|
Fertőszentmiklós
2005. július 24. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Mivel előző
nap még az ország másik felében versenyeztem, mondhatjuk, hogy igen hardcore gyorsuló
vagyok, mert a magyar mezőnyből senki más nem indult mindkét versenyen. Legalábbis
én nem vettem észre senkit. Számítottam rá, hogy jobb mezőny lesz, mint júniusban,
mivel két napos tuning rendezvény keretén belül tartották a versenyt. De azért
arra, hogy a kategóriámban 3 igen könnyű Lotus is döntős lesz, nem számítottam... |
Ha rákattintasz
a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon. ötlet:
Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani
az ablakok váltásával.
1/8 mile: 9.36 mp 136 km/h 0-100 km/h: 5.72 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4 mérföld
idő: sebesség:
| saját
mérés - 2.700 9.360 135.991 14.100 167.280
|
hivatalos 0.686 2.375 9.038 133.030 13.776 166.260
|
ellenfél hiv. 0.500 2.284 9.059 137.02 13.779 158.820
|
Ismerkedés
a pályával. Az ellenfél Kadettjét 2 literes nitrós motor hajtja. Nagyon befulladtam,
így szerzett nem kis előnyt, aztán némileg meglepő módon egy picit még hozok is
vissza rajta, majd elmegy megint, a vége előtt megint közelítek. Persze tudja
a fene, hogy mikor nyomta a nitrót, 3 fázis közül választhat, kb. 30 ló, 50 ló
vagy mindkettő egyszerre. Kb. 150 méter környékén elvesztettem az ékszíjjat.
A vízhőfok az egekbe csapott, bár ezt csak a cél után realizáltam. Szerencsére
megúsztam komolyabb problémák nélkül és volt tartalék szíj is nálam. Öröm a
szerencsétlenségben, hogy a motor erejéből nem vett el a vízpumpa és a generátor
hajtása egyetlen lóerőt sem, így a célvonali sebesség jóval magasabb lett, mint
általában, és amit a többi futamomban tudtam menni. Bár nem volt egy tökéletes
futam, de így is jobbat mentem, mint a múltkori versenyen (új rekord), így ezzel
már elégedett is lettem volna, ha ez is marad a legjobb idő... |
1/8 mile: 9.22 mp 135 km/h 0-100 km/h: 5.52 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4 mérföld
idő: sebesség:
| saját
mérés - 2.630 9.220 135.116 14.030 164.194
|
hivatalos 0.989 2.302 8.873 133.360 13.649 164.450
|
ellenfél hiv. 0.967 2.201 9.408 116.140 14.664 149.710
|
Az eredménykijelzőt
nézegetve láttam, hogy nem lesz egyszerű dolgom, Yasec Lotus Elise-je 13.8-as
időt ment, gondoltam, csak legyen egy 100%-os futamom, kellhet az! Jól kinéztem
magamnak ezt az ellenfelet, egy vadiúj Lotus Exige-t, 1.8-as Toyota VVTL-i motorral,
kb. 190 lóerő, kevesebb, mint 900 kg, hátsókerékhajtás. Papíron 5.2 mp körüli
0-100-as sprintet nyom. Elég nehéz ellenfélnek gondoltam. Le is rajtolt, ahogy
ez el is várható, de utána olyan gyorsan tünt el hátrafelé, hogy én is csodálkoztam.
A 13.6-os idővel egészen elégedett voltam... |
1/8 mile: 9.15 mp 136 km/h 0-100 km/h: 5.68 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4 mérföld
idő: sebesség:
| saját
mérés - 2.610 9.150 136.122 13.950 163.561
|
hivatalos 0.824 2.279 8.800 134.300 13.566 163.940
|
ellenfél hiv. 0.306 2.161 8.403 138.950 12.813 178.650 |
... Amíg
meg nem néztem ismét az eredménytáblát. A Lotus Elise is javított, ráadásul 0.02
mp-vel jobbat ment nállam. Ez tarthatatlan, gondoltam és újból rajthoz álltam,
ezúttal a fülrepesztő Karmann Ghia ellen. Kicsit elaludtam a rajtot, de legalább
a videóanyag egész jó lett. A Karmann egy váltást elrontott hármas helyett ötödikbe
kapcsolt, ezt persze hamar korrigálta is. Az én 13.56-os időm már igen jónak
számít ezen a pályán, ráadásul jobb is lett, mint a Lotus 13.62-es ideje. Reméltem
ennél ő már nem megy jobbat. Hát ment, meghozzá egy 13.53-at, 0.03 mp-vel lett
gyorsabb. A lenti toplistákon is látszik, hogy nagyon közel volt a két autó egymáshoz,
a Lotus sokkal jobban rajtolt, az R5 kicsit jobban ment felül. Még próbálhattam
volna ezt az időmet is megjavítani, de eléggé lehetetlennek tünt, meg aztán úgy
gondoltam a döntőben úgysem ez a 0.03 mp fog dönteni. | Az
elődöntőben az ellenfelem egy első generációs Lotus Elise lett volna, de mivel
nem jelent meg, szépen végigcsoszogtam a pályán egyedül. Nem is mértem.
1/8 mile: 9.13 mp 135 km/h 0-100 km/h: 5.67 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4 mérföld
idő: sebesség:
| saját
mérés - 2.580 9.130 135.067 13.960 162.967
|
hivatalos 0.376 2.272 8.813 133.430 13.601 163.550
|
ellenfél hiv. 0.080 2.333 9.002 129.200 13.876 161.120
|
Az oszták
jobbkormányos JDM Integra ellen. Nagyon bátor rajtot vett, én sajnos elaludtam
a rajtot. Elég érdekes volt, mert megálltam direkt a stage előtt, álltam a féken,
izélgettem a kapcsolókat a műszerfalon, majd amikor felnézem már azt láttam, hogy
ég a stage lámpám is, sőt rögtön jöttek a sárgák is. Sajnos videó nincs erről
a futamról. Ez is eléggé felhúzott a rajt előtt, pont akkor makacsolta meg magát
mind a kamera, mind a notebook. Pedig nagyon érdekes felvétel lett volna, a rajtban
szerzett előnyét a célig majdnem teljesen ledolgoztam, sőt, én azt hittem én nyertem.
Mint kiderült 0.02 mp előnye maradt még a célban is, ez kb. 90 centinek felel
meg. :( | Így
ezúttal 3. lettem. De ismét nagyon erős mezőnyben! A legjobb időmmel a felsőbb
kategóriákban is dobogós lehettem volna, A3-ban 2., A4-ben 4. A5-ben 2., az
A6-os speciál kategóriában pedig 3. legjobb időm lett volna. Yasec Lotus Elise-je
viszont igen kemény ellenfél lesz a jövőben. Remélem azért csak sikerül majd
megszorítani. :)
További
információk, fotók a http://dragrace.atw.hu
oldalon. A 20 legjobb
időt teljesítő autó:
Autók
abszolút időeredmény |
Hajtás |
mp | | Autók
abszolút sebességek | Hajtás |
km/h |
1. 2.
3. 4. 5. 6. 7.
8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.
15. 16. 17. 18. 19. 20. | Jeep
CJ7 VW Karmann Ghia nitró Opel Kadett GSI nitró Hot Rod Opel Kadett
GSI nitró Audi S2 Subaru Impreza WRX STI Lotus Elise Renault
5GT turbo Chevrolet Corvette BMW M3 Mitsubishi Evo III Nissan
Sunny GTI-R Chevrolet Corvette ? (#306) BMW 325i Honda Integra
Type-R (JDM) BMW M3 Lotus Exige ? (#307) |
RWD RWD
FWD RWD
FWD AWD
AWD RWD FWD
RWD RWD AWD
AWD RWD ?
RWD FWD
RWD RWD ?
| 10,112
12,571 12,781 12,799 12,957 13,029 13,518 13,531 13,566
13,650 13,655 13,670 13,707 13,804 13,811 13,813 13,854
13,945 14,030 14,038 | |
1. 2. 3. 4.
5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.
20. | Jeep CJ7 Opel Kadett
GSI nitró Opel Kadett GSI nitró VW Karmann Ghia nitró Hot rod
? (#307) Audi S2 Chevrolet Corvette Renault 5GT turbo BMW
M3 Subaru Impreza WRX STI BMW M3 Honda Integra Type-R BMW M3
Mitsubishi Evo III ? (#306) Lotus Elise VW Golf TDI Opel Kadett
GSI Nissan Sunny GTI-R |
RWD FWD
FWD RWD RWD
? AWD
RWD FWD
RWD AWD RWD
FWD RWD AWD
? RWD FWD
FWD AWD |
218,32 185,83 183,92 178,65 174,83 171,53
169,48 166,48 166,26 165,48 164,04 163,72 162,20
162,12 161,55 161,11 160,53 160,04 158,49 158,05 |
(M) Majicright 2005. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|