Az 12,2-12,5 lambda... Az enyémet úgy programozták, hogy ilyen magas fordulaton és hasonló töltőnyomáson inkább legyen 11,8 a lambda (kb. 0,80 az AFR) a biztonság kedvéért.
Én arra értettem, hogy egy ilyen szarral is be lehet állítani, hogy jó AFR-el közlekedjen. (Legalábbis remélem, mert nekem most kerül be egy ilyen cucc...)
Azt meg tudom, hogy tökéletesen E85-re beprogramozni egy ilyennel nem lehet, de ha nem akarja teljesen kihasználni a szesz jó tulajdonságait, csak normális AFR-t akar, arra jó lehet. Vagy nem? :P
Azt az E85 compit beállítani szerintem nem olyan nagy művészet; kérdezd meg!
Az alapprogramod maradna a mostani, ez meg csak plusz benyát adagolna, ha E85-öt használsz. Elvileg tökéletesen be lehet állítani vele az autókat. Egy kérdést megér...
Az nem járható út, hogy hagyod a svéd által írt "eredeti" programot a francba, ha már benzinnel jó az autó, és dobatsz bele egy E85 computert, amit mondjuk BmS beállít Neked?
És ha kipróbálod, hogy az E85 compival adsz még neki szeszt? Vagy adjon neki a svéd onnan messziről, ha nincs külön computered.
Illetve nekem azt mondta a programozó, hogy ha magas fordulaton nagyon (kiugróan) fel kell húzni a benzintáblát, akkor lehet, hogy a benzinpumpa nem bírja. (De ez nyilván csak egy opció, és lehet más baja is.)
Szia!
Én csak kibickedem, de valamit nem értek:
full gázon elszegényedik a keveréked magas rpm tartományban, de részterhelésen jók/jobbak a lambda értékek?
A kerepelő hang, amit hallasz alacsony fordulaton, csak terhelésnél jelentkezik? Tehát üresben felpörgetve nem adja ezt a hangot?
Nekem csak sebességben, alacsony fordulatról kigyorsítva adja ezt a hangot a gép, de mintha melegen nem hallanám már.
Ha kiderítesz valamit, írd meg mindenképpen kérlek, mi a bibi, hátha nálam is valami hasonló lesz. (Én is megyek szerelőhöz, de csak jövő héten, addig nem tudok infóval szolgálni.)
Viszont a kerepelés/kerregés és a turbónyomás között szerintem nem lesz kapcsolat, legalábbis nálam nincs. Vagy nem tudok róla... :P
Még egy kérdés turbó méretezésről.
Most ez van a motoron (2000 ccm, V6, 12V, SOHC):
T3 / T04B "S" trim (130-350 HP)
compressor wheel: 48.4 / 69.9 mm 48 trim
compressor housing: 0.60 a/r T04B
center section: oil cooled journal bearings
Turbine wheel: 68 trim (stage1)
Turbine housing .48 a/r
1,25 bar-on (~18,4 psi) keepitretro padja szerint, ahol 4.-ben mérték:
220whp@5000 és 347 Nm@3750, revlimit 6900 rpm (kb. 3700 és kb. 6700 között egyenletes a teljesítményleadás).
A készülő motor 2500 ccm (V6, 12V, SOHC) és hasonló fordulatszámokon (-tartományban) szeretnék teljesítmény- és nyomatékmaximumot kb. 1,5 bar-on (max.1.7-1.8). A célzott teljesítmény 300-310 whp (határt egyelőre az injektorok szabnak csak).
Elsősorban Turbonetics (golyós) csigákat nézek; a fenti kritériumok alapján javaslat? Esetleg a mostani turbó .63-as turbinaházzal?
(Egyáltalán érdemes középgyenge utcai autóra bb turbót nézni? Illetve a GT-K sorozatról valakinek van infója? Én alig-alig találtam...)
Mostanában készülget az új motorom: gyári főtengely+hajtókarok+hüvelyek és kovácsolt dugattyúk.
Mennyit és hogyan illik (be)járatni egy ilyen konfigot, ami utcára készül? (Voszi módszerét olvastam (sarokban járatás 12 órán át, közben 3 olajcsere, aztán 500 km és 4000 km után 2 újabb - már ha jól idéztem vissza), ez így teljesen OK, ha a cél egy hosszú élettartamú motor összerakása?)
Illetve a kérdés még az, hogy bejáratás alatt hogyan és mikor illik padlózni, ha egyáltalán szabad; max. fordulatot mikor láthat, ha láthat, ésatöbbi...
Belfegor Turbo Bt.
1182 Budapest, XVIII. kerület, Nemeske u. 21/c
1/290-0197
Kozák Csaba, 30/950-1248
GPS koordináták: 47.431 / 19.1888
Egészen pontosan...
Nagyon korrekt embör, nekem is és eddig valamennyi hozzá irányított embernek csupa pozitív tapasztalata volt vele. Olcsónak viszont nem olcsó, azt ne várd.
Nekem a hasonló méretű túró, mint amit kinéztél (.63-mal), felső fokozatokban 4000-től indult, 5000-től 1 bar, 5500-tól 1.5, amit 7500-nál még tartott. 2000ccm, V6 12V, buta tengelyek, mittomén... A Tiéden talán impresszívebb lenne. (.63-ra nekem is 500 lovat mondtak, .48-ra meg 350-et, ahogy Szabi is írta.)
Nagyon...
Csak akkor az ajánlat, amit kaptam a felfaragására pont annyi volt, amennyibe a túró került. Az más kérdés, hogy idén ezt sikerült az ötödéből megoldani... Megint más kérdés, hogy "picit" nagy lett az új túró...
Komolyan sírni tudnék, ha eszembe jut...
Negatív gyorsulás téma.
A fékeimen szeretnék izmosítani, ezzel kapcsolatban merült fel az a lehetőség, hogy egy adapterrel rögzítsük a nagyobb féknyergeket. Van valakinek ilyesmivel tapasztalata? (MBT nevű német cég termékeivel szemezek.).
Előre is köszönöm a válaszokat/véleményeket.
Belfegor Turbo Bt.? Mondjuk csak egyszer dolgoztattam velük, de azóta is bármilyen kérdéssel fordultam az embörhöz, teljesen rendes és segítőkész volt.
Re: Sirk (1297)
összesen 39 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
http://www.federaltire.hu/motorsport_595RS-R.php
205/45-öt látok az árlistában (27 pénz darabja), E-s vágott slick pedig nincs is "16-ban... Egy telefont megér, hátha.