|
Rábaring
2002. május 5. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
A verseny sajnos egész
nap esőben, nedves aszfalton folyt.
A dőntő kivételével minden futamomat sikerült lemérnem a műszerrel is.
Persze pont a döntőben mentem a legjobb időt. :(
A diagramokon szerepel egy új elem is: egy kis X jelöli a hivatalos mérési pontokon
rögzített adatokat. Ha teljesen pontos lenne a műszer, akkor a keresztek a vonalon
lennének.
Lássuk sorban a futamokat:
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.57 mp 116 km/h 0-100 km/h: 7.95 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
3.000
10.570
116.400
|
hivatalos
0.330
2.975
10.463
113.918
|
Bemelegítő futam. Az ellenfél egy VW Scirocco 1.8
GTI volt, az ideje: 11.376 volt, 106.6 km/h célvonali sebességgel.
|
1/8 mile: 10.38 mp 118 km/h 0-100 km/h: 7.67 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.910
10.380
118.000
|
hivatalos
0.305
2.853
10.248
119.782
|
Na ez már elég a döntőbe jutáshoz egy ilyen esős napon.
Tavaly októberben még szárazon sem sikerült ilyen jó időt mennem versenyen.
Az ellenfél egy 2. generációs turbós Mazda RX-7 volt, ideje: 10.74, 119
km/h célvonali sebességgel.
|
1/8 mile: 10.40 mp 119 km/h 0-100 km/h: 7.68 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.950
10.400
118.500
|
hivatalos
0.237
2.862
10.252
118.610
|
Ez egy elég vacak rajt volt, a 2. fokozat elején nagyobb
g-t tudtam az útra ragasztani, mint 1-esben.
Az ellenfél egy Opel Omega MV6 (3.0 24v) volt.
Ideje: 11.938, a célvonali sebessége 108.8 km/h.
|
1/8 mile: 10.19 mp 119 km/h 0-100 km/h: 7.18 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.840
10.190
119.300
|
hivatalos
0.196
2.833
10.054
121.455
|
Megemelt turbónyomás, és lám máris javul az idő.
De azért jól látszik, hogy valami nem nem jó az autón:
A 3. fokozatban 100 km/h felett jelentősen esik a teljesítmény, valószínűleg
a gyári AC pumpa nem bír megfelelő mennyiségű üzemanyagot szállítani.
Az ellenfél az a turbós 1.8-as 8 szelepes I-es GOLF volt, aminek mérései
láthatók az 1/8 mérföldes mérések között. Sajnos a fotócellás mérőberendezés
hibája miatt az ő ideje ismeretlen, de 1/8 mérföldnél mögöttem volt, és
1/4 mérföldig is csak éppen, hogy elém került.
(Az enyém feletti kategóriát ő nyerte)
|
1/8 mile: 10.67 mp 97 km/h 0-100 km/h: - mp
|
5. futam - elfogy a benzin féltávnál
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.860
10.670
97.000
|
hivatalos
0.481
2.944
10.674
97.627
|
Ez több szempontból is nagyon érdekes mérés!
Először is látható, hogy kb. 100 méter után a gyorsulás szinte teljesen
megszűnik, mégis sikerült 10.6-t autózni, ami sokaknak úgy sem sikerül,
hogy végig nyomják a gázt.
Tanulság: A táv első részén felén eldől a verseny.
A másik érdekesség, hogy a mért és a hivatalos adatok szinte teljesen
megegyeznek! Az 1/8 idők között az eltérés csak 0.04 %!
Az ellenfél egy Fiat Bravo HGT volt, ideje:10.811, a célvonali sebesség
108.8 km/h.
|
1/8 mile: 10.34 mp 99.9 km/h 0-100 km/h: 7.01 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.840
10.340
99.900
|
hivatalos
0.390
2.846
10.286
100.392
|
Mivel a dőntőkben az elért idők már nem számítanak,
csak a győzelem, ezért a kocsi kimélése céljából, a 100 km/h-s sebesség
elérése után visszavettem a tempóból. Ehhez képest a 10.286-os idő igen
jónak mondható. Ez ismét csak meg megerősíti a korábban mondottakat, miszerint
a verseny a táv első felén dól el.
Az ellenfél egy Fiat Punto GT volt, ideje: 10.785, a célvonali sebesség
110 km/h.
|
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
-
-
-
|
hivatalos
0.274
2.858
9.988
126.489
|
Sajnos az én hibámból ez a mérés nincs rögzítve. :((
Kár, pedig ez volt a legjobb időm.
A 2107-es turbós Lada ha kevéssel is, de megelőzött: 9.874-et ment, 124
km/h-s célvonali sebességgel.
Ez kb. 3 méter előny a javára.
|
Szoval így lettem
második. Bővebb információk a http://www.dragbike.hu
oldalon.
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|