes amcsi vasak. A V8-ak magas 11-es időkre lesznek képesek az engedélyezett gumikkal, tehát eléggé kiegyenlített mezőny lesz, de ti lesztek előnyben a tapadás miatt. Jó lesz ez így, szerintem. Legyen harc. Pár éven belül ez egy nagyon jó kategória lesz, hatalmas csatákkal, hiszen aki nem akar űrsiklót építeni a profi osztályokba, az itt fog indulni, és azért sok ilyen van.
Kérdés, hogy ne csak savazzak....elég lenne 1 plussz kat, pl. asOpen vagy mi, ami gyakorlatilag az asf3 lenne, betenni az a5 fölé, a többi feltöltőst meg besorolni a köbcenti szerinti + 1 kategóriákba...kevesebb kategória lenne.
Ezért a felsorolásért nyavajgunk már milyen régen...ha tudtam volna, hogy elég hozzá 1 nap szentségelés a timeslipen... Ez mindenképp egy fontos lépés a helyes irányba.
Najóvan, abbahagyom a savazást mára, a tisztelt bizoccság számára már remélhetőleg egyértelmű a
TubolyTech és a V8car-os köcsögök álláspontja. Kiváncsi leszek, mi lesz ebből.
Egyébként tavaly a kifogás az volt, hogy azért nem, mert a nitro-t nem lehet legépkönyvezni a turbóval ellentétben. Idén már nem kell a turbót sem gépkönyveztetni, tehát új kifogás kellett. Vicces, de még sincs kedvem nevetni.
OK, mondjon valaki 1 épkézláb indokot, hogy az utólag épített turbo miért utcaibb, mint az 1 csavarással elzárható és a verseny után akár ki is vehető nitropalack, amely ezután nem befolyásolja az autó fogyasztását, viselkedését, emissziós értékeit, hangját. 1 db épkézláb indokot csak. Léccilécci.
Most látom csak, amit írtál...azt hiszem, félreérted többekkel egyetemben az egészet...a single power adder annyit jelent, hogy 1 féle feltöltést alkalmazhat a versenyző, azzal együtt, hogy a széria és utólagosan beépített között nem tesz különbséget. Tehát, ha az autóm gyárilag turbós, arra már nem tehetek nitrót...ha utólagosan turbós, akkor sem. Tehát mindenki választ 1-et és azzal indul a megfelelő, már a feltöltés miatt emelt street kat-ban, feltéve, ha a többi szabálynak megfelel. Akinek TD motorja van, az nem tehet rá más feltöltést (power adder) . A power adder igazából a nitro, turbo és kompresszor szentháromságot jelenti, és nem diszkriminál a 3 között (viszont sok helyen kezdveznek a nitro-nak, mert az nem tesz lehetővé akkora teljesítménynövelést, mint a másik 2) Igazából az eddig a nitro-t sújtó diszkrimiatív szabályozást kellene megszüntetni. Semmi értelme, és igazságtalan...már régóta lobbizunk miatta, eredmény nélkül. Ma tudtam meg, hogy kik a bizottság tagjai, akiken ez az egész múlik, és akik ránk húzták a szivatót...ezek ugyanazok az emberek, akikhez mindig odamentünk a versenyeken pacsizni és jópofizni.
Nem menne. Ott a gumilimit, az eléggé megfogja a mezőnyt....slowlow nem, de jönnének autók, amelyek napi használatú gépek és van rajtuk egy nitro. Ezek most nem járnak ki. Nem nagyon lenne változás a profi kategóriákban.
Teli van már ezzel a mellébeszéléssel meg ígérgetéssel a zsákom. Nem vagyok happy. Nagyon nem. Lehet, hogy ez tökre hidegen hagyja a tisztelt bizottságot, de pont azért lett a hangnem is olyan, amilyen.
Már kb. 3 éve érvelek. Mennyi érv kell még. Már az egy anomália, hogy ezért érvelni kell. Ennek alapnak kellene lennie. Ha a tisztelt bizottság értene a szép szóból, akkor ez már nem is lenne kérdés....de hát evvan.
Hé...a tuggyafaszom bizottság tagjai ! Kohári azt mondja, hogy ti nem akarjátok engedni a nitro-t street-be. Turbo, kompresszor mehet, nitro nem ? Milyen dolog ez már ? Azt is mondta, hogy győzzünk meg benneteket, mert ő támogatja, de ti ellenzitek. Most akkor mifasz van ? A világon mindenhol úgy van, hogy az ilyen street fazonú kategóriákban a single power adder szabály alapján szerveződnek a dolgok. Tehát 1 fajta feltöltés engedélyezett. Turbo VAGY nitro VAGY kompresszor. Mingyá jól felhúzom magam, bazz.
Autóknál elöl van a motor, és kb. a pilóta lába mellett van a váltó....dragstereknél van a motor hátul, de ott is kell pajzs, mert a nézőket is védeni kell a repeszektől. Csúnya dolog ám az, amikor valami szétrepül. Még nem nagyon volt itthon ilyen, mert gyíkok a cuccaink, de most már lassan eljutunk majd odáig.
Meg tudom érteni pl. ha egy mezei autóból kivágják a padlót, anélkül, hogy kellően ki lenne váltva pl. csővel a padlólemez gyárilag beletervezett tartó funkciója...ez gond lehet. Egy eleve csővázas autónál arra jó csak a burkolat, hogy burnout-kor nem telik meg annyira bódé füsttel, védelmi és tartó funkciója nincsen.
...a 3mm-es kazánlemez pedig túlzás...elég oda 1mm is, viszont legyen külön pajzs a kuplung/váltó körül....amúgy pedig a zárt padló sem egyértelmű...pl. sok pro mod autó nyitott padlóval megy, a pilótának van egy masszív taposója viszont....és be van csomagolva a váltó.
Hát, én arra szavaznék, hogy ami 10 alatt megy, tehát 9.xx és gyorsabb, abban legyen legalább egy 6 pontos cső, még ha csak becsavarozott, akkor is...ami 8.xx és jobbat megy, abba pedig valami rendes ketrec.
Annak is ára van ám, hogy az ember neve mellett az van, hogy 10.x meg 9.x meg 8.x stb...mégpedig qrva magas ára van...aki nem fizeti meg az árat munkában, lemondásban és pénzben, annak nincs ilyen a neve mellett. A képlet így néz ki: (befektetett idő+pénz)-eladási ár= az élmény és kiváltság ára.
Ha gondolod, csinálunk neked egy 9.5-ös autót, hogy te is király lehess...még minibárt és playstation-t is teszünk bele, hogy ne unatkozz annyira útközben.
Összetett címnek eleve semmi értelme. Inkább a kategóriagyőzelmeket kellene jobban favorizálni. A saját kategóriáját tessék megnyerni mindenkinek, oszt ő lesz a májer. Az összetett bajnokságot nem tudom értelmezni. A superfinal meg igazából show elem, kell neki valami húzós pénzdíj, de pontokat nem kell osztani érte. szvsz.
Köszi...reszelünk, ahogy tudunk, aztán majd lesz valahogy. Legfeljebb, ha lassúak lesznek, akkor majd faszán telikrómozzuk őket és elhordjuk kiállításokra.
Nekünk nem volt meglepetés. Kell pár szezon, mire egy autó összeérik. Könnyítettünk 120kg-ot az autón, és elkezdtük finomabbara hangolni a motort. Most már kezd összeállni, lassan kitapasztaljuk, mit hová, hogy a komresszor+karbik+E85 hogy fog reagálni egyes változtatásokra. Jövőre még tekerünk a kompresszoron egy kicsit és még könnyítünk 80-90 kg-ot. A 8.7 benne van nitro nélkül. Aztán majd meglőjük egy kis nitroval a 8 aljához. Most is megpróbálta Csabi, rúgott is rendesen, és ekkor tépte el a szíjat. Úgyis most áttételt akarunk cserélni a kompresszoron, átszereljük erősebb szíjra. Ez még egy utcai fajta szíj volt, azt hittük, bőven elég lesz, de eléggé kezdenek eldurvulni a dolgok. A nagyoknak persze nem lesz ellenfél, de azért nem lesz olyan szar. Jövőre a nagyok már 7-es időket fognak menni. Schenk simán megy majd 7-et, és a Nova 7 másodperces motorja is már majdnem kész. Erdősnek meg már az idén is 7-et kellett volna mennie, csak ő is keveset megy vele, úgy lassan haladnak a dolgok. Szerintem jövőre lesz olyan verseny, ahol majd csak 7-es idővel lehet dobogóra kerülni.
Voltak érdekes mérések. A Trans Am első futama sem 10.3 volt hanem inkább 9.3...utána hasonló célvonalival és rajttal ment 9.0-t...Pedro sem hiszem, hogy valóban 10.2-t ment...bár szép lett volna, de nem reális...előtte jobb rajttal ment 10.6-ot, és semmit sem változtattunk az autón a futamok között. A 10.6-ot tekintjük valósnak. Lehet, hogy itt is be kellene vezetni azt a szabályt, hogy ahhoz, hogy egy rekord hivatalossá váljon, ahhoz ugyanazon a napon 1 tized másodpercen belüli idővel újra meg kell futni.