timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 727 bejegyzés
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2010.08.28. 14:33:32 (16809
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nem fog az mindig tölteni,bár kétségtelen,hogy hajlamosabb lesz rá. 
Re: Norbitron (16807)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 14:32:29 (16808
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ugyanaz a csiga,mint az előzőn?

Ültem egy ilyen 10vt 200-as quattroban,4000 alatt semmi sem történt,4000-től lódult meg.

Ha a tied is hasonló,akkor ne számíts azért arra,h 2500-tól tölteni fog.Kisebb a/r ház kell akkor oda,vagy másik turbó.Úgy emlékszem ennek a k24-nek hatalmas a turbina kereke. 
Re: Norbitron (16806)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 14:16:48 (16804
Felhasználói profil
10.97 @ 200
erre mérget vehetsz.7.8-as cr-el nem is csoda,h alul nem akart menni.Azért csodát ne várj,de a hatásfokban lesz jópár % változás.Fogyasztást is igencsak befolyásolja majd pozitív irányba
 
Re: Norbitron (16803)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 13:57:38 (16800
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ezt mondom én is.

Bár gondolom nem az a teljesítmény a célja,mint neked,ha marad a gyári belső. 
Re: Breki (16799)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 13:45:11 (16798
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Külföldön már ez a trend benzinnel is,hogy 10:1 cr-el mennek,és inkább kisebb nyomással.E85-el meg szvsz nincs szükség lejjebb vinni,csak a hatásfok fog csökkenni.

Talán majd jön valaki,akinek nagyobb a tapasztalata az 5 hengeres motorokkal.Nekem 9.5 volt a cr,felújítás után új dugókkal lett 9,de a 10-nek jobban örülnék... 
Re: Norbitron (16797)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 11:49:26 (16796
Felhasználói profil
10.97 @ 200
bár most nézem,h alapból turbósod van.Ezt akarod még csökkenteni?
 
Re: radics1 (16795)
válasz erre előzmények 2010.08.28. 11:48:01 (16795
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Az a baj az ilyen magas hf tömítéssel,h igen könnyen ki tudja nyomni.Minél magasabb,annál kevesebbet fog bírni,mert nagy a támadási felület.Nem sok amúgy ez egy kicsit? Mekkora Cr van most és mekkorát akarsz elérni? Turbósítás? 
Re: Norbitron (16794)
válasz erre előzmények 2010.08.27. 21:36:29 (16793
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nem ez a megfelelő módja a CR csökkentésnek,de kétségkívül a legolcsóbb.Mogyoródon van valami műhely,akik ilyet csinálnak,de számomra nem ismert a minőségük. 
Re: Norbitron (16792)
válasz erre előzmények 2010.08.26. 17:14:10 (16791
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Re: Demó (16789)
válasz erre előzmények 2010.08.24. 19:02:55 (16784
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Legjobb ha semennyi.Turbós calibrában is ki szokták iktatni az ellenállást.

Asszem abban 1kohm 
Re: hori (16783)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 20:16:44 (16765
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Használt nekem is van,csúszik is.Ha már ki kell vennem a motort,szart már nem teszek bele még egyszer. 
Re: bajzathg (16754)
válasz erre előzmények 2010.08.17. 19:43:58 (16752
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Audi A4 1.9 tdi 1Z (90 lovas,egytömegű lendkerekes) kuplungszett mennyi lenne? Esetleg erősített szerkezettel? 
Re: GMalma (16751)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 18:50:43 (16727
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Egyrészt a nyomás ellene dolgozik a szívószelepnek,másrészt az olajjal teli tőke igen nehéz egy mechanikushoz képest,ezért erősebb rugó kellene a megfelelő záráshoz magas fordulaton,de így meg a szelep terhelése nagyobb...

Fordban mekkorák a szelepszárak? Nekem 7 ill 6mm... 
Re: NISSAN (16719)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 14:36:42 (16715
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Te szeretsz a határon járni ezek szerint. Én annyit tudok,az audiban nem szabad jobban forgatni,mert baj lesz.Mármint az 1.8t-ben... 
Re: szabyk RST (16714)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 14:10:21 (16713
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nekem is 7000 a limit gyárilag,7500 felett muszály rugókat/tőkéket cserélni.különben elkezd lebegni.Mondjuk nekem fos szimpla rugós.

Vagy a fordulatszámot növeled,vagy a motor töltésén javítasz Kacsint  
Re: voszi (16712)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 09:36:25 (16709
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nem célom félrevezetni senkit,de egyszerűbben nem tudtam leírni! Széles vigyor  
Re: GMalma (16708)
válasz erre előzmények 2010.08.15. 09:21:53 (16707
Felhasználói profil
10.97 @ 200
A példámban egy nagyobb turbó szerepelt,de akkor legyen a 2871,és 400 ló max teljesítmény. Azt már megbeszéltük,hogy az LBS/min*10= teljesítmény.

Mindegy,hogy 400 lovat vagy 40lbs/min-t írok nem? Elvégre a szállítás a lényeg,de akkor egyszerűsítek.

Szóval ahhoz,hogy neked 1.2 baron meglegyen a 40 lbs,ahhoz a képlet: 40/2.2= 18.1 lbs

Magyarul a motorodnak ehhez a teljesítményhez,18.1 lbs-t kellene tudnia elnyelni légköri nyomáson,ami 181 lóerő.

Azt senki meg nem fogja tudni neked mondani 6500-on mennyit tud most benyelni,nem lehet képlettel kiszámolni,mert folyamatosan változik a hatásfok a fordulatszámmal,hőmérséklettel stb.

Ha tudod mérésből,hogy neked PÉLDÁUL 1.7 baron 6500-as fordulaton 350 lovas volt,akkor ki tudod számolni,mint ahogy fent is írtam. A 350 ló 35 lbs. 35lbs/2.7(PR)=12.96 lbs

Magyarul a motorod "szívó teljesítménye" 129,6 ló ezen a fordulaton. Azért ilyen faszák a turbós hondák,mert szívóban is eléggé sokat teljesítenek,és a turbó amolyan szorzó (megint eltekintek pár apróságtól).

 
Re: GMalma (16704)
válasz erre előzmények 2010.08.14. 23:16:54 (16701
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Elég egyszerű a képlet.Ha a turbó 1.2 bar körül tudja a maximumot szállítani,akkor a max szállítást el kell osztani az abszolút nyomásértékkel,ami az esetedben pl 480ló/2.2=218 paripa.

Magyarul a motorod "szívó" teljesítményét kell felhoznod erre a szintre,ha alacsonyabb nyomáson akarsz nagyobb teljesítményt.Amíg kb 150 lovat tud légköri nyomáson beszívni a motor,addig 1 baron lesz 300 ló (ebben van kicsi ferdítés,de tekintsünk el némi veszteségtől).

Pár dolgot figyelembe kell venni: Miért nem nyel el több levegőt? Ez lehet pl a túl kicsi turbina oldaltól is,mint kerékátmérő,mind A/R tekintetében.Ezért van az,hogy egy kicsi turbós autó 1 baron mondjuk 200 ló,egy nagyobb csigával meg ugyanazon a nyomáson 250. Nő a volumetrikus hatásfok,mert a nagyobb turbina miatt javul a töltetcsere. Persze van egy max méret,ami felett semmi sem fog javulni,csak a lag lesz egyre nagyobb.

Lehet még okosítani a hf-en,portolás,tengelyek,stb.  
Re: GMalma (16698)
válasz erre előzmények 2010.08.13. 21:09:23 (16692
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ehhez van egy speciális jeladós gyertya,de horror ára van a cuccnak ( valami 2000 usd/ darab plusz a kiértékelő egység)..

Nem is a nyomás a lényeg,amit nehéz mérni,hanem a sebesség főtengelyfok függvényében.Piezo elven működik amúgy. 
Re: voszi (16676)
válasz erre előzmények 2010.08.03. 19:57:23 (16624
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Szegény ember vízzel főz,meg dióval mos Széles vigyor  
Re: GMalma (16623)
válasz erre előzmények 2010.08.03. 18:07:25 (16621
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Pár 10.9-es csavar,egy flex,egy darab zártszelvény meg egy fúró,kb... 
Re: GMalma (16618)
válasz erre előzmények 2010.08.01. 15:49:43 (16607
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Egy ilyen indok is elég lett volna Széles vigyor  
Re: GodRat (16606)
válasz erre előzmények 2010.08.01. 12:04:08 (16605
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Eladod az S4-et? Hogyhogy? 
Re: GodRat (16603)
válasz erre előzmények 2010.07.30. 20:56:44 (16601
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ok,köszönöm!

Kiderül,h kedden kell e még,vagy már találtunk.Neten találtam párat közben,kiderül mikorra tudnak. 
Re: szabyk RST (16599)
válasz erre 2010.07.30. 17:21:57 (16598
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Ford Guruk!

Sűrgősen szükségem lenne 1 db 1.6 16V hajtókarra Ford Focushoz,motorkód FYBA (79mm-es furat).

Ha van ilyen valakinek,vagy tud helyet,ahol lehet szerezni,megköszönném ha szólna!

radics1@freemail.hu

 
válasz erre előzmények 2010.07.29. 22:20:02 (16580
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Már egyszer linkeltem,de lehet nem figyelted.Ez elég érdekes oldal az LET-hez.

http://www.max-boost.co.uk/max-boost/cylhead/cams_C20LET.htm 
Re: Demó (16556)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 20:39:29 (16579
Felhasználói profil
10.97 @ 200
a Delorean DMC-be Széles vigyor  
Re: orgyi (16578)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 20:22:46 (16576
Felhasználói profil
10.97 @ 200
csak megy a nettunerkedés,én is olvastam valamit Széles vigyor  
Re: Belfegor (16575)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:59:29 (16572
Felhasználói profil
10.97 @ 200
demónak...

Tudom,h a tied szívó. 
Re: NISSAN (16571)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:44:07 (16569
Felhasználói profil
10.97 @ 200
ezt értem,csak az a nem mindegy,hogy van megadva az a 240. 0.1mm nyitásnál, 1mm nyitásnál,stb... 
Re: NISSAN (16567)
válasz erre 2010.07.29. 19:42:51 (16568
Felhasználói profil
10.97 @ 200
1.8t-ben volt összehasonlítás,nagy turbós confignál. 400 ló volt a gyári tengelyekkel,és 430 körül lett a legkomolyabb tengellyel.Egy szó mint száz,amíg nincs akkora turbó mint a fejem,és nincs ekkora teljesítmény,kár a tengellyel vesződni. Demonak se hiszem,h ez a gyenge pont.

Gyári csigával mész? Ennek mekkora a turbina kilépő ill. kompresszor belépő átmérő? 
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:38:17 (16566
Felhasználói profil
10.97 @ 200
240,de 0 nyitásnál??? 
Re: NISSAN (16565)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:34:10 (16564
Felhasználói profil
10.97 @ 200
megvan,kiszámoltam én is Széles vigyor

Elég durva,meg a 12-es nyitás is egy gyári mociban.Hány paripa egy ilyen? 
Re: radics1 (16562)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:30:46 (16563
Felhasználói profil
10.97 @ 200
108-113 általában,de 110nél operál a legjobban a moci.Ezért nem tudom,mi lenne ha a gyári amúgy is 110-es tengelyt elfokolnánk... 
Re: NISSAN (16559)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:29:32 (16562
Felhasználói profil
10.97 @ 200
ebből hol olvastad ki a 74 fokos overlapot? 
Re: NISSAN (16558)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:27:25 (16560
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Előrébb tekerném még a vezérlést,pl 30/62 és 62/20-ra,bár így tovább nő az overlap is.

Dugóba nem tud beleérni? 
Re: Demó (16524)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 19:15:48 (16555
Felhasználói profil
10.97 @ 200
74 fok? Ez kicsit hihetetlen,ráadásul értelmetlen is.Nem hiszem,h bármelyik változó vezérlés ekkorát tudna változtatni
 
Re: NISSAN (16552)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 18:57:33 (16551
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Gondoltam Széles vigyor

De ott már vajmi keveset számít a fogyasztás. 
Re: szabyk RST (16550)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 18:29:20 (16549
Felhasználói profil
10.97 @ 200
nekem a gyári tengely -1/43 43/8,azaz 7 fok overlap gyárilag,és ez 0.006 inch liftnél...Gyakorlatilag nincs összenyitás gyárilag. 
Re: szabyk RST (16545)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 17:49:06 (16542
Felhasználói profil
10.97 @ 200
ha jól értelmezem,48 fok az overlap.

Elvileg ez nem valami jó a turbós motoroknál,mert a backpressure miatt akár még visszafelé is áramolhat a kipugáz.Ami turbós tengely adatait én nézegettem (gyári természetesen),azok 0-12 fok overlappal dolgoztak. 
Re: Demó (16524)
válasz erre előzmények 2010.07.29. 17:47:01 (16541
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Sokszor úgy adják meg a tengely nyitási szögét,h a szelep 0.1 vagy 1mm-re van nyitva,onnan számolják,és ugyaneddig is zár be. Gondolom ez azért fontos,mert a felfutás nem egyezik meg minden tengelynél,és ugyanakkora szögű tengelyek között is lehet nagy különbség.

Pl első kettő: 267 228,másik meg 261-233. Ebből látszik,h meredekebb a tengely,nagyobb is a lift. 
Re: Demó (16539)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 22:13:47 (16496
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Hát akkor a vízbefecsi se fog semmit segíteni szvsz,mert ez az iat igencsak elfogadható. 
Re: Demó (16495)
válasz erre előzmények 2010.07.28. 21:56:11 (16494
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Mekkora az iat? Ez lenne az első kérdés,mivel ha elég hatékony a coolered,és nem nagy a különbség,a WAI sem fog semmit sem hozni. (ha jól tudom 7 fokonként 1% erő).

Inkább akkor van jelentősége a vízbefecskendezésnek,ha a kopogás miatt előgyújtást kellett elvenni és/vagy csökkenteni a nyomást.Magyarul ha minden marad,és csak vizet kap a gép,semmit sem fogsz érezni.

Anno én csináltam egy primitív rendszert gyakorlatilag tiszta vízzel.Ami feltűnt,hogy az AFR szegényebb lett,ergo az ego korrekciót nem szabadna alkalmazni vízzel.

Előgyújtást adva neki hozott 3 tizedet 201m-en,de ezen a napon esett-elállt,szóval bármi okozhatta a javulást. 
Re: Demó (16493)
válasz erre előzmények 2010.07.09. 22:35:51 (16409
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Kb 30%-al kell több,de típusfüggő. Számold ki,ha 50-50%-ban rakod,akkor is 15% plusz kell,és az azt jelenti,ha nem adsz neki többet, a 14-es afr kb 15.5 lesz...Az egyéb kompenzációkról nem is beszélve... 
Re: sh adam (16408)
válasz erre előzmények 2010.07.09. 22:00:22 (16407
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Most nem igazán értettem,mire lett módosítva.

Valami keverék volt már benne,és azt akarod tovább növelni? Lambda megdöglött,vagy mi az hogy off-on van?

Lényeg a lényeg,ha nem tud korrigálni (mert nincs lambda),akkor ne rakj bele e85-öt,mert fos lesz 
Re: sh adam (16406)
válasz erre előzmények 2010.07.09. 21:26:45 (16405
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Tisztán Széles vigyor

Ha nincs szonda,akkor ne rakj bele semennyit se,ha nem írod át a táblákat.Enélkül fingja nincs az ecunak,milyen üzemanyaggal mész. 
Re: sh adam (16404)
válasz erre előzmények 2010.06.27. 20:52:23 (16400
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Magyarul most jó? 
Re: Gtaati (16399)
válasz erre előzmények 2010.06.27. 17:24:33 (16398
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Gyári belső az audiban elég régóta bírja,kb 40-50e km.t ment már tisztán e85-el,eddig semmi jele meghibásodásnak. 
Re: Gtaati (16397)
válasz erre előzmények 2010.06.27. 14:54:37 (16396
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Yah de most ugrik be,hogy neked is külső kell...Vasárnap van nagyon Széles vigyor  
Re: Gtaati (16394)
válasz erre előzmények 2010.06.27. 14:13:03 (16395
Felhasználói profil
10.97 @ 200
Nekem van egy in-tank High pressure Walbro-m (GSS 342).(Vili vette újan,de nem sokat használta)

Állítólag ez az én kocsimba nem jó,mert negyed tank alatt nem tudja felvenni az üzemanyagot,rövidebb mint a gyári.

Külsőt kellene beraknom helyette a gyári mellé... 
Re: Gtaati (16394)

összesen 727 bejegyzés
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!