Nekem jól működik.Gyárilag ez a gömb rész műanyagból van és a váltókaron oda csúsztatom ahova akarom, csak nútot kell oda készítenem a rúdon ahova akarom rakni. Az áttétel miatt kicsit nehezebb váltani de ugyan olyan pontos, és rövidebb a megtett mozdulat.
Azok a motorok gondolom nem széria tengelyekkel dolgoznak, valamint nem max 8000 rpm-n.
Véletlenül eltört a kipufom menet közben (kb 2 éve) a katalizátor után.Tehát 4 leömlő és katalizátor volt csak. (4-2-1, gyári leömlőm van) szinte 4000rpm felé nem tudtam vinni a motort, kib@szott gyenge volt. így hiányzott a középdob és a végdob valamint a csövezés. Fordulathoz kell alakítani a kipufogót, "hol akarod használni"
A 60.s rendszert azért tartom soknak mert lelassul a gáz áramlása és nem tud szerintem olyan hatást kifejteni. A gyárilag 2.0-s 200 Lovas kocsikon sincs szerintem a nagy-részének 60-s rendszer.
Sajnos nem találom azt a képet ahol forma 1 -s kipufogó volt lefotózva, (V12) és a hengerenként lejövő csövek 1 csőbe folytatódtak, de ott ami a lényeg volt, hogy az elvezető cső amibe belecsatlakozott 6db leömlő az is azonos keresztmetszetű volt! Nem lassították a gáz áramlását vastagabb csővel.
De ha egy gyári 4 leömlőt nézel azon is azonosak a csatlakozások utáni keresztmetszet!
Igaz hogy ezt csak hallottam,de egy lóerőmérő pados fószer mondta állítólag, hogy 3 Honda vti-t mért egymás után (nem tegnap volt) és csak 1 db tudta hozni a gyári értékeket, amelyiknek gyári volt a kipufrendszere! Szerintem rosszul méretezett leömlővel, vagy csövezéssel el is lehet rontani még a gyári teljesítményt is.
Találtam egy kis matekot, ezzel ellehet bajlódni, de ez is bizonyítja, hogy nem mindegy a dolog..... http://rwdtuning.atw.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26
Sz@rul! Akkor nincs ertelme a 4 leomlonek. A kiaramlo gaz vakumkent hat a 4 leomlore. Ha leveszed gyengebb a motor,szerintem,de a 60-s rendszert soknak tartom.
Azért a helyedben kimérném én azt a rugóhézagot max szelepnyitáson! A rugó tányér szerintem csak attól tud eltörni, hogy a rugó teljesen összezár....... de még a szelep nyitna tovább. Azért tudott a rugó tányér is kettétörni, ha a himba már túl erős. Valaminek engedni kell!
Még annyit, hogy anno még a Mantámmal jártam úgy, hogy a szeleprugó összeért max nyitáson és eltörte a himbát! Nem mindegyiket 1-2-t,de törte! Gondolom a tengely sem gyári, nyitása is magasabb?
Sajnálom, ép kérdezni akartam, hogy a gyári himba menyit is bír! Esetleg nem lehet az, hogy a tengely nem gördül fel a himbára rendesen? Gondolok itt arra, hogy meredeken emelne és inkább tolná ki a helyéről?
Szerintem abba a verzióban nagyobb igénybevételnek van kitéve a tőke, mint a himbás verziónál. Régi 2.0 nissan motor volt ilyen megoldás (FJ20) Álló tőkét könnyebb feltölteni olajjal mint a mozgót, valamint kisebb a súrlódás a kopási lehetőség. (Lehet érdemesebb ezeknél a verzióknál a fixtőke használata) De elnézve az időd így sem rossz konstrukció!
Értem, hogy nagyobb terhelést kap a tőke, de nekem például nem mozgó tőke, hogy számítana a súlya. Esetleg magasabb olajnyomással korrigálható, fordulathoz meg amúgy is emelni kell a nyomást.
A Fordban milyen a tőke? álló-mozgó? a szárak nekem is mind a kettő 6 mm-s.
-Mikorra várható, hogy kész lesz?
-Azt nem tudom, biztos van...addig marad a tapasztalat,gyakorlat.
Nekem nem volt jó a kipuf 270 fokosnak a 110 center, mert 8000rpm, már sok volt neki. A szívónak viszont jót tett a 95-s center. Elvileg most mind a kettő ott van.Érdemes lesz megint mérni.
Valószínűleg 0 ról van megadva a tengely méret.
Kimértem a tengelyeket délután. Eléggé meglepett, hogy a kipuf ilyen nagy, (ez nx2000-s tengelye)
A szívóm gyári és a nyitása is ott volt kb pontosan a gyári (240) adatot mértem 0-ról. Ezek szerint onnan határozza meg a fokot.
Szívó: 243fok 18/45 center:103
kipuf: 270fok 50/40 center: 95
overlap: 58
Szabi: Érdemes elmenni 110 center irányába?
Az enyém elvileg a szívó: 102 a kip.:111 ,de ezért is szeretném kimérni, hogy mennyi is az annyi! De csak 240 fokosak a tengelyek! 27 overlap de ezek csak papíron!
Ha ez segít......
Hétvégén akarom az enyémet is kimérni, hogy pontosan mikor nyit és zár.
Úgy tervezem, hogy készítek egy lemez tárcsát (befokolva 360 fok) a főtengely ékszíjtárcsára felrögzítem, majd indikátor órát ráhelyezem a szeleprugó tányérra. Szerintem így elég pontosan belehet lőni a kívánt értékre.
Az alább irtad az 1mm-t és a 0.3-t. Felső holtponton. Ezek a szögek alapján a kipufodnak jobban ki kellene nyitva lennie mint a szívónak. 8 fokkal jobban nyitva van a kipuf, adat szerint. Emiatt is lehet az a 7 fok eltérés teljesitményben? Pontosabb ha fokra be tudnád állítani.
Ja bocs, én már a Pelyvi súly adataival számoltam, csak nem akartam a másik topicba nyomni!
Drága mocit azért nem raknám 1.3 tonnába! A "külföldis" topicban linkeltem egy szívót 13.37 secceset, az sem könnyű!
Alább írtad, hogy sok korom lerakódás volt. Ez is lehet az oka.Tengelykopás...szelep hézag....De szerintem ha majd már forgatni is fogod a motort kitisztulnak a szelepek is jobban, valószínűleg nem lesz vele gond. A hézagokat kell beállítani az fontosabb.
Nekem is gyárilag előírt gyertya van benne (NGK-bkr6ey). Fúl E85-el járok és az ECU van írva gyújtásostól.
Ilyenek a gyertyák! Csak az 1-s és 2-s hengernél néztem meg.
Benzinnel már rég néztem, nem emlékszem pontosan milyen színűek is voltak.
A csiga aprított fel valamit, mert minden henger kapott! A csiga után ha levált volna valami, akkor valószínű hogy csak egy henger nyelte volna el! Lehet hogy a coolerből való, ha volt légszűrő!