timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Rábaring 2003. május 18. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

Az évad első versenye. Egyáltalán nem indult könnyen az évad. Az autó alig lett kész, a verseny előtti napon kinyomta az olajat, nem igazán tudtam sokat tesztelni. De aztán csak nekivágtam az útnak a Pannóniaringig.
Azt már elindulás előtt eldöntöttem, hogy akárhogy is állok a versenyben nem fogom tekergetni a turbónyomást (még mindíg alacsony a nyomás), valamint azt is, hogy nem könnyítem ki az autót. A tömegspórolás a pótkerék kirakásában merült ki, de nehezíteni is sikerült az autót, mert a verseny előtt az akksim meghalt, és csak egy 70 Ah-st találtam, ami azért érezhetően nehezebb. Emellett még a benzintartály is jobban tele volt a kelleténél.

A pálya szép, de meglehetősen problémás volt. Egyrészt mert emelkedik, azáltal a számított teljesítmények kicsit rosszabbak, mintha síkon mértem volna. A nagyobb probléma a nagyon kicsi tűrésből adódott, amit a rajtgép engedett. Mivel a pálya lejtett, nagyon sokan visszagurultak a rajtpozicióból és emiatt érvénytelen lett a futamuk. A harmadik probléma a pályáról való lehajtás nehézsége volt. A versenypályán kellett megfordulni, és úgy lejönni.

A videókon mindíg a reakcióidővel együtt mért idő hallható.
A távolság és időkülönbség számolgatásoknál természetesen a reakcióidőt is belevettem a számításba, gondolom ez logikus.
A döntőben a nettó idők nem számítanak, csak az, ki ér előbb a célvonalhoz.

No de lássuk a futamokat...

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 10.22 mp 123 km/h    0-100 km/h: 7.39 mp

1. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.770
10.220
122.930
hivatalos
0.212
2.648
10.346
122.397
ellenfél hiv.
0.397
2.753
11.376
104.272

Az első futamom egy Toyota Celica 1.8 ellen.
Átlagos elrugaszkodás után izgalmamban már 30 km/h-nál kapcsoltam a második fokozatot, így nem csoda, hogy kettesben alig húzott az autó, míg végre a 4. mp-nél megjött a töltőnyomás, de addigra már elbuktam a jó időeredmény lehetőségét.Végülis furcsa lett volna, ha elsőre minden összejön. :)
A bruttó idők közötti 1.215 mp kb. 35 méter különbségnek felel meg.



1/8 mile: 10.49 mp 125 km/h    0-100 km/h: 7.31 mp
2. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
3.140
10.490
124.990
hivatalos
1.983
2.914
10.478
123.978
ellenfél hiv.
-
-
-
-

Ezúttal ellenfél nélkül, az első autós edzésóra utolsó indulójaként, esőben. Ha 4 autóval előrébb állok a sorban, még száraz aszfalton rajtolhattam volna.
Látva a sok piroslámpás rajtot, ezúttal biztosra mentem, csak a zöld felvillanása után 2 mp-vel indultam el.
A vizes aszfalton borzasztóan rossz tapadást sikerült csak összehozni, és ebből egyenesen következett a pocsék időeredmény.


1/8 mile: 9.72 mp 126 km/h    0-100 km/h: 6.61 mp
3. futam (Elődöntő)   videó*

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.660
9.720
126.430
hivatalos
0.127
2.526
9.779
126.427
ellenfél hiv.
0.462
2.285
9.834
120.2

Végre összejött egy jó futam, és pont a legjobbkor.
Az ellenfél az 1/8 mérföldes mérések között is szereplő Skoda S100 2.0 16v.
Jól kaptam el a zöldet, ezzel sikerült 3 tizedes előnyre szert tennem. Ezt persze a Skoda az erősebb rajtjával majdnem teljesen vissza is dolgozta, 60 lábnál a különbség 1 tizedre csökkent, majd a célig 4 tizedre, tehát kb. 13 méterre nőtt.
Ha a reakcióidők azonosak lettek volna, akkor kevesebb mint 2 méter előnyöm lett volna a célvonalon.

* A videón hallható kommenttel ellentétben az autó nem 1.6-os, hanem 1397 ccm.


1/8 mile: 9.90 mp 127 km/h    0-100 km/h: 6.86 mp
4. futam (Döntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.880
9.900
127.100
hivatalos
0.584
2.775
10.098
126.705
ellenfél hiv.
0.343
2.551
10.007
121.622

A hírhedt Astra GSI ellen. Hát én javítottam a hírét, az biztos! :)
Ez majdnem rosszabb, mint a 2. futamom! Elképesztő hibák. Ha csak egy hibát követek el, még nyerhettem volna. De két hiba már végzetes.
Először is fél másodpercig szobroztam a rajtvonalon. Gondoltam, inkább nem kockáztatom a beugrást, úgyis utólérem. Nagy ötlet volt! :(
Másodszor nem ártott volna gázt is adni, mielőtt lelépek a kuplungról. Nagyon befulladt a motor, 2000 alá esett a fordulatszám! Itt már éreztem, hogy baj van.
60 lábnál mindent összevetve már 0.465 mp hátrányban voltam. A célvonalig ezt sikerült 0.33 mp-re csökkenteni.
A célvonali 5 km/h-s sebességkülönbség elég jelentős, de sajnos a 11 méter hátrány is.

Talán majd legközelebb!

Szóval ezúttal második lettem. További információk a http://www.dragbike.hu oldalon.

Tulajdonképpen bánkodnom kellene, hogy elbuktam a döntőt, de én inkább csak örülök annak,
hogy alap turbónyomáson is ilyen jól megy az autó. Sokat kell még tesztelnem.

Ráadásul lehet olyan "versenyszámokat" alkotni, amiben igazán jó erdményt értem el.
Ha nagyon megnézzük a hivatalos eredményeket, láthatjuk, hogy az én autóm volt
a leggyorsabb elsőkerékhajtású autó, mi több, két összkerekes,
turbós autónál is gyorsabb voltam. (Mazda 323 és Audi S3)

De a legnagyobb célvonali sebességek listán is előkelő helyen szerepel a Renault.
Csak 6 gyorsabb autó volt a célvonalon:

1. nitrós Chevrolet Camaro
2. nitrós Karmann Ghia
3. Audi 90 quattro
4. Ferrari F355
5. Ford Sierra Cosworth
6. Ford Escort Cosworth
7. Renault 5 GT turbo
142.857 km/h
142.433 km/h
142.363 km/h
141.872 km/h
140.694 km/h
131.989 km/h
126.705 km/h

 

(M) Majicright 2001. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!