|
Hungaroring
2003. szeptember 2. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Mindenki áhítva
várta a G1 nagy újításait a Hungaroringen.
Hát a sorba állás rendjén nem sikerült érdemben változtatniuk,
kivetítő továbbra sincs, az időmérés továbbra is "bruttó", tehát
nincs reakcióidőmérés, és célsebesség mérés sem. Kár!
Ezen a versenyen próbáltam ki az új drag gumijaimat, ami általános feltünést
keltett, mert igen laposnak látszanak, többen jóindulatúan, néhányan elég
bunkón jelezték, hogy defektes a kerék.
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
-
-
-
|
hivatalos
-
-
10.022
-
|
ellenfél hiv.
-
-
8.926
-
|
Az ellenfél egy nitrós Pontiac TransAm volt.
Elképesztő volt látni, hogy a hírhedt gumiszőnyeg milyen állapotban volt.
No persze az aszfalt sem volt jobb mellette, mert a gumiszőnyegre száradt
sarat lesöpörték az aszfaltra. Ezen próbáljon az ember jól indulni!
Az se lett volna rossz, ha éppen figyelek, amikor indítanak. Mivel nincs
stageing, igazából a versenyzők nem tudják jelezni, hogy készen állnak.
Mivel hallottam, hogy a Pontiac sofőrjét épp kérdezik az autójáról, nyugodtan
próbáltam a műszert resetelni.
Egyszer csak látom a szemem sarkából, hogy már jönnek a fények, próbáltam
egy picit felpörgetni a motort, tettem egyesbe és indultam ahogy tudtam.
De nem csak a rajtot csesztem el, hanem hamar is váltottam a kettest,
a hármast pedig nem vette be a váltó.
Nagyon ideges lettem, mert tudtam, hogy itt még egyet menni elég idegpróbáló.
Így utólág nézegetve az eredményeket, még ezzel az idővel is döntős lettem
volna, a 6. helyen kerültem volna be, még ha nem is vesszük ki a két legjobb
időt, ami egyértelműen hibás mérés (7.7 és 8.6 - mindkét jármű többi ideje
10 mp felett volna)
|
1/8 mile: 9.13 mp 135 km/h 0-100 km/h: 5.5 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.560
9.130
135.360
|
hivatalos
-
-
9.139
-
|
ellenfél hiv.
-
-
8.974
-
|
Tudtam, hogy az elsőnél sokkal jobb időre vagyok képes,
így újból beálltam a sorba. Gondoltam, ha már pofázok az áldatlan állapotok
miatt, akkor nekem is illik kivárni a sort, nem tolakodni. Gondolom mindenki
azt gondolja, mekkora lúzer vagyok. Hát igen.
Persze megint volt pánik a rajthoz beálláskor. A párom ismét ugyanaz a
TransAm lett volna, mint az első körben, csak pályát cseréltünk. A gond
az volt, hogy valami TV-s fickó akart beülni hozzá, emiatt nem ő jött
velem a rajthoz, hanem egy Saxo. Mondtam, hogy ez nem az én párom, nem
fogok vele menni. Szerencsére nem is volt ebből gond, a Citroen elment
egyedül, és beállt a Pontiac.
Ezúttal már nagyon figyeltem és sikerült is egész jól elcsípnem a lámpát.
Sajnos az első másfél másodpercben még eléggé elkapartak a kerekek, de
aztán a gumi tette a dolgát.
Sajnos ez így még semmivel sem jobb rajt, mint amit a korábbi versenygumijaimmal
tudtam.
A Pontiac lerajtolt, végülis neki is hasonló drag gumijai voltak, mint
nekem, és ugye még hátsókerékhajtású is.
De utána sikerült vele tartani a lépést, sőt volt egy pont, ahol úgy éreztem
még közelednem is sikerült egy picit.
Aztán a cél előtt 50 méterrel mintha ismét távolodott volna egy picit.
De nagyon élveztem, hogy kikaptam. Nem azt, hogy kikaptam, hanem azt,
hogy hogyan.
A kamera vonalában (kb. 130 méternél) 3 méter lehetett a távolság a két
autó között, a célban az időeredményből számolva 6 méter volt a különbség.
Azért ez mégiscsak egy 5.7-es nitrós autó!
A rajtot leszámítva elégedett vagyok ezzel a futammal, a váltások gyorsak,
az elért sebesség sem rossz.
|
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
-
-
-
|
hivatalos
-
-
-
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.4 - 10.7
-
|
Mivel a legjobb időt értem el a kategóriámban, és
mert nem voltunk nyolcan, csak a többiek futottak elődöntőket, nekem csak
a döntőben kellett volna helytállnom, a nitrós Skoda S100 ellen.
Hát nem sikerült, mivel már akkor elindították a lámpákat, amikor még
rükvercben voltam és a műszert próbáltam ízzitani.
A Skoda ideje 9.4 és 10.7 között kell legyen, bár végülis teljesen lényegtelen.
Többen fűtöttek, hogy szóljunk a rendezőknek, hogy hadd menjünk újra,
de nem igazán zavart, hogy így jártam. A TransAm ellen futam kellemes
utózöngéi még ekkor is tartották bennem a jókedvet.
S bár a Hungaroringen még sosem nyertem, egyáltalán nem zavart, hogy ez
most is elmaradt.
Talán legközelebb, talán soha, majd kiderül. :)
|
Szóval ezúttal sehányadik
lettem. További információk a http://www.gyorsulas.hu
oldalon.
A 20 legjobb időt teljesítő
autó:
Autók abszolút
|
idő
|
|
Kétkerékhajtású
autók |
idő
|
1. AUDI S2
2. GMC SYCLONE
3. CHEVROLET CAMARO nitró
4. AUDI 80Q
5. SUBARU IMPREZA
6. ALFA 164 Q4 nitró
7. AUDI RS2
8. FORD SIERRA COSWORTH
9. FIAT 126P TDI
10. PONTIAC TRANSAM
11. ALFA 155 Q4
12. MITSUBISHI EVO VI
13. EAGLE TALON
14. BMW M3
15. AUDI RS2
16. VW GOLF TDI
17. AUDI 90Q
18. RENAULT 5 GT TURBO
19. SUBARU IMPREZA
20. SEAT LEON 1.8T
|
8.158
8.478
8.501
8.562
8.699
8.719
8.789
8.838
8.912
8.926
8.950
8.994
9.042
9.068
9.098
9.120
9.131
9.139
9.174
9.236
|
|
1. CHEVROLET CAMARO nitró (RWD)
2. FIAT 126P TDI (RWD)
3. PONTIAC TRANSAM nitró (RWD)
4. BMW M3 (RWD)
5. VW GOLF TDI (FWD)
6. RENAULT 5 GT TURBO (FWD)
7. SKODA S100 nitró (RWD)
tovább nem tudom melyik autó milyen. :(
|
8.501
8.912
8.926
9.068
9.120
9.139
9.406
|
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|