timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Hungaroring 2005. június 7. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

Viszonylag korán érkeztem meg a Hungaroringre, volt időm nézelődni.
A legfeltünőbb az volt, hogy a sebességmérés csapdája nem egyforma a két pályán. A lelátó felöli pályán kb. 8 méteres, míg a boxok felöli pályán kb. 20 centivel volt kisebb a két fotocella távolsága. Ez 130 km/h körüli sebességek esetén 3 km/h, 160 km/h körüli sebességek esetén 4 km/h különbséget okoz.
Ez a különbség egyből be is igazolódott az első futamomban, ahol én mentem a boxhoz közelebbi pályán... :)

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 9.49 mp 134 km/h    0-100 km/h: 6.17 mp
1. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.720
9.490
133.747
hivatalos
0.030
-
9.199
135.000
ellenfél hiv.
0.030
-
9.266
123.000

CCH ellen, aki vadonatúj motorral állt a rajtvonalra, még nem is volt kész teljesen, de bejáratva semmi esetre se.
Egészen szorosat mentünk, egyesben el is tudott húzni egy picit, de azért csak adtam neki egy autóhossznyit a célig. Egy új guminyomást próbáltam ki, ez jól láthatóan hibás lépés volt, a tapadás egyesben elég siralmas, ennyit egy jobb utcai gumival is illik tapadni. Erre jók az időmérők, lehet próbálkozni. :)

A reakcióidő mérés nem működött, kizárt dolog, hogy 31 futamban 0.03 mp-s rajtok legyenek. Mi több 141 futamban mértek 0.09-nél jobb reakcióidőt. Ehh...


1/8 mile: 9.31 mp 133 km/h    0-100 km/h: 5.93 mp

2. futam (elődöntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.580
9.310
133.185
hivatalos
0.421
-
9.089
nem mérték
ellenfél hiv.
0.746
-
9.608
nem mérték

Az első időmmel csak második voltam a kategóriában, így mindenképpen javítani szerettem volna. Kiraktam még pár kilót a csomagtérből (krokodil emelő, szerszámok), visszaállítottam a jól bevált guminyomást és újból nekivágtam. Igen kevesen mondhatják el, hogy legyorsulták F. I.-t, úgy hogy az ezüst Audi S2-vel gyorsult, és nyomta neki rendesen! :) A trükk mindössze annyi, hogy ez egy másik, nagyon hasonló autó és az azonos nevű édesapja vezette. :) Ez is egy igazi Audi S2, csak teljesen gyári motorral, némi chiptuninggal, kb. 260-280 lóerős lehet. Persze ennél sokkal jobb rajtot is tudna, azt még gyakrolni kell.
Részemről ez egy sokkal jobban sikerült rajt mint az első, végülis nem volt nagy baj, csak hármas elején volt nagyon szegény a keverék, mint utóbb kiderült. Ez lehetett volna intő jel a döntő előtt, de a helyszínen még nem néztem meg a logokat. Ez is egy újabb lecke.


1/8 mile: 10.75 mp 81 km/h    0-100 km/h: - mp

3. futam (elődöntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.610
10.750
80.756
hivatalos
0.413
-
10.501
nem mérték
ellenfél hiv.
0.558
-
9.128
nem mérték

A döntő első körében a DCS Tuning Group új turbós Ladáját kaptam ellenfélnek. Elektronikus befecskendezés, slickek meg minden ami kell.
A legjobb idővel jutottam a döntőbe, mégis egy ilyen erős ellenfelet kaptam, mert az időmérő rendszer hibás működése miatt két fals időeredményt is figyelembe vettek a párosításoknál. Egy Fiat Punto HGT pl. 8.2-es idővel jutott döntőbe, majd az első körben elvérzett a 8. idővel bejutott Suzuki turbó ellen. A másik fals időt autózó, egy Toyotás pedig meg sem jelent a döntőn.
Tehát én frankón autózhattam volna egy békéset, ha nincs ez a két fals idő, simán lehettem volna harmadik.
De nem, nem lettem sehányadik. A Lada meg egyből harmadik lett azzal, hogy engem kiütött, nem is kellett többet mennie. De hogy leközelebb nem lesz félremérésből problémám, az biztos! :)

Na de a futamról is szóljak pár szót. Nem lett volna semmi gond, ha az autóm nem makacsolja meg magát kettesben. Látható, egész jó rajtot tudtam venni, de 80 km/h körül egyszerűen megállt az autó, mint a bot.
Ki is dobta a kettest a nagy rángatás miatt, 6.5 mp körül már hármasban próbálkoztam, de ott sem ment, majd amikor láttam a Ladát elhúzni, már nem is probáltam tovább. A videón jól látszik, hogy nyerő helyzetben voltam, nagy kár ezért a futamért. :(
Itthon a logokat elemezgetve kiderült, annyira elszegényedett a benzin/levegő keverék, hogy már meg se gyulladt a motorban. (Akinek mond ez valamit: 1.36-os lambda, 20:1 A/F) A problémát nagy valószinűséggel az alacsony üzemanyagszint okozta a benzintartályban. Sajnos kicsit elszámoltam magam még induláskor, ráadásul a hideg és a notebook töltése miatt elég sokat járattam a motort üresben is. Az autónak semmi baja, szépen hazahozott a verseny után.

Hát, a Hungaroring idén nem hoz nekem szerencsét. :(  Négy versenyből csak egyet nyertem,
de lehet, hogy azt is csak azért,
mert az ellenfelem beugrott. :D
Ami különösen nagy probléma, hogy két versenyen még csak pontot sem sikerült szereznem.
Így az éves pontversenyben az esélyem elég csekély, ha minden őszi versenyt megnyerek,
akkor is csak matematikai esélyem van. Na mindegy, nem adom fel!

További információk a http://www.gyorsulas.hu oldalon.

Íme a 20 legjobb időt teljesítő autó, a sebesség lista elég hiányos,
több autónak nem mérték egy futamában sem a sebességet. :)

Autók abszolút időeredmény
Hajtás
mp
 Autók abszolút sebességek
Hajtás
km/h

  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

AUDI S2
AUDI S2
MITSUBISHI ?
LANCIA DELTA
CHEVROLET
LANCIA DELTA
SUBARU IMPREZA
DODGE VIPER
SUBARU IMPREZA
FORD FIESTA rallycross
AUDI RS2
SUBARU IMPREZA
SUBARU IMPREZA 2.5
OPEL KADETT turbo
SUBARU IMPREZA
TOYOTA ?
AUDI S2
AUDI ?
BMW
SUBARU IMPREZA

AWD
AWD
AWD
AWD
RWD
AWD
AWD
RWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
FWD
AWD
AWD
AWD
AWD
RWD
AWD
7.247
7.469
7.566
7.848
7.873
7.897
7.937
8.085
8.165
8.215
8.362
8.387
8.468
8.553
8.620
8.645
8.683
8.688
8.795
8.872
 

  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

AUDI S2
MITSUBISHI EVO rallycross
DODGE VIPER
SUBARU IMPREZA
CHEVROLET CAMARO nitro
LANCIA DELTA
OPEL KADETT turbo
SUBARU IMPREZA 2.5
SUBARU IMPREZA
RENAULT 5 GT TURBO
BMW E30 4.0 motor
FIAT UNO TURBO
MITSUBISHI EVO
BMW E30 M5 motor
SEAT INCA TDI
ALFA ROMEO 155 Q4
AUDI ?
TRABANT BIMOTO
LADA turbo
Honda S2000

AWD
AWD
RWD
AWD
RWD
AWD
FWD
AWD
AWD
FWD
RWD
FWD
AWD
RWD
FWD
AWD
AWD
RWD
RWD
RWD

166
155
148
146
142
141
141
139
135
135
134
131
131
130
130
130
129
128
128
127

 


(M) Majicright 2005. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!