Ültem egy ilyen 10vt 200-as quattroban,4000 alatt semmi sem történt,4000-től lódult meg.
Ha a tied is hasonló,akkor ne számíts azért arra,h 2500-tól tölteni fog.Kisebb a/r ház kell akkor oda,vagy másik turbó.Úgy emlékszem ennek a k24-nek hatalmas a turbina kereke.
erre mérget vehetsz.7.8-as cr-el nem is csoda,h alul nem akart menni.Azért csodát ne várj,de a hatásfokban lesz jópár % változás.Fogyasztást is igencsak befolyásolja majd pozitív irányba
Külföldön már ez a trend benzinnel is,hogy 10:1 cr-el mennek,és inkább kisebb nyomással.E85-el meg szvsz nincs szükség lejjebb vinni,csak a hatásfok fog csökkenni.
Talán majd jön valaki,akinek nagyobb a tapasztalata az 5 hengeres motorokkal.Nekem 9.5 volt a cr,felújítás után új dugókkal lett 9,de a 10-nek jobban örülnék...
Az a baj az ilyen magas hf tömítéssel,h igen könnyen ki tudja nyomni.Minél magasabb,annál kevesebbet fog bírni,mert nagy a támadási felület.Nem sok amúgy ez egy kicsit? Mekkora Cr van most és mekkorát akarsz elérni? Turbósítás?
Nem ez a megfelelő módja a CR csökkentésnek,de kétségkívül a legolcsóbb.Mogyoródon van valami műhely,akik ilyet csinálnak,de számomra nem ismert a minőségük.
Egyrészt a nyomás ellene dolgozik a szívószelepnek,másrészt az olajjal teli tőke igen nehéz egy mechanikushoz képest,ezért erősebb rugó kellene a megfelelő záráshoz magas fordulaton,de így meg a szelep terhelése nagyobb...
Fordban mekkorák a szelepszárak? Nekem 7 ill 6mm...
A példámban egy nagyobb turbó szerepelt,de akkor legyen a 2871,és 400 ló max teljesítmény. Azt már megbeszéltük,hogy az LBS/min*10= teljesítmény.
Mindegy,hogy 400 lovat vagy 40lbs/min-t írok nem? Elvégre a szállítás a lényeg,de akkor egyszerűsítek.
Szóval ahhoz,hogy neked 1.2 baron meglegyen a 40 lbs,ahhoz a képlet: 40/2.2= 18.1 lbs
Magyarul a motorodnak ehhez a teljesítményhez,18.1 lbs-t kellene tudnia elnyelni légköri nyomáson,ami 181 lóerő.
Azt senki meg nem fogja tudni neked mondani 6500-on mennyit tud most benyelni,nem lehet képlettel kiszámolni,mert folyamatosan változik a hatásfok a fordulatszámmal,hőmérséklettel stb.
Ha tudod mérésből,hogy neked PÉLDÁUL 1.7 baron 6500-as fordulaton 350 lovas volt,akkor ki tudod számolni,mint ahogy fent is írtam. A 350 ló 35 lbs. 35lbs/2.7(PR)=12.96 lbs
Magyarul a motorod "szívó teljesítménye" 129,6 ló ezen a fordulaton. Azért ilyen faszák a turbós hondák,mert szívóban is eléggé sokat teljesítenek,és a turbó amolyan szorzó (megint eltekintek pár apróságtól).
Elég egyszerű a képlet.Ha a turbó 1.2 bar körül tudja a maximumot szállítani,akkor a max szállítást el kell osztani az abszolút nyomásértékkel,ami az esetedben pl 480ló/2.2=218 paripa.
Magyarul a motorod "szívó" teljesítményét kell felhoznod erre a szintre,ha alacsonyabb nyomáson akarsz nagyobb teljesítményt.Amíg kb 150 lovat tud légköri nyomáson beszívni a motor,addig 1 baron lesz 300 ló (ebben van kicsi ferdítés,de tekintsünk el némi veszteségtől).
Pár dolgot figyelembe kell venni: Miért nem nyel el több levegőt? Ez lehet pl a túl kicsi turbina oldaltól is,mint kerékátmérő,mind A/R tekintetében.Ezért van az,hogy egy kicsi turbós autó 1 baron mondjuk 200 ló,egy nagyobb csigával meg ugyanazon a nyomáson 250. Nő a volumetrikus hatásfok,mert a nagyobb turbina miatt javul a töltetcsere. Persze van egy max méret,ami felett semmi sem fog javulni,csak a lag lesz egyre nagyobb.
Lehet még okosítani a hf-en,portolás,tengelyek,stb.
1.8t-ben volt összehasonlítás,nagy turbós confignál. 400 ló volt a gyári tengelyekkel,és 430 körül lett a legkomolyabb tengellyel.Egy szó mint száz,amíg nincs akkora turbó mint a fejem,és nincs ekkora teljesítmény,kár a tengellyel vesződni. Demonak se hiszem,h ez a gyenge pont.
Gyári csigával mész? Ennek mekkora a turbina kilépő ill. kompresszor belépő átmérő?
Elvileg ez nem valami jó a turbós motoroknál,mert a backpressure miatt akár még visszafelé is áramolhat a kipugáz.Ami turbós tengely adatait én nézegettem (gyári természetesen),azok 0-12 fok overlappal dolgoztak.
Sokszor úgy adják meg a tengely nyitási szögét,h a szelep 0.1 vagy 1mm-re van nyitva,onnan számolják,és ugyaneddig is zár be. Gondolom ez azért fontos,mert a felfutás nem egyezik meg minden tengelynél,és ugyanakkora szögű tengelyek között is lehet nagy különbség.
Pl első kettő: 267 228,másik meg 261-233. Ebből látszik,h meredekebb a tengely,nagyobb is a lift.
Mekkora az iat? Ez lenne az első kérdés,mivel ha elég hatékony a coolered,és nem nagy a különbség,a WAI sem fog semmit sem hozni. (ha jól tudom 7 fokonként 1% erő).
Inkább akkor van jelentősége a vízbefecskendezésnek,ha a kopogás miatt előgyújtást kellett elvenni és/vagy csökkenteni a nyomást.Magyarul ha minden marad,és csak vizet kap a gép,semmit sem fogsz érezni.
Anno én csináltam egy primitív rendszert gyakorlatilag tiszta vízzel.Ami feltűnt,hogy az AFR szegényebb lett,ergo az ego korrekciót nem szabadna alkalmazni vízzel.
Előgyújtást adva neki hozott 3 tizedet 201m-en,de ezen a napon esett-elállt,szóval bármi okozhatta a javulást.
Kb 30%-al kell több,de típusfüggő. Számold ki,ha 50-50%-ban rakod,akkor is 15% plusz kell,és az azt jelenti,ha nem adsz neki többet, a 14-es afr kb 15.5 lesz...Az egyéb kompenzációkról nem is beszélve...