|
Hungaroring
2005. június 7. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Viszonylag
korán érkeztem meg a Hungaroringre, volt időm nézelődni. A legfeltünőbb az
volt, hogy a sebességmérés csapdája nem egyforma a két pályán. A lelátó felöli
pályán kb. 8 méteres, míg a boxok felöli pályán kb. 20 centivel volt kisebb a
két fotocella távolsága. Ez 130 km/h körüli sebességek esetén 3 km/h, 160 km/h
körüli sebességek esetén 4 km/h különbséget okoz. Ez a különbség egyből be
is igazolódott az első futamomban, ahol én mentem a boxhoz közelebbi pályán...
:) |
Ha rákattintasz a kis képekre
egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon. ötlet:
Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani
az ablakok váltásával.
1/8 mile: 9.49 mp 134 km/h 0-100 km/h: 6.17 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.720 9.490 133.747
|
hivatalos 0.030 - 9.199 135.000 |
ellenfél hiv. 0.030 - 9.266 123.000 |
CCH ellen,
aki vadonatúj motorral állt a rajtvonalra, még nem is volt kész teljesen, de bejáratva
semmi esetre se. Egészen szorosat mentünk, egyesben el is tudott húzni egy
picit, de azért csak adtam neki egy autóhossznyit a célig.
Egy új guminyomást próbáltam ki, ez jól láthatóan hibás lépés volt, a tapadás
egyesben elég siralmas, ennyit egy jobb utcai gumival is illik tapadni. Erre jók
az időmérők, lehet próbálkozni. :)
A reakcióidő mérés nem működött, kizárt
dolog, hogy 31 futamban 0.03 mp-s rajtok legyenek. Mi több 141 futamban mértek
0.09-nél jobb reakcióidőt. Ehh... |
1/8 mile: 9.31 mp 133 km/h 0-100 km/h: 5.93 mp |
2. futam (elődöntő) videó |
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.580 9.310 133.185 |
hivatalos 0.421 - 9.089 nem mérték |
ellenfél hiv. 0.746 - 9.608 nem mérték |
Az első időmmel
csak második voltam a kategóriában, így mindenképpen javítani szerettem volna.
Kiraktam még pár kilót a csomagtérből (krokodil emelő, szerszámok), visszaállítottam
a jól bevált guminyomást és újból nekivágtam. Igen kevesen mondhatják el, hogy
legyorsulták F. I.-t, úgy hogy az ezüst Audi S2-vel gyorsult, és nyomta neki rendesen!
:) A trükk mindössze annyi, hogy ez egy másik, nagyon hasonló autó és az azonos nevű édesapja
vezette. :) Ez is egy igazi Audi S2, csak teljesen gyári motorral, némi chiptuninggal,
kb. 260-280 lóerős lehet. Persze ennél sokkal jobb rajtot is tudna, azt még gyakrolni
kell. Részemről ez egy sokkal jobban sikerült rajt mint az első, végülis nem
volt nagy baj, csak hármas elején volt nagyon szegény a keverék, mint utóbb kiderült.
Ez lehetett volna intő jel a döntő előtt, de a helyszínen még nem néztem meg a
logokat. Ez is egy újabb lecke. |
1/8 mile: 10.75 mp 81 km/h 0-100 km/h: - mp |
3. futam (elődöntő) videó |
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.610 10.750 80.756
|
hivatalos 0.413 - 10.501 nem mérték |
ellenfél hiv. 0.558 - 9.128 nem mérték |
A döntő
első körében a DCS Tuning Group új turbós Ladáját kaptam ellenfélnek. Elektronikus
befecskendezés, slickek meg minden ami kell. A legjobb idővel jutottam a döntőbe,
mégis egy ilyen erős ellenfelet kaptam, mert az időmérő rendszer hibás működése
miatt két fals időeredményt is figyelembe vettek a párosításoknál. Egy Fiat Punto
HGT pl. 8.2-es idővel jutott döntőbe, majd az első körben elvérzett a 8. idővel
bejutott Suzuki turbó ellen. A másik fals időt autózó, egy Toyotás pedig meg sem
jelent a döntőn. Tehát én frankón autózhattam volna egy békéset, ha nincs ez
a két fals idő, simán lehettem volna harmadik. De nem, nem lettem sehányadik.
A Lada meg egyből harmadik lett azzal, hogy engem kiütött, nem is kellett többet
mennie. De hogy leközelebb nem lesz félremérésből problémám, az biztos! :)
Na
de a futamról is szóljak pár szót. Nem lett volna semmi gond, ha az autóm nem
makacsolja meg magát kettesben. Látható, egész jó rajtot tudtam venni, de 80 km/h
körül egyszerűen megállt az autó, mint a bot. Ki is dobta a kettest a nagy
rángatás miatt, 6.5 mp körül már hármasban próbálkoztam, de ott sem ment, majd
amikor láttam a Ladát elhúzni, már nem is probáltam tovább. A videón jól látszik,
hogy nyerő helyzetben voltam, nagy kár ezért a futamért. :( Itthon a logokat
elemezgetve kiderült, annyira elszegényedett a benzin/levegő keverék, hogy már
meg se gyulladt a motorban. (Akinek mond ez valamit: 1.36-os lambda, 20:1 A/F)
A problémát nagy valószinűséggel az alacsony üzemanyagszint okozta a benzintartályban.
Sajnos kicsit elszámoltam magam még induláskor, ráadásul a hideg és a notebook
töltése miatt elég sokat járattam a motort üresben is. Az autónak semmi baja,
szépen hazahozott a verseny után. | Hát,
a Hungaroring idén nem hoz nekem szerencsét. :( Négy versenyből csak egyet
nyertem, de lehet, hogy azt is csak azért, mert
az ellenfelem beugrott. :D Ami különösen nagy probléma, hogy két versenyen
még csak pontot sem sikerült szereznem. Így az éves pontversenyben az esélyem
elég csekély, ha minden őszi versenyt megnyerek, akkor is csak matematikai
esélyem van. Na mindegy, nem adom fel!
További információk a http://www.gyorsulas.hu
oldalon. Íme a 20 legjobb
időt teljesítő autó, a sebesség lista elég hiányos, több autónak nem mérték
egy futamában sem a sebességet. :)
Autók
abszolút időeredmény |
Hajtás |
mp | | Autók
abszolút sebességek | Hajtás |
km/h |
1. 2.
3. 4. 5. 6. 7.
8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.
15. 16. 17. 18. 19. 20. | AUDI
S2 AUDI S2 MITSUBISHI ? LANCIA DELTA CHEVROLET LANCIA DELTA
SUBARU IMPREZA DODGE VIPER SUBARU IMPREZA FORD FIESTA rallycross
AUDI RS2 SUBARU IMPREZA SUBARU IMPREZA 2.5 OPEL KADETT turbo SUBARU
IMPREZA TOYOTA ? AUDI S2 AUDI ? BMW SUBARU IMPREZA
| AWD
AWD AWD
AWD
RWD
AWD AWD RWD
AWD AWD
AWD AWD
AWD FWD
AWD AWD
AWD AWD
RWD AWD |
7.247 7.469 7.566 7.848 7.873 7.897
7.937 8.085 8.165 8.215 8.362 8.387 8.468 8.553
8.620 8.645 8.683 8.688 8.795 8.872 | |
1. 2. 3. 4.
5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18.
19. 20. | AUDI S2
MITSUBISHI EVO rallycross DODGE VIPER SUBARU IMPREZA CHEVROLET CAMARO
nitro LANCIA DELTA OPEL KADETT turbo SUBARU IMPREZA 2.5 SUBARU
IMPREZA RENAULT 5 GT TURBO BMW E30 4.0 motor FIAT UNO TURBO
MITSUBISHI EVO BMW E30 M5 motor SEAT INCA TDI ALFA ROMEO 155 Q4
AUDI ? TRABANT BIMOTO LADA turbo Honda S2000
|
AWD AWD
RWD AWD RWD
AWD FWD AWD
AWD FWD
RWD FWD AWD
RWD FWD AWD
AWD RWD RWD
RWD |
166 155 148 146 142 141 141 139
135 135 134 131 131 130 130 130 129
128 128 127
|
(M) Majicright 2005. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|