|
Hungaroring
2004. október 22. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Az évadzáró
futamot pocsék időjárásban rendezték meg.
Folyamatosan esett az eső, néza csak csöpögött, néha bizony zuhugott.
Az aszfaltcsík végig
vizes maradt, nem száradt fel.
Nem kis megdöbbenésre az első 10-20 párt bizony kézzel indították, időmérés
nélkül. Szerencsére aztán sikerült megreparálni ezt a hibát.
A lámpa sebessége viszont elég "érdekes" volt, az első sárga
felvillanása után 0.3 mp-vel már zöld volt a lámpa. Az amatőröknél ugye
általában a 0.5 mp-s "sportsman tree"
az elterjedt, ahol az első sárga felvillanása után a zöld 1.5 mp múlva
jön. A profik "pro-tree" szerint rajtolnak, ahol az összes sárga
egyszerre villan fel, amit 0.4 mp után követ a zöld.
Szóval a szervezők szerint mi gyorsabbak vagyunk mint a profik! :)
De lássuk, hogy ment nekem.
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.80 mp 131 km/h 0-100 km/h: 7.72 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
3.090
10.800
131.484
|
hivatalos
0.552
-
10.372
125.000
|
ellenfél hiv.
-
|
A nedves pályán úgy gondoltam az utcai gumikkal tudok
majd jót menni. Hát, ennél kicsit jobbra számítottam, ez elég siralmas.
Mondjuk nem segített a jó időeredmény elérésében a lassú 1-2 váltás sem.
Az némileg meglepő, hogy kettesben már jobban megtapadt, mint egyesben.
Ez ennél a pontnál még úgy tünt, talán elég a döntőbe jutáshoz, de nem
akartam kockáztatni.
Az ellenfél egy C4-es Corvette volt, 5.7 literes LT1 motorral, de meglehetősen
félkész állapotban. Az ő idejét sajnos nem mérték. :(
|
1/8 mile: 9.65 mp 132 km/h 0-100 km/h: 6.15 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.800
9.650
132.385
|
hivatalos
0.658
9.268
125.000
|
ellenfél hiv.
-
|
A második kisérethez feltettem a slick gumikat. Elég
hülye ötletnek tünik teljesen minta nélküli gumival menni vizes úton,
de úgy tünik mégis jobban tapadt, mint az utcai. Ezúttal ellenfél nélkül,
egyedül mentem.
|
1/8 mile: 9.71 mp 132 km/h 0-100 km/h: 6.14 mp
|
3. futam (negyeddöntő) videó
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.860
9.710
131.982
|
hivatalos
0.575
9.337
127.000
|
ellenfél hiv.
0.485
9.628
120.000
|
Az első körben az éves bajnokságban szintén elsőségre
törő piros Astra GSI került ellenfélnek. Hát nem örültem, hogy már az
első körben összekerültünk. Nagyon izgultam, hogy ne rontsam el a rajtot
és a váltásokat.
Bár majd 1 tizeddel késöbb indultam meg, kettesben sikerült megelőznöm
és egy biztonsági váltás után megtartanom ezt az előnyt. Az Astra ezen
a futamon mente a legjobb idejét, a számok alapján számolva kb. 6 méterrel
nyertem. Ezzel a győzelemmel már bajnok lettem! :)
|
1/8 mile: 11.09 mp 96 km/h 0-100 km/h: - mp
|
4. futam (elődöntő) videó
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.630
11.090
96.013
|
hivatalos
0.640
10.726
92.000
|
ellenfél hiv.
?
?
?
|
Nos mint írtam, én már a negyeddöntőben teljesítettem
a kitűzött célt. Mivel a bajnokság harmadik helyre az ellenfél piros Honda
Civic Coupe csak akkor volt esélyes, ha bejut a döntőbe, úgy gondoltam
én nem fogom ebben megakadályozni. Főleg, hogy a verseny előtt harmadik
helyen szereplő versenyző nem is indult a versenyen, így nem érzem unfairnek
ezt a lépést. Ha valaki nem ért velem egyet, szívesen fogadom véleményét.
(ave kukac fbi pont hu, vagy itt a fórum)
De azért úgy gondoltam, hogy ne rontsam el az ott maradt nézők szorakozásást,
úgy teszek mintha élesben versenyeznénk. Hát, annak ellenére, hogy veszíteni
akartam, itt nyomtam a nap legjobb rajtját, ilyen még szárazon is igen
ritkán sikerül. Nem is értem igazán. Jól látható viszont, hogy kettesben
már alig nyomtam, nagyon hamar váltottam a hármast, ráadásul jó lassan
kapcsoltam, de így is alig tudtam kikapni. Ebben az is közrejátszott persze,
hogy a Hondának volt némi váltási gixere, ez hallható is a videón.
Aztán jött ez a beugrás sztori... Jól látható a videón, hogy senki nem
ugrott be, de a speaker szerint először az R5, aztán a Honda. Érdekes.
Végülis sikerült megegyezni abban a szervezőkkel, hogy nem ugrott be senki
és a Honda nyert. Ezután a döntőben is sikerült legyőznie egy Fiat Uno
turbot és nyert.
|
Én pedig harmadik
lettem, további futamok nélkül, mivel nem volt meg a nyolcas mezőny.
További infó: www.gyorsulas.hu
A
20 legjobb időt teljesítő autó:
Autók abszolút
időeredmény |
Hajtás
|
mp
|
|
Autók abszolút
sebességek |
Hajtás
|
km/h
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
CHEVROLET CAMARO
LANCIA DELTA INTEGRALE
LANCIA DELTA INTEGRALE
AUDI 80 QUATTRO
AUDI RS2
AUDI S2
AUDI S2
BRABUS S600
SUBARU IMPREZA
VW GOLF SYNCRO
AUDI S2
SUBARU IMPREZA
SUBARU IMPREZA
AUDI S3
BMW E30 M5 motorral
OPEL CALIBRA TURBO
VOLVO ?
BMW 325ix
ALFA ROMEO 155 Q4
AMG ?
|
RWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
RWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
RWD
|
7.995
7.998
8.075
8.285
8.372
8.385
8.388
8.422
8.621
8.721
8.786
8.826
8.862
8.901
8.906
8.976
8.992
8.996
8.996
9.008
|
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
AUDI S2
AUDI S2
CHEVROLET CAMARO nitro
AUDI RS2
BRABUS S600
LANCIA DELTA INTEGRALE
LANCIA DELTA INTEGRALE
VW GOLF SYNCRO
AMG ?
AUDI 80 QUATTRO
DODGE VIPER
AUDI S3
BMW E30 M5 motorral
HONDA CIVIC COUPE
BMW E36 M3
AUDI S2
SUBARU IMPREZA
RENAULT 5 GT TURBO
SUBARU IMPREZA
MITSUBISHI ECLIPSE TURBO
|
AWD
AWD
RWD
AWD
RWD
AWD
AWD
AWD
RWD
AWD
RWD
AWD
AWD
FWD
RWD
AWD
AWD
FWD
AWD
AWD
|
153
153
144
144
142
139
137
137
136
135
132
132
131
130
128
128
128
127
125
124
|
(M) Majicright 2004. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|