Én voltam az egyik, vagy az egyetlen, ezt nem tudom mert nem feszegettük a témát azóta.
Tényekkel alátámasztva 1 perces 2-3 mondatos beszélgetés volt tehát semmi komoly.
Tényeket azért mondom mert 5 hazai mérőpad eredményeit teszteltem már hogy melyik mit mér, tehát úgy gondolom tisztában vagyok vele. Én csak jót akartam de ezek szerint nem kellett volna szólnom.
Van aki kis hazánkban aluminiummal tömít a csonk és a turbó között, az is csak az első hajtásig bírja aztán elolvad mivel elég alacsony az olvadáspontja (600 fok körül). Nem írom ide kicsoda, lehet magára ismer így is.
Volt már problémám a munkájával.
Ezekhez az adatokhoz szerintem nem mindegy milyen fordulatszám tartozik, mértem már én is 1-2 érdekes autót gyári állapotban és elég változatos módon működik némelyik.
Volt olyan szívó benzines amelyiknek padlógázon 4500-as fordulatig látszólag működött a keskenysávú lambda szabályozása, mert masszívan tartotta a lambda 1-et, és csak 4500- felett dúsított be.
Szóval milyen fordulaton voltál? Mert ha 5.-ben utaztál nem túl nagy fordulaton és a gázpedálállással játszottál, hogy különböző nyomásokon mit mutat az AFR mérő akkor akár lehet teljesen jó és biztonságos az amit látunk a képeken.
"Ha nitrogénnel fújod fel, akkor nem fog változni a guminyomás, hiába melegszik fel a gumi vagy a külső levegő hőmérséklete. "
Ezt ne hirdesd mert nem így van, a gázok hőtágulási tényezője állandó, tehát tök mindegy mivel fújod fel a gumijaidat azoknak mindig ingadozni fog a nyomása a hőmérséklet változásával.
Megnéztem a kiskunlacházi és a hungaroringes eredményeit, ha tényleg 1.5-ös akkor nagyon ügyes.
Szerintem meg kéne mérni a blokk magasságát, mert lehet akár 1.6-os is. Vagy te már ismered az eljárást amit az MNASZ-esek csinálnak, ki kell méretni legközelebb velük.
Turbós leömlőnél hasonló különbségek vannak, Honda Accordnál a két féle stílusú turbós leömlőnél az ívelt azonos hossz esetén 0,5 bárnál 40-60 lóerő többlet volt 6000-nél, a rövid nem ideális gázáramlású leömlőhöz képest. 0.8-as nyomás esetén is gyengébb volt sokkal 5000-5500 után a nem ideális leömlő.
A középső görbe a nyerő nálam mert annak a legnagyobb az átlagtejesítménye az általam használt 6-9 ezer fordulatszámtartományban. Ha a literteljesítménnyel kell "menőzni" arra jó a legmagasabb görbe, de azt a leömlőt nem használnám versenyre, pláne utcára.
Ez a versenyautómon végzett leömlő teszt amikor csak a leömlő változott és hozzá lett állítva a program minden esetben, és mindhárom mérés azonos körülmények között 1 napon készült.
1 vízszintes osztás 20kW tehát jelentős hatása van, de csak VTEC váltás után azaz 6000-es fordulatig szinte mindegy. Tehát egy átlagos szívó benzines tulaj erölködhet leömlővel de sokat nem ér el vele ha a kiindulási alapja nem nagyon szar. Az enyém 1.6-os és ha nem váltok vele VTEC-et akkor is van 130-150 lóerős tehát az sem annyira kevés és szolid tehát. a zöld görbe a gyári öntvény leömlő 4-2-1 verzió aminek a vége 40mm belső átmérőjű cső a katalizátor előtt.
Számolni szerintem sem lehet, tapasztalati úton kell kezdeni egy jónak tűnő mérettel és azt finomítani a méréseredmények ismeretében. Szívó benzinesen nagy leömlő nagy tengely lehet rosszabb mint egy nagyleömlő kistengely, vagy kisleömlő nagytengely.
ave
Mi már mértünk azonos motor esetén különböző turbós leömlőt, a rövid nem azonos úthosszas leömlővel 5000-es fordulat felett konyult a teljesítménygörbe jelentősen, a nagyobb átmérős azonos úthosszas szépen ívelttel meg ott nőtt még szépen tovább a teljesítmény. Sokat számíthat gyorsulási versenyzésben a megfelelő, nem kevés lóerő nyerhető vele.
EGT szenzort hengerfej és turbó közé tegyed mert ha turbó után van akkor csak találgatni tudod mi lehet a valós hőmérséklet a lényeges pontokon.
Szélessávú szonda mehet turbó elé és után is, mindkettőnek van előnye hátránya. A turbó elé rakva a magas hőmérséklet rövidíti az élattartamot ezért érdemes esetleg egy "hőszigetelő közbetéttel" beszerelni, turbó után meg ha netán a turbó tengelynél olaj kerül a további gázáramlásba akkor az szintén a szondát veszélyezteti. Nekem már volt mindkét szonda meghibásodási szitu. Amit ave írt arra is figyelni kell mert ha vízszintes vagy lefelé lógó a beszerelés akkor a hidegindítás utáni kondenzvíz a szondában maradhat és ez is igen gyors meghibásodáshoz vezet.
Én a versenyeken majdnem minden esetben 95-ös Klub Petrolos olcsó benzinnel mentem és nem tettem bele semmi adalékot. Padon nem tudtam különbséget mérni más üzemanyag javára.
9500-ig forgattam és talán nem is rossz az eredmény amit a versenypályákon elértem, és a 130 lóerő/liter sem kevés. Szerintem nem számolgatni kell hanem csinálni és mérni meg próbálgatni.
Viszont biztos hogy van kedvezőtlen kialakítású égéstér amiben rögtön csörög az alacsonyabb oktánszámú benzin, tehát nincs egységes mindenre jó recept.
Arra azért gondoljál, hogy ha két gyári ECU-s cserélgetős verziót választod és cserélsz nagyobb befecskendező szelepre (mivel az E85-höz nem ártana ha tényleg 200 alatti a gyári szeleped), akkor mindkét ECU-t meg kell írni majd.
Én is kipróbálom majd az E85-öt ha lesz errefelé is ilyen kút, nekem kicsit egyszerűbb lesz mint neked mivel padon szoktam programozni magamnak az autót. Szívó üzemmódban nem várok tőle sokat egyébként de lehet akármi is az eredmény, én már semmin nem csodálkozok, születtek eddig is érdekes eredmények amire senki nem számított.
15 colos kerekeknél maradj , nem fogod megbánni szerintem. Ha kell van is egy darab vadi új BBS felni nálam, gyári BMW E30 . Talán pont olyan mint a képen van az autódon.
(Na jó ez hülyén hangzott, mintha csak a felni miatt próbálnálak rábeszélni a méretre. Egy barátomé egyébként, tehát nem én fogok "meggazdagodni" a méh telepnél nem sokkal magasabb áron ha létrejön az üzlet)
Forgalmazok slick gumikat (Avon Kumho Matador Michelin Pirelli Yokohama), ha van konkrét méret elképzelésed tudok mondani árakat. 14"-os méretben ne gondolkozz azt már most mondom, mert nagyon kicsi a választék. 13 vagy 15 col a jó méret. 13-as felmegy hátra biztosan a féktől ?
Minden gyári eredeti benne , a csapágyaktól a dugókig és gyűrűkig meg szelepekig. Amit kívűlről lehetett csak azt cseréltem , vezérműtengelyeket szeleprugókat , szívósort és csövet hozzá és a kipufogórendszert. Gyújtás is át lett kicsit alakítva, az utolsó verseny kivételével még a kuplungtárcsa is gyári volt, a váltóról nem is beszélve. Itt látszik a sperdifi hiánya is, a jobb első kerék kipörög.
Az én motorom sem volt még megbontva, még Japánban húzták le a hengerfejcsavarokat, és azóta 195000 km van benne. És mégis sikerült 47 lóerőt ráfaragni kívülről .
Szerintem cseréld le hengerenkéntire ha teheted, meglátod nem bánod meg, pláne ha van hozzá minden. Ha hiányzik a fele cucc akkor szívás és nem éri meg. Hondásoknál aki az 1.5 központit lecserélte hengerenkéntire mindenki örül neki mint majom a farkának, kevesebbet fogyaszt és jobban megy.
Akkor már inkább módosítok mert Henriké volt az előzőn az autó bár a fényképet én készítettem.
Ezen a mostanin a bicikli is az enyém és a képet is én csináltam, és mindig friss levegőt szív nem kell vezetni sehová a szívócsővet, esetleg ha diesel autó megy előttem csiptuninggal akkor azért gond van a beszívott levegővel, mert csökkenti a teljesítményem a "mérgem" .
Nem szoktam kikérdezni előre az autótulajdonosokat direkt, hogy korrekt legyen a mérés , van amikor azt sem tudom pontosan milyen motor milyen teljesítménnyel van az autóban azt meg pláne nem tudhatom egy ismeretlen autóról, hogy volt e bármilyen alakítás rajta mint például csiptuning, vagy "gázgyorsító".
Tehát ez az autótulaj is bejelentkezett mérésre és amikor láttam , hogy szerintem nem túl jó helyen van a szűrő akkor megkérdeztem, hogy mérjük e le frisslevegővel is. Mérés után az ide is betett eredményeket nézve a tulaj megjegyezte, hogy igen ezt ő is érezte mintha nagyobb fordulatszámon kicsit gyengébb lenne most az autója mint a gyári szűrőrendszerrel.
De B Csaba is hasonlót írt le tehát nem az én fantáziám vagy félremérésem szüleménye ez az egész.
A vízhűtő mögött volt a direktszűrő mert csak ott fért el, a gyári szívócső meg ki van vezetve a lámpa alá.
Amit meg írtál azt nagyon egyszerű letesztelni, közúton kell loggolni a szívócsőlevegő hőmérsékletet, ilyent már csináltam de sajnos csak városi közlekedésben, ott az volt az eredmény , hogy amikor az autó mozgásban van tehát a menetszél átáramlik a vízhűtőn akkor jelentősen megnőtt a beszívott levegő hőmérséklet direktszűrő esetén, amikor az autó megállt például lámpánál akkor lehűlt mivel alulról is szívott be levegőt. Gyári szívórendszer esetén szinte tökéletes volt minden.
Ezt a tesztet meg kéne csinálni olyan körülmények között amiket írtál akkor okosabbak lennénk.
Most mértünk délelőtt egy 2.0 Clio Sportot, és a direktszűrős motorteres és a kivezetett beszívásos verzió közötti különbségeket nézzétek meg, már akit érdekel.
itt meg a két méréseredmény közötti különbség van ábrázolva egy grafikonon, elég jelentős a 8 lóerő csökkenés a motorteres direktszűrő használat mellett
A max power-es görbe jó, az economy görbe már nem biztos, mert akkor például a Honda mérnökei nem 20-22-es AFR-rel járatnák részterhelésen a szegénykeverékes motorjait .
Ez egy aszfaltos amatőr RalliSprint verseny eredménye idén itt a Mecseken, azon a szakaszon amin a ralli 1 és 2 is megy. Érdekességképpen a 6-os kategória 5-ik helyezettje powered a BMW-vel, abszolútban csak 11 Lada verte meg a 4 kerékhajtású turbós autját.
Tehát erős a Ladás mezőny errefelé, kéne valaki aki kicsit bezavar az örömükbe.
Ez volt az 1995-ös gyorsulási évadban a street kategóriában a versenyautóm egyébként, nem mondom , hogy nem volt sok gyorsabb autó nála a közutakon, de 1-2 meglepő pillanatot biztos okoztam néhány embernek. 1994-ben voltam Le Mans-ban bogártalálkozón és volt drag verseny, egy Audi turbó motoros bogár nyerte ha jól emlékszem. Egyébként bogárból lehetne komoly meglepetés autót építeni most is.
Szerintem félreértetted az írásomat, semmi bajom nincs azzal ha valaki nem ésszerű dolgok iránt rajong. Például az szerinted ésszerű hobbi, hogy erdőben fák között motorozni ezerrel? Van akinek ez tetszik van akinek meg az.
Nekem azzal van bajom amilyen misztikus rózsaszín köd lebeg a Ladák körül, hogy milyen jók és gyorsak és verhetetlenek (szlalom és ralli) . Általam értelmesnek hitt barátom aki egyébként sosem volt Ladás és nem is akar, egy beszélgetés alkalmával azt mondta, hogy nem lehetne megverni a környékbeli RalliSprintes élmenőket egy Hondával. Ez megdöbbentett, mivel komolyan mondta.
firewall is úgy ír itt a Ladákról mintha valami mindenek felett álló dolog lenne, vagy csak én értelmezem rosszul a leírtakat.
Az utóbbi évek fellángolása alatt azt értem, hogy igazán nagy pénzeket mostanában tettek bele Ladákba amikről tudok. Persze mindig is voltak Ladások versenyeken, de azok nagyrésze saját fúrás faragás ésszerű költségvetéssel.
100-500 ezer Forint között bármikor lehet venni olyan komplett autót ami azonos súly mellett gyorsabb mint egy Lada amelyiknek a motorjára 1 milliót költöttek. Ez a legnagyobb vicc az egészben. Természetesen kb azonos ccm-ről van szó a példámban.
1995-ben részt vettem egy gyorsulási versenyen egy bogárhátú VW-el, akkor még trafipaxxal mérték az eredményeket errefelé. Rajthoz állt a környék Zsigulis és Ladás elitje, a verseny végén kiderült, hogy nagyon le voltak maradva hozzám képest, akkor fogalmazódott meg először bennem ez az egész vélemény.
Egyébként az akkori versenyt egy 832-es Lancia nyerte, mögötte 2db R5 turbó meg Maserati és Audi . Én pont annyit mentem mint egy Colt glxi16v meg egy 525 BMW.
Ladások meg szépen hazaosontak.
Bírom ezt a nagy Lada rajongást az utóbbi években egyre jobban fellángol. Csak egy dolgot nem látnak a "vakok", hogy abból a 2-3-4 millió forintból amit egy ilyen "vfts"-be beletolnak, olyan autót lehetne csinálni amelyikben az ablakon kiintegetve mosolyogva félgázon lazán leverhetnék az egész Ladás mezőnyt. Egyszerűen elavult és gyenge az a technika bármennyire is sokat költenek rá.
Egyet természetesen elismerek én is, hogy például itt nálunk Pécs környékén a RallySprint bajnokságban van pár nagyon jókezű versenyző aki nagyon ügyesen tereli a Ladáját, de ez az ő érdeme meg a sperdifié meg a jó gátlók és gumik.
Nemegyszer álltam a pálya szélén nézőként és amikor jött egy jobb Lada keresztbe és forogtak a kerekek meg hörgött a motor akkor a pár méterre álló hozzáértők megjegyezték, hogy ezt az XY csinálta és 180 lóerős meg a másik 150 és a van egy 200 lovas is meg milyen fasza és istenkirály.....
Szóval szerintem nevetséges ez a tudatlanság és vakság a Ladákkal kapcsolatban.
"Ha kell tudok vemset,meg van egy innovatem is. "
Normális áron nem tudsz csak szondát ?
Idén már a negyediknél tartunk ami szétment és unalmas már a beszerzési erőlködés szondaügyben. Sajnos nem szereti az olajat, és mindegy, hogy kipufogócsővön belül kapja vagy kívül. Az első szondánkat 2 éve egy Lada tette tönkre, miután padon méregettük és a karbik lettek állítgatva egyszer csak fura értékeket mutatott az Innovate . Utólag tudtuk meg, hogy ólmozott repülőbenzint használt. Idén volt 3 olajos esetünk, az első kettőnél olaj került a szondára és vezetékére kellő mennyiségben, a harmadiknál meg egy turbósítás utáni hangolásnál derült ki, hogy a turbótengely eresztette az olajat a kipufogórendszerbe.
Turbós leömlőt én is rozsdamentes patentívekből csinálnék.
Lehet , hogy félreértitek amit írok, én nem azt állítom hogy turbós leömlőt tudnék azzal a technológiával hajlítani amire hivatkoztam, mert azt nem lehet vele mivel túl kis íveken térben többféle irányba kellene hajlítani a csövet. Én a csőhajlítás témához jegyeztem meg , hogy van olyan eljárás amivel nagyon szépen lehet íveket hajlítani rogyásmentesen az eredeti kör keresztmetszet megtartásával, tehát kipufogórendszerek többi részét frankón le lehet gyártani.
Ezen én is csodálkoztam, hogy van egy "űr" a hőérték skálán , viszont érdekes módon se a 6-os se a néhány hőértékkel arrébb levő 9-es (ha jól emlékszem) NGK-val nem volt gondom még, korrekten működik minden üzemállapotban és ha kiveszem akkor jól néz ki.
Nekem Denso IK20-as az első versenyen elolvadt.